اخبار محرمانه

آخرين مطالب

گفتاری از آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی

قربانی کردن برای پیوند روح و قلب به ذات باری‌تعالی اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - حج درس استقامت در برابر شیاطین، نفسانیت، دشمنان و استکبار است؛ فریضه حج برای بالندگی و اقتدار دنیای اسلام و اتحاد آنها مقابل دشمنانی که نمی‌خواهند دنیای اسلام سرزنده باشد، حیاتی است.
پایگاه بصیرت / گروه فرهنگی / آیت‌الله امامی‌کاشانی
فریضه عظیم « حج » تمرین نزدیکی به خداوند و عهد با پروردگار است تا انسان حیات معنوی خود را تضمین کند و ضمن انجام مناسک آن، از شیطان برائت جوید .
خداوند در آیه 27 سوره حج می‌فرماید : « وَ أَذنْ فِی النَّاسِ بِالْحَجِّ یَأتُوکَ رِجالاً وَ عَلی‏ کُلِّ ضامِرٍ یَأتینَ مِنْ کُلِّ فَجٍّ عَمیق»؛ و مردم را دعوت عمومی به حج کن تا پیاده و سواره بر مرکب‌های لاغر از هر راه دوری به سوی تو بیایند . به این ترتیب، افرادی از امت اسلامی به سمت کعبه حرکت می‌کنند که باید افزون بر توجه به مناسک معنوی حج، به امور جهان اسلام و مسلمانان نیز توجه کرده و حفظ جان، مال، آبرو و امنیت کل امت اسلامی، به ویژه مظلومان فلسطین، سوریه، یمن، بحرین و ... را مطالبه کنند .
فرصتی برای انسجام
صهیونیست‌های جنایت‌کار با اجیر کردن تروریست‌های تکفیری، امنیت جهان اسلام را دچار مخاطره کرده و همگان به ویژه نخبگان باید در مقابل این رژیم کودک‌کش بایستند . خداوند در قرآن می‌فرماید، نخبگان و حجاج در مکه جمع شوند و درباره وضع مسلمانان تصمیم‌گیری کنند، اما با کمال تأسف ما در حج شاهد این مسئله نیستیم . همه ما در سراسر دنیا به امامت و ولایت نیاز داریم، آن هم امامی که بتواند دنیا را متحول کند؛ این تحول به دست امام عصر ( عج ) رخ می‌دهد . البته جمهوری اسلامی ایران بحمدالله از نعمت ولایت برخوردار است که نیابت امام زمان ( عج ) را عهده‌دار است . اتحاد و انسجام، رسیدگی به وضع مسلمانان و ایستادگی در مقابل ظلم و ستم وظیفه همه مسلمانان جهان است . ما امنیت امروز ایران را مرهون خون شهدا می‌دانیم و بر ادامه راه امام ( ره ) و شهدا تأکید داریم . این قلب‌های مشتاق از سراسر دنیا با اختلافات مذهبی، فرهنگی، رنگ، نژاد و غیره به دعوت حق لبیک می‌گویند تا جان خود را شست‌و‌شو دهند و چه جایی بهتر از خانه خدا که انسان با خداوند عهد ببندد و در بازگشت به دیار خود، از دستاوردهای معنوی حج برای زندگی بهتر خود و خانواده‌اش استفاده کند .
مظهر عزت و برادری
حج درس استقامت در برابر شیاطین، نفسانیت، دشمنان و استکبار است؛ فریضه حج برای بالندگی و اقتدار دنیای اسلام و اتحاد آنها مقابل دشمنانی که نمی‌خواهند دنیای اسلام سرزنده باشد، حیاتی است .
حج مظهر برادری و عزت امت اسلامی است؛ در کنگره عظیم حج امت واحده اسلامی متجلی می‌شود و ملت‌های دیگر خواهند دید اسلام رحمانی چه ظرفیت‌هایی دارد و تبلیغات دنیای استکبار و صهیونیسم جهانی برای تحریف واقعیات دنیای اسلام خنثی خواهد شد و ملت‌ها با این حضور میلیونی زائران در کنار خانه خدا، اسلام رحمت و محبت و صلح را مشاهده می‌کنند . افرادی از سراسر جهان حرکت می‌کنند و در نطقه‌ای گرد هم می‌آیند و علاوه بر توجه به خدا، به امور کل جهان اسلام رسیدگی می‌کنند .
مسلمانان ید واحده می‌شوند تا اجازه ندهند دشمنان اسلام، به اهداف شیطانی خود دست پیدا کنند . در زمانی که دنیای اسلام بیش از همیشه به این اتحاد و همبستگی نیازمند است، حضور در حج جلوه‌ای از این اتحاد مقدس است تا در سایه چنین اتحادی عظمت دنیای اسلام افزایش پیدا کند .
موسم دشمن‌شناسی
خداوند به حج دعوت کرده است تا مسلمانان از این دعوت منافع فراوان کسب کنند که یکی از این منافع، دشمن‌شناسی و مقابله با توطئه‌های دشمنان است . فلسفه حج این است که باید به امت و جهان اسلام توجه کنیم و از دولت‌های اسلامی بخواهیم به جوامع اسلامی توجه داشته باشند . این همه تفرقه و خونریزی و مشکلات اقتصادی که دشمنان، صهیونیست‌ها و عوامل آنها در جهان اسلام به وجود آورده‌اند، سبب شده است وضع جهان اسلام در بعضی کشورها تأسف‌بار باشد .
استکبار جهانی وحدت مسلمین را نشانه گرفته و میان آنها با مشکلاتی، همچون مشکل اقتصادی تفرقه ایجاد کرده و امنیت آنها را بر هم زده است؛ این وضع کنونی جهان اسلام است؛ به همین دلیل در مراسم حج باید از اقدامات صهیونیست‌ها و عواملی که از آنها پشتیبانی می‌کنند، سخن گفته شود و این وظیفه‌ همه ملت‌هاست تا حق امنیت جانی و آبرو را از دولت‌ها بخواهند؛ هرچند با کمال تأسف ما در حج شاهد این مسئله نیستیم .
ذبح هوای نفس
دلیل قربانی کردن در روز عید قربان رسیدن دل، روح و قلب به خداوند است . خداوند در آیه 37 سوره حج می‌فرماید : « لَنْ یَنالَ اللهَ لُحُومُها وَ لا دِماؤُها وَ لکِنْ یَنالُهُ التَّقْوی‏ مِنْکُمْ کَذلِکَ سَخَّرَها لَکُمْ لِتُکَبِّرُوا اللهَ عَلی‏ ما هَداکُمْ وَ بَشِّرِ الْمُحْسِنینَ » نه گوشت‌ها و نه خون‌های آنها، هرگز به خدا نمی‌رسد . آنچه به او می‌رسد، تقوا و پرهیزگاری شماست . این‌گونه خداوند آنها را مسخّر شما ساخته، تا او را به خاطر آنکه شما را هدایت کرده است بزرگ بشمرید و بشارت ده نیکوکاران را .
در زمان جاهلیت اعراب وقتی گوسفند را قربانی می‌کردند، خون آن را به دیوار کعبه می‌مالیدند و فکر می‌کردند خداوند از این قربانی بهره می‌برد؛ در حالی‌که ندا آمد از این قربانی به خدا بهره‌ای نمی‌رسد؛ بلکه این تقوای انسان است که به خداوند می‌رسد . اساس قربانی کردن توجه به خداوند است . خدا این حیوانات را تسخیر انسان قرار داد تا انسان به عظمت برسد و بداند خدا بزرگ است و بالاتر از خدا هیچ چیزی وجود ندارد و همه چیز از آن خداوند است .
قربانی کردن منحصر به حج نیست و هر کسی در هر جای عالم می‌تواند در روز عید قربان، قربانی کند . از عید قربان باید پند بگیریم که تمام کارها در یَد قدرت خداوند است و وقتی قربانی کردن تا این اندازه ثواب دارد، ما باید با ذبح هواهای نفسانی، از اسارت شیطان بیرون آمده و تقوا، نیکوکاری، احسان، خدمت به مردم، رفع گرفتاری مسلمین و ... را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم .

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/145944/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پاپ فرانسیس: جنگ غزه و اوکراین را متوقف کنید

بخشی از آثار ویرانی های ارتش اشغالگر در شهر خان یونس

حامد بهداد و سحر دولتشاهی از «می‌خواهم زنده بمانم» به «مفت‌بر» رسیدند

امام جمعه سابق جوانرود درگذشت؛ علت استعفای سال گذشته او چه بود؟

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

پاسخ موشکی حزب‌الله به حملات صهیونیست‌ها به جنوب لبنان

مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند

دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست

چه سریالی جایگزین «مادرانه» می‌شود؟

واعظ آشتیانی: رأی مردم آمریکا در انتخابات نمایشی است

نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند

مسعود فروتن فیلم «همسر» فخیم‌زاده را برای نابینایان روایت کرد

تقلب‌های ناشیانه این سریال از «فسیل» هیچ‌کس را نخنداند

شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟

فرمانده کل ارتش: ایران هر کجای رژیم صهیونیستی را لازم باشد و بخواهد موشک می‌زند

واعظی: آنچه رئیسی می‌گوید با آمار‌های دو هفته قبل یا دو هفته بعد اعضای دولت فرق دارد

خبرهایی از چهره ها؛ از مدیری تا ده نمکی

نمایش 2 فیلم برای جامعه ورزش پهلوانی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی

دستور کار جلسات مجلس در هفته آینده اعلام شد

نماینده مجلس: مماشاتی که با بی‌حجابی صورت گرفت، کار را برای مقابله با بی حیایی سخت‌تر کرد

پاسخ به کنجکاوی‌ها پیرامون «مست عشق»

حمله زردنویسان به زندگی خصوصی هنرمندان

جشن تولد غریبانه بازیگر محبوب طنز آثار صداوسیما

نماینده ویژه پاکستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

لاپید خواستار خروج دو عضو شورای جنگ از کابینه شد

من دوست ندارم در راه کار خیر بمیرم

عروس امام خمینی(ره) درگذشت

دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

جهانگیری: عزا می‌گیرم وقتی می‌بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می‌کنند نه اروپا

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد

سخنگوی وزارت خارجه: افکار عمومی جهان بیدار شده است

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

گسترش خیزش دانشجویی در آمریکا و درگیری پلیس با دانشجویان

ادامه واکنش‌ها به سخنان جنجالی مدیر «نماوا»

«تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما

واکنش آمریکا به ادعاهای گروسی درباره برنامه هسته‌‌ای ایران

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

تعرض بیش از 430 شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی

اعتراف جالب خانم مجری جنجالی صداوسیما جلوی مردم

انتقاد پزشکیان به سکوت مجامع بین‌المللی درخصوص جنایات اسرائیل: چرا ککتان نمی‌گزد؟

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند

چهره ها/ نجم الدین شریعتی در چایخانه حرم امام رضا(ع)

آیت‌الله دوزدوزانی: آقایی که می‌خواهی روحانی باشی و جهنمی نباشی، مواظب باش کار عکس نشود

ویدئو مهسا جاور به مناسبت صعود تیم دو نفره روئینگ زنان ایران

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی