اخبار محرمانه

آخرين مطالب

توافقات مهم ایران و روسیه‌؛ 9 سند به امضا رسید سیاسی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - تسنیم / در پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه 9 سند همکاری میان دو طرف امضا شد.
پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه امروز در اصفهان به کار خود پایان می‌دهد.
در 2 روز گذشته تفاهم نامه‌هایی میان بخش‌های دولتی و خصوصی 2 کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی انعقاد شد و سند‌های همکاری به امضا رسید، پس از پایان سومین روز از این اجلاس 9 سند همکاری به امضا رسید که به شرح زیر است:
1- سند پایانی پانزدهمین اجلاس دائمی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه که به امضای رضا اردکانیان وزیر نیروی ایران و الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه رسید.
2- سند سومین کارگروه همکاری‌های استانی و منطقه‌ای در حاشیه کمیسیون دائمی همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه که به امضای رئیس ایرانی کارگروه همکاری‌های استانی و منطقه‌ای و رئیس روسی این کارگروه رسید.
3- سند دهمین اجلاس گروه کاری همکاری‌های حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه که به امضای معاون وزیر راه و شهرسازی ایران و معاون وزیر حمل و نقل فدراسیون روسیه رسید.
4- سند ششمین نشست کارگروه آب در حاشیه کمیسیون دائمی همکاری‌های تجاری - اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه که به امضای رئیس طرف ایرانی کارگروه آب همچنین رئیس روسی این کارگروه رسید.
5- برنامه اجرای یادداشت تفاهم همکاری در زمینه‌های استانداردسازی و اندازه‌شناسی میان سازمان ملی استاندارد ایران و آژانس فدرال قانونگذاری فنی و اندازه‌شناسی روسیه که به امضای معاون رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در تدوین و ترویج استاندارد و معاون رئیس آژانس فدرال قانونگذاری فنی و اندازه‌شناسی روسیه رسید.
6- یادداشت تفاهم مبادلات اقتصادی، تجاری، صنعتی، ترانزیت، توسعه خدمات بندری و حمل و نقل کالا که به امضای مدیر عامل منطقه آزاد تجاری - صنعتی بندر انزلی و مدیر عامل منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار از طرف ایران و همچنین مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس از طرف روسیه رسید.
7- تفاهمنامه حوزه انرژی.
8-سند پایان یادداشت تفاهم شرکت مادر تخصصی سات‌کاب و شرکت united engine corporation که به امضای مدیر عامل شرکت مادر تخصصی سات کاب از طرف ایران و معاون برنامه‌های انرژی و صنعتی شرکت united engine corporation روسیه رسید.
9- سند قرارداد جامعه مهندسان مشاور ایران و انجمن ملی مهندسان مشاور ساخت روسیه که به امضای نماینده جامعه مهندسان مشاور ایران و نماینده انجمن ملی مهندسان مشاور ساخت روسیه رسید.
اجرای واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر و ساخت 4 نیروگاه حرارتی
رضا اردکانیان ظهر امروز در نشست خبری در حاشیه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و دومین همایش چشم‌انداز همکاری‌های تجاری و فرهنگی ایران و ناحیه فدرال قفقاز شمالی فدراسیون روسیه اظهار داشت: باید از همه همکاران در وزارتخانه‌های 2 کشور و بخش‌های خصوصی و اتاق‌های بازرگانی که فعالانه در 2 روز گذشته نتیجه مذاکرات، رفت و آمدها و فعالیت‌های چند ماهه گذشته خودشان را در قالب تفاهم نامه‌ها و قراردادهای مهمی برای توسعه روابط اقتصادی 2 کشور مهم و تاثیرگذار در منطقه نهایی کردند تشکر و قدردانی کنم.
وی افزود: ما امروز به صورت عملی نتایج 2 اجلاس مهم را گزارش می‌کنیم، ابتدا دومین همایش تجاری، فرهنگی میان ناحیه قفقاز شمالی کشور روسیه و تعدادی از استان‌های کشور خودمان و دیگری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی دو کشور که نتایج بسیاری به دنبال داشت.
وزیر نیرو گفت: این دو مورد در زمانی رخ می‌دهد که لایحه همکاری جمهوری اسلامی با اتحادیه اوراسیا به تصویب مجلس رسیده و در آینده‌ای نزدیک شاهد شروع تاثیرگذاری آن در بازار 200 میلیون نفری در منطقه خواهیم بود.
اردکانیان تصریح کرد: امیدوارم از جمله نتایج این اجلاس ارتباط بیشتر تجار و بازرگانان استان مهم و تاثیرگذار اصفهان به عنوان یک قطب صنعتی، کشاورزی و گردشگری با مناطق مختلف با فدراسیون روسیه باشد.
وی ادامه داد: در ارتباط با اجلاس باید به اطلاع برسانم که 7 سند همکاری در چارچوب این اجلاس در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود که با علاقه‌ای که نشان داده شد و سطح وسیع شرکت کنندگان از فدراسیون روسیه و ایران ما امروز 12 سند همکاری را به امضا می‌رسانیم که از جمله آن تفاهمنامه‌ای برای بهینه‌سازی نیروگاه رامین اهواز است و یادداشت تفاهم همکاری در زمینه‌های مختلف مربوط به انرژی الکتریسیته است.
وزیر نیرو تصریح کرد: در حوزه همکاری‌های حمل و نقلی شرایط خوبی برای آغاز عملیات اجرایی پروژه برقی سازی راه آهن گرمسار اینچه‌برون فراهم شد و تا 2 ماه آینده با انجام تعهداتی که بر عهده همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی و همچنین در روسیه هست کار اجرایی پروژه آغاز شود.
وی افزود: در سایر زمینه‌های مربوط به حمل و نقل مذاکرات و توافقات خوبی در زمینه وضع تعرفه‌های رقابتی و همچنین برگزاری جلسات چهارجانبه شرکت‌های راه آهن روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و ایران تهیه یک نقشه راه برای اقدامات مشترک برای برقی سازی راه آهن تبریز ـ تهران ـ بافق ـ توربان ـ سنگان، ساخت راه آهن بافق ـ مشهد و نیز بررسی پروژه خط ریلی رشت ـ آستارا در ماه‌های پیش رو قابل ذکر است.
اردکانیان اظهار داشت: همچنین در زمینه فعالیت مربوط به شرکت‌های ایرانی متقاضی صادرات آبزیان پرورشی توافقات خوبی مبنی بر افزایش تعداد این شرکت‌ها صورت گرفت.
وی با بیان اینکه در زمینه همکاری‌های دارویی و بهداشتی 2 کشور برای سال‌های 2019 تا 2021 توافقات خوبی انجام شد، خاطرنشان کرد: تهیه برخی اقلام داروهای بیماری‌های نادر مورد توافق قرار گرفت.
وزیر نیرو تصریح کرد: در زمینه راه اندازی کشتی‌رانی تفریحی در دریای خزر در چارچوب همکاری استان‌های ایران و قفقاز شمالی تفاهم‌نامه‌هایی صورت گرفت و امیدواریم هر چه زودتر زمینه توسعه گردشگری با توجه به امکاناتی که در حال فراهم شدن است ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه مربوط به انرژی نیز اجرای توافقات مربوط به واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر مورد تاکید قرار گرفت و کار به نحو مناسبی در حال پیشرفت است.
اردکانیان با بیان اینکه در حوزه نفت و گاز نیز روز گذشته توافقات خوبی میان وزارت نفت و وزارت انرژی روسیه صورت گرفت، گفت: با توجه به شرایط فعلی می‌توان مجموع مذاکرات را اراده سیاسی رهبران 2 کشور برای ادامه فعالیت‌ها در زمینه انرژی تلقی کرد.
وی ادامه داد: کریدور سبز گمرکی و بحث‌های لازم در این زمینه یکی دیگر از سرفصل‌ها بود، در انتها نیز بحث همکاری وزارت نیروی ایران با وزارت انرژی روسیه در ارتباط با پروژه احداث 4 واحد نیروگاه حرارتی در استان هرمزگان به ظرفیت 1400 مگاوات مطرح است. انتظار ما این است که هر 2 طرف ظرف 3 ماه آینده عملیاتی شدن این پروژه مهم را شاهد باشیم.
وزیر نیرو اظهار داشت: همچنین در این اجلاس ما پس از 4 سال توقف در زمینه همکاری‌های مربوط به آب در کارگروه مربوط به این موضوع زمینه‌هایی را برای همکاری مشترک چه در زمینه انتقال تکنولوژی و چه استفاده از ظرفیت‌های خدمات فنی و مهندسی آغاز کردیم و امیدواریم تا اجلاس بعدی نتایج این پروژه‌ها قابل گزارش باشد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/119552/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روزنامه آمریکایی: ترکیه احتمالا به زودی اس 400 را عملیاتی می‌کند

انهدام برج تلویزیونی 140 متری در اوکراین

چه قاتل کیوتی هستی

علیرضا کمالی از فیلم هفت و نیم

نزاع و درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده

جزئیات دیدار رئیسی و مریم نواز شریف؛ توافق برای گسترش آموزش زبان فارسی در پاکستان

کاهش نرخ سکه و ارز در بازار؛ طلا 18 عیار پرچم دار کاهش ها

شهادت 30 کودک بر اثر گرسنگی در غزه

پرواز اندازه آدم رو برملا می‌کنه!

کشتار رژیم صهیونیستی در بیمارستان "ناصر" غزه؛ اجساد کشف شده گور‌های دسته‌جمعی به 310 نفر رسید

حمله به سایت اس 300 اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت

تعیین سرکنسول جدید عربستان در مشهد

جزئیات دادگاه منافقین/ قاضی: مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

قیمت نفت اندکی بالا رفت

گذشت 200 روز از جنگ غزه؛ تعداد شهدا به 34183 نفر رسید

واقعا ماجراجویی شگرفی بود

قیمت خودرو 4 اردیبهشت 1403

لوکیشن سریال «متهم گریخت» 20 سال پس از پخش آن

مرگ حقه، میکروب بهانه است

فلاحت پیشه: دیپلمات‌های خانه نشین و دیپلماسی حاشیه نشین شده دوباره به متن بازگردد

رئیس بانک مرکزی اروپا: اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد

تداوم بازدید مقامات ژاپنی از معبد جنگ سوال برانگیز شد

دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب

تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزیون است، نه موفقیت!

سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید

«هفت سر اژدها» روایتی تلفیقی از چند آقازاده

توضیح وزیر کشور درباره علت تغییر استاندار مازندران

1500کیلو زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود

قیمت طلای جهانی اندکی صعود کرد

استقبال استاندار ایالت پنجاب از رئیسی

بازدارندگی متعارف ایران

تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا

قبلا کلاس زبان رفته؟

نشست سخنگوی دولت؛ از واردات خودرو تا افزایش تعطیلات

هیچ جنگی برنده نداره

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

راحتی خیال از مرز شرقی؟

سرلشکر باقری: همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم

زیباکلام: هزینه‌ای که اسرائیل برای رهگیری موشک‌های ایران داد خیلی بیشتر از هزینه‌ای بود که ایران متحمل شد

انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!

افعی تهران دقیقا چندتا قتل انجام داده؟

میرسلیم: رئیسی در فرصت باقی‌مانده تدبیر مناسبی بیندیشد وگرنه همه ضرر می‌بینیم

کارگران به دیدار رهبر انقلاب می‌روند ‌

حکم 2 رهبر پای متمم قانون اساسی ایران

ماجرای جت شخصی؛ 21 سال دیر فهمیدیم!

سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟

افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌ را کسی گردن نمی‌گیرد

گوشت با سبزی در صدر منوی تورم

تعرض مجدد شهرک‌نشینان با همراهی نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی