اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سرمقاله جمهوری اسلامی/ تحلیل سیاسی هفته تحلیل ویژه

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه -
سرمقاله جمهوری اسلامی/ تحلیل سیاسی هفته
٣٩٧
٠
جمهوری اسلامی / « تحلیل سیاسی هفته » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
ایام هفته جاری کرامت باران بود و سرتاسر این سرزمین رضوی در اشتیاق زیارت خسرو ارض خراسان لحظه‌شماری می‌کرد، گویی همه قلبها به پنجره فولاد امام رئوف گره خورده و دستان نیاز به سوی باب رحمت‌الهی قد کشیده بود.
در این هفته کاروان دولت به خراسان شمالی رفت. رئیس‌جمهور و برخی وزیران در سفر به بجنورد علاوه بر حضور در جمع مردم، با فعالان اقتصادی و نخبگان استان دیدار و چند طرح اقتصادی را افتتاح کردند. 2 واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان، سد و شبکه آبیاری استانی، کارخانه شمش آلومینیوم جاجرم و فولاد کیمیای صبا از جمله این طرح‌ها بودند که با میلیاردها ریال سرمایه به بهره‌برداری رسیدند.
در این هفته رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور که برای شرکت در همایشی به تهران آمده بودند، مطالب مهمی را درباره ویژگیهای برجسته نمازجمعه و مسائل بین‌المللی عنوان کردند. ایشان ویژگی عمده نمازجمعه را زمینه‌سازی برای همدلی، یکپارچگی و تالیف قلوب مردم عنوان کرده و افزودند: نمازجمعه مسئولیت بزرگ و سنگینی است که باید آنرا مغتنم شمرد و در آن باید توصیه به تقوا را نه به صورت کلی بلکه باید مصداقی و عینی مطرح نمود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ضرورت غنی‌سازی خطبه‌های نمازجمعه، مردمی بودن ائمه جمعه و انس واقعی با مردم، عدم ایجاد شکاف میان مردم و قوا را از مسئولیت‌های جدی و خطیر ائمه جمعه برشمرده و تاکید کردند: باید با بیان واقعیات امیدبخش، مردم را در مقابله توطئه ناامید کردن مردم و ناکارآمد نمایی نظام کمک کرد.
ایشان در ریشه‌یابی برخورد گستاخانه غربی‌ها از جمله اروپایی‌ها با ایران در مسائل جاری برجامی، به خصلت «تکبر» آنان اشاره کرده و گفتند: خودبزرگ‌بینی موجب می‌شود غربی‌ها نتوانند حقایق را درک کنند، البته این تکبر در مقابل ملتها و کشورهای ضعیف برای آنان موفقیت به همراه می‌آورد، اما در مقابل ملت‌هایی که نمی‌هراسند و از حق خود دفاع می‌کنند، غربی‌ها را دچار شکست می‌کند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: ما به تعهدات خود در برجام و حتی بالاتر از آن عمل کرده‌ایم و حالا که به علت رفتار آنها شروع به کاهش اجرای تعهداتمان کرده‌ایم، اروپایی‌ها طلبکارانه و با پررویی می‌گویند چرا این کار را می‌کنید. ایشان تاکید کردند: شما اروپایی‌ها که هیچ‌یک از تعهدات خود را اجرا نکرده‌اید، به چه حقی از ما می‌خواهید که به تعهدات خود پایبند باشیم؟ بدانید که ما تازه کاهش تعهدات را شروع کرده‌ایم و این فرآیند قطعاً ادامه خواهد یافت.
رهبر انقلاب با انتقاد بسیار شدید از دزدی دریایی انگلیس گفتند: آنها که خباثت‌شان برای همه آشکار است، کشتی ما را با راهزنی دریایی ربوده‌اند اما سعی می‌کنند به آن شکل قانونی بدهند. البته عناصر مومن در جمهوری اسلامی این کارها را بی‌جواب نمی‌گذارند و در فرصت و جای مناسب پاسخ خواهند داد.
بررسی رویدادهای خارجی هفته را با بازتاب اظهارات جنجالی و بی‌ادبانه ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا علیه نمایندگان زن رنگین‌پوست آغاز می‌کنیم که این هفته در رسانه‌های دنیا به طور وسیع انعکاس پیدا کرد. این اظهارات ترامپ بار دیگر نشان داد که وی برای از میدان خارج ساختن منتقدانش از هیچ روشی رویگردان نیست. البته این اولین مورد نیست که ترامپ با مخالفانش اینگونه سخن می‌گوید و این رفتار وی از ابتدای به قدرت رسیدنش تاکنون ادامه داشته است.
اوایل این هفته ترامپ در واکنش به انتقادات برخی نمایندگان دموکرات در مورد سیاست‌های مهاجرتی وی نوشت: «خیلی جالب است که می‌بینم برخی نمایندگان زن وابسته به حزب دموکرات، که اصالتشان وابسته به کشورهایی است که اوضاع آنها فلاکت‌بار است و فاسدترین و ناکارآمدترین دولت‌ها را دارند، با صدای بلند، خبیثانه، به مردم آمریکا به عنوان برترین و قوی‌ترین ملت روی زمین! راه نشان می‌دهند؟ چرا آنها به کشورهای ورشکسته و پراز جرم خود باز نمی‌گردند تا آنجاها را درست کنند؟ باید سریع به کشور خود بروید و «نانسی پلوسی» (رئیس دموکرات مجلس) مقدمات سفر شما را سریعاً انجام خواهد داد!»
اظهارات گستاخانه ترامپ با واکنش گسترده، هم در داخل آمریکا و هم در سطح بین‌المللی، مواجه شد بسیاری از نمایندگان مجلس، اصحاب رسانه، فعالان اجتماعی و شخصیت‌های فرهنگی، به این سخنان ترامپ اعتراض و آنرا بیانگر وجود روحیه نژادپرستی در رئیس‌جمهور آمریکا دانستند.
جریان‌های قدرتمند سیاسی در مجلس آمریکا با اشاره به این اظهارات عنوان کردند که استیضاح ترامپ را به‌طور جد دنبال می‌کنند.
دامنه انزجار از رفتار و سیاستهای رئیس‌جمهور نژادپرست آمریکا به صحنه بین‌المللی نیز کشیده شده است و 54 کشور آفریقایی از دونالد ترامپ خواستند به دلیل اظهارات توهین‌آمیزش عذرخواهی کند.
بازتاب خروج امارات از جنگ یمن، این هفته نیز ادامه یافت. با توجه به فرار اماراتی‌ها از جنگ یمن، اکنون وضعیت ریاض آشفته‌تر از قبل شده و سردرگمی بر تصمیم‌گیران این کشور درباره ادامه جنگ یمن حاکم شده است.
تداوم و گسترش حمله‌های نیروهای یمنی علیه متجاوزان، شرایط را به نفع نیروهای مدافع یمنی تغییر داده است. از چندی قبل ناظران مسائل منطقه نسبت به تغییر معادله در جنگ یمن هشدار داده بودند و اعلام رسمی خروج نیروهای اماراتی از یمن نشان داد که این هشدارها به‌جا بوده و معادله تغییر کرده است.
متحدین ریاض در غرب اکنون به سردمداران عربستان توصیه می‌کنند که راه امارات را پیش بگیرد و قبل از آنکه وضعیت وخیم‌تر شود از باتلاق خودساخته جنگ یمن خارج شوند. این منابع هشدار داده‌اند اگر ریاض در این مسیر تعلل کند چه بسا در آینده معضلات بسیار حادتری گریبانگیر متجاوزان شود و راه برای خروج از این باتلاق روز به روز تنگ‌تر می‌شود.
موضوع تلاش آمریکا برای نفوذ و جاسوسی در ارتش عراق، مسئله دیگری بود که سهم زیادی در اخبار و گزارش رسانه‌ها را به خود اختصاص داد. این مسئله پس از افشای ارتباط یک فرمانده ارتش عراق با سازمان جاسوسی «سیا» مطرح شد و با روشن شدن دامنه آن، اوج گرفت.
برخی منابع عراقی اعلام کرده‌اند که سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای نفوذ در عراق، به حربه تطمیع روی آورده و مشوق‌های گوناگونی برای برخی فرماندهان امنیتی عراق درنظر گرفته‌اند تا آنها را برای اهداف خود به خدمت بگیرند.
لو رفتن همکاری فرمانده عملیات الانبار با یک عنصر وابسته به سیا، رویدادی بود که نظر جریان‌های سیاسی و مردمی عراق را به خود جلب کرد و موجب شد تا بسیاری از احزاب و شخصیت‌ها خواستار رسیدگی جدی دولت و مقامات قضایی به این‌گونه اقدامات جاسوسی و مداخله‌جویانه آمریکا بشوند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/136680/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

دردسر تیک‌تاک

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

طوفان نمک کوهنوردیه!

هلاکت دو تروریست در اطراف زاهدان با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

نجات روسیه با اقتصاد موازی

ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم

202 روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام

تصاویر جدید از سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در دانشگاه سوربن فرانسه

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

«هفت» از فردا به آنتن بازمی گردد

شاهکار ایرانی در سریلانکا

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شیائومی نیامده رکورد زد!

تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی

ادامه سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی