اخبار محرمانه

آخرين مطالب

رئیس جمهور هنوز با کاغذ پاره‌های برجام ژست می‌گیرد/ روحانی: هدف ما در برجام این بود که بگوییم آمریکا دروغ می‌گوید؛ ما پیروز اخلاقی شدیم/ رهبرانقلاب: مذاکره را شروع کردیم که آمریکا بی‌آبرو شود یا تحریم ها برداشته شود؟! اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - روحانی در حالی هدف از مذاکره را اثبات دروغ گویی غرب و در راس آن آمریکا عنوان کرده است که برای رای آوری انتخاباتی و حتی پس از امضای برجام هدف مذاکرات را اقتصادی و بهبود معیشت مردم معرفی کرده بود.
گروه سیاسی-رجانیوز: حسن روحانی باز هم برای اثبات کارامدی خود به سند پاره شده‌ای استناد کرده که امروز خود به محل مناقشه ایران و غرب تبدیل شده است. او که ناتوان از ارائه آمار و برنامه اقتصادی برای نجات مردم از وضعیت رکودتورمی فعلی است با انتقادات فراوانی در خصوص بی برنامگی در حوزه معیشب مردم دست و پنجه نرم میکند. با این حال وی دوباره صحبت های تکراری و خلاف واقع خود را تَکرار کرده است؛ صحبت‌هایی که بارها برای جلوگیری از انحراف افکارعمومی پاسخ داده شده است.
به گزارش رجانیوز ؛ حسن روحانی امروز 15مرداد 98 در دیدار با وزیر و اعضای ارشد وزارت خارجه به دستاوردتراشی برای توافق شکست خورده برجام رو آورد و بار دیگر منتقدانی که دلسوزانه این روزها را پیش بینی میکردند در کنار صهیونیست ها و رژیم امریکا قرار داد!
روحانی گفت: «هدف مهم این بود که می‌خواستیم به دنیا بگوییم آمریکایی‌ها و برخی غربی‌ها دروغ می‌گویند» وی در حالی هدف از مذاکره را اثبات دروغ گویی غرب و در راس آن آمریکا عنوان کرده است که برای رای آوری انتخاباتی و حتی پس از امضای برجام هدف مذاکرات را اقتصادی و بهبود معیشت مردم معرفی کرده بود. وی قبلا مدعی شده بود با برجام قرار است مشکل محیط زیست، اشتغال، صنعت، سرمایه‌گذاری، بانک، آب خوردن و... حل شود.


دانلود فیلم
محمدجواد ظریف هم که باید پاسخگوی دستاورد بی خاصیت خود باشد در این تحریم به کمک روحانی آمده است. او که قبلا معتقد بود مذاکراتی که بعد از هر مذاکره تحریم را بیشتر کند شجاعت نیست بلکه ادای شجاعت است حالا به بیشتر شدن فشارها بعد از برجام اشاره نمیکند و ماهیت برجام را هم برداشتن تحریم معرفی نمیکند.
ظریف خود نیز در کمیسیون برجام، درباره تحریم‌ها و برای موفق نشان‌دادن برجام مدعی شده بود: «کل تحریم‌های اقتصادی، مالی و پولی اتحادیه اروپا، کل تحریم‌های ایالات متحده که بر شخصیت‌های غیرآمریکایی اعمال می‌شود از روز اجرا لغو خواهد شد، علاوه بر آن تحریم 35 ساله هواپیمایی نیز لغو می‌شود.»
او حالا میگوید هدف از برجام اقتصادی نبوده است: « محمد جواد ظریف در مصاحبه‌ای که اخیرا با روزنامه خراسان انجام داده جملات جالبی را به زبان آورده است. او گفته:
« اما این واقعیت به این معنی نیست که هدف از برجام اقتصادی بود. اصلا این طور نیست. مذاکرات ما درباره برجام تا فروردین 94 (یعنی سه ماه قبل از توافق نهایی برجام) صرفا هسته‌ای و امنیتی بود...بحث‌های هسته‌ای، امنیتی و خارج شدن از شورای امنیت بحث‌های اصلی ما بود و این که کسی بگوید هدف برجام اقتصادی بود با واقعیات و خطوط قرمزی که برای ما ترسیم شده بود، نمی‌سازد. بنابراین این دو موضوع را باید از هم جدا کنیم. اهداف برجام استراتژیک بود آن اهداف به دست آمده و قابل بازگشت هم نیست. اجماع جهانی علیه ایران شکسته و قطعنامه‌های شورای امنیت هم لغو شده است. درست است که قطعنامه‌ها می‌توانند برگردند اما ما هم می‌توانیم برنامه هسته‌ای خود را به شکل قوی‌تری شروع کنیم.»
دانلود فیلم
سه گزاره اساسی غرب گرایان یعنی: «ما برای رفع تحریم ها مذاکره نکردیم»، «دستاورد برجام سیاسی و اخلاقی است»، «برجام توانست حق غنی سازی ایران را قانونی کند» که پس از خروج آمریکا از برجام و افتادن تشت رسوایی لیبرال‌ها مطرح شده است پیش‌تربا پاسخ های محکم و مستدل رهبرانقلاب رو به رو شده است. اما با این وجود دولتمردان که دست خود را در حکمرانی بر کشور خالی می دانند بر این خلاف گویی خود و تحریف تاریخ تکرار دارد. در همین خصوص نگاهی به دیدار رمضانی سال 97 خالی از لطف نیست.
روحانی: آمریکا بی آبرو شد، ما پیروزی اخلاقی کسب کردیم!
رئیس‌جمهور در دیدار رمضانی سال 97 که چند روزی بیشتر از خروج آمریکا از برجام نگذشته بود تقریبا تمام صحبت‌های خود را به ماجرای سیاست های دولت در قبال شکست برجام اختصاص داد. روحانی بدون اشاره به شکست سیاست خوش بینی به آمریکا و برجام و نرسیدن به دستاوردهای آن اینگونه سخنان خود را شروع کرد : «در ماجرای اخیر یعنی خروج آمریکا از توافق چندجانبه و بین المللی برجام حداقل آمریکا از لحاظ سیاسی و حقوقی و اخلاقی دچار شکست جدید شد.» وی در ادامه نیز به این موضوع تاکید کرد و گفت: « امروز شرایط بین المللی متفاوت است. امروز آمریکا در انزوا است. جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور قانون به عنوان کشور صلح به عنوان کشوری که وفای به عهد می کند مورد تجلیل افکار عمومی جهانیان است. و بسیاری از قدرت هایی که همواره در تاریخ نزدیک ترین کشورها به آمریکا بوده اند اقدام آمریکا را تقبیح کرده اند پس فعلا و علی الحساب جمهوری اسلامی ایران یک پیروزی سیاسی پیروزی حقوقی و پیروزی اخلاقی بدست آورده است. »
روحانی که بارها دستاورد توافق کردن را به زندگی و اقتصاد مردم گره زده بود و حتی آب خوردن را مشروط به توافقنامه هسته ای کرده بود اینبار در چرخشی آشکار دستاورد برجام را به شکست سیاسی و اخلاقی آمریکا و منزوی شدن این کشور محدود می کند! امری که در همان جلسه با واکنش رهبر انقلاب روبه رو شد.
رهبرانقلاب: مذاکره را شروع کردیم که آمریکا بی‌آبرو شود یا تحریم ها برداشته شود؟!
رهبرانقلاب با اشاره به تجربه هایی که باید از شکست برجام گرفت، «دلخوش کردن به چیزهای کم اهمیت را محکوم کردند» و فرمودند: « اگر چنانچه از این تجربه‌ها استفاده نکردیم، به چیزهای کم‌اهمّیّت دلمان را خوش کردیم [ضرر میکنیم]. همین‌طور که آقای رئیس‌جمهور گفتند واقعاً آمریکایی‌ها در این قضیّه از لحاظ اخلاقی، از لحاظ حقوقی، از لحاظ آبروی سیاسی در دنیا شکست خوردند؛ خب بله، آمریکا بی‌آبرو شد؛ این یک واقعیّتی است و در این تردیدی نیست امّا من میخواهم این را مطرح کنم که آیا ما مذاکره را شروع کردیم برای اینکه آمریکا بی‌آبرو بشود؟ هدف مذاکره‌ی ما این بود؟ ما مذاکره را شروع کردیم برای اینکه تحریمها برداشته بشود -و شما ملاحظه میکنید که بسیاری‌ از تحریمها برداشته نشده،حالا هم دارند تهدید میکنند که تحریمهای چنین‌وچنان را بر ایران تحمیل خواهیم کرد؛ همان تحریمهای ثانویّه‌ای را که با مصوّبه‌ی برجام و با قطعنامه‌ی شورای امنیّت سازمان ملل برداشته شد، همانها را دوباره میخواهند اینها برگردانند- هدف، این بود؟»
روحانی: همه کشورهای جهان در مقابل تصمیم آمریکا ایستادگی کردند!
رئیس جمهور در ادامه صحبت های خود در خصوص تفکیک اروپا از آمریکا ادعا کرد که متحدین طبیعی آمریکایی ها در مقابل آمریکا ایستادند: «در برابر اقدام آمریکا همه کشورهای جهان به استثنای یک رژیم نامشروع و چند کشور کوچک همه یا مخالفت کردند به صراحت، و یا با یک بیانی علی رغم هزینه هایی که داشت در برابر آمریکا ایستادگی و مقاومت کردند. این به معنای پیروزی جدید ملت ایران در صحنه سیاسی و صحنه حقوقی است در سراسر جهان کسی از آمریکا به خاطر نقض عهد و زیرپا گذاشتن اخلاق سیاسی و اجتماعی تمجید نمیکند هیچ کس از نقض مقررات بین المللی حمایت نمیکند حتی آنهایی که به طور طبیعی متحد آمریکا بوده اند»
رهبرانقلاب: اروپا همراه آمریکاست، ما یاد نداریم که در مقابل آمریکا بایستد
رهبرانقلاب ادعای ایستادگی اروپایی ها در مقابل آمریکا را رد کردند و فرمودند: « یک تجربه‌ی دیگر که این هم تجربه‌ی مهمّی است، تجربه‌ی همراهیِ اروپا با آمریکا در مهم‌ترین موارد است. ما بنای دعوا کردن با اروپایی‌ها را نداریم؛ با این سه کشور اروپایی بنای معارضه و مخالفت و بگومگو نداریم، امّا واقعیّتها را باید بدانیم. این سه کشور نشان داده‌اند که در حسّاس‌ترین موارد با آمریکا همراهی میکنند و دنبال آمریکا حرکت میکنند. حرکت زشت وزیر خارجه‌ی فرانسه در جریان مذاکرات را همه یادشان هست؛ در بازی «پلیس بد و پلیس خوب» میگفتند او نقش «پلیس بد» را ایفا میکند؛ البتّه قطعاً با هماهنگی آمریکایی‌ها بود؛ یا برخورد انگلیس‌ها در قبال حقّ خرید کیک زرد که مسلّم شده بود و قطعی شده بود و در برجام پیش‌بینی شده بود که ما از یک مرکزی و محلّی کیک زرد تهیّه کنیم و بخریم و بیاوریم، [امّا] انگلیس‌ها جلویش را گرفتند؛ یعنی اینها با آمریکا همکاری میکنند، همراهی میکنند؛ تاکنون این‌جور بوده. این هم یک تجربه است؛ این را فراموش نکنیم. اینها در مقام حرف یک چیزهایی میگویند امّا در مقام عمل، تا الان ما ندیده‌ایم -یعنی به نظر من تا الان ما این را مشاهده نکرده‌ایم؛ بنده یادم نمی‌آید- که اینها به‌معنای واقعی کلمه ایستاده باشند و در مقابل آمریکا از حق دفاع کرده باشند.»
روحانی: غنی سازی ما را شورای امنیت سازمان ملل تایید کرد، این دستاورد مذاکرات برجام است!
روحانی در ادامه پذیرش غنی سازی ایران توسط سازمان ملل و قطعنامه 2231 را جزو دستاوردهای خود معرفی می کند و میگوید: « دستاوردهای ما در برجام از لحاظ حقوقی و فنی همچنان با استحکام باقی است. امروز مثل آغاز برجام غنی سازی در ایران وفعالیت های هسته ای صلح آمیز قانونی است. از دیدآنها، (البته از دید ما همیشه قانونی است)، از دید شورای امنیت..... شاید تنها کشوری باشیم که غنی سازی ما را شورای امنیت سازمان ملل امضا کرده. البته خیلی از کشورها غنی سازی دارند طبق npt اما هیچ کشوری را شورای امنیت نیامده اعلام کند که غنی سازی اش حق اش است و درست است و این قطعنامه 2231 است که غنی سازی ایران را تایید کرده. بنابراین ما دستاوردهای حقوقی و سیاسی و فنی مان را داریم. »
رهبرانقلاب: منشا پذیرش حق غنی سازی ایران مذاکره نیست، منشأش پیشرفت ما است؛ ما چون پیشرفت کرده‌ایم، چون حرکت کرده‌ایم، چون به بیست درصد رسیده‌ایم، اینها به تب راضی شده‌اند
رهبر انقلاب در واکنش به این تحلیل غلط که غنی سازی را دستاورد مذاکرات معرفی میکند فرمودند: « الان آقای دکتر روحانی گفتند؛ اینها -سازمان ملل و دستگاه‌های گوناگون سیاسی جهان- به خیال خودشان حقّ غنی‌سازی ایران را [به رسمیّت] شناخته‌اند؛ بله، شناخته‌اند، [امّا] منشأش مذاکره نیست؛ اشتباه نکنیم؛ منشأش پیشرفت ما است؛ ما چون پیشرفت کرده‌ایم، چون حرکت کرده‌ایم، چون به بیست درصد رسیده‌ایم، اینها به تب راضی شده‌اند؛ وَالّا اگر چنانچه بنا بود مذاکره کنیم و این را با مذاکره به دست بیاوریم، تا امروز و تا هرگز به دست نمی‌آمد. این هم یک تجربه است که در مقابل زیاده‌خواهی طرف مقابل و جبهه‌ی مقابل، انسان منافع خودش را دنبال کند و شجاعانه حرکت کند و پیش برود.»
روحانی پس از 5سال اعتمادسازی: لحن آمریکا بی ادبانه‌تر شده است!
البته حسن روحانی در ادامه اعتراف میکند که با وجود مذاکرات فراوان و اعتمادسازی های انجام شده اما تحریم های مشابه تحریم های سال های 91 وضع شده و حتی لحن آمریکا بی ادبانه تر شده است. وی می‌گوید: «قبلا هم آمریکا از این اقدامات نابخردانه انجام داده بود در سال های 90 و 91 هم شاهد چنین اقداماتی بودیم اما شرایط کشور ما امروز به کلی با آن زمان متفاوت است. »
حسن روحانی سپس از تلاش ها خود گفت که با رهبران چین و روسیه دیدار خواهد داشت و از تماس های تلفنی خود با سه کشور اروپایی گزارش داد و تلاش های ظریف در ادامه این مسیر را ذکر کرد و گفت : «در مصاحبه ها و قول ها و جلسات هر پنج کشور از ایران و برجام حمایت می کنند اما روشن است که باید ببینیم آنها در مقام عمل چه خواهند کرد. اگر اروپا بتوانند منافع ما را در برجام تامین کنند ما برجام بی‌آمریکا را ادامه خواهیم داد و آمریکا ضررکننده اصلی در این ماجرا خواهد بود . هم از برخی امتیازاتی که از عضویت در برجام می توانست داشته باشد خودش را محروم کرده و هم در سطح جهانی خود را منزوی کرده، از لحاظ سیاسی و حقوقی و اخلاقی! »
رهبرانقلاب: مگر مذاکره کردیم که بین آمریکا و اروپا شکراب به ‌وجود بیاید؟ ما مذاکره کردیم که تحریم برطرف بشود؛ اگر این تأمین نشد، بقیّه‌ی چیزهایی که حاصل شده، ارزش زیادی را نخواهد داشت
روحانی درحالی می گوید که اگر برجام بدون آمریکا بتواند منافع ما را تامین کند آنرا ادامه می دهیم که بعد از خروج آمریکا از برجام هم به آن خوش بینی کرده بود و بزک کنندگان دیروز آمریکا یکی از دستاوردهای برجام را شکاف انداختن بین آمریکا و اروپا معرفی می کردند.. اما رهبرانقلاب به این صحبت شایع و بی اساس هم اینگونه پاسخ دادند: «یا گفته میشود مثلاً بین اروپا و آمریکا شکاف به ‌وجود آمد؛ خب بله، ممکن است یک شکاف ظاهریِ‌ کم‌اهمّیّتی هم بینشان [به ‌وجود آمده]، لکن ما برای این مذاکره نکردیم. ما مگر مذاکره کردیم که بین آمریکا و اروپا شکراب به ‌وجود بیاید؟ ما مذاکره کردیم که تحریم برطرف بشود؛ شروع مذاکره برای این بود، ادامه‌ی مذاکره برای این بود؛ و این باید تأمین بشود؛ اگر این تأمین نشد، بقیّه‌ی چیزهایی که حاصل شده، ارزش زیادی را نخواهد داشت. و عرض کردم که [اروپایی‌ها] مخالفت هم نمیکنند؛ اروپایی‌ها دنبال آمریکا حرکت میکنند، به همدیگر کمک هم میکنند : وَ کَذالِکَ جَعَلنا لِکُـلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیاطینَ الاِنسِ وَ الجِنِّ یوحی بَعضُهُم اِلیٰ بَعضٍ زُخرُفَ القَولِ غُرورًا؛(17) اینها به هم کمک هم میکنند، به یکدیگر پیام هم میدهند، کمک هم میکنند، یکدیگر را تقویت روحی هم میکنند. خب، اینها چیزهایی است که ما به‌عنوان تجربه‌ی برجام باید در نظر داشته باشیم.»
به نظر می رسد ارائه این آدرس غلط و دستاوردسازی برای برجام دیگر برای مردم باورپذیر نیست. با این وجود روحانی در حال گفتاردرمانی است و سعی دارد با حاشیه سازی ناکارآمدی دولت خود را بپوشاند چرا که برجام امروز آبرویی برای جریان اصلاح طلب باقی نگذاشته و به قول ظریف آنها را در ایران بی اعتبار کرده است.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/145428/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حق بیمه کارگران در سال 1403 مشخص شد

استقبال پمپئو از احتمال معاونت ترامپ در انتخابات سال جاری

حضور 125 هزار فلسطینی در نماز جمعه مسجدالاقصی

پشت صحنه سکانس دزدی خنده دار فریبرز از بانک

پشت صحنه سکانس های خنده دار «زیرخاکی»

دروغ دیده شدن تصویر «امام خمینی» در ماه از کجا آمده است؟!

قدرت موشکی ایران؛ از «خیبر» تا «فتاح»

تداوم محاصره بیمارستان شفا به دست اشغالگران

رئیس اتاق تعاون خراسان: بهترین راه مشارکت مردم فعالیتهای تعاونی است

کدام کشورهای جهان مشکل کم آبی دارند؟

گرهارد شرودر: غرب باید با پوتین مذاکره کند

دستگیری 9 نفر در تاجیکستان به ظن ارتباط با حادثه تروریستی مسکو

امیر حسین مدرس در حال حاضر مشغول چه کاری هست؟

این عکس‌ها رابطه شروین و ترلان پروانه را تایید می‌کند؟

بالاخره مشخص شد چطوری میرن وسط دکور پرآب برنامه ماه‌ من!

مصائب فیلمبرداری در دل دریا در پشت صحنه زیرخاکی4

درخواست عجیب یک زن از همسرش در برنامه تلویزیونی

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به جنایت هولناک اسرائیل

وصول ناقص عوارض و حجم بالای واردات مسافری موبایل

خاطره جالب یوسف تیموری از غفوریان در «زیر آسمان شهر»

واکنش تاجگردون به تلاش‌های مجدد برای رداعتبارنامه اش

لزوم توجه به نقش راهبردی کارگاه‌های مرکزی مناطق نفت‌خیز جنوب در پیشبرد افزایش تولید

صحبت‌های قابل تامل چرخی‌های بازار تهران

یتیم شدن 20 هزار کودک در غزه فقط در 6 ماه!

واقعیت پشت پرده بیانیه جدید داعش علیه اسرائیل چیست؟

هدف اصلی «بی‌انتها»، رساندن مخاطب به محبت پروردگار است

پاسخ وزیر کشور به سوالی درباره ارتباط شرکت‌های داخلی با شرکت‌های صهیونیستی

جزئیات روند سرمایه گذاری خارجی در یک دهه اخیر

ادعای بایدن: کشورهای عربی برای به رسمیت شناختن اسرائیل آماده‌اند

ماجرای سیلی خوردن بازیگر «زیرخاکی» از استاد سمندریان

روایت فرمانده نیروی دریایی ارتش از توطئه دشمنان با استفاده از روش‌های جاسوسی و نفوذ

واکنش مقام دولت رئیسی به اظهارات اخیر روحانی: همین دروغگویی‌هاست که باعث رد صلاحیت می‌شود

اهمیت اوپنهایمر و ارتباطش با حوادث غزه چیست؟

اجتماع ضدصهیونیستی در حمایت از مردم غزه در مشهد

مقام ارتش: ردپای برخی کشور‌های اسلامی را در تجاوز اسرائیل به فلسطین شاهد هستیم

نسل طلایی دهه 60 تلویزیون به بیان مدرس

نظر رئیس کمیسیون تلفیق در مورد تفکیک حوزه‌های انتخابیه بزرگ

افزایش فروش نفت و بازگشت منابع ارزی با تلاش‌های وزارت نفت

گام‌های رو به‌ جلو صنعت پالایش ایران در 1402 چه بود؟

تصاویری از نتیجه حملات موشکی حزب‌الله به کریات شمونا

تصویر کمتر دیده شده از سعید راد و ملک مطیعی قبل از ممنوع الفعالیتی

قرن حاضر؛ ظهور آسیا و افول غرب

آخرین وضعیت قیمت روغن در بازار

زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان در سال 1403

ماجرای به نتیجه نرسیدن تولید خودروی هیبریدی در داخل از زبان میرسلیم

کودک اهل غزه: اسرائیلی ها حتی به مهدکودک ما هم رحم نکردند

وقتی یوسف تیموری رفیقش به روز سیاه مینشونه

اعلام برنامه‌های شب قدر در حرم امام؛ اژه ای و رئیسی سخنرانی می‌کنند

بازخوانی وضعیت بازار مسکن در سالی که گذشت

تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی