اخبار محرمانه

آخرين مطالب

روایتی دردناک از عملکرد وزارت خارجه در موضوع شیخ زکزاکی/ از ممنوعیت تجمع در حمایت از نهضت اسلامی نیجریه تا تغییر سفیر ایران به خاطر فشار عاملان سعودی +فیلم اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - کمیلی با اشاره به جلسه دانشجویان با مسئولان وزارت خارجه گفت: در آن دیدار، آقایان گفته‌اند که شهادت شیخ زکزاکی می‌تواند اهرم خوبی برای دستگاه دیپلماسی باشد، همانطور که در قضیه خاشقچی چنین حالتی پیش آمد!
گروه سیاسی-رجانیوز: برنامه جهان‌آرا، چهارشنبه شب با موضوع بررسی وضعیت شیخ زکزاکی و شیعیان‌ نیجریه با حضور مرضیه هاشمی، خبرنگار ارشد شبکه پرس تی‌وی و حسین کمیلی، فعّال حوزه بیداری اسلامی و با اجرای امیرحسین ثابتی به‌صورت زنده از شبکه افق پخش شد.
هاشمی: دولت وظیفه دارد برای آزادی شیخ زکزاکی فشار بیاورد
در این ‌‌برنامه، مرضیه هاشمی با بیان اینکه شیخ زکزاکی فراتر از اینکه شیعه است، یک فردی است که علیه ظلم قیام کرده، گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب ضدّ ظلم‌است و جمهوری اسلامی وظیفه دارد که از مظلوم دفاع کند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا برخلاف چند شبکه خارجی که در موضوعات مختلف موج رسانه‌ای ایجاد می‌کنند، ما موفق به ایجاد چنین موجی در حمایت از‌ شیخ زکزاکی ‌نبوده‌ایم، گفت: پشت سر این چند شبکه، پول‌های کلان وجود دارد.
هاشمی با انتقاد از عدم ورود به‌موقع به مسائل از سوی خودی‌ها گفت: سه سال و نیم است که شیخ‌ زکزاکی در زندان به‌سر می‌برد و تازه خبرهایی از او منتشر می‌شود. ما از آن‌موقع تا الان کجا بوده‌ایم؟
این فعّال رسانه‌ای، عدم فعالیت پیوسته و مستمر رسانه‌ای در موضوع شیخ زکزاکی را یکی از علل کم‌رنگ‌بودن یاد این شیخ مبارز دانست و گفت: ما معمولاً به موضوعات مختلف می‌پردازیم، این در حالی است که شبکه‌های غربی وقتی یک موضوع را در دستور قرار می‌دهند تا مدت‌ها آن را رها نمی‌کنند.
هاشمی با اشاره به شکل‌گیری داعش در عراق و سوریه گفت: یکی از مسائلی که مظلومیت شیخ زکزاکی را تحت شعاع قرار داد، مبارزه با داعش بود و این موضوع بخش زیادی از وقت ایران‌‌‌ را گرفت و باعث شد که از نیجریه و شیعیان این کشور، غفلت شود.
وی، روز خبرنگار را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه «زینت ابراهیم»، همسر شیخ زکزاکی، خبرنگار بوده و از این طریق با شیخ زکزاکی آشنا شده است، گفت: باید دید پشت مردی مثل شیخ زکزاکی چه زنی قرار داشته است.
هاشمی با اشاره به شهادت شش تن از فرزندان زینت ابراهیم گفت: باید دید این فرزندان چگونه توسط این مادر ترییت شده‌اند. مادری که پس از فدا شدن شش فرزند، حاضر است سایر فرزندانش نیز در این ‌راه جان خود را فدا کنند.
خبرنگار پرس تی‌وی با بیان اینکه باید خطّ مقاومت را ادامه دهیم، اظهار داشت: زمینه‌سازی ظهور، از طریق زنان شروع می‌شود، چرا که آنان هستند که با همسرداری درست و تربیت فرزند، مقدمات مبارزه را فراهم می‌کنند.
وی با بیان اینکه مردم ایران باید در حمایت از شیخ زکزاکی سروصدا راه بیاندازند، گفت: چند تظاهرات در ایران با این هدف داشته‌ایم؟ این در حالی است که در لندن و بسیاری از کشورهای منطقه این اتفاق رخ داده است. البته بسیجی‌ها سعی کردند تجمع راه بیاندازند اما اجازه ندادند.


دانلود فیلم
هاشمی ادامه داد: من مانده‌ام که چطور در انگلیس با تمام مشکلات خاصی که وجود دارد، جوانان در حمایت از شیخ زکزاکی، 24ساعته تجمع و تحصن می‌کنند امّا در ایران چنین اتفاقی را شاهد نیستیم.
وی با بیان اینکه در کشمیر هند نیز شیعیان در تنگنا و محاصره قرار دارند گفت: در آنجا حکومت نظامی برقرار است و یکی از آن‌ها که با او در ارتباط ‌هستم گفت که نمی‌توانیم غذا نیز تهیه کنیم و وضعیت ما مثل محرم است.
هاشمی با یادآوری اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب، شاید چند نفر بیشتر شیعه در نیجریه وجود نداشت، گفت: 25 میلیون شیعه‌ای که اکنون در این کشور وجود دارد، محصول اقدامات شیخ زکزاکی است و این بسیار مهم است.
وی ادامه داد: در گفت‌وگویی که با خواهر شیخ زکزاکی داشتم، او گفت که شیخ بسیار آرام است، اینجا بود که یاد امام افتادم که وقتی در هواپیما از او پرسیدند که چه حسی داری که داری به کشور خودت برمی‌گردی، گفت هیچ. کار برای خدا یعنی همین.
فعّال رسانه‌ای با بیان اینکه شیخ زکزاکی هنوز آزاد نشده و ماجرا ادامه دارد، گفت: هر لحظه ممکن است ایشان شهید شود، بنابراین باید برای آزادی‌اش فشار بیاوریم.
هاشمی افزود: دولت ما وظیفه دارد که برای آزادی شیخ زکزاکی فشار بیاورد. البته من دیپلمات نیستم و از پشت صحنه خبر ندارم، ممکن است اتفاقاتی هم رخ داده باشد.
وی درباره مسلمان شدن خود گفت: دانشجوی خبرنگاری بودم که انقلاب شد و فقط می‌خواستم بدانم ‌که چگونه یک پیرمرد 70 ساله چنین‌انقلابی را رقم زده است و چه اتفاقی در حال رخ دادن است.
خبرنگار پرس تی‌وی ادامه داد: در همین زمینه با دانشجویان موافق و مخالف انقلاب ارتباط گرفتم و روزی یکی از آن‌ها گفت که تا قرآن ما را نخوانی، متوجه نمی‌شوی که اصل جریان انقلاب مردم ایران چیست.
هاشمی که از ‌مسیحیت به اسلام مشرف شده، به مقایسه قرآن و انجیل طی دوسال اشاره کرد و گفت: بعد از این مدّت، مسلمان و شیعه شدم. البته جرقه نخست را امام در من ایجاد کرد.
کمیلی: عید قربان را به‌یاد ابراهیم نیجریه برگزار کنیم
در ادامه برنامه جهان آرا، حسین کمیلی از فعّالان فرهنگی مشهد با اشاره به در پیش بودن عید قربان و بیان اینکه عید قربان یادآور حضرت ابراهیم(ع) است، اظهار داشت: امروز در آفریقا فردی بنام ابراهیم زکزاکی بحق پا جای پای حضرت ابراهیم(ع) گذاشته است.
وی با یادآوری کشته شدن شش تن از فرزندان شیخ زکزاکی، استقامت رهبر شیعیان نیجریه را ستودنی دانست و در پاسخ به این سوال که چرا در فضای رسانه‌ای کشور، چندان به موضوع شیخ زکزاکی پرداخته نمی‌شود، گفت: علّت این است که یک اشکال تئوریک در نگاه راهبردی ما اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه به میزانی که از امام به‌عنوان مبدع انقلاب فاصله بگیریم، غفلت‌هایی از قبیل آنچه در موضوع شیخ زکزاکی رخ داد، بیشتر می‌شود، گفت: اگر عنوان برنامه را به‌جای شیخ زکزاکی، مسئله کشمیر بگذاریم، باز این سوال مطرح می‌شود که چرا مسئله کشمیر در فضای رسانه‌ای کشور، داغ نیست؟
فعّال فرهنگی با بیان اینکه رهبر انقلاب، اوّلین درس انقلاب را این عنوان کرده‌اند که نگاه‌ها را از یک حصار و چهار دیواری، به امت اسلامی گسترش داده، اظهار داشت: مبتنی بر همین دیدگاه، انقلاب یک پیامی را به سراسر جهان فرستاده و اکنون که در یک گوشه از جهان، عدّه‌ای دست بلند کرده‌اند و می‌گویند ما پیام انقلاب‌ را دریافت کرده‌ایم، ما می‌گوییم که بجا نمی‌آوریم که منظورتان کدام پیام است!
کمیلی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی ما از ابعاد جهانی تفکر انقلاب فاصله گرفته و این را از محتوای جلسات فعالان دانشجویی با مسئولین دیپلماسی کشور درباره شیخ‌زکزاکی می‌توان فهمید.
وی با اشاره به حضور شیخ زکزاکی در مشهد مقدس، قبل از حادثه حمله به شیعیان نیجریه گفت: در یکی از جلسات، فردی از ایشان پرسید که توصیه شما به جوانان چیست و شیخ زکزاکی‌مبتنی بر نگاه راهبردی خود گفت که با نگاه به وضعیت جهان درمی‌یابیم که 2 قدرت در جهان وجود دارد؛ یک قدرت، لیبرال‌دموکراسی به رهبری آمریکا است که دارد از قلّه پایین می‌آید و دیگری هم قدرت انقلاب اسلامی به رهبری ایران که در حال نزدیک شدن به قلّه است.
دانلود فیلم
کمیلی ادامه داد: شیخ زکزاکی در آن جلسه خطاب به جوانان گفت که باور کنید که اگر قرار باشد رهبریِ جوانان جبهه حق در سراسر دنیا را کسی به‌عهده بگیرد، همانا جوانان ایران هستند.
وی درباره واقعه حمله به نهضت شیعیان نیجریه به رهبری شیخ زکزاکی گفت: در دسامبر 2015 در شهر «زاریا» نیجریه که محل تجمع حامیان نهضت بوده، دولت نیجریه به بهانه دروغین حمل سلاح به آن‌ها حمله‌ای وحشیانه می‌کند به‌نحوی که دختر شیخ زکزاکی می‌گوید که یادآور حوادث عاشورا بوده است.
کمیلی خاطرنشان کرد: در این حمله، 4 تن از پسران شیخ زکزاکی به‌ شهادت می‌رسند و خواهر شیخ نیز در آتش سوزانده می‌شود. 2 تن دیگر از پسران شیخ نیز در راه‌پیمایی روز قدس، یک سال قبل از حمله زاریا شهید شده بودند.
وی با بیان اینکه شیخ زکزاکی در این حادثه مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، خاطرنشان کرد: یکی از چشمان وی بر اثر همین گلوله‌ها از جا کنده می‌شود و شیخ‌ با دستان خودش آن را در جای خود می‌گذارد که البته از آن چشم نابینا می شود.
فعّال فرهنگی ادامه داد: آمار رسمی حکومت نیجریه، تعداد کشته‌ شده‌های حادثه زاریا را پانصد نفر اعلام کرده، این در حالی است که تعداد واقعی، حدود 2 برابر هم ذکر شده است.
کمیلی‌افزود: بعد از حادثه زاریا، هفت گور دسته‌جمعی توسط دولت نیجریه حفر می‌شود و همه کشته‌ها را آنجا دفن می‌کنند.
وی با بیان اینکه حامیان نهضت شیخ زکزاکی از ادیان و مذاهب گوناگون هستند، اظهار داشت: وکیل مدافع شیخ زکزاکی یک فرد مسیحی است. همچنین در حادثه زاریا، افرادی از اهل سنّت، پیش‌مرگ شده و در مقابل حمله ارتش ایستاده بودند.
فعّال فرهنگی خاطرنشان کرد: بعد از حادثه زاریا و حمله به شیخ زکزاکی و پیروانش، پرونده شیخ زکزاکی به دادگاه عالی نیجریه برده می‌شود و در آن‌جا حکم آزادی شیخ صادر می‌شود و دولت نیجریه به پرداخت غرامت به شیخ زکزاکی محکوم می‌شود.
کمیلی ابراز تاسف کرد که دولت نیجریه، رای دادگاه عالی این کشور درباره شیخ زکزاکی را اجرا نکرده و وی هم‌اکنون در حبس به‌سر می‌برد.
‌کمیلی افزود: طنز تلخی که در داخل کشور وجود دارد این است که برخی از انقلابی‌ها هنوز اسم شیخ زکزاکی را هم نشنیده‌اند.
وی در پاسخ به سوالی درباره راهکارهای حمایت از شیخ زکزاکی گفت: این موضوع، 2 ضلع دارد؛ یک ضلع آن، دستگاه دیپلماسی و وزارت کشور ما هستند و ضلع دیگر آن، مردم هستند که با صداقت و بدون‌شعار، می‌گویم که آمادگی حمایت از‌ شیخ‌ زکزاکی در مردم‌ ما وجود دارد. چرا که وقتی موضوع شیخ زکزاکی را با برخی افراد در میان می‌گذاریم، به جوش ‌می‌آیند.
فعّال فرهنگی با بیان اینکه در موضوعات بین‌المللی دچار خطای استراتژیک شده‌ایم، اظهار داشت: به قول رهبر انقلاب، هرگاه مردم را در عرصه‌ای ‌وارد کردیم، موفق شدیم.
کمیلی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی ما در این حیطه دچار یک مریضی است و بیشتر هم از سر تنبلی و بی‌انگیزگی افراد این دستگاه است. اخیرا انگیزه بالایی برای تجمع در حمایت از شیخ زکزاکی شکل گرفت، اما مجوز ندادند. در برخی نقاط هم نیروی انتظامی گفته بود که دستور داده‌اند که با تجمعات، شدیدترین برخورد صورت گیرد.
وی با بیان اینکه نیاز به یک بازنگری جدّی در عرصه بین‌الملل داریم، تصریح کرد: طبق اصل 11 قانون اساسی، مطالبه از مسئولین، یکی از وظایف آحاد مردم است، و ما امروز باید این اصل را احیاء کنیم.
کمیلی با انتقاد از وزارت امور خارجه گفت: سفیر ایران در نیجریه به‌خاطر فشار سعودی‌ها تغییر پیدا کرد.
وی با اشاره به جلسه دانشجویان دانشگاه تهران با مسئولان وزارت خارجه گفت: در آن دیدار، آقایان گفته‌اند که شهادت شیخ زکزاکی می‌تواند اهرم خوبی برای دستگاه دیپلماسی باشد، همانطور که در قضیه خاشقچی چنین حالتی پیش آمد!

کمیلی ادامه داد: با رصد صفحات سفرای برخی کشورهایی که علیه آن‌ها مرگ می‌گوییم، می‌بینیم که مواضع آن‌ها انقلابی‌تر از مواضع سفیر ماست، هرچند که دروغ هم باشد.
وی با انتقاد از مخالفت مسئولان با تجمعات دانشجویی در حمایت از شیخ زکزاکی گفت: وقتی اقدام تندی صورت می‌گیرد، آقایان صدایشان بلند می‌شود. در حالی که این نتیجه آن است که به حرکات طبیعی دانشجویان مجوز داده نمی‌شود.
کمیلی با یادآوری اعتراض دانشجویان در موضوع هسته‌ای، گفت: رهبر انقلاب در آن ماجرا گفتند که شما دانشجویان مطالبه خودتان را انجام دهید و مسئولین هم مصلحت اندیشی خودشان را، و برآیند این دو، برای کشور مفید است.
وی افزود: متأسفانه آقایان خیال دارند نقش آن‌ها را دانشجویان ایفا کنند که این تصور غلطی است.
فعّال حوزه بیداری اسلامی درباره اقدامات خودجوش و موثر درحمایت از شیخ زکزاکی گفت: نماد روبه‌روی حسینیه بقیه الله که در حادثه زاریا تخریب شد را چاپ کردیم و در راهپیمایی‌ها از آن استفاده کردیم. این اقدام ساده، بازتاب زیادی داشت و خود شیعیان نیجریه هم این کار را انجام دادند.
کمیلی با یادآوری نزدیک بودن عید قربان به‌عنوان روز حضرت ابراهیم(ع)، به هیئات و مساجد پیشنهاد کرد که عکس شیخ زکزاکی را به‌عنوان ابراهیم نیجریه و اسطوره مقاومت نصب کنند.
وی ادامه داد: هزاران جوان نیجریه‌ای در شبکه‌های اجتماعی فعّال هستند و ضرورت دارد جوانان ما با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.
فعّال فرهنگی با اشاره به اقدامات مثبتی که در حمایت از شیخ زکزاکی شکل گرفته، گفت: در مشهد، اجلاس حقوقی در حمایت از شیخ زکزاکی برگزار شد، همچنین پزشکان در این زمینه فعّال شده‌اند.
کمیلی از اتحادیه بین‌المللی امت واحده و سایت انفاق به‌عنوان پشتیبانان فعّالیت‌های خودجوش مردمی در حمایت از شیخ زکزاکی یاد کرد و اظهار داشت: نمونه‌کارهایی که در حمایت از شیخ زکزاکی انجام شده، در سایت انفاق وجود دارد.
وی با اشاره به نزدیکی دهه امامت و عید غدیر، گفت: شایسته است این ایّام رنگ و بوی دیگری پیدا کند و یاد اسطوره مقاومت یعنی شیخ ‌زکزاکی را زنده نگه داریم.
کمیلی با بیان اینکه جوانان لندنی 27 روز در مقابل سفارت نیجریه در انگلیس تحصن کرده‌اند، گفت: باید از خود بپرسیم نقش ما در این میان چیست؟
وی تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی وظیفه دارد فضا را برای حمایت از فعّالان مقاومت در عرصه بین‌الملل باز کند نه اینکه عرصه را ببندد.
آخرین وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی و همسرش
در بخشی از این برنامه، مسعود شجره، رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی دیگر مهمان برنامه جهان‌آرا بود که به‌صورت تصویری از لندن در بحث شرکت کرد.
وی با اشاره به حکم سه ماه پیش دادگاه عالی نیجریه به آزادی شیخ زکزاکی گفت: بعد از آن موقع بود که برای اولین بار، تیم درمانی از خارج از نیجریه برای درمان شیخ‌زکزاکی وارد این کشور شد.
شجره با بیان اینکه برای اولین بار از شیخ زکزاکی عکس درمانی گرفته شد، اظهار داشت: 2 روز متوالی از ساعت هشت صبح تا هشت شب، تیم‌های درمانی، چکاپ دقیقی از شیخ‌زکزاکی و همسرش به‌عمل آوردند و معلوم شد که هر دو، ناراحتی قلبی دارند. همچنین تعدادی گلوله در بدنشان وجود دارد.
وی ادامه داد: در نتیجه بررسی‌های پزشکی مشخص شد که شیخ زکزاکی سکته کرده است و همین چند روز پیش یکبار دیگر ایشان سکته کرد.
رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی با بیان اینکه در نتیجه آزمایشات معلوم شد که سرب زیادی در بدن ‌شیخ‌ زکزاکی وجود دارد که واقعاً خطرناک است، اظهار داشت: شیخ زکزاکی‌چشم راست خود را به‌کلی از دست داده‌اند. ایشان احتیاج به مداوای جدّی دارد که امکان آن در نیجریه وجود ندارد.
شجره افزود: همسر شیخ ‌زکزاکی نیز احتیاج به عمل زانو و عمل قلب دارد.
وی با‌ بیان اینکه 2 سال و نیم است که شیعیان نیجریه پنج روز در هفته نظاهرات می‌کنند، گفت: در این مدّت، دویست نفر شهید و عده‌ای هم زخمی شده‌اند امّا به هیچ وجه ساکت نمی‌شوند.
شجره با یادآوری شیعه شدن بیش از بیست میلیون نفر توسط شیخ زکزاکی گفت: این‌ بیست میلیون نفر، مبارزانی هستند که نظیرشان کم پیدا می‌شود. افرادی که فهم اسلامی‌شان به این حد رسیده که حرکتی حسینی انجام دهند.
وی با اشاره به موافقت مشروط دولت نیجریه برای سفر شیخ زکزاکی به هندوستان گفت: بعد از جنایت زاریا، پرونده‌ای علیه نیجریه باز شد و دادگاه عالی فدرال نیجریه در سال 2016 اعلام کرد که حبس شیخ زکزاکی و همسرش غیرقانونی است و علاوه بر آزادی باید به آنها خسارت پرداخت شود.
رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی با بیان اینکه صدور حکم کافی نیست و باید به آن عمل شود، گفت: هنوز تظاهرات ادامه دارد و حرف ما این است که این شیخی که به اذعان دادگاه عالی نیجریه بی‌گناه است باید آزاد شود و حق‌شان داده شود.
ثابتی: به‌حکم خاطرات «ظریف» باید از شیخ زکزاکی حمایت کنیم
امیرحسین ثابتی، مجری‌ جهان‌آرا در انتهای برنامه گفت: حتی اگر نگاه صرفا مادی داشته باشیم، آقای ظریف در خاطرات خود درباره حمایت ایران ‌از فلسطین می‌نویسد که اینطور نیست که ما در قضیه فلسطین، فقط هزینه کرده باشیم، بلکه چند برابر پولی که خرج‌کرده‌ایم سود مادی نصیب ما شده، چرا که قدرت و اقتدار ما را افزایش داده است.
وی تصریح کرد: حمایت از شیخ زکزاکی و شیعیان نیجریه نیز‌ مستقیماً باعث افزایش قدرت معنوی کشور ایران خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/145420/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سی ان ان: حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر پایان یافته است

واکنش ظریف به «آتش بازی‌های بی‌پروای امروز در اصفهان»

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

لغو پروازهای شرکت‌های اروپایی به اراضی اشغالی

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم، نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

محبت کردنشون خیلی جالبه

گفتگوی امیرعبداللهیان و فیدان؛ تاکید ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه

جزئیات حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس

همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

کنایه همتی به رئیسی با انتشار این ویدئو: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند

گزیده‌های نفتی هفته

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد

تصاویری از بازداشت عامل حمله به کنسولگری ایران در پاریس

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین از سوی آمریکا

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس؛ عامل حمله دستگیر شد

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

کاهش مجدد رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

موضع اردوغان درخصوص حادثه اصفهان

دانشجو: حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس پایان یافت

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

سقوط سهام آسیا

چین: در کنار مردم فلسطین هستیم

ادعای رویترز درباره حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

هدیه یک میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

10 هزار بی خانمان در پی تخریب دو هزار خانه در مرکز غزه

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

دستور فرمانده به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

فنلاند قواعد پناهندگی را تشدید می‌کند

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

سفر مقام‌های ارشد بلاروس به کره شمالی

گروه 7: با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف هستیم

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

درخواست وزرای خارجه گروه 7 از ایران و اسرائیل: از هرگونه تشدید تنش اجتناب کنید

وضع بهداشتی وخیم فلسطینی‌ها در اردوگاه جبالیا

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق در مشهد، گرگان و کرمان

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی