اخبار محرمانه

آخرين مطالب

کارشناس هوافضای سپاه: مشتی بر دهان تکنولوژی روز دنیا زدیم سیاسی

کارشناس هوافضای سپاه: مشتی بر دهان تکنولوژی روز دنیا زدیم
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - فارس / کارشناس عملیات پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه گفت: شلیک ما شکست پروژه ترایتون و یا لبه تکنولوژی آمریکا نبود، ما با شلیک مان مشتی بر دهان تکنولوژی روز دنیا زدیم.
سرگرد محمدعلی خدابخش از کارشناسان عملیات پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه در برنامه تلویزیونی ثریا که با موضوع بررسی سرنگون کردن پهپاد متجاوز آمریکایی پخش شد، اظهار داشت: در ساعت 4 دقیقه بامداد روز پنجشنبه یک فروند پهپاد MQ4-C از پایگاه الظفره امارات برخاسته و وارد مسیر پروازی خود می‌شود.
وی افزود: ماموریت این پرنده شناسایی و جاسوسی با استفاده از سنسورهای خود است. در بحث نظامی، اشراف اطلاعاتی حرف اول را می‌زند و این اشراف باید به گونه ای باشد که تمام پرنده های نظامی و شناورهای نظامی در منطقه را تحت اشراف خود داشته باشیم و این پرنده نیز از زمان پرواز خود از مبدا تحت نظر بود.
سرگرد خدابخش ادامه داد: این پرنده در مسیر بازگشت در ساعت 4 بامداد حریم هوایی را نقض می کند که در ارتفاع بالای 50 هزار پا بوده است. هواپیمای همراه او نیز که پی-8 بود در ارتفاع 30 هزار پایی پرواز می کرد و در فاصله کمتری هم پهپاد MQ-9 پرواز می کرد.
وی با تاکید بر اینکه این سه پرنده را زیر نظر داشتیم تا دیتاهای رد و بدل شده آنها را تحت نظر داشته باشیم، افزود: پی-8 وظیفه گشت دریایی دارد، اما زمانی که پروژه ترایتون رقم خورد، یک ورژنی از پروژه‌ها به نام «BAMS» اتفاق افتاد تا هواپیمای MQ-4C را با هواپیمای P-8 مرتبط کند.
این کارشناس عملیات پدافند هوایی با بیان اینکه این هواپیما 30 نفر به بالا سرنشین دارد که در آن لحظه 38 نفر سرنشین در این هواپیما بوده اند، گفت: در برخی رسانه‌ها گفته شد که این هواپیما 9 نفر سرنشین داشته، اما شخص رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که این هواپیما 38 نفر سرنشین داشته و از سرنگون نکردن آن تقدیر کرد.
سرگرد خدابخش تاکید کرد: شلیک ما شکست پروژه ترایتون و یا لبه تکنولوژی آمریکا نبود، ما با شلیک مان مشتی بر دهان تکنولوژی روز دنیا زدیم. آمریکا از برتری هوایی صحبت می کند، درحالی که ما در حال خویشتن داری در برابر آمریکا هستیم و اگر خویشتن دار نباشیم قطعا اینگونه نخواهد بود.
وی با اشاره به انهدام پهپاد آمریکایی در ارتفاع بیش از 50 هزار پا، گفت: کمتر سامانه پدافندی داریم که در ارتفاع بیش از 50 هزار پا بتواند اهداف را منهدم کند. زمانی که پرنده ای را در ارتفاع بیش از 50 هزار پا منهدم می کنیم، در واقع جمهوری اسلامی ایران دارد به دنیا می گوید که دیگر برتری هوایی وجود ندارد.
این کارشناس عملیات پدافند هوایی ادامه داد: پرنده‌هایی که سقف ارتفاع بالایی دارند، مورد هدف قراردادن آنها بسیار سخت است، پرنده هایی مانند U-2 یا همین پهپاد ترایتون در طول سابقه خدمتی‌شان فقط یک مورد سقوط U-2 وجود داشته که آن هم به علت اشتباه خلبان بوده است.
سرگرد خدابخش با اشاره به پرسش پیامکی یکی از بینندگان برنامه، عنوان کرد: اینکه فرمودند چرا با ناوها برخورد نمی کنید، به این علت است که آنها تاکنون هنوز نقض حریم نکرده اند و اگر نقض کنند، حتما با آنها برخورد می کنیم.
وی با اشاره به تناقض به وجود آمده در رسانه ها در خصوص اینکه پهپاد ساقط شده گلوبال هاوک است یا ترایتون،گفت: بلاک‌های مختلفی از هواپیمای گلوبال هاوک وجود دارد، اما این پرنده ساقط شده از نوع MQ-4C است که سطح تکنولوژی بالاتری نسبت به گلوبال هاوک دارد و تنها دو نمونه از آن عملیاتی است.
کارشناس عملیات پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی گفته شد این پرنده برای تست سامانه های پدافندی آمده است؛ در پاسخ باید گفت ما در مورد رژیم تروریستی آمریکا صحبت می کنیم، اخلاق نظامی این رژیم تروریستی این است که اگر یک درصد احساس کنند مشکلی برایشان پیش می آید، عملیاتشان را لغو می کنند، همانگونه که ترامپ عملیاتش را لغو کرد.
سرگرد خدابخش تصریح کرد: این شلیک در واقع بیانگر این بود که اگر F-35 و یا F-22 هم نزدیک مرزها شود، ساقط خواهد شد. سامانه‌های پدافندی در دنیا ضریب خطایی دارند، اگر سامانه‌های پدافندی دنیا را رصد کنیم، ضریب خطایشان 2یا 3 موشک است. سامانه سوم خرداد، که به دست دانشجویان و نخبگان ساخته شده است، تکنولوژی‌اش به گونه‌ای است که با یک شلیک هدف خود را ساقط می کند.
وی ادامه داد: آمریکا گمان می‌کند با خاموش کردن سیستم های شناسایی پهپاد، استفاده از مواد جاذب تشعشع و ساختار کاهند سطح راداری می‌تواند از چشم پاسداران دور بماند. بدنه این پهپاد از نوع لانه زنبوری است که از دو جداره مستحکم تشکیل شده است، این بدنه در فرکانس های مختلف پنهانکاری دارد.
این کارشناس عملیات پدافند هوایی با اشاره به ویژگی‌های سامانه سوم خرداد، عنوان کرد: ایده ساخت سامانه سوم خرداد در سال 84 رقم خورد و توسط خود کارشناسان و جوانان نیروی هوافضای سپاه ساخته شد و این سامانه می تواند به سمت اهدافی تا ارتفاع 90 هزار پا و در برد 100 کیلومتری شلیک کند.
سرگرد خدابخش با اشاره به لزوم جوانگرایی در سطح کشور بعنوان عامل پیشرفت،گفت: اگر جوانگرایی در دولت و بخش های دیگر اتفاق بیافتد، رشد تکنولوژی اتفاق خواهد افتاد.
وی در پایان با اشاره به لفاظی‌های ترامپ در خصوص لغو حمله به ایران به دلیل به خطر افتادن جان 150 نفر، عنوان کرد: سردار حاجی زاده در جلسه‌ای گفت "آماده باشید اگر آمریکایی‌ها خطایی بکنند به لحظه آنها را نابود کنیم." ناو آمریکایی که 6 هزار نیرو روی آن است اگر نابود شود، قطعا متضرر خواهند شد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/123115/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عضو انجمن حمل‌ونقل ریلی: باید کفش آهنین بپوشیم و پولمان را از راه آهن بگیریم

دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد

تصاویری از بازداشت تظاهرات کنندگان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه؛ صدها پرواز در روز سیاه لغو شد

اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد

نه دانشگاه‌های آمریکا به اسرائیل

کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد

پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

این کار را با مدیرتان نکنید!

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه

قرارداد 6میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

علت گرانی شدید قیمت پیاز

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

بازداشت 100 دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

حمله روزنامه زاکانی به آرایش سحر دولت‌شاهی

«پایتخت 7» مرداد 1403 کلید می‌خورد

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت 8نفر

جلد نشریه آمریکایی تایم با عنوان، تأثیرگذارترین افراد جهان؛ یولیا ناوالنایا

ادعای آمریکا: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد

درخواست حماس برای اعزام تیم‌های پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

گشاده دستی دولت در تخصیص بودجه به رسانه‌های همسو

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی