اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سردار رشید: برای هر وضعیتی آماده هستیم/ سردار فدوی: ناوهای آمریکایی تحت کنترل‌اند فرهنگی اجتماعی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید در جلسه علنی صبح امروز شنبه مجلس با اشاره به سالروز فتح خرمشهر و مقاومت مردم دزفول گفت: امروز ایران هر دو مؤلفه قدرت برای بازدارندگی را در اختیار دارد یکی نیروهای مسلح پرتوان و دیگری داشتن قدرت منطقه‌ای که همه متفکرین و استراتژیست‌های نظامی بر این دو مؤلفه برای جلوگیری از تهاجم خارجی صحه می‌گذارند.
وی ادامه داد: اهداف و سیاست‌های منطقه‌ای ایران صلح آمیز، ثبات بخش و در راستای حمایت از منافع ملت ایران و ملت‌های مظلوم منطقه است. امروز قدرت ایران در منطقه، مرکزیت جهان عرب و جهان اسلام را در برابر تهدیدات تروریستی داعش حفظ کرده است. ما عزت و بزرگی ملت عزیزمان را از درون خون و حماسه به دست آورده‌ایم و در راستای دفاع از منافع ملت برای هر وضعیتی آماده هستیم.
سردار رشید با اشاره به جانفشانی فرماندهان ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس یادآور شد: ما در موقعیتی خاص و با رویارویی سرنوشت ساز در برابر زیاده خواهی آمریکایی‌ها و متحدین صهیونیستی و سعودی آنها قرار گرفته‌ایم این رویارویی به این دلیل سرنوشت ساز است که دشمن ما را در برابر جنگ و تسلیم مخیر قرار داده ما باید برای تصمیم گیری علاوه بر رصد تحولات پیش رو و آینده به ماهیت اقدامات دشمن از جمله در دوران دفاع مقدس توجه کنیم.
وی با اشاره به تلاقی سه گانه میان سالگرد خرمشهر، ماه رمضان و تهدیدات امنیتی سیاسی و اقتصادی دشمن اظهار کرد: در دوران مقدس، جنگ در شرایطی به ملت ایران تحمیل شد که مسئله ما استقرار نظام برآمده از انقلاب بود؛ کشور درگیر اختلافات سیاسی بود و آمادگی مناسب دفاعی وجود نداشت اما اگر ما درگیر اختلافات سیاسی نبودیم و نیروهای نظامیان آماده بودند دشمن جرات حمله پیدا می‌کرد؟ بنابراین امروز هم برای غلبه بر محاسبات و توهم دشمن به حضور مردم، انسجام سیاسی، باور به قدرت خدا و استفاده از تدبیر و هماهنگی در برابر دشمن نیاز داریم.
سردار رشید ادامه داد: ما خسارتهای حاصل از عدم آمادگی و غافلگیری در آغاز جنگ را به هوشیاری دائمی و برخورداری از آمادگی دفاعی و بازدارنده تبدیل کردیم، آسیب پذیری مردم در برابر تهاجم موشکی و هوایی دشمن را به قدرت پدافند هوایی تبدیل کردیم و امروز بهانه جویی در برابر موشک‌های دقیق و ناو زن ما به این دلیل است که می‌بینید ایران صاحب قدرت موشکی و مستقل است و دشمن از این سیاست و قدرت تحقق آن نگران است و نه شکل و حجم موشک و شعارهایی که روی آن نوشته شده که البته آن هم مهم است.
وی با بیان این که امروزه بحث درباره امنیت و ثبات در خلیج فارس و تنگه هرمز بدون در نظر گرفتن منافع ایران امکان پذیر نیست، تصریح کرد: دشمن درباره اراده ملت دچار اشتباه در محاسبه نشود ما فقدان پیمان‌های دفاعی و امنیتی با دیگر کشورها در آغاز جنگ را به قدرتهای مردمی تبدیل کردیم که موجب بازدارندگی برای ملت ایران در برابر جنگ‌های احتمالی آینده شده است.
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که خرمشهر به عنوان یکی از مهمترین شهرهای اشغال شده ایران و با اقتدار نظامی ارتش، سپاه و بسیج آزاد شد، بر ضرورت توجه به درس‌های دفاع مقدس در شرایط کنونی تاکید کرد و گفت: باز پس گیری خرمشهر حاصل باز تولید قدرت جدید تهاجمی بود که امکان طراحی و استراتژی آزادسازی مناطق اشغالی را فراهم کرد. در واقع آن چه موجب فتح خرمشهر شد اگر قبل از جنگ وجود داشت یا موجب بازدارندگی دشمن از تهاجم به ایران می‌شد یا قوای نظامی دشمن در نقطه صفر مرزی با شکست مواجه می‌شد.
رشید در پایان با بیان این که تلاش دشمن ایجاد بی ثباتی در ایران از طریق عملیات روانی، تحریم و اقدامات تحریم آمیز است، خاطرنشان کرد: ما باید با انسجام حول محور رهبری و حمایت از دولتمردان برای پیمودن راه دشواری که پیش رو داریم با توکل به خدا برای آینده ایران و اسلام در کنار هم باشیم.
به گزارش ایسنا، علی لاریجانی پس از سخنرانی سردار رشید تحلیل از فتح خرمشهر به عنوان نقطه اوج دفاع مقدس و مقاومت مردم دزفول را منسجم و جامع توصیف کرد و گفت که در این سخنرانی درس‌های خوبی برای مقابله با سفاکی‌های آمریکا برشمرده شده است.
صحبت کردن ناوهای آمریکایی به زبان فارسی نشانه اقتدار ایران است
باشگاه خبرنگاران نوشت: سردار فدوی گفت: این ناوها هم قابلیت عملیاتی ندارند و کاملا در کنترل نیروهای عملیاتی ارتش و سپاه هستند.
سردار دریادار پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه درباره حضور ناوهای آمریکایی در منطقه اظهار کرد: امروز و در زمان حاضر کمترین تعداد ناوهای آمریکا و هم پیمانانش در خلیج فارس مستقر هستند. این در حالی است که در گذشته بیش از 300 فروند ناو آمریکایی و از 9 فروند ناو هواپیمابر 5 فروند ناوهواپیمابر در خلیج فارس مستقر بودند.
وی ادامه داد: در آن شرایط نه تنها رزمندگان ما خوف به دل راه نمی‌دادند بلکه باعث خوف و هراس آن‌ها می‌شدند. مسئله حضور ناوهای آمریکایی در دوران کنونی هم مسئله مهمی نیست و این ناوها هم قابلیت عملیاتی ندارند و کاملا در کنترل نیروهای عملیاتی ارتش و سپاه هستند.
سردار فدوی با اشاره به احاطه نیروهای مسلح کشورمان در خلیج فارس تاکید کرد: سال هاست که این احاطه وجود دارد به نحوی که آن‌ها برای حرکت در خلیج فارس و تنگه هرمز حتما باید با نیروهای مستقر کشورمان در شمال تنگه هرمز مکالمه کرده و اجازه عبور بگیرندو توانایی نزدیک شدن به آب‌های ساحلی ما را ندارند.
وی افزود: چند سال قبل ایده‌ای به ذهن دوستان رسید که اینجا خلیج فارس و هر کسی که قصد عبور از آن را دارد باید به زبان فارسی صحبت کند. اکنون تمام ناوهایی که در منطقه هستند به زبان فارسی صحبت می کنند و این به معنای اقتدار است البته این مکالمات هم چندین بار در تلویزیون پخش شد.
جانشین فرمانده کل سپاه در پاسخ به سوالی مبنی بر برگزاری رزمایش در سال جاری تاکید کرد: نیروهای مسلح طبق برنامه هر سال رزمایش‌های مختلف را برنامه ریزی و اجرا می‌کنند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/104003/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

سرگرمی پرهیجان برای بزرگسالان

چرا رئیسی به پاکستان سفر کرد؟

صادرات طلای سرخ به 400 تن می‌رسد

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش 119 درصدی حقوق در 3 سال

چگونه هند می‌تواند چین را به مخمصه بیندازد؟

نگرانی از یورش گارد ملی آمریکا به دانشجویان معترض

فروش کمدی‌ها چهار برابر بقیه فیلم‌ها!

بخاطر دوتا کلیه چقدر خودشو برای ما میگیره!

زنده شدن خاطرات یاسمن برای حامد

لیست 16 نفره انتخاباتی «شانا» منتشر می‌شود

ده نمکی در دو اپیزود

وقتی رفتار بهمن هاشمی به بقیه هم سرایت میکنه!

سفارت ایران در فرانسه از پیگیری قضایی فرد حمله‌کننده چشم‌پوشی کرد

حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور

واکنش کرملین به انتقال کمک‌های چند میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون

شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟

بازتاب گسترده سفر رئیس‌جمهور ایران به سریلانکا در رسانه‌های جهان

در باکو جایی برای شیعیان نیست

صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان

به سطح قالتاقی انسان‌ها احترام بزارید

التهاب سیاسی در دانشگاه‌های آمریکا

پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا

واکنش نماینده ایران به کشف گورهای دسته جمعی در خان‌یونس

به رشد حرکتی کودک‌تان کمک کنید

افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده، 119 درصد افزایش یافت

ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از تصویب بسته کمکی در سنای آمریکا

ابراز احساسات مردم سریلانکا از حضور رئیسی در کشورشان

متقی: تخم‌ مرغ‌های حماس در یک سبد نیست

عکس دوست‌داشتنی هوتن شکیبا در پشت‌صحنه مهمونی

بازهم سلمان برای کارهای سخت انتخاب شد!

روایت زهره حمیدی از روزهای سخت سرطان؛ از تلویزیون و وزارت ارشاد دلخورم

بالا رفتن پرچم ایران در جزیره سیلان سریلانکا

جزئیات رایزنی‌های چهار گزینه ریاست مجلس دوازدهم با منتخبین

بودجه روسیه برمبنای نفت 65 دلاری تنظیم می‌شود

تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی

روش هایی برای اتو کردن صحیح لباس

بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه؛ نرخ مالیات املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟

لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد

پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان

ابراز تاسف معاون وزیر صمت از کاهش عرضه محصولات پتروشیمی

هشدار وزارت کار: اخبار رسمی کالابرگ‌ را تنها از مراجع رسمی دنبال کنید

نامزد دور دوم انتخابات: شفافیت مجلس قبل مورد نقد است/ در کشور حکمرانی رسانه‌ای درستی نداریم

افشاگری فلاحت‌پیشه درباره یک کلاهبرداری بزرگ؛ ماجرای دریافت غرامت جنگی از عراق

مراسم استقبال رسمی از رئیس‌جمهور ایران در سریلانکا

وصول 110 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته

اتمام بررسی جداول لایحه بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق

نامزد دور دوم انتخابات: شفافیت مجلس قبل مورد نقد است

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی