اخبار محرمانه

آخرين مطالب

صف‌آرایی ضد آمریکایی در روسیه تحلیل ویژه

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه -
صف‌آرایی ضد آمریکایی در روسیه
٣٥٣
٠
شرق / متن پیش رو در شرق منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
دهمین اجلاس بین‌المللی نمایندگان عالی امور امنیتی جهان، روز گذشته در اوفای روسیه آغاز شد. در افتتاحیه این مراسم، نیکولای پاتروشف، رئیس شورای عالی امنیت ملی روسیه، پیام ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را برای حضار قرائت کرد. دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، نیز در روز اول این اجلاس پشت تریبون سخنرانی قرار گرفت. به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور روسیه در پیامش به اجلاس، ابراز امیدواری کرد: «گفت‌وگوهای مقامات امنیتی جهان به ایجاد سیستم امنیتی غیرقابل‌تفکیک، برابر و مطمئن برای همه کشورها در سطوح منطقه‌ای و جهانی کمک کند». پوتین در این پیام با اشاره به برگزاری سالانه این اجلاس گفت: در 10 سال اخیر، این همایش که تحت نظارت شورای امنیت روسیه برگزار می‌شود، با نشان‌دادن کارایی خود، شرایط گفت‌وگو در مسائل مقابله با چالش‌های جهانی را فراهم کرده است. «بحث در چنین سطح عالی‌ای فرصت خوبی را برای تبادل تجربیات به‌دست‌آمده، اطلاعات آنالیزی و عملیاتی برای گسترش تماس‌های حرفه‌ای فراهم می‌کند». رئیس‌جمهور روسیه در ادامه این پیام گفت: «دستور کار همایش کنونی مانند همیشه فشرده است و در مرکز توجه آن، مسائل مهم نیازمند به تصمیمات مشترک و اقدامات گروهی قرار دارد و در وهله اول موضوع مبارزه با تهدیدهای هیبریدی و تروریستی، برطرف‌کردن پیامدهای مناقشات مسلحانه و فاجعه‌های انسانی و نیز تأمین امنیت اطلاعاتی قرار دارد».
واکنش رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه‌ به آمریکا
در بخش دیگری از این اجلاس، سرگئی نارشکین، رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه، به ایراد سخنان خود پرداخت. او در این سخنان ابراز امیدواری کرد اوضاع درباره حادثه نفت‌کش‌ها در دریای عمان به مناقشه مسلحانه نینجامد و به صورت صلح‌آمیز حل‌وفصل شود: «این حادثه را باید به‌دقت بررسی کرد و عاملان واقعی این اقدام تحریک‌آمیز بسیار خطرناک شناسایی شوند». نارشکین در ادامه سخنان خود با بیان اینکه موقعیت دلار در سیستم اقتصاد جهانی هر روز ضعیف‌تر می‌شود، اظهار کرد: «این مسئله‌ای غیرعادی است که آمریکا تا این اندازه خصمانه و غیرقابل پیش‌بینی رفتار می‌کند و همچنان صاحب ارز اصلی جهانی است». وی ادامه داد: «در شرایط تحکیم واقعی نظام چندقطبی جهان، موقعیت دلار در روابط اقتصادی بین‌المللی هر روز ضعیف‌تر می‌شود و به‌تدریج ماهیت مسموم‌کننده می‌یابد». رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه همچنین گفت: آمریکا خودسرانه و به‌شدت تحریم‌هایی جدید وضع می‌کند و حتی مواضع شرکای نزدیک خود را نیز نادیده می‌گیرد. «بر کسی پوشیده نیست که در چند سال اخیر، اعمال تحریم به شیوه محبوب آمریکا تبدیل شده است». او افزود: «آنچه بیشتر نگران‌کننده است، این است که تحریم‌ها به‌طور کاملا خودسرانه، ناگهانی و سریع وضع می‌شوند. مبتکران این تحریم‌ها نه‌فقط به پیامدهای دوجانبه بلکه به دیدگاه‌های شرکای اقتصادی نزدیک آمریکا را نیز توجهی نمی‌کنند».
به گزارش ایسنا، او به‌عنوان مثال برای توضیح این موضوع به قرارگرفتن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا اشاره کرده و گفت: این سازمان [سپاه پاسداران] «کمک بزرگی به مبارزه با داعش در عراق و سوریه داشته است». رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد در ونزوئلا جنگ هیبریدی آغاز شده است؛ «در واقع صحبت از ایجاد شیوه‌ای برای اعمال نفوذ در کشورها در مقیاس جهانی مطرح است». نارشکین با بیان اینکه اقدامات خراب‌کارانه هرگز متوقف نمی‌شود، اظهار کرد: «این‌گونه اقدامات نه‌فقط در قبال دشمنان، بلکه در قبال دوستان و نیروهای بی‌طرف در شرایط غیرجنگی، بحرانی و جنگ‌ها به کار گرفته می‌شود». این مقام روس گفت: «آن را می‌توان به فعالیت ویروس‌ها تشبیه کرد که در ده‌ها سال می‌تواند به بدن انسان ضربه بزند و در همین حال ویروس خود را نشان ندهد و زمانی هم که نشانه‌های آن بروز می‌کند، برای مبارزه با آن دیگر دیر شده است». رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه گفت: «در همین حال، نقشی بزرگ را در عرصه شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها بازی کرده و بر غیرقابل جایگزین‌بودن چنین سناریویی تأکید می‌کنند». وی همچنین خاطرنشان کرد غرب از شیوه‌های جنگ هیبریدی برای ایجاد مانع در همکاری‌های راهبردی روسیه و چین استفاده می‌کند.
دیدارهای حاشیه نشست
روز گذشته مقامات کشورهای مختلف از فرصت حضور در اوفا در کنار یکدیگر استفاده کردند و با رایزنی‌های دو و چندجانبه، به‌ پیشبرد روند حل مشکلات و منازعه‌ها و افزایش همکاری‌ها پرداختند. حضار این اجلاس، البته همگی چنان‌که از نام اجلاس برمی‌آید، مقامات امنیتی هستند و از همین رو، احتمالا آثاری از بخش بسیاری از تعاملات و جزئیات صحبت‌های آنها در رسانه‌ها نخواهد بود؛ اما جنب‌وجوش‌های نمایندگان امنیتی کشورها توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده ‌است. ایران روز گذشته نشستی شش‌جانبه با مقامات امنیتی روسیه، چین، هند، پاکستان و افغانستان که در اجلاس حاضر بودند، داشت. ایلنا می‌نویسد شمخانی در ادامه برنامه‌های خود، با حضور در نشست شش‌جانبه، رویکردهای جمهوری اسلامی ایران درباره ضرورت‌های همکاری مشترک برای مقابله با تهدیدات موجود و سازوکارهای پیشنهادی در راستای ایجاد ثبات و امنیت را تبیین کرد. سخنگوی شورای عالی امنیت ملی روسیه پیش‌تر گفته بود در حاشیه این اجلاس بین مقامات روسیه و چین نیز دیدارهایی در جریان خواهد بود. به گزارش خبرگزاری تاس، همکاری بین نیروهای انتظامی و امنیتی دو همسایه از موضوعات اصلی این دیدار خواهد بود. به گفته یوگنی انوشین، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی روسیه، توافقاتی که در دیدار بین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین، برقرار شده بود نیز در دیدارهای مقامات دو کشور در اوفا به بحث گذاشته خواهد شد. همچنین دو طرف درباره مسائل امنیتی سال 2019 و نیز سفر احتمالی پاتروشف به چین در همین سال گفت‌وگو خواهند کرد. از سوی دیگر، ونزوئلا به‌دنبال هماهنگی سفر آینده مقامات این کشور به روسیه است. به گزارش تاس، کارلوس رافائل تورتوسا، سفیر ونزوئلا در روسیه، در حاشیه این اجلاس به خبرنگاران گفته ‌است در سفر سرگئی ربایکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، در جولای به ونزوئلا، کشورش به‌دنبال هماهنگی‌های لازم برای سفر مادورو به روسیه خواهد بود. او گفته است «هماهنگی‌ها درحال‌حاضر در جریان نیستند»؛ اما سفر ربایکوف فرصتی برای بحث دراین‌باره خواهد بود. اجلاس بین‌المللی سه‌روزه نمایندگان عالی امور امنیتی جهان تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/120190/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بامداد بی‌رمق

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با مدیران سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

زمان واقعی صدور پروانه ساخت چقدر است؟

ماهی خاویار به رودخانه روستای نورالدین اومده!

وزارت دفاع: در مسیر تجهیز و تسلیح سپاه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنیم

مسخره‌بازی

کارشناسان اسرائیلی: السنوار مثل لیمو فشارمان می‌دهد

اعلام آمادگی صدر اعظم آلمان برای مذاکره با پوتین

همکاری علی نصیریان و شبنم مقدمی در «نوروز»

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مجروح شدن نوزاد 20 روزه فلسطینی بر اثر بمباران ارتش اسرائیل

حسین رفیعی: سیامک حرف میزنه من میخندم

هنرنمایی زنده یاد رضا داوودنژاد در «زندگی به شرط خنده»

گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره میزان خسارات عملیات تنبیهی «وعده صادق»

تحسین حمله تنبیهی ایران توسط نمایندگان پارلمان ترکیه

830 طرح مسئولیت اجتماعی استان فارس در رصد شرکت ملی نفت/ 4 همت اعتبار اختصاص یافت

ریاض برای متعادل کردن بودجه به نفت بالای 96 دلار نیاز دارد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

اذعان آمریکا و غرب به دست برتر روسیه در جنگ با اوکراین

چه هوای دل‌انگیزی دارد این خانه!

عماد گَند زد!

توصیه میرسلیم به دولت رئیسی درباره ریشه‌کنی فساد: جرأت‌مندانه عمل کنید!

74 هزار فعالیت تعمیراتی با هدف افزایش تولید نفت در گچساران

چطور بچه‌ای لوس و شکننده تربیت نکنیم!

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

بین مال دنیا و نورالدین همه دنیا رو انتخاب کردن!

بررسی چالش‌های رژیم صهیونیستی با مستندهای افق

ارسال اقلام مورد نیاز به سیستان و بلوچستان توسط سپاه و ارتش

‏از جمله ماجراهای دوقلوی همسان داشتن

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

دوست داشتی شوهرت گرگ بود یا بره؟!

اعلام زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

روایت مقام سازمان ملل از وضعیت بیمارستان‌های غزه

پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین روز سینمایی فروردین 1403

شورای ائتلاف در مرحله دوم انتخابات، لیست 16 نفره می‌دهد

کدام چهره‌های سیاسی در مراسم ترحیم معاون اول احمدی‌نژاد حضور داشتند؟

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

تیزر جدید شب‌آهنگی با حضور بازیگر زن جوان

شوخی های جالب کاربران فضای مجازی با حمله اسرائیل به اصفهان

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

مذاکرات هند و اوپک درباره تحولات بازار نفت

حماس: درحال حاضر زمینه‌ای برای مذاکره وجود ندارد

فصل سوم «پدرخوانده» ابوطالب آماده پخش شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی