اخبار محرمانه

آخرين مطالب

چال‍ش‌های بازگشت بوئینگ 737 به آسمان اقتصادی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - ایسنا / به عقیده کارشناسان، برخلاف آنکه بسیاری از ایرلاین‌ها چشم انتظار بازگشت هواپیماهای بوئینگ 737 مکس به خطوط هوایی جهان هستند، این امر چالش‌های زیادی نیز برای صنعت هوانوردی ایجاد خواهد کرد.
بدون شک بسیاری از ایرلاین‌های فعال در سراسر جهان از بازگشت تعداد زیادی از هواپیماهای زمین گیر شده مدل بوئینگ 737 مکس بعد از حادثه مرگبار و سقوط دو فروند از آن در شش ماه گذشته خوشحال خواهند شد اما کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه هوانوردی به تازگی برآورد و اعلام کرده‌اند که بازگشت این نوع خاص از هواپیماها چالش و دردسرهای زیادی را برای ایرلاین‌ها و ناوگان هوایی در جهان به وجود خواهد آورد.
به گزارش وب سایت simpleflying، شش ماه گذشته برای شرکت هواپیماسازی بوئینگ مدت بسیار سخت و طاقت فرسایی بوده چراکه دو فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس در همین بازه زمانی کوتاه به علت نامعلومی تنها چند دقیقه بعد از برخاستن از زمین سقوط کرده و موجب کشته و ناپدید شدن تمامی مسافران و خدمه پروازی در آن شد. همین امر باعث شد که بلافاصله تمامی ایرلاین‌های فعال در سراسر جهان فعالیت و پرواز این نوع خاص از هواپیما را تا اطلاع ثانوی در تمامی خطوط هوایی خود لغو و متوقف اعلام کنند. این مساله به شدت بر روی سهام شرکت بوئینگ تأثیر منفی داشت و آن را به شدت با روند کاهشی مواجه کرد.
1. تصور عموم مردم و عدم اعتماد مسافران
حالا تحلیلگران فعال در حوزه هوانوردی، بر این باورند حتی در صورتی که بوئینگ بتواند با بهره‌گیری از متخصصان و مهندسان زبده در این صنعت به صورت کامل مشکلات و نقایص مربوطه را برطرف کنند، قادر نخواهد بود اعتماد از دست رفته شرکت‌های هواپیمایی، ایرلاین‌ها و مسافران را باری دیگر به خود جلب کند و همواره مشتریان این نوع خاص از هواپیما در یک سردرگمی و ترس همیشگی از سقوط بوئینگ 737 مکس به سر خواهند برد که این امر در نهایت موجب توقف سفارش‌گیری و خط تولید 737 مکس خواهد شد.
آن‌ها همچنین با اشاره به آمار و گزارش‌هایی که تاکنون در خصوص لغو و توقف سفارشات بوئینگ 737 مکس از شرکت سازنده آن، خاطرنشان کرده‌اند که تبعات منفی این امر حتی بعد از برطرف شدن نقص مربوطه همچنان ادامه خواهد داشت و تا بلند مدت گریبانگیر این غول هواپیماسازی آمریکایی خواهد شد.
بنابراین یکی از بزرگترین دغدغه‌های شرکت‌های هواپیمایی بعد از بازگشت بوئینگ 737 مکس به خطوط هوایی و فعالیت و پروازهای دوباره آن، عدم اعتماد مسافران و تخریب تصور عموم مردم از آن‌هاست چراکه بسیاری از مسافران در صورت آگاهی از مدل هواپیمای پرواز موردنظر خود با توجه به سابقه دو حادثه ناگوار و سقوط آن در اخبار شش ماه اخیر، احتمالاً به لغو پرواز خود اقدام خواهند کرد و ترجیح می‌دهند که از سایر هواپیماهای موجود در ایرلاین‌های مربوطه بهره‌مند شوند.
2. نیاز به سرویس جامع و کلی هواپیماهای پارک شده در آشیانه‌های هوایی
از آنجا که شرکت‌های هواپیمایی بعد از دومین حادثه مرگبار و سقوط بوئینگ 737 مکس می‌دانستند به این زودی مجوز پرواز و فعالیت این هواپیما در خطوط هوایی صادر نخواهد شد و برای مدت‌های طولانی زمین‌گیر خواهد ماند، تمامی هواپیماهای موجود مذکور را به آشیانه منتقل کردند تا کمتر در برابر هوای گرم و سرد و در نتیجه فرسودگی قرار بگیرد. حالا به گفته کارشناسان، انتقال و بازگشت هواپیماهای بوئینگ 737 مکس به خطوط هوایی بدون شک نیازمند سرویس‌های جامع و کاملی خواهد بود تا همه سیستم‌های آن مورد بازرسی و تعمیرات دوباره قرار بگیرند.
3. معلوم نبودن زمان بازگشت و تغییر برنامه سفرهای هوایی ایرلاین‌ها
یکی دیگر از چالش‌های پیش روی ایرلاین‌ها، مشخص نبودن زمان بازگشت بوئینگ 737 مکس به خطوط هوایی است که موجب می‌شود برنامه سفرهای هوایی با مشکل و تغییر و تحولات متعددی مواجه شود.
البته برخی دیگر از کارشناسان معتقدند از این گونه حوادث ناگوار و مرگبار در صنعت هوایی برای بسیاری از ایرلاین‌ها و هواپیماهای مختلف بسیار رخ داده است که تنها مدتی اذهان عمومی را به خود مشغول، درگیر و نگران کرده و بعد از گذشت مدت چند ماه، اوضاع به حالت قبل بازگشته و پرواز و فعالیت آن باری دیگر از سر گرفته شده است. بنابراین نباید در خصوص عدم توانایی بوئینگ در احیا و جلب اعتماد از دست رفته مشتریان و مسافران به خود ابراز نگرانی چندانی کرد.
نتایج بررسی‌های سازمان هوانوردی فدرال آمریکا با همکاری شرکت سازنده این هواپیما یعنی بوئینگ، در نخستین بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌داد که سیستم جدیدی که از سنسورهای پیشرفته در نوک دماغه جت به‌کار برده شده، موجب سقوط آن شده است. این بدان معناست که سنسورهای موجود در دماغه هواپیما احتمالاً به دلیل مشکلات نرم‌افزاری اطلاعات نادرستی به سیستم مرکزی هواپیما مخابره کرده و این بدان معناست حتی در زمانی که خلبان کنترل و هدایت هواپیما را بر روی اتو پایلوت (هدایت خودکار و اتوماتیک) می‌گذارد، این سنسورهای موجود در سیستم جدید، سر هواپیما را به سمت پایین می‌کشانند.
این امر موجب می‌شود کنترل جت برای خلبان دشوار شود و به سرعت سقوط کند. همین امر موجب شد که اندونزی سفارش این نوع از هواپیما از شرکت بوئینگ را لغو کند و از مسئولان و مدیران آن درخواست بررسی دقیق و تحقیقات ویژه کند تا این غول هواپیماسازی از تکرار چنین حوادث ناگواری جلوگیری به عمل بیاورد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/104664/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روز خوش بورس؛ جهش 78 هزار واحدی شاخص

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

رسانه‌های صهیونیستی: 250 هزار فلسطینی رفح را ترک کرده‌اند

چه خبر از مژده لواسانی و سوگل خلیق؟

جعفرزاده: نه رئیسی، رئیس جمهور دو دوره ای می شود نه بایدن

توپکرانی 137 هزار متر خط لوله در نفت و گاز مسجدسلیمان

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود

خط فقر 150 هزار تومانی در سال 84

آوارها در غزه وسیله‌ای برای سرگرمی کودکان شد

اعتراض مردم انگلیس به وتوی آمریکا علیه فلسطین

تجمع مردم لبنان در مقابل سفارت اردن

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم!

رضا نصری: زبان ایران باید در مقابل اسرائیلِ یاغی و قانون‌شکن زبان قانون و منطق و متانت باشد!

صفر تا صد برنده و بازنده عملیات ایران علیه اسرائیل در 3 دقیقه

مجری معروف تهیه کننده تئاتر شد!

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

چرا «گناه فرشته» نظر مخاطب را جلب نکرد؟

رابطه تازه سحر دولتشاهی و پیمان معادی صدای برخی‌ها را درآورد!

حسین شریعتمداری: حمله اسرائیل مانند توپ میرزا آقاسی، صدراعظم محمدشاه قاجار بود

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

اصلا حوصله کارکردن در این روزهای بهاری را ندارم

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

شمار شهدای غزه به 34 هزار و 49 نفر رسید

واکنش سفارت ایران در لندن به کمپین نمایندگان پارلمان انگلیس علیه سپاه

وزیر دفاع سابق آمریکا: سکوت ایران و اسرائیل می‌تواند نشانه پایان تنش‌ها باشد

اظهارنظر بولتون درباره واکنش ناچیز رژیم صهیونیستی: ایران در این مورد خیلی خیلی خوش‌شانس بود

شبکه 12 تلویزیون رژیم اسرائیل: ایرانی‌ها ما را مسخره‌ می‌کنند

بچه بال مگسی رو واکس زده!

ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات با حضور رئیس ستادکل نیروهای مسلح

سردار شکارچی: قدرت بازدارندگی ایران مانع تهاجم دشمنان است

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

ترفند آویزان کردن شلوار

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

زخمی شدن 5 نوجوان بر اثر تیراندازی در مریلند

چهره ها/ شوخی جالب شاهرخ استخری با بازپخش سریال هایش

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

نابودی بزرگترین مرکز داروسازی نوار غزه به دست اشغالگران صهیونیست

دیدار ماکرون با میقاتی در پاریس

امیرعبداللهیان: نتانیاهو از کنترل خارج شده و باید مهار شود

فرمانده ارتش به فرمانده سپاه پیام داد

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

فیلم شهرک در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی «کازابلانکا»

شروع یک انقلاب در درمان طاسی سر

وداع تلخ مادر با کودک خردسالش که در بمباران صهیونیست‌ها به شهادت رسید

آزمایش یک موشک قاره پیمای جدید در کره شمالی

خانواده جعفری‌جوزانی عزادار شدند

آهنگ «معین زد» رو از خود خواننده قشنگ‌تر خوندن!

چالش مرندی برای مجری معروف انگلیسی: در برنامه‌ات فیلم سرهای بریده‌شده اسرائیلی‌ها را نشان بده!

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

روشی جالب برای قفل کردن درهای خانه برای دزد نزدن

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی