اخبار محرمانه

آخرين مطالب

مضحکه عالم تحلیل ویژه

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه -
مضحکه عالم
k ٢.٥
٠
وطن امروز / متن پیش رو در وطن امروز منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
با گذشت چند روز از حادثه حمله روز پنجشنبه به 2 کشتی نفتکش ژاپنی در دریای عمان، ابعاد رسانه‌ای آن همچنان در سطح گسترده‌ای مورد توجه رسانه‌‌های خبری جهان قرار دارد. در این بین، موضوعی که طی روزهای اخیر مورد موشکافی دقیق این رسانه‌ها قرار گرفته موید ادعای توخالی آمریکایی‌ها در نسبت دادن این حمله به ایران است. اتفاقی که آمریکایی‌ها خیلی امیدوار بودند با بهره‌برداری و موج‌سواری روی آن، شکستی را که در پی پاسخ قاطع رهبر انقلاب به آبه شینزو نصیب‌شان شد از اذهان دور و منحرف کنند.
به گزارش «وطن‌امروز»، صبح روز پنجشنبه گذشته و همزمان با حضور آبه شینزو، نخست‌وزیر ژاپن در تهران، منابع محلی عمان اعلام کردند 2 نفتکش حامل نفت‌خام «فرانت آلتر» با پرچم جزایر مارشال و «کوکوکا کوریجس» با پرچم پاناما در دریای عمان مورد حمله قرار گرفت و دچار آتش‌سوزی شد. خیلی زود مشخص شد این نفتکش‌‌‌ها محموله‌‌های متعلق به ژاپن را حمل می‌کردند.
براین اساس، آمریکایی‌ها خیلی زود از فرصت استفاده و این حمله را متوجه ایران کردند. ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام با انتشار ویدئویی مدعی شد یک قایق گشتی ایرانی به نزدیکی یکی از نفتکش‌ها رفته و تلاش کرده‌ یک مین عمل نکرده را از بدنه آن جدا کند، این ادعا به سرعت توسط مایک پمپئو وزیر خارجه و پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا تکرار شد و درنهایت دونالد ترامپ هم وارد عمل شد و در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز گفت که این حمله کار ایرانی‌هاست و در آن دست دارند. ادعای آمریکایی‌ها در شرایطی عنوان شد که نیروهای امدادی ایران بودند که خدمه این دو کشتی را نجات دادند و مسؤولان کشور هم از همان ابتدا وقوع این انفجارها را مشکوک خواندند. با این حال، یوتاکا کاتادا، رئیس ژاپنی شرکت کوکوکا سانگیو که نفتکش «کوکوکا کوریجس» متعلق به این شرکت است، اولین نفری بود که رشته‌‌های آمریکایی‌ها را پنبه کرد. کاتادا با اعلام اینکه کارکنان کشتی ما شاهد این بوده‌اند که کشتی با یک شیء پرنده مورد حمله قرار گرفته است، تاکید کرد: تصور نمی‌کنم یک بمب ساعتی یا یک شیء چسبیده به کنار نفتکش،‌ در کار بوده باشد.
لس‌آنجلس تایمز: دلیلی برای باور دروغ‌‌های ترامپ نیست
در تازه‌‌‌‌‌ترین رخداد مربوط به حادثه نفتکش‌‌های ژاپنی، لس‌آنجلس تایمز در مطلبی نوشت: هیچ دلیلی برای باور کردن حرف‌های کسی که آشکارا دروغ می‌گوید و مسائل را غلط جلوه می‌دهد وجود ندارد. در پایگاه اینترنتی این روزنامه آمده است: یکی از مخاطرات آشکار دولتی که دروغ می‌گوید و مسائل را غلط جلوه می‌دهد این است که هیچ دلیلی برای باور کردنش در مواقع بحران نیز وجود ندارد.
لس‌آنجلس تایمز در ادامه نوشته است: زمانی که مایک پمپئو بلافاصله ایران را مقصر انفجار در 2 نفتکش در دریای عمان معرفی کرد، کسی حرفش را باور نکرد. آیا باید باور کنیم ایران به یک کشتی ژاپنی حمله کرد، آن هم درست زمانی که نخست‌وزیر این کشور به ایران آمده بود تا تنش‌ها را کاهش دهد؟ مالک نفتکش ژاپنی نیز روایت آمریکا از این حملات را زیر سؤال برد.
این روزنامه در پایان نوشته است: ترامپ قبلاً تنفر خود از درگیری را اعلام کرده اما او چنان بی‌کفایت و تأثیرپذیر است که تعجبی ندارد اگر فکر کند برای ایجاد تغییر در چرخه انتشار اخبار باید تنشی به راه اندازد. روزنامه انگلیسی ایندیپندنت هم در این رابطه دیروز گزارش داد که وزرای خارجه اتحادیه اروپایی از ادعاهای آمریکا درباره دست داشتن ایران در حمله به 2 کشتی در دریای عمان قانع نشده و خواستار تحقیقات مستقل هستند. وزرای خارجه اتحادیه اروپایی اظهار داشتند ادعای آمریکا درباره نقش داشتن ایران در حادثه 2 نفتکش در دریای عمان، فاقد شواهد کافی است.
توکیو از مدارک آمریکا علیه ایران قانع نشده است
در یکی از مهم‌ترین گزارش‌‌های خبری در میان اخبار روز گذشته مربوط به انفجار نفتکش‌ها، روزنامه ژاپن‌تایمز گزارش داد که حتی توکیو هم از مدارک آمریکا علیه ایران در حمله به نفتکش‌ها قانع نشده است. در این راستا، یک منبع دولتی ژاپن اواخر روز یکشنبه به روزنامه ژاپن‌تایمز گفت که دولت توکیو از آمریکا درخواست کرده است شواهد محکم‌تری در زمینه دست داشتن ایران در حمله به 2 نفتکش در دریای عمان ارائه کند. براساس گزارش ژاپن‌تایمز، این درخواست پس از آن مطرح شد که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا بدون ارائه مدرکی ایران را عامل این حملات معرفی کرد. وزارت دفاع آمریکا پس از ادعاهای وزارت خارجه این کشور ویدئویی منتشر کرد که مدعی بود یک قایق نظامی ایران به یکی از این نفتکش‌ها نزدیک شده و یک مین چسبنده عمل نشده را از بدنه این کشتی جدا کرده است. واشنگتن این ویدئو که کیفیت آن بسیار پایین است را به عنوان مدرک خود علیه ایران ارائه کرده است.
این منبع ارشد دولت ژاپن در واکنش به این موضوع گفت: «اما مقامات دولت توکیو قانع نشده‌اند. توضیحات آمریکا کمکی به حدس و گمان‌های ما نکرده است. این مقام ژاپنی که خواسته نامش فاش نشود در ادامه افزود: دولت ما از طریق کانال‌های مختلف به دنبال شواهد محکم است از جمله «تارو کونو» وزیر خارجه در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود در روز جمعه این درخواست را مطرح کرده است. روزنامه ژاپن‌تایمز با اشاره به اتهامات وزارت خارجه آمریکا علیه ایران به نقل از یک «منبع نزدیک به آبه شینزو، نخست‌وزیر ژاپن» گزارش داد که «اینها ثابت نمی‌کند ایران در پشت حملات بوده است». این منبع نزدیک به آبه همچنین گفته: «حتی اگر آمریکا آن را تایید کند ما نمی‌توانیم براحتی بگوییم به آن باور داریم». یک منبع وزارت خارجه ژاپن نیز در این زمینه گفته: «اگر داشتن تخصص‌های پیچیده دلیلی بر این باشد که نتیجه‌‌‌گیری کنیم حمله کار ایران بوده است پس می‌توانیم بگوییم که آمریکا و اسرائیل نیز می‌توانند آن را انجام دهند».
«کئیچی ایشی» وزیر حمل‌ونقل ژاپن نیز روز جمعه، یک روز پس از حادثه، در یک نشست خبری گفت: «ما هنوز نفهمیده‌ایم چه کسی این حمله را انجام داده و چرا انجام داده است».
سرلشکر باقری: اگر اقدامی کنیم با شجاعت اعلام خواهیم کرد
روز گذشته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به ادعاهای مقامات آمریکا پاسخ داد. سرلشکر محمد باقری در مراسم تجلیل از برترین‌های مربیان و اساتید نیرو‌های مسلح که در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) برگزار شد، اظهار داشت: آمریکا و اذنابش فرافکنی‌هایی مرتبط با حوادث اخیر در خلیج فارس (انفجار در بندر الفجیره امارات و انفجار 2 کشتی نفتکش در دریای عمان) را مبنای اتهام به ایران قرار داده‌اند؛ لیکن آنها باید با این واقعیت آشنا شوند که جمهوری اسلامی ایران چنانچه اراده‌ای مبنی بر جلوگیری از صدور نفت از خلیج‌فارس داشته باشد، به دلیل قدرتمندی کشور و نیرو‌های مسلح، آن اراده را به طور کامل محقق و به طور علنی و آشکار اعلام خواهد کرد و همچون آمریکای تروریست، فریبکار و ناامن‌کننده جهان و اذناب منطقه‌ای و بین‌المللی آن، فریبکاری و پنهان‌کاری نخواهد کرد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/119630/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عامل ناامنی خاورمیانه کیست؟

روایت «فارن پالیسی» از بده‌بستان ابوظبی-تل‌آویو

رئیس جمهور: ایران در 20 کشور جهان پروژه‌های بزرگ برق و آبی را اجرایی می‌کند

رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد چون دل به کمک خارج از مرزها نبسته‌ است

سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند

فقرزدایی نیازمند تغییر ریل

حملۀ اوکراین به تأسیسات نفتی روسیه

وحشت صهیونیست‌ها از حمله حزب‌الله به فرماندهی تیپ گولانی

رمضان قدیروف خود را سرحال در باشگاه نشان داد

جمله سنگین «خلیل» در مورد زمان که هیچ کس معنی اش را نفهمید!

تقدیر ضرغامی از سریال «نون خ»

رقیب سرسخت ایران در عراق

ویدئویی زیرخاکی از هنرمندان بزرگ تاریخ سینمای ایران

رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آنها تبعیت کند

مصوبات کمیسیون اصل نود برای افزایش کیفیت نان

خاندوزی: تمام بدهی های کشور تا سال 1402 را به صفر رساندیم

واقعیت پیامکی که تهرانی ها را نگران کرد

نماینده کارگران در شورای عالی کار: تولید دلاری محاسبه می شود حقوق کارگران ریالی!

نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

داعش خراسان؛ پیمانکاران ارزان قیمت تروریسم

فرار لحظه آخری اسماعیل

استاد دانشگاه پاکستان خطاب به رئیسی: شما ایرانی‌ها پادشاه و شیر جهان اسلام هستید

نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد

نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد

دختر 10ساله‌ام زباله‌‌ها را در کمدش قایم می‌کند

دلیل کاهشی شدن قیمت سکه

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به شمال اراضی اشغالی

اشک امیرعلی نبویان بخاطر عشق زیاد به همسرش

طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا با حضور رئیسی افتتاح شد

پاس کروزها را گل کنید

قیمت عینک شنا هم نجومی شد؛ حدود 10 میلیون کنار بگذارید!

بخش‌هایی از هم‌خوانی کارگران در دیدار با رهبر انقلاب

عکس یادگاری افراد حاضر در اجلاس بین‌المللی مقامات عالی امنیتی در سن‌پترزبورگ با حضور احمدیان

روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد

طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن

دلیل اصلی تحصیل مسعود ده‌نمکی در حوزه علمیه چه بود؟

خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد

روایت «نیویورک تایمز» از قدرت حماس و چشم‌انداز غزه

زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد

بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال 1403

بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال 1403

عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای

خبرگزاری رسمی کره شمالی: هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود

لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد

اعتراف عجیب ژیلا صادقی درباره آشپزی

چه خبر از مهران مدیری و نیکی کریمی؟

تجمع خانواده اسرای صهیونیست مقابل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی

توضیحات رییس دادگاه منافقین در خصوص چگونگی برگزاری دور جدید جلسات محاکمه

گزارش یوسف سلامی از حسینیه امام خمینی پیش از آغاز دیدار کارگران با رهبر انقلاب

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی