اخبار محرمانه

آخرين مطالب

توهم‌های احمدی‌نژاد پایان ندارد تحلیل ویژه

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه -
توهم‌های احمدی‌نژاد پایان ندارد
k ١٣
٧٩
آرمان امروز / متن پیش رو در آرمان امروز منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
محمود احمدی‌نژاد از معدود افرادی است که همواره دوست دارد در صدر اخبار رسانه‌ها و مقابل دوربین‌ها قرار گیرد. رئیس‌جمهور سابق ایران دست به هر کاری می‌زند تا توجهات را در ایران و جهان به خود جلب کند. نمونه این را می‌توان نوشتن نامه‌های بی‌پاسخ به روسای جمهور مختلف آمریکا، پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان و... دید که نشان از توهم او دارد. توهم پایان ناپذیر آنچه است که در نامه‌های چندباره او دیده می‌شود. البته کناره‌گیری وی از قدرت اجرایی نیز هنوز نتوانسته وی را از عرصه اظهار نظر و حضور در عرصه سیاسی باز دارد. گویا او نمی‌خواهد قبول کند که دیگر رئیس‌جمهور نیست؛ چرا که هنوز خود را در تمامی امورات و شئون کشور صاحب نظر می‌داند. وی که اخیرا با روزنامه نیویورک تایمز آمریکا به گفت‌وگو پرداخته سیاست‌های کلی حاکمیت در سیاست خارجی را نیز به چالش کشیده است. در شرایطی که موضع رسمی ایران در قبال آمریکا نه جنگ؛ نه مذاکره است، اما احمدی‌نژاد برعکس خواستار حل اختلافات ایران و آمریکا با ابزار مذاکره شده است. وی که در زمان حضور خود در ریاست اجرایی کشور همواره خود را تابع و مطیع ساختارهای نظام و مقامات عالیه نشان داده در تحلیل تعجب برانگیز گفته «ترامپ مرد عمل است و باید مستقیما با خود او وارد دیالوگ و مذاکره شد.» احمدی‌نژاد هنوز خود را صاحب‌نظر در اموری می‌داند که نظام موضع شفاف و صریح درباره آنها گرفته است و او تصور می‌کند که هنوز در پاستور نشسته و نسخه حل مشکلات را می‌دهد و به‌جای مسئولان کشور سخن می‌گوید. همه اینها در شرایطی است که با وی به دلیل اظهاراتش هیچ برخوردی صورت نمی‌گیرد، اما اگر چنین سخنانی را یک چهره اصلاح‌طلب یا روسای جمهور سابق مطرح می‌کردند معلوم نبود چه رفتاری با آنها صورت می‌گرفت و رسانه‌های مخالف چه جنجالی به راه می‌انداختند. جالب اینکه در مورد سخنان احمدی‌نژاد که مخالف صریح موضع رسمی کشور است دم فروبسته و سکوت کرده‌اند.
3 نامه برای ترامپ
احمدی‌نژاد به نیویورک‌تایمز گفته است که 3 بار برای ترامپ نامه نوشته؛ نخستین آن در فوریه 2017 و برای تبریک بابت پیروزی ترامپ در انتخابات بوده، دومین آن در ژوئن سال 2018 و یک ماه پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام بوده و سومین آن هم ماه گذشته و در پی تشدید تنش دو کشور در منطقه خلیج فارس ارسال شده است. او گفته این نامه‌ها را از طریق ای‌میل آدرس کاخ سفید، ای‌میل سفارت سوئیس و نیز اکانت توئیتری شخصی ترامپ ارسال کرده است.
بی‌اهمیتی نامه‌های احمدی‌نژاد برای ترامپ
نیویورک تایمز نوشته: هنوز معلوم نیست آیا ترامپ نامه‌های احمدی‌نژاد را خوانده باشد، سفارت سوئیس پاسخی به نیویورک تایمز درباره دریافت و ارسال نامه‌های احمدی‌نژاد نداد و کاخ سفید هم در این باره اظهار بی‌اطلاعی و اطلاعات جزئی بیشتر کرده و گفته ارسال مستقیم نامه‌ها به توئیتر ترامپ هم معلوم نیست آنها را به دست او رسانده باشد چون ترامپ در توئیتر عده معدودی را تعقیب (فالو) می‌کند که احمدی‌نژاد جزو آن لیست نیست.
مخالفت با تسخیر سفارت آمریکا
احمدی‌نژاد حتی در زمانی که دانشجویان برای تسخیر سفارت آمریکا در سال 58 برنامه‌ریزی می‌کردند، او مخالف بود. معصومه ابتکار از اعضای تسخیر سفارت در آن مقطع گفته است: «روز اولی که تصمیم در این باره را به بحث گذاشته بودند؛ عده‌ای از جمله سیدنژاد و احمدی‌نژاد گفته بودند که ما نه تنها همراهی نمی‌کنیم بلکه می‌رویم لو می‌دهیم، این موضوع هم باعث شده بود که دانشجویان در انجام برخورد خود تسریع کنند.» یا محمد نعیمی‌پور چنین روایت کرد: «در جمع شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت که تازه آغاز به کار کرده بود، بحث تسخیر سفارت آمریکا مطرح شد. در آن جمع، آقای احمدی‌نژاد نماینده دانشگاه علم و صنعت و آقای سیدزاده نماینده دانشگاه تربیت معلم مخالفت کردند و گفتند «باید اول سفارت شوروی را بگیریم. در ثانی اگر هم بخواهیم سفارت‌های روسیه یا آمریکا را بگیریم باید برویم دولت را در جریان امر قرار دهیم و بعد این اقدام را کنیم».
انکار تمایل به مذاکره در عمان
روایت‌های مختلفی از حواشی بحث گفت‌وگو با آمریکا در عمان در سال 90 که احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور بود، مطرح است. احمدی‌نژاد درباره آن دوران گفته است: «زمانی که قرار بود مذاکرات با آمریکا در عمان شروع شود، در جلسه‌ای با حضور مقامات کشور اعلام کردم که مذاکره در شرایطی که دشمن تصور می‌کند دست بالا را دارد و تحریم‌ها اثرگذار بوده است، به ضرر کشور تمام می‌شود و خواهش کردم که شش ماه مهلت دهند تا با اجرای چند برنامه ضربتی اقتصادی و تقویت قدرت اقتصادی مردم، آثار تحریم‌ها کنترل شود و مذاکره در شرایط برابر انجام گیرد. حتی اعلام کردم که حاضرم خانواده‌ام را به گروگان و تضمین بگذارم که اگر طرح‌ها موفق نبود، خود و خانواده‌ام را اعدام کنند اما در مقابل برخی مقامات و سران قوا به صراحت اعلام کردند که اجازه نمی‌دهند هیچ کاری انجام یا طرح جدیدی اجرا شود و حتی از تکمیل طرح هدفمندی نیز جلوگیری کردند و همان‌ها همزمان در تریبون‌های رسمی، مشکلات را ناشی از سوءمدیریت دولت و نه تحریم دشمن بیان می‌کردند». اما قائم مقام اسبق وزارت امور خارجه با رد ادعای اخیر محمود احمدی‌نژاد، جزئیاتی از شتاب او برای مذاکره با آمریکا در عمان را افشا کرد. شیخ‌الاسلام با بیان اینکه احمدی‌نژاد بدون اطلاع و هماهنگی با مقامات عالیرتبه نظام، مذاکره با آمریکایی‌ها در عمان را کلید زد، تصریح کرد: احمدی‌نژاد به وزارت خارجه دستور داد که هیاتی را برای مذاکره با آمریکایی‌ها به عمان بفرستد و حتی برخی مقامات رسمی وزارت امور خارجه که اکنون نیز مسئولیت دارند، به عمان رفتند. وی تصریح کرد: در جریان مذاکرات ایران و آمریکا در عمان، عمانی‌ها درباره اینکه این مذاکرات با مقامات عالیرتبه نظام هماهنگی دارد یا نه، تردید کردند و برای رفع تردید خود، فرستاده‌ای را برای تحقیق بیشتر به تهران فرستادند.»
آماده‌ام با ترامپ مذاکره کنم!
در اردیبهشت 98 علاقه احمدی‌نژاد برای مذاکره با آمریکا علنی شد. او با این حال با تاکید بر اینکه هراسی از گفت‌وگو با رئیس‌جمهور ایالات متحده ندارد، به «خبرفوری» می‌گوید: درصورتی که شرایط احترام رعایت شده و کشور در موضع قدرت باشد، می‌توان با آمریکا مذاکره کرد. احمدی‌نژاد در این گفت‌وگو تصریح می‌کند که تنها شرط موفقیت در مذاکره، قرار گرفتن در کنار مردم و برخورداری از حمایت مردم است و تا زمانی که این شرط محقق نشود، هر ابتکار عملی محکوم به شکست است. رئیس‌جمهور پیشین کشورمان در واکنش به فشارهای واشنگتن علیه ایران، اظهار می‌کند که آمریکا می‌خواهد بساط ایران را جمع کند، نه فقط حکومت ایران را.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/137613/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

درخواست حماس برای اعزام تیم‌های پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

گشاده دستی دولت در تخصیص بودجه به رسانه‌های همسو

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

آقای ذوالنوری ممنون

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

سیگنال مثبت به بورس تهران

کاخ سفید: خواستار انجام‌ تحقیقات درخصوص گورهای دسته‌جمعی غزه هستیم

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

واقعیت آمریکا بدون روتوش؛ ادامه سرکوب اعتراضات دانشجویی

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

دردسر تیک‌تاک

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

طوفان نمک کوهنوردیه!

هلاکت دو تروریست در اطراف زاهدان با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی