اخبار محرمانه

آخرين مطالب

شانس تکرار ترامپ تحلیل ویژه

  بزرگنمايي:


شانس تکرار ترامپ
k ٢٤
٤
سازندگی / متن پیش رو در سازندگی منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
کمپین ترامپ و مشاورانش با رصد کردن نتایج نظرسنجی‌ها می‌گویند رئیس‌جمهوری برای پیروزی دوباره شانس دارد، مشاور جدید ترامپ بدون آنکه برنامه سیاسی مشخصی را برایش تعریف کند در جستجوی راهکاری است تا با توسل بدان کمپین رئیس‌جمهوری بتواند با شوکه کردن شهروندان آمریکایی آرای در نوسان را به نفع ترامپ تعریف کند. این قمار سال 2016 به نفع رئیس‌جمهوری تمام شد،
ساناز نفیسی| دونالد ترامپ با حضور میان جمعی از هوادارانش در فلوریدا، به طور رسمی کمپین انتخاباتی خود را آغاز کرد و بدین ترتیب وارد عرصه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا شد. او در جریان سخنرانی اش میان بیش از 20 هزار نفر بار دیگر به رسانه ها، برخی ساختار های سیاسی و آنهایی که به گفته اش مخالفان رادیکالش اند تاخت و تلاش کرد تا بار دیگر با ارسال پیام هایی مبهم و گله های شخصی، عامل محرکی را که سال 2016 زمینه ساز پیروزی اش شد، بازتعریف کند. چهار سال پیش ترامپ در نخستین سخنرانی اش در طبقه پایینی برجش در منهتن، در شرایطی که بسیاری پیروزی اش را غیرمحتمل می دانستند با حمله به دموکرات ها، به سخره گرفتن و بی اعتبار کردن این حزب، آنها را بمب جریان چپ گرایی و خشمگین توصیف کرد، حالا در آستانه کارزار 2020 در قامت رئیس جمهوری آمریکا با تکیه بر همان تاکتیک اما با استفاده از ادبیاتی متفاوت تلاش دارد تا بار دیگر رقبایش را به چالش بکشد، از همین رو ترامپ در اولین سخنرانی رقابتی اش صراحتا اعلام کرد که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حکم کسانی است که تلاش دارند با رفتار و رویکردشان دموکراسی بزرگ آمریکایی و شما را تضعیف کنند. او همچنین مخالفانش را به دشمنی با ارزش های آمریکایی و تحقیر و نادیده انگاشتن وضعیت مردم متهم کرد، همان مردمی که به گفته اش رقبا می خواهند از آرایشان برای پیروزی شان سوء استفاده کنند، ترامپ گفت: «آنها(رقبا) سعی می کنند عزت و سرنوشتتان را نابود کنند، اما ما اجازه نمی دهیم، آنها می خواهند رای شما را پاک کنند، میراث بزرگ ترین کمپین انتخاباتی و احتمالا بزرگ ترین کارزار انتخاباتی تاریخ آمریکا را
به چالش بکشند.» ترامپ در بخشی دیگر از سخنرانی اش جوزف بایدن، معاون پیشین رئیس جمهوری و یکی از نامزدهای اصلی حزب دموکرات را به سخره گرفت و از او تحت عنوان «جوی خواب آلو» یاد کرد.اما در طول سخنرانی اش به بیش از ده نامزد دموکرات که قرار است در کارزار های مقدماتی او را به چالش بکشند اشاره ای نکرد.
آغاز فعالیت کمپین ترامپ با چاشنی شعارهای تکراری
ترامپ با اشاره به مقوله هایی چون رشد اقتصادی، کاهش مالیات ها و برهم زدن قوانین دست و پاگیر دستاوردش به عنوان رئیس جمهوری آمریکا را ستود اما درباره سیاست ها و برنامه های جدیدش چیزی نگفت. ترامپ دو شعار «دوباره آمریکا را عالی کنیم» و «آمریکا را عالی نگه داریم» را برای کمپین خود پیشنهاد کرد که از میان این دو، هواداران از شعار دوم بیشتر استقبال کردند. طبیعتا سفر ترامپ به فلوریدا و اعلام نامزدی اش برای کارزار 2020 نقطه عطفی در کارنامه رقابتی جدیدش قلمداد می شود، با این حال انتهای این سخنرانی هیجان انگیز با سایر سخنرانی های رئیس جمهوری میان هوادارانش طی دو سال اخیر تفاوت چندانی نداشت. ترامپ برابر دریایی از جمعیت کلاه قرمز با عبارت برجسته «دوباره آمریکای بزرگ را خواهیم ساخت» بسان حضورش در کارزار 2016 و همه روزهایی که در قامت رئیس جمهوری در کاخ سفید فعالیت می کرد این بار هم مخالفانش را هدف حملات لفظی قرار داد، از گفتن دروغ، بیان عباراتی اغراق آمیز و تحقیر رقبا ابایی نداشت. او به هوادارانش گفت که این راه ادامه دارد و چهار سال آینده تداوم خواهد داشت و کسی نمی تواند حامیانش را از این مسیر منحرف کند. نیویورک تایمز طی گزارشی به قلم مگی هابرمان و آنی کارنی و مایکل شیر در این باره نوشت: « ترامپ با سر دادن شعار نمی تواند شانسی برای پیروزی داشته باشد، او سال 2016به حامیانش وعده هایی داده بود، درست است که توانست برخی شان را محقق کند، اما برای تحقق پاره ای موضوعات شکست خورد، از همین رو رئیس جمهوری باید در گام نخست حامیانش را برای تحقق تمامی وعده هایش متقاعد کند، او قول داده بود تا مرزی میان ایالات متحده و مکزیک بسازد، موضوعی که محقق نشد، اوباما کر، طرح بیمه درمانی باراک اوباما برخلاف وعده های رئیس جمهوری هنوز به طور کامل متوقف نشده، زیرساخت های کشور هنوز نیاز به احیا دارد، اقتصاد رشد کرده اما هنوز بسیاری از شهروندان آمریکایی احساس ناامنی مالی می کنند، با این حال نباید این حقیقت را نادیده گرفت که بسیاری از حامیان رئیس جمهوری حقیقتا او را باور دارند و می گویند سیاست های ترامپ وضعیت زندگی شان را بهبود بخشیده است».
تلاش برای متقاعد کردن حامیان
رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی 76 دقیقه اش به لیست آشنایی از نارضایتی هایش اشاره کرد، او در ابتدا طرح «شکار ساحره»، طرحی که توسط رابرت مولر، بازرس ویژه و 18 چهره دموکرات مخالفش، (همان هایی که به بازرس کمک می کردند)، هدایت و مدیریت شده بود را به چالش کشید و تلاش کرد به حامیانش بقبولاند که پافشاری مولر و مخالفانش بر مسئله همکاری او با روس ها در کارزار 2016 و تخلف در این دور از رقابت ها دروغ محض است. ترامپ همزمان برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبانش لیستی از فعالیت های ادعایی اش را مطرح کرد، اصلاحاتی که به گفته اش در حوزه های مختلف چون مراقبت های درمانی و بودجه نظامیان انجام شد و در کنار آن دولتش دو پروژه خروج از توافق آب و هوایی پاریس و حق حمل سلاح در راستای منافع ملی اجرایی کرد. وقتی ترامپ از این لیست بلند بالا می گفت انگار برخی حامیانش شوقشان را از دست دادند. این مهمی بود که ترامپ به خوبی از نگاه مخاطبانش دریافت و بلافاصله با طرح مسئله تهدید مهاجران تلاش کرد ضمن منحرف کردن مسیر سخنرانی اش به حامیانش بقبولاند که کشورشان از هر طرف توسط مهاجران و پناهندگان تهدید می شود. همانگونه که پیش از این نیز دموکرات ها را به واسطه این مسئله سرزنش کرده بود، این بار هم گفت آنها باید تاوان سنگینی برای عواقب حضور مهاجران غیر قانونی بپردازند. ترامپ صراحتا اعلام کرد که برنامه حزب دموکرات برای باز نگاه داشتن مرزها از منظر اخلاقی اقدامی قابل سرزنش است که به واسطه ترس شان طراحی شد و در نهایت در زمینه حراست از مهاجران و مسائل گمرکی شکست خورد. به باور ترامپ موضع گیری دموکرات ها درباره مهاجران خیانتی بزرگ به طبقه متوسط و در حوزه ای وسیع تر به زندگی آمریکایی است.
ترامپ عقب نشینی نمی کند
داده های حاصل از نظرسنجی ها نشان می دهد که ترامپ برای آنکه چهار سال دیگر در کاخ سفید بماند راه دشواری در پیش دارد، با در نظر گرفتن نظرسنجی ها به این نتیجه می رسیم که ترامپ بیش از هر رئیس جمهوری دیگر به تعمیق دوقطبی شدن جامعه آمریکا کمک کرده است. سخنرانی اش برابر خیل حامیانش نشان داد که او قصد ندارد از مواضعش درباره مسائل مربوط به مهاجرت و تجارت عقب نشینی کند و به چالش کشیدن مخالفانش را متوقف کند. ترامپ می خواهد در جریان کارزار انتخاباتی اش از فردای آمریکا بگوید، زمانی(سال 2016) این تاجر بی نام در عرصه سیاست با پیروزی اش هسته قدرت را شوکه کرد، از همین رو بعید نیست در کارزار پیش رو هم در شرایطی که از حمایت کامل حزب جمهوری خواه برخوردار است، بار دیگر شانس پیروزی را داشته باشد.
ترامپ به خوبی پازلش را چیده، در همان نخستین نشست رقابتی اش از تاریخ مملو از وقایع مربوط به خشم و ناامیدی آمریکایی ها گفت و قول داد تا به قتل و عام آمریکایی ها پایان دهد و زنان و مردان فراموش شده را یادآوری کند. ترامپ در سخنرانی اش چشم اندازی از آینده آمریکا ترسیم نکرد اما حضور در کمپین فلوریدا برای او بسان فرصتی بود که زمان را به سال 2015 بازگرداند، با این حال او نباید دو نکته را فراموش کند، چالشش با رسانه ها در این چهار سال و همچنین صف آرایی مخالفان سیاست های مهاجرتی اش (تظاهرات موسوم به مگا) موجب شده تا او بسیاری از آرایش را از دست بدهد.
قمار دوباره رئیس جمهور
کمپین ترامپ و مشاورانش با رصد کردن نتایج نظرسنجی ها می گویند رئیس جمهوری برای پیروزی دوباره شانس زیادی دارد، از منظر آنها هیچ کدام از نامزدهای دموکرات یارای رقابت با او را ندارند، مشاور جدید ترامپ بدون آنکه برنامه سیاسی مشخصی را برایش تعریف کند در جستجوی راهکاری است تا با توسل بدان کمپین رئیس جمهوری بتواند با شوکه کردن شهروندان آمریکایی و تحریک احساساتشان آرای در نوسان را به نفع ترامپ تعریف کند. این قمار سال 2016 به نفع رئیس جمهوری تمام شد، اما اینکه آیا این استراتژی دوباره نتیجه بخش خواهد بود یا خیر باید منتظر گذشت زمان بود.
جیسیون میلر، همانی که در قامت مشاور ارتباطی کمپین انتخاباتی سال 2016 ترامپ فعالیت می کرد، به نیویورک تایمز گفت: «ترامپ تاکنون نتوانسته یا نخواسته نژاد را تعریف کند، این مهم نقطه ضعف رئیس جمهوری است». حقیقت آن است که کارزار 2020 با لحاظ کردن تعدد کاندیداها از حزب دموکرات در قیاس با رقابت های 2016 بسیار پیچیده تر است، از همین رو کمپین ترامپ برای تحقق پیروزی دوباره رئیس جمهوری به اهرم های متفاوتی متوسل شده و برای فعلیت دادن به تحرک های بالقوه شهروندان آمریکایی جهت حمایت از ترامپ در حوزه دیجیتالی سرمایه گذاری کرده تا به واسطه اپلیکیشن هایی چون فیس بوک و یوتیوب به شکلی گسترده شعارهای ترامپ را بازتعریف کرده و برایش تبلیغ کنند. جهان بینی ترامپ تغییری نکرده، ترامپ کماکان به خانواده و نزدیکانش باور دارد، بسان گذشته و در لحظات حساس کنونی هم نمی خواهد خود را درگیر اخبار بد کند، اخباری که او آنها را فیک نیوز می خواند به همین دلیل است که با نادیده گرفتن برخی داده های ناامید کننده نظرسنجی ها تلاش دارد تا نشان دهد که تمام آمریکا از او حمایت می کنند، او در آغاز کار هدفش را مشخص کرد: «ما قصد داریم به مبارزه مان ادامه دهیم، ما می خواهیم برنده باشیم» بله ترامپ می خواهد برنده شود و برای این مهم از انجام هیچ کاری فروگذار نخواهد کرد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/121891/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آشیانه سری

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی بخاطر شایعه ازدواج‌!

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

چگونگی انتخاب اردشیر رستمی برای نقش شهریار

رسوایی 99 درصدی

درآمد عجیب از زباله گردی

حمله فسفری؛ روایت جنون صهیونیست‌ها

رهبر انصارالله یمن: متجاوزان فهمیدند که هرگونه تجاوزی بی پاسخ نخواهد ماند

واکنش «علیخانی» به عکس جنجالی: حداقل بگین ادیت کردین!

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم / تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

سامانه‌های پدافندی ایران برای مقابله با حمله احتمالی اسرائیل

پایداری آب مصرفی 45 روستا با عملیات جهادی صنعت نفت

10 ادکلن خوشبو و اصل مردانه

سورپرایز رضا رشیدپور با اجرای یک برنامه متفاوت

«استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن

مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم

پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین

وصف راب استارک از زبان آریا استارک در سریال بازی تاج و تخت

رشیدی کوچی: جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد

روایت رئیس صدا و سیما از دو بار تفقد و تحسین رهبر انقلاب

توصیه مهم رئیس جمهور به مدیران برای افزایش رضایت اجتماعی

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ایرانی‌ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه

کنعانی: شایسته بود سران اروپا و گروه 7 قدردان ایران باشند

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

افزایش نگرانی‌ از نیازهای 250 هزار کودک اخراجی از پاکستان

وقتی رضا عطاران و پژمان جمشیدی ویلا کرایه می‌دهند

معاون رئیس جمهور: رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از 6 درصد رسید

تصویر دردناک از غزه، «عکس سال» جهان شد

اسلحه مادری ماجرای یک عشق مادرانه است

بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی

زمزمه های ورود ایران چک های 500هزار تومانی به بازار

چالش‌های پیش روی سوناک برای اجرای طرح ضد مهاجرتی رواندا

من افسار زدم به خواستگارت!

ایران: در صورت تهدید مراکز هسته‌ای، تغییر در سیاست‌های هسته‌ای محتمل است

انتقاد عباس عبدی از گشت ارشاد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

توضیحات امیرعلی نبویان در اتباط با ادامه دادن ارتش سری

روایت جدید معاریو از عملیات ایران: درصد رهگیری 84 درصد بود نه 99 درصد

آلمان سفیر روسیه را احضار کرد

برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن

شمار شهدای غزه به مرز 34 هزار تن رسید

بازی دیدنی امیر آقایی در "بدون تاریخ بدون امضا"

سردار حق‌طلب: تهدید مراکز هسته‌ای تجدید نظر در سیاست‌های هسته‌ای ایران را محتمل می‌کند

روایت مجری صدا وسیما بعد از دیدار با سردار حاجی زاده

چرا صدام پیشرفته‌ترین جنگنده‌های عراق را در خاک دفن کرده بود؟

دختره و نشونیاشو تو زندگیم میبینم

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی