اخبار محرمانه

آخرين مطالب

نابغه‌های فقیر کنکور از کجا می‌آیند؟ خواندنی ها

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه -
نابغه‌های فقیر کنکور از کجا می‌آیند؟
k ١.٦
٠


آرمان ملی / متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
دیروز اسامی نفرات برتر داوطلبان آزمون سراسری سال 98 منتشر شد و میلیون‌ها جوان ایرانی با استرس به دنبال نامشان در میان راه‌‌یافته‌گان به دانشگاه می‌گشتند. براساس اعلام سنجش سازمان آموزش کشور، اسامی نفرات برتر داوطلبان آزمون سراسری سال 98 در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی منتشر شد. بر این اساس، علیرضا سخایی‌راد از اهواز، محمدصادق مجیدی‌یزدی از تهران، نفرات اول گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی بودند. در گروه آزمایشی علوم تجربی ایزدمهر احمدی‌نژاد از تهران، محسن راستکار از تبریز مقام اول و دوم را به دست آوردند. در گروه آزمایشی علوم انسانی نیز فاطمه شب‌خیز از لار، اول و دوم را کسب کردند. سارا سادات‌کریمی از تهران، صبا محمدی‌مفرح از تهران نفرات برتر آزمایشی هنر شدند. در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز صالح شاملواحمدی از تهران، امیرشایان چادگانی‌پور از اصفهان رتبه‌های اول و دوم را به دست آوردند.
با توجه به اعلام این نفرات، یک حقیقت در سال‌های گذشته همواره وجود داشته که سهم شهرستان‌های کوچک و محروم از این ماراتن علمی، چشمگیر و انکارناپذیر بوده است. از سوی دیگر بیشتر خانواده‌ها فکر می‌کنند که هرچه فرزندانشان از کلاس‌های پیشرفته کنکور در مراکز استان‌ها و حتی پایتخت شرکت نمایند، ضریب قبولی آنها در کنکور بیشتر است؛ اما وقتی به نفرات اول رشته‌های کنکور در سال‌های گذشته نگاهی می‌اندازیم می‌توان به وضوح مشاهده کرد که نابغه‌بودن ارتباطی با کلاس‌های کنکور ندارد؛ در ادامه تعدادی از نوابغ را معرفی خواهیم کرد.
نفر اول کنکور تجربی 88 از جوانرود
نتایج کنکور سال 88 که اعلام شد کمتر کسی فکر می کرد که نفر اول این رقابت بزرگ در رشته تجربی، جوانی اهل منطقه‌ای محروم در استان کرمانشاه باشد. رستگار رحمانی‌تنها، ساکن شهرستان جوانرود بود؛ شهرستانی که شاید برخی به فکرشان هم خطور نکند فردی از این دیار بتواند با حداقل امکانات به مرحله‌ای برسد که رتبه اول رشته تجربی را از آن خود کند.
یک روستایی، پدیده کنکور 90
عبدا... عباسی، رتبه 3 کنکور انسانی 90 که خیلی‌ها آن سال از وی به عنوان پدیده کنکور 90 یاد کردند روستازاده‌ای بوده که با امکاناتی محدود، فعل خواستن را صرف کرد تا به همه ثابت کند عبور از سد کنکور فقط با نام‌نویسی در کلاس‌های کنکور و هزینه‌های چندین میلیون تومانی امکان‌پذیر نیست. او متولد روستای فک، بندپی شرقی در شهرستان بابل و از نظر آموزشی بسیار محروم است. با این حال باید گفت دلیل موفقیت این جوان روستایی نه کلاس‌های کنکور بود نه جزوه‌های دقیق؛ تنها تلاش او بود که این موفقیت را رقم زد. همان‌طور که خودش می‌گوید: ‌ اولین رمز موفقیت در کنکور هدف است. در واقع باید انگیزه‌ای در پیش‌رو داشته باشیم تا به سمت جلو حرکت کنیم و بعد برای آنکه به این هدف برسیم با یک برنامه‌ریزی جامع داشته باشیم.
محرومیت مانع پیشرفت نشد
رتبه سوم علوم تجربی کنکور سال 94 کشور هم با موفقیتش در کنکور ثابت کرد که محرومیت نمی‌تواند مانع موفقیت شود. فائزه قائم‌دوست، علی‌رغم اینکه در روستایی دورافتاده در استان سیستان و بلوچستان زندگی می‌کند، ثابت کرد که کلاس‌های کنکور هیچ ارتباطی با موفقیت تحصیلی ندارد. او گفته بود: در طی شبانه‌روز 10 تا 12 ساعت به‌طور مفید مطالعه کتب درسی داشته و ‌در هیچ‌کدام از کلاس‌های موسسات کنکور شرکت نکرده‌ام و فقط وابسته به مدرسه و کتاب‌های درسی خود بودم.
جوان ورزنه‌ای هم منتخب اول کنکور شد
در کنکور سال 94 یک جوان از شهرستان ورزنه‌، استان اصفهان توانست علی‌رغم وجود همه محرومیت‌هایش با کسب رتبه برتر همه را متحیر کرد. وحید باقری ورزنه تمام مراحل تحصیل خود را در مدارس دولتی شهرش گذراند. همان‌طور که خودش می‌گوید در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکرده چون مسافت ورزنه تا شهر اصفهان بسیار طولانی است و اگر کسی بخواهد به کلاس کنکور برود باید چند ساعتی را در مسیر طی نماید و هزینه بالایی را نیز بپردازد که از توان خانواده‌اش خارج بود.
روستای مند و رتبه اول کنکور ارشد زبان
موفقیت رسول علی‌اکبری در کنکور ارشد زبان اهالی روستای مند را غرق در شادی کرد. این روستا در شمال جاده مشهد به زاهدان و در دهستان حومه گناباد قرار دارد. این جوان توانست در رقابت با چندهزار دانشجو دست‌وپنجه نرم کند. او در گفت‌وگویی اعلام کرده بود: شرط اول برای قبولی در آزمون کنکور و آزمون‌های مشابه این است که فرد از یک برنامه مدون مرتبط با نیاز‌های کنکور و مطابق با روحیات خود بهره بگیرد.
رتبه 76 کنکور انسانی سال 93
زینب مظفری متولد سال 1374، دانش‌آموز دبیرستان کوثر و اهل روستای اسلام محله از توابع دهستان چاپارخانه خمام بهترین رتبه بخش خمام در کنکور سراسری سال 93 را به دست آورد. او نظریه انیشتین را قبول دارد که می‌گوید در موفقیت یک‌درصد نبوغ و 99درصد تلاش موثر است. همچنین می‌گوید: منکر تاثیر امکانات در موفقیت افراد نمی‌شوم اما معتقدم در سخت‌ترین شرایط می‌توان بهترین نتایج را به دست آورد که این اتفاق از ارزش بیشتری برخوردار است.
رتبه سه رقمی کنکور در روستای 50نفره
نازیلا شیروانی؛ ساکن روستای مهدی‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان پاسارگاد است. روستایی که با جمعیت حدود 50نفر از مجموعه چندین خانواده که غالبا هم عموزاده هستند تشکیل شده است. او با معدل دیپلم 19.68 پیش‌دانشگاهی را تمام کرد و با رتبه 424 در کنکور تجربی سال 93 پذیرفته شد. او سختی‌های زیادی برای درس‌خواندن متحمل شده است. به گفته خودش دوره ابتدایی را در همان روستا و با سه چهار دانش‌آموز گذراند و برای ادامه تحصیل مجبور شد مانند سایر دوستانش از روستاهای اطراف به سعادت‌شهر برود. او خطاب به بچه‌های شهرستانی و ساکن در مناطق محروم می‌گوید: ‌فکر نکنید چون روستایی هستیم و امکانات آموزشی ما پایین‌تر از شهرهای بزرگ است، احتمال قبولی در کنکور را نداریم، باید تلاش کرد تا پشیمان نشویم.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/145022/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله ایران/ حفاظت از خاکریز حجاب بدون بازی در زمین دشمن

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نگاهی دیگر به وزارت امور اقتصادی و دارایی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ « » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

وقتی کارگردان مشهور قلیان چاق می‌کرد

رمزگشایی ایمانی از موضع گیری واحد چپ و راست سیاست در ماجرای حمله به صهیونیست‌ها

سرمقاله اعتماد/ یکپارچگی وتوان سیاست سازی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

ادعای مخالفت بایدن با عملیات نظامی صهیونیست‌ها در رفح

شهادت 7 فلسطینی در بمباران یکی از خانه های رفح

حمله پهپادی اوکراین به مناطق مسکونی «بلگورود»

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

حمله به یک پایگاه نظامی عراق

آزمایش یک «کلاهک فوق‌العاده بزرگ» موشک از سوی کره شمالی

آمریکا 1000 نیرویش را از نیجر خارج می‌کند

بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی در ایلات و پایگاه هوایی اشغالگران

پاسخ معاون رئیسی به رسانه‌ غربی که نوشته‌ بود مسئولان این روزها در پناهگاه هستند!

امیرعبداللهیان از الجزایر قدردانی کرد

گزارش امیرعبداللهیان از سفر نیویورک؛ موضوع دیپلماسی برای لغو تحریم‌ها هم مورد توجه قرار داشت

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

دارندگان کارت سوخت بخوانند

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی