اخبار محرمانه

آخرين مطالب

پایان دیپلماسی تحلیل ویژه

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه -
پایان دیپلماسی
k ٧.٨
٧
شرق / متن پیش رو در شرق منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
ایران به تحریم‌های جدید آمریکا واکنش نشان داد، این‌بار اما واکنش مثل همیشه محکوم‌کردن نبود. این‌بار همه از بسته‌شدن پنجره‌های دیپلماسی سخن گفتند. روحانی، رئیس‌جمهوری می‌گوید: وقتی کسی عقلش را از دست بدهد، از تصرف و تحریم اموال رهبر ایران در بانک‌های جهانی سخن می‌گوید؛ چرا‌که همه می‌دانند اموال رهبری جز یک حسینیه و یک خانه ساده نیست. محمد‌جواد ظریف نیز پس از اعلام این تحریم‌ها در توییتی نوشت: «تیم بی نگران منافع ایالات متحده نیست؛ آنها از دیپلماسی بیزار و تشنه جنگ هستند». ترامپ دوشنبه‌شب به وقت تهران اعلام کرد که فرمان اجرائی را امضا کرده است که به موجب آن تحریم‌های جدیدی علیه تهران اعمال خواهد شد که نهاد رهبری ایران را نیز شامل می‌شود. همچنین وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده دستور دارد به‌زودی محمد‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار دهد.
بسته‌شدن راه دیپلماسی
سخنگوی وزارت خارجه ایران تحریم‌های جدید آمریکا را بسته‌شدن همیشگی راه دیپلماسی خواند و گفت: دولت ترامپ در حال نابودی همه سازوکارهای جا‌افتاده بین‌المللی برای حفظ صلح و امنیت جهانی است. سید‌عباس موسوی به تحریم‌های جدید آمریکا واکنش نشان داد و در صفحه توییترش نوشت: «تحریم بی‌حاصل رهبری ایران و نیز فرمانده دیپلماسی کشور یعنی بسته‌شدن همیشگی راه دیپلماسی با دولت مستأصل آمریکا. دولت ترامپ در حال نابودی همه سازوکارهای جا‌افتاده بین‌المللی برای حفظ صلح و امنیت جهانی است. تیم‌ بی».رئیس‌جمهوری نیز روز گذشته درباره ساقط‌کردن پهپاد آمریکایی نیز صحبت کرد و گفت: ما دیدیم که در موضوع کشف پهپاد که از هر لحاظ کار بسیار مشکلی است، نیروهای مسلح چطور عمل کرده‌اند. اساسا پهپادها به‌دلیل شرایط ساختمانی و آیرودینامیک‌بودنشان و نیز رنگی که دارند، معمولا قابل شناسایی نیستند و به‌سختی می‌توان آنها را در ارتفاع بالا شناسایی کرد. وقتی این پهپاد مرز هوایی کشوری را نقض می‌کند ممکن است به‌طور‌معمول زمانی با آن برخورد شود که مدتی از ورودش به حریم هوایی گذشته باشد، اما ما دیدیم که مقابله نیروهای هوا‌‌فضا با این پهپاد بلافاصله بعد از ورود به حریم هوایی کشور بود که بعد از چند اخطار و بی‌توجهی پهپاد را سرنگون کرد.او با اشاره به توانایی‌های وزارت دفاع و نیروی هوافضای سپاه در شکار پهپاد جاسوسی آمریکا اظهار کرد: ما همه فرایند شناسایی و شلیک به پهپاد را با سامانه‌ها، رادارها و موشک‌های ایرانی انجام دادیم و کسانی که مسائل نظامی را به‌خوبی می‌دانند می‌فهمند که چقدر کار مشکلی است که یک پهپاد را سرچ کنیم، لاک کنیم و هدف قرار دهیم. این کار بسیار مشکل است و ما دست همه آنهایی را که در وزارت دفاع این سامانه ایرانی را ساختند و نیز کسانی که در نیروی هوافضای سپاه از آن به‌خوبی استفاده کردند، می‌بوسیم.
نمی‌خواستیم آمریکا را تحقیر کنیم
روحانی با تأکید بر اینکه ما نمی‌خواستیم با این اقدام آمریکا را تحقیر کنیم، اظهار کرد: ما چنین قصدی نداشتیم اما این کار روحیه خوبی به مردم ما داد و آنان بیش از گذشته آگاه شدند که ما چه توانایی‌هایی داریم. ما باید بگوییم که یک صبر راهبردی در برابر آمریکا داریم وگرنه از آنان نمی‌ترسیم و مدعای این گفته ما نیز همین است که وقتی پهپاد آمریکایی به مرزهای ما تجاوز می‌کند و از خط قرمزهای ما که مرزهایمان هستند، عبور می‌کند ما وظیفه دفاع از خود را می‌شناسیم و پهپاد را سرنگون می‌کنیم.
رئیس‌جمهوری کشورمان با تأکید بر اینکه در‌حال‌حاضر پنتاگون و سنتکام واقعا سردرگم هستند، اظهار کرد: آنان در این سردرگمی به اقداماتی غیر‌معمول دست می‌زنند و به یاوه‌گویی‌هایی افتاده‌اند که در تاریخ نظیر نداشته است. مگر می‌شود رئیس حکومتی که ذره‌ای خرد و تدبیر داشته باشد بیاید و بالاترین مقام سیاسی و نه تنها سیاسی، بلکه دینی، اجتماعی و معنوی نه تنها ایران بلکه عاشقان انقلاب، مسلمانان و شیعیان در سراسر دنیا را خطاب قرار دهد و بگوید که می‌خواهیم حساب‌های رهبری ایران را در بانک‌های جهانی مسدود کنیم؟ رهبری ایران فقط متعلق به مردم ایران نیست؛ در لبنان، پاکستان، کویت و بسیاری از کشورها علاقه‌مند، عاشق و دوستدار دارد. حالا کسی که عقلش را از دست داده است می‌آید و می‌گوید می‌خواهیم اموال رهبری ایران را در بانک‌های جهانی تصرف و مسدود کنیم، در‌حالی‌که همه می‌دانند اموال رهبر ایران جز یک حسینیه و یک خانه ساده نیست. رهبر ما که مانند سایر رهبران کشورهای خارجی نیست تا در حساب‌های بانکی خود در خارج از کشور پول‌ها داشته باشد که بیایید و آن را مسدود کنید. این نشان می‌دهد که دشمنان ما در یک شرایط و رفتار غیر‌عادی قرار گرفته‌اند و در این وضعیت اقدامات ما روحیه مردم را بالا خواهد برد.
دروغ می‌گویید
رئیس‌جمهوری کشورمان با اشاره به طرح ادعای مذاکره از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا با ایران در روزهای اخیر اظهار کرد: مگر اینها نمی‌گویند با هم مذاکره کنیم؟ چطور است که وقتی کسی حرف از مذاکره می‌زند همزمان با آن دنبال تحریم وزیر خارجه ایران هم هست؟ پس شما دروغ می‌گویید. حداقل کاش کمی صبر می‌کردید تا دنیا در سخن شما تردید و تصور کند شما راست می‌گویید، اما معلوم شد که دروغ می‌گویید و دنبال مذاکره نیستید.
ظریف نیز روز گذشته در یک نشست که برای گرامیداشت یاد قربانیان سردشت برگزار شده بود، درباره ادعای رئیس‌‌جمهور آمریکا مبنی‌بر اینکه به‌خاطر جان 150 نفر به ایران حمله نکرده است، پرسید: با ما راجع به 150 نفر صحبت می‌‌کنید؟ نگران 150 نفر بودید؟ چند نفر را با سلاح هسته‌ای کشتید؟ چند نسل را با این سلاح‌ها نابود کردید؟ این ما هستیم که سردمدار مقابله با این سلاح‌ها هستیم. ما هستیم که براساس دیدگاه شرعی و استراتژیک خود هیچ‌گاه دنبال سلاح هسته‌ای نخواهیم رفت، به ‌دلیل اینکه آن را مخل امنیت و انسانیت می‌دانیم.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/123344/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

درخواست حماس برای اعزام تیم‌های پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

گشاده دستی دولت در تخصیص بودجه به رسانه‌های همسو

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

آقای ذوالنوری ممنون

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

سیگنال مثبت به بورس تهران

کاخ سفید: خواستار انجام‌ تحقیقات درخصوص گورهای دسته‌جمعی غزه هستیم

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

واقعیت آمریکا بدون روتوش؛ ادامه سرکوب اعتراضات دانشجویی

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

دردسر تیک‌تاک

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

طوفان نمک کوهنوردیه!

هلاکت دو تروریست در اطراف زاهدان با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی