اخبار محرمانه

آخرين مطالب

آمریکا در سودای جنگ‌افروزی در منطقه تحلیل ویژه

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه -
آمریکا در سودای جنگ‌افروزی در منطقه
k ٢.٢
٠
صبح نو / متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
روز پنجشنبه 23خردادماه دریای عمان در مرکز ثقل رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قرار گرفت. بنابر گزارش منابع خبری، دو تانکر نفتی مورد هدف حمله قرار گرفتند. طبق معمول آمریکایی‌ها با همراهی متحدین منطقه‌ای‌شان، انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه رفتند و جمهوری اسلامی را عامل این حملات جا زدند.
دست پیش آمریکا
صبح روز پنجشنبه 23 خرداد 98، درست در روزی که قرار بود شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، سفر دو روزه‌اش به ایران را به اتمام برساند، دو نفتکش یکی به‌نام «فرانت آلتر» با پرچم جزایر مارشال و دیگری به‌نام «کوکوکا کاریجس» با پرچم پاناما مورد حمله قرار گرفتند. نفتکش اول از امارات متحده عربی به‌سوی تایوان و کشتی دوم که مالک آن یک شرکت ژاپنی است از عربستان سعودی به‌سوی سنگاپور در حال حرکت بودند.
طبق معمول، آمریکا با استفاده از بوق‌های وسیع تبلیغاتی خود و نیز همراهی متحدین منطقه‌ای‌اش، ایران را عامل اصلی این حملات معرفی کرد. در شرایطی که هنوز هیچ مدرکی دال بر اینکه چه گروهی یا کدام کشور، عامل حملات به این دو نفتکش بودند، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری و در اقدامی عجولانه، صراحتاً ایران را عامل این حادثه معرفی کرد و مدعی شد: «این حملات، امنیت و صلح جهانی را تهدید می‌کند و حمله‌ای آشکار علیه آزادی کشتیرانی است و نمایانگر کمپین غیرقابل قبول تشدید تنش از سوی ایران است.» علاوه‌بر پمپئو، دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا نیز حمله به نفتکش‌های دریای عمان را کار ایران دانست.
رد ادعای آمریکایی
علاوه‌بر این، نیروی دریایی آمریکا پنجشنبه‌شب ویدئویی را منتشر و ادعا کرد در ساعت 16:10 پنجشنبه به‌وقت محلی، یک قایق گشتی ایران متعلق به سپاه پاسداران، به کشتی آسیب‌دیده «کوکوکا کاریجس» نزدیک شده و یک «مین عمل‌نکرده را از بدنه این نفتکش جدا کرد.» این روایت اما مورد تردید واقع شد. «یاتاکا کاتادا» مالک نفتکش ژاپنی گفته که برخلاف روایت آمریکا، اصلاً انفجار مین عامل صدمه به این کشتی نبوده و طبق اطلاعاتی که به او رسیده حمله توسط یک «شیء پرنده» صورت گرفته است. او ادعاها درباره هدف قرار گرفتن کشتی‌ها توسط اژدر را هم رد کرد و گفت با توجه به اینکه محل اصابت کاملاً بالای آب است، حمله با اژدر نیز قابل قبول نیست.
جلسه بی‌نتیجه شورای امنیت سازمان ملل
چند ساعت پس از انتشار خبر انفجار نفتکش‌ها در دریای عمان، اعضای شورای امنیت سازمان ملل، با وجود فشار محافل آمریکایی و طرح دعاوی بی‌پایه علیه کشورمان، در جلسه‌ای پشت درهای بسته به بررسی این موضوع پرداختند. جلسه‌ای که بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، «بدون حصول نتیجه پایان یافت.»
تلاش آمریکا برای ایجاد اجماع جهانی علیه ایران
همچنین پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در اظهاراتی صریحاً اعلام کرد که «دولت دونالد ترامپ در پی حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان، به‌دنبال ایجاد اجماع جهانی در برابر جمهوری اسلامی ایران است.» شاناهان که از چهره‌های تندروی هوادار جنگ علیه ایران محسوب می‌شود، مدعی شد که جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در این تصمیم، دونالد ترامپ را همراهی می‌کنند.
اتحادیه اروپا، رودرروی دعاوی آمریکا
علاوه‌بر ژاپن، اروپایی‌ها نیز در فرآیند مدرک تراشی آمریکا خدشه و تشکیک ایجاد کردند. هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان دو روز پیش در اظهاراتی بیان کرد که ویدیویی که توسط آمریکا ارائه شده برای اثبات این موضوع که ایران پشت حمله به تانکرهای نفتی در خلیج عمان بوده، کافی نیست و نمی‌توان بر اساس آن ارزیابی نهایی را انجام داد. علاوه‌بر هایکو ماس، ناتالی توچی از مشاوران ارشد فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با توصیف کردن ایران به‌عنوان «بازیگری بسیار معقول» ادعای آمریکا را این‌گونه دچار چالش کرد: «قبل از آنکه کسی را مقصر قلمداد کنیم به شواهد معتبر نیاز داریم.»
علاوه‌بر آلمان و اتحادیه اروپا، وزارت خارجه روسیه نیز با انتشار بیانیه‌ای، متهم کردن ایران به دست داشتن در انفجار تانکرهای نفتی در دریای عمان را «ایران‌هراسی آشکار» توصیف کرد. وزارت خارجه روسیه در این بیانیه تصریح کرد: «متهم کردن هر یک از کشورها به دست داشتن در این حادثه، قبل از انجام تحقیقات بین‌المللی دقیق و بی‌طرفانه، اقدامی غیرقابل قبول خواهد بود.»
طرح خطرناک واشنگتن
در میان کشورهای مختلف، فقط تعداد انگشت‌شماری مانند امارات، عربستان و انگلیس، ادعاهای بی‌سند آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در انفجار تانکرهای نفتی را قبول و به پمپاژ رسانه‌ای آن مبادرت کردند.
پیش از این حادثه، انفجارها در بندر الفجیره امارات نیز بدل به ملعبه آمریکایی‌ها و اذناب منطقه‌ای‌اش، برای طرح اتهام علیه ایران در مجامع بین‌المللی شد؛ موضوعی که مانند مورد اخیر، با وجود تلاش‌های بی شائبه محافل ضد ایرانی، نهایتاً به ارائه مدرکی محکمه‌پسند علیه کشورمان نینجامید.
به نظر می‌رسد، جنگ افروزان عضو تیم B (بی بی، بن زاید، بن سلمان و بولتون) در تلاش‌اند تا هر طور شده، حتی با اتهام‌زنی‌های خیالی علیه جمهوری اسلامی، ایران را وارد جنگی ناخواسته کنند.
انفجارهای مشکوک در بندر الفجیره، انفجار دو نفتکش در دریای عمان و همچنین حملات خمپاره‌ای به پایگاه نیروهای تروریستی آمریکایی در عراق که موجب آتش‌سوزی در علفزارهای اطراف آن شد، نشان از طرحی خطرناک دارد که هدفش چیزی جز به چالش کشیدن ایران، در قالب جنگی ولو محدود نیست. این طرح شومناک، در شرایطی است که آمریکایی‌ها طی هفته‌های اخیر، مزورانه برای مذاکره با ایران پالس مثبت داده‌اند؛ این در شرایطی است که جمهوری اسلامی با هوشمندی کامل و لحاظ تمامی شرایط، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن که رسماً حامل پیام ترامپ به مقامات تهران بود را با «نه به مذاکره تحمیلی» بدرقه کرد.
خنثی کردن معادله آمریکایی
همه این‌ها در شرایطی است که جمهوری اسلامی ایران این روزها با گام‌های دیپلماتیک شایان توجه، مشغول یارگیری در صحنه بین‌المللی و تلاش برای خنثی کردن معادله مغرضانه آمریکایی است. سفر وزیر خارجه به دور آسیا و ملاقات با مقامات کشورهای تاثیرگذاری مانند هند، ژاپن و چین و همچنین حضور حسن روحانی، رییس‌جمهوری در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان شانگهای که با استقبال بی‌سابقه دو کشور چین و روسیه برای گسترش همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با کشورمان مواجه شد، مشت نمونه خروار از تغییر مناسبات بین‌المللی به نفع ایران یا در حالتی حداقلی، در خلاف جهت خواست و میل آمریکاست.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/118361/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

دارندگان کارت سوخت بخوانند

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی