اخبار محرمانه

آخرين مطالب

ظریف: بیکار نیستیم دوباره مذاکره کنیم؛ دروغ‌گویی آمریکا ثابت شده است/ ان‌شاالله آمریکا از صفحه زمین بیرون برود/ برجام مقدس نیست لازم باشد خارج می‌شویم/ ننویسید ظریف عصبانی است + فیلم اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - ظریف گفت: متاسف شدیم که مردم بیگناه آمریکا گرفتار فرهنگ هفت تیرکشی و قلدری و زورمداری و تقدیس خشونت شده‌اند؛ فرهنگی که خشونت و کشتن مردم بیگناه را تقدیس می‌کند فرهنگ موفقی نیست.
گروه سیاسی-رجانیوز: نشست خبری محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد.
ظریف در ابتدای این نشست با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار گفت: امروز شاهد دو گفتمان در دنیا هستیم. این دو گفتمان در دو جبهه مقابل هم هستند. یک گفتمان، گفتمان صلح، گفت‌وگو و چندجانبه گرایی است و یکی هم گفتمان زورگویی، تروریسم و قانون شکنی است.
او با اشاره به تحریم‌ها علیه کشورمان ادامه داد: تروریسم اقتصادی یک واقعیت است، تروریسم اقتصادی یعنی شما مردم عادی را هدف بدهید. دولت آمریکا می‌گوید اگر ملت ایران می‌خواهد نان بخورد باید سیاست خودش را عوض کند؛ این یعنی تروریسم اقتصادی. یعنی نان را به سیاست گره می زنند.


دانلود فیلم
ظریف ادامه داد: ما تمدنی هستیم که در اوج پیشرفت علم و تمدن‌مان، علم خود را در اختیار دیگران قرار دادیم، ولی آن‌ها اکنون اجازه نمی‌دهند که حتی این علم را بخریم. امروز آمریکا در دنیا تنهاست و حتی در حوزه‌هایی که ورای دیگران نقش ابرقدرتی دارد مثل حوزه نظامی نمی‌تواند ایجاد اختلاف کند.
او افزود: گفتمان زورگویی دوره اش تمام شده است. ما با مردم آمریکا درگیری نداریم، آن‌ها رهبری را تحریم کردند، تحریم وزیر خارجه یعنی شکست گفت‌وگو. هر روز این سیاست به سمت شکست می‌رود. در دنیای امروز ما این گفتمان نمی‌تواند تاب بیاورد به همین خاطر مجبورند به تروریسم اقتصادی رو بیاورند.
رئیس دستگاه دیپلماسی اظهار کرد: متاسف شدیم که مردم بیگناه آمریکا گرفتار فرهنگ هفت تیرکشی و قلدری و زورمداری و تقدیس خشونت شده‌اند؛ فرهنگی که خشونت و کشتن مردم بیگناه را تقدیس می‌کند و از جنگ به عنوان گزینه روی میز صحبت می‌کند، فرهنگ موفقی نیست. دنیای کنونی ما، دنیای سلطه نیست. مراکز قدرت جا به جا شده است؛ یک خبرنگار با یک موبایل و برنامه مجازی می تواند دنیا را تسخیر کند.
او ادامه داد: دوران ابرقدرت‌ها به سر آمده و دوران انسان‌ها و افراد و مردم آغاز شده و خوشحالیم در طول 40 سال گذشته ایران هیچ وقت در کنار قدرت‌ها نبوده و بلکه در کنار مردم بوده و سیاست خود را براساس استقلال و تکیه بر مردم خود تبیین کرده است. ما طرفدار روابط سالم و مبتنی بر منافع مشترک با همه کشورها هستیم ولی مبنای ما پیروی از دیگران نیست. گفت‌وگو‌های روحانی هم در مسیر دیپلماسی است، اما اگر آمریکا دست از قانوشکنی بردارد، همه مشکلات حل می‌شود.
ظریف با اشاره به بحث امنیت گفت: امنیت خود را هیچ وقت نخریده ایم و نخواهیم خرید؛ امنیت ما قابل خرید نیست، چون از مردم نشات گرفته است؛ پیشرفت ما هم نشات گرفته از مردم کشورمان است، هر قدر بر ما فشار آوردند و تحریم کردند با اتکا به مردم خود پیشرفت کردیم. توانستیم پهپاد آمریکایی را با موشک ساخت ایران سرنگون کنیم. می گویند چرا ساختید؟ با تحریم نمی توانند جلوی ایرانی را بگیرند.
وزیر امور خارجه تصریح کرد: خیال کردند ما نیروگاه را می بندیم، ولی خودمان سوخت نیروگاه را ساختیم. شما ایران را با نوکران خود اشتباه گرفتید که از شما امنیت می خرند و هر چه شما بگویید گوش به فرمان هستند. ایران جنس دیگری است؛ دوران امپراتوری ایران چندین برابر عمر آمریکاست. همانطور که امپراتوری ایران پایان یافت قدرت آنها نیز پایان می یابد.
ظریف در پاسخ به سوالی درباره احتمال نامزدی‌اش در انتخابات 1400 گفت: من یک بار در تلویزیون هم گفتم که می‌خواهید برویم محضر و امضا کنم و امروز هم در برابر همه جهان اعلام می‌کنم آن کار را بلد نیستم. نگران 1400 نباشید و به خاطر نگرانی از سال 1400 مانع کار من نشوید و مخلص همه شما هستم، محضر هم بخواهید می‌آیم و محضری امضا می‌کنم در سال 1400 یا دانشگاه هستم یا منزل. دولت باهمکاری مردم شرایط را به سمت آرامش برده و وضعیت بازار ارز هم برای همین است.
دانلود فیلم
او با اشاره به توقیف نفتکش ایران توسط انگلیسی‌ها اظهار کرد: آنچه انگلیس در توقیف نفتکش ما انجام داده همدستی در تروریسم اقتصادی است؛ چون ما مسئول امنیت خلیج فارس و تنگه‌ هرمز هستیم. اقدام ما در توقیف کشتی آنها عمل متقابل نیست، بلکه موضوع این است که مثل گذشته دیگر از اقدام انگلیس چشم پوشی نکردیم.
ظریف با اشاره به تحرم شدنش توسط آمریکا گفت: در سفر اخیرم به نیویورک، به من گفتند که ظرف دو هفته تحریم می‌شوم، من پیشنهاد حضور در کاخ سفید را نپذیرفتم و خداروشکر تحریم شدم.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا از ابتدای خروج آمریکا تعهداتی را داده و تعهداتی هم در برجام دارد و اگر امکانش باشد این ها اجرا شوند امکان عبور از این مرحله وجود دارد و اگر نباشد ایران برنامه خود را اعلام کرده که در چارچوب برجام است. دو قدم برداشتیم و قدم سوم در راه است، برجام بر خلاف آنچه گفتند مبنی بر بی اعتمادی متقابل بوده و به همین خاطر سازوکاری پیش بینی کرد که اگر طرفی اقدام نکرد طرف مقابل اقدام کند. گام سوم نه آخرین قدم است نه خروج از برجام. البته برجام مقدس نیست، اگر لازم باشد خارج می‌شویم.
او ادامه داد: برجام ظرفیت اقدام را در داخل خودش دارد. الان بحث فروپاشی برجام نیست و اگر طرف مقابل نخواهد هزینه کند موضوع جداگانه است و ما بر همان اساس عمل می کنیم. امکان بازگشت به شرایط قبل از برجام وجود ندارد، البته ما می توانیم برنامه هسته ای خود را بسیار گسترده تر از قبل از برجام پیش ببریم، اما طرف های مقابل هیچ وقت نخواهند توانست اجماع امنیتی را علیه ایران ایجاد کنند که قبل از برجام علیه کشورمان ایجاد شده بود.
ظریف گفت: اقدام آمریکا در تحریم من فقط به بهانه صحبت من از طرف مردم است که نشان می دهد برخی در آمریکا با دیپلماسی دشمن هستند. صحبتی از بولتون شنیدم که گفته است حقوق بین الملل تنها یکی از ابزارهای ماست. همه ما می‌رویم ولی دیپلماسی خواهد ماند.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به سیاست آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه داد: شما یک نفر را پیدا کنید بجز آمریکا و اسرائیل که اصلا به حساب نمی‌آیند که از یک جانبه گرایی حمایت کند. گفتمان یکجانبه گرایی دچار انزوا شده و کشورها با آمریکا همراهی نمی کنند.بحث کم آوردن آنها نیست، آمریکایی ها نیاز به بازسازی ذهنی دارند تا بتوانند بفهمند در دنیا چه می گذرد.
او ابا اشاره به عملکرد اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام گفت: اروپا به تعهدات خود پس از خروج آمریکا از برجام عمل نکرده و از خروج آنها آگاه بوده؛ پس نمی توانند ادعا کنند آثار تحریم ها را نمی دانستند، اینستکس گام مقدماتی تعهدات آنهاست. در آمریکا انقلاب که نشده انتخابات شده است تازه انقلاب هم شده بود باید تعهدات دولت قبل را اجرا کنند.
رئیس دستگاه دیپلماسی اظهار کرد: دولتی که نه تعهد خودش نه تعهد دنیا و نه تعهد بین المللی و نه تعهد شورای امنیتی که خودش عضو دائم آن است. ان‌شاءالله این دولت آمریکا از صحنه روزگار بیرون برود. شما دروغگویی خود را با تحریم مقام معظم رهبری و وزیر خارجه ثابت کردید و با چه کسی می‌خواهید مذاکره کنید. ما شفاف می‌گوییم از میز مذاکره بیرون نرفتیم. 1+5 شد 1+4 به خاطر اینکه خودشان بیرون رفتند.
دانلود فیلم
او افزود: کسی از آمریکا نمی پذیرد که دنبال مذاکره است. علم مذاکره در دست و اختیار ماست، هیچ وقت علم مذاکره در اختیار آمریکا نبوده و نخواهد بود.
ظریف در پاسخ به سوال CNNگفت: اگر آمریکا به دیپلماسی علاقه مند بود میز مذاکره را رد نمی کردند، آمریکا فقط می خواهد قصد خود را بر مردم ایران تحمیل کند و پامپئو هم گفته آنقدر به ایران فشار می‌آوریم. ما تروریسم اقتصادی را قبول نمی کنیم و با کسانی که تروریست اقتصادی هستند وارد مذاکره نمی شویم.
او خاطرنشان کرد: ما آماده مذاکره با همسایگان و دوستان خود هستیم و به این استراتژی ادامه می دهیم ولی با کسانی که می خواهند تفنگ روی سر مردم ایران بگذارند مذاکره نمی کنیم.
وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی درباره تفاوت دیدگاه ترامپ با تیم B گفت: من نه ترامپ را از نزدیک دیدم و نه ملاقات داشتم. براساس آنچه شنیدم برداشتم این است که ترامپ دنبال جنگ نیست، ولی براساس اظهارات بولتون او همیشه عنوان کرده دنبال جنگ است.
ظریف اظهار کرد: بولتون و نتانیاهو بانی جنگ عراق هستند وهفت تریلیارد دلار در منطقه هزینه کردند، ترامپ باید نگران باشد که آنها بتوانند سیاست خود را بر ترامپ تحمیل کنند و از قرائن برمی آید آنها هدفشان تغییر نکرده است. برای نتانیاهو اهمیت ندارد چند صد هزار سرباز آمریکایی کشته شود.
رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: از اعضای گروه بی دارد کم می شود. استقبال می کنیم کشورهای همسایه ما خارج شوند و همسایگان ما بدانند سقف آهنین رژیم صهیونیستی نمی تواند شهرهای فلسطین اشغالی را در برابر مجاهدت های مردم غزه و لبنان محافظت کند، خوشحال می شویم گروه بی کم شود و خوشحال می شویم همسایگان ما با ما رابطه خوبی داشته باشند. سفره رابطه با ایران گسترده است و باید تصمیم بگیرید آیا می خواهید جنایت در یمن متوقف شود و منطقه روی آرامش ببیند.
ظریف با بیان اینکه امنیت خریدنی نیست یا با هم امن هستیم و یا با هم ناامن، افزود: امنیت جدایی پذیر نیست، ما دعوت کردیم و باز هم دعوت می کنیم. حج نماد وحدت مسلمان است، جنگ و کشتار مردم یمن و منطقه را پایان دهید، فشار بر مردم افغانستان و سوریه و لبنان را پایان بدهید. بیایید سر یک سفره امنیت جمعی بنشینید،دوست داریم همسایگان ما از گروه شرارت خارج شود. این گروه B گروه شرارت است.
او گفت: ما همواره آمادگی گفت‌وگو داشتیم و ایران و عراق و شش کشوری شورای همکاری خلیج فارس باید گفت‌وگو داشته باشند و پیمان عدم تعرض با هم امضا کنند.
وزیر امور خارجه تاکید کرد: شخصا از مردم ایران بخاطر کمبودهایی که برای تامین معیشت مردم داشتیم، عذرخواهی می‌کنم. هر چقدر حرف قلدر را بیشتر گوش دهید بیشتر قلدری می‌کند.
ظریف در پاسخ به سوالی گفت: سفره ما بر روی عربستان و امارات باز است و هر وقت بخواهند ما آمادگی داریم. بعید می‌دانم پیام پشت پرده‌ای از عربستان بوده باشد ولی دیدارهایی با مسئولان حج انجام شده است. امیدوارم این آرامش نتایجی فراتر از حج داشته باشد.
او درباره رابطه وزیر خارجه با شخص رهبری تصریح کرد: اینکه رهبری به من اجازه می دهند نظراتم را بدهم نشانه سعه صدر ایشان است و در جلسات مقام معظم رهبری گوش می کنند و اصرار دارند افراد نظرشان را بگویند و دچار خودسانسوری نشوند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/145429/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک

واکنش فرمانده ارتش به امروز صبح حادثه اصفهان

عضو دفتر نشر آثار رهبر انقلاب: برخی مسئولان به دلیل کارهای بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر گرفتند

مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه

فروش نفت ایران به بالاترین سطح 6 سال گذشته رسیده است

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

‏مسئول مدرسه جهادی طالبان ترور شد

سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه در استاوروپل

سفر به ایران قدیم؛ اولین هواپیمای ایران و سفر استانی احمدشاه

سقوط قیمت بیت کوین

تجاوز رژیم صهیونیستی به اهدافی در جنوب سوریه

حمله انتحاری نافرجام به خودروی اتباع خارجی در کراچی پاکستان

طعنه وزیر صهیونیست به گزارش‌ها درباره انفجارهای اصفهان: مسخره است

قرارداد برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دشت مغان امضا شد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

حمله حزب‌الله لبنان به چند پایگاه صهیونیستی

آرزوی مایکل داگلاس برای مرگ در «مرد مورچه‌ای»

دستورات رئیس جمهور در نشست پیگیری موضوعات ویژه استان سمنان

چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد

چرا غیبت بازیگران و خوانندگان در مهمانی طهماسب، لطمه‌ای به آن وارد نکرده است؟

آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است

عباس‌زاده: تاریخ رژیم صهیونیستی به دو مقطع قبل و بعد از حمله تلافی‌جویانه ایران تقسیم شده است

پایان یکه تازی اردوغان؟

نتانیاهو: اگر اختلافات را کنار نگذاریم از درون فرو می‌پاشیم

2 خبر از فیلم کوتاه؛ آخرین وضعیت «ابله» و«آخرین شیهه»

آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات

فرانسه: به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادهای ایران رهگیری کردیم

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند

جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند

امیرعبداللهیان: ایران از طریق سفارت سوئیس به آمریکا درباره اسرائیل پیام داد

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

استادانی که سن نمی‌شناسند؛ از اسکورسیزی تا اسپیلبرگ و ایستوود

رسانه‌های ضدایرانی مشغول حمله خیالی بزرگ به ایران!

شورای عالی امنیت ملی، وقوع هرگونه هجوم خارجی را تکذیب کرد

توضیح ارشد نظامی ارتش در مورد شنیده شدن صدای شدید در اصفهان

تاریخچه جت های جنگنده ایالات متحده

رفع محدودیت‌های پروازی در فرودگاه‌های کشور

بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید

المیادین: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است

پروازهای فرودگاه مهرآباد به حالت عادی بازگشت

مقام ایرانی وقوع «حمله» در ایران را رد کرد

برقراری امنیت کامل در تاسیسات هسته‌ای اصفهان

آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی