اخبار محرمانه

آخرين مطالب

روش‌های درمان خانگی گزیدگی با نیش زنبور اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - در صورت گزیده شدن به وسیله حشرات احتمال بروز انواع مشکل‌های سلامت وجود دارد و باید راهکارهای درمانی و مراقبتی را آموخت.
به گزارش مشرق، زنبورهای عسل از جمله حشره‌های بسیار مفید برای محیط زیست هستند و بدون آن‌ها چرخه رشد گیاهان دچار اختلال می‌شود، کارشناسان هشدار می‌دهند در صورتی که نسل زنبورهای عسل کاهش یابد امکان دارد کشاورزی و رشد گیاهان در سطح جهان دچار آسیب فراوان شود که در نتیجه آن منابع خوراک انسان‌ها به تدریج از بین خواهد رفت.
بیشتر بخوانید:
نیش این عنکبوت ادرار انسان را مختل می‌کند
حمله زنبورها به یک اتاق خواب +عکس

بهترین راه برای جلوگیری از گزیدگی با نیش زنبور عسل مراقبت است؛ بیشتر گزش انسان به وسیله زنبورهای عسل در زمانی که افراد در طبیعت یا کنار گل و گیاهان یا کندوهای زنبور قرار دارند، روی می‌دهد. همچنین در فصل پاییز زمانی که گل‌ها ناپدید می‌شوند به دلیل آنکه زنبورها مجبور به جست و جو بیشتر برای یافت شیره گل‌ها هستند امکان گزیده شدن انسان‌ها افزایش می‌یابد.

آمار گزش در کودکان بیش از بزرگسالان است
برای جلوگیری از گزیده شدن به وسیله زنبورها کارشناسان توصیه می‌کنند افراد از محصول‌هایی، چون عطر، اسپری، صابون‌های معطر، لوسیون و روغن‌ها استفاده نکنند؛ این رایحه‌ها سبب جذب زنبورها می‌شود. به طور ویژه زنبورها به دلیل رایحه معطر و خوش بوی بدن کودکان به دلیل استفاده والدین ازانواع لوسیون یا نوشیدن شیرجذب آن‌ها می‌شوند و آمار گزش درکودکان بیش از بزرگسالان است.
برای ایمن ماندن از حشره گزیدگی استفاده از اسپری‌های دور کننده حشره‌ها به ویژه برای کودکان می‌تواند اثربخش باشد. این اسپری‌ها رایحه‌ای از خود تولید می‌کنند که سبب دفع حشره‌ها می‌شود.
برخی افراد با سابقه بیماری آلرژی دچار حساسیت شدید به حشره گزیدگی به ویژه گزیده شدن با نیش زنبور عسل هستند و دراثر آن امکان دارد دچار شوک آنافلاکسی شوند، کارشناسان به والدین توصیه می‌کنند به ویژه اگر سابقه ابتلا به آلرژی در اقوام درجه یک کودک وجود دارد حتماً در سنین خردسالی کودک تحت آزمایش غربالگری حساسیت قرار گیرد تا موارد حساسیت در او شناسایی شود؛ این کارمانع از بروز حمله آلرژی در کودک خواهد شد و والدین مراقبت دقیق تری از فرزند خود به عمل خواهند آورد.

لباس گلدار نپوشید تا دچار گزیدگی نشوید
در زمان مسافرت در طبیعت به ویژه مناطق دارای پوشش گیاه و گل، از پوشیدن لباس‌های رنگی روشن به ویژه لباس‌هایی با طرح گل خودداری کنید. زنبورعسل دارای محدوده بینایی درطیف اشعه ماورای بنفش است و در صورتی که لباس‌هایی با طرح گل برتن داشته باشید هدفی جذاب برای زنبور خواهید بود.
زنبورهای عسل به خوراکی‌های شیرین بسیارعلاقه‌مند هستند و بسیاری از گزش‌ها زمانی روی داده است که فرد درحال خوردن شیرینی یا خوراکی شیرین یا نوشیدن نوشابه‌های گاز دار بوده است.
زنبور به طور ناگهانی نیش می‌زند و محل گزش بلافاصله قرمز و ملتهب می‌شود، به طورمعمول کودکان با جیغ زدن، ترسیدن، تکان دادن دست‌ها و فرار ناگهانی سبب تحریک شدن زنبورها و بروز گزش می‌شوند درصورتی که اگربه آرامی محل را ترک کنند خطر گزش کاهش می‌یابد.
کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند در زمان مسافرت در مناطق دارای پوشش گیاهی یا مناطقی که احتمال وجود زنبور وجود دارد حتماً از کفش استفاده کنند، همچنین لباس آستین بلند و شلوار بپوشند تا پوست بدن آن‌ها کمتر درمحدوده دید زنبور قرار گیرد.
گاهی اوقات افراد به دلیل نپوشیدن کفش با راه رافتن برروی مناطقی که زنبور عسل در آنجا روی زمین نشسته است یا حتی عبور از جایی که جنازه زنبور درآن روی زمین افتاده دچارحشره گزیدگی می‌شوند.
پوشیدن کلاه یا لباس‌هایی از جنس خز یا لباس‌هایی به شکل پوست حیوان‌هایی که دشمن طبیعی زنبور هستند مانند خرس می‌تواند سبب تحریک زنبورها و ایجاد گزش شود.

در زمان مسافرت با خودرو در مناطقی که زنبور وجود دارد حتماً شیشه‌های ماشی را بسته نگه دارید، همچنین در صورتی که زنبور وارد اتاقک ماشین شد خونسردی خود را حفظ کنید، بارها تاکنون در اثر ورود زنبور به درون ماشین، راننده تمرکز خود را از دست داده و این منجر به تصاف‌های شدید یا سقوط در دره شده است.
در اولین مکان ایمن خودرو را متوقف و زنبور را از ماشین خارج کنید.
اگر در خانه یا حیاط خانه شما زنبورهای عسل تجمع یافته و درحال ساخت کندوی عسل هستند از متخصصان برای خارج کردن ایمن آن‌ها از محل زندگی خود کمک بگیرید.
علائم آلرژی به نیش زنبور عسل
در صورت گزیده شدن به وسیله زنبور و بروز مشکل هایی، چون تنگی نفس، افزایش ضربان قلب، بروز حمله آسم، ناتوانی درتنفس، افت فشارخون و مواردی ازاین دست سریع فرد را به مراکز درمانی انتقال دهید، زیرا دچار آلرژی به نیش زنبور عسل است.

درصورتی که دچار حساسیت به نیش زنبور عسل نیستید و تنها محل گزش دچارالتهاب و درد است می‌توانید از راهکارهای خانگی زیر بهره بگیرید، اما کارشناسان همواره توصیه می‌کنند در زمان حشره گزیدگی افراد به مراکز درمانی مراجعه کنند.
محل گزش را با آب و صابون تمیز بشویید. برروی محل گزش کمپرس آب سرد قرار دهید، با کمک یک فرد آشنا و با استفاده از ابزارهای استریل شده، چون پنس درصورتی که نیش زنبور را بر روی پوست خود مشاهده می‌کنید، آن را با احتیاط خارج کنید.

در صورت داشتن درد می‌توانید از مسکن‌های خوراکی برای بازه زمانی محدود استفاده کنید، از جمله پمادهای موضعی برای تسکین التهاب می‌توان کرم هیدروکورتیزون یا لوسیون کالامین را نام برد. همچنین مصرف برخی آنتی هیستامین ها، چون کلروفنیرامین می‌تواند خارش را از بین ببرد.
از خاراندن محل گزش خودداری کنید، زیرا می‌تواند سبب عفونت و ورود میکروب به بدن شود. درصورتی که التهاب کاهش نیافت سریع به متخصص مراجعه کنید.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/105064/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

مرغ ارزان شد

حماس: مواضع بایدن متناقض است

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

تاریخ سازی جعلی

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

سیل برای دبی گران تمام شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی