اخبار محرمانه

آخرين مطالب

شما دروغ گفتن را هم بلد نیستید/ چطور یک مسئول در کاخ شاه برای خود استخر می‌سازد؟/ نه تنها برای شخص هاشمی، بلکه خانواده او هم از این استخر استفاده می‌کردند/ آیا اسکی در تاسوعا و عاشورا هم توصیه پزشک بود؟ اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - با توجه به اظهارات ضد و نقیض مشاور هاشمی و دفاع ناشیانه‌اش از استفاده‌های شخصی خاندان هاشمی از بیت‌المال، امری که مشخص است این است که مرحوم هاشمی در دو دهه پایانی عمر خود، از مواضع انقلابی خود دست کشیده بود و زندگی مرفه‌اش بر ارزشها و آرمان‌های انقلاب می‌چربید.
گروه سیاسی-رجانیوز: چندی پیش حمید رسایی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و مدیر مسئول هفته‌نامه «نه دی» در سر مقاله ویژه‌نامه این نشریه، به رویکردها و تغییر مواضع مرحوم هاشمی در طول تاریخ پرداخته بود.
رسایی در قسمتی از یادداشت خود نوشته است: «روشن است که هیچ یک از دلسوزان انقلاب، چنین عاقبتی را برای او نمی‌پسندیدند اما چه کنیم وقتی خود اصرار به چنین عاقبتی داشت! با این حساب معلوم نیست چرا برخی شخصیت‌ها بویژه پس از مرگ وی، اصرار بر این دارند که هاشمی را غیر از آنچه هست، معرفی کنند؟! درحالی که هاشمی را باید آنگونه که خود اصرار داشت، دید؛ نه آنگونه که ما دوست داشتیم باشد.»
به گزارش رجانیوز ، این یادداشت رسایی واکنش نزدیکان و رسانه‌های حامی مرحوم هاشمی را در پی داشت. اما این واکنش‌ها نه تنها نتوانسته بود با استدلال و منطق پاسخ مسائل مطرح شده در «نه دی» را بدهد، که برعکس با حمله تند نزدیکان هاشمی همراه بود.
رسایی در سرمقاله «نه دی» نوشته بود: «هاشمی ازجمله بازیگران سیاسی بود که مهره‌های شطرنج را با تأمل جابجا می‌کرد وشاید همین ویژگی او نمی‌گذاشت تا دیگر بازیگران سیاست به راحتی از کنار مواضع‌اش عبور کنند. با این همه نمی‌توان و نباید در حق هاشمی ظلم کرد و او را آنچه که نیست معرفی کرد. .
برای تحلیل شخصیت وی به ناچار باید فعالیت‌های او را به مقاطع زمانی مختلف تقسیم کرد و طبعا نمی‌توان تمام مقاطع عمر او را با یک چوب راند. با این فرض اگر بخواهیم منصفانه درباره وی قضاوت کنیم باید بگوییم هاشمی یعنی «هاشمی سال‌های مبارزه قبل از انقلاب، هاشمی دوره انقلاب وشورای انقلاب، هاشمی دوره دفاع مقدس، هاشمی مجلس، هاشمی دولت سازندگی چهار ساله اول، هاشمی دولت سازندگی چهار ساله دوم، هاشمی دوره دوم خرداد و حاکمیت اصلاح‌طلبان، هاشمی انتخابات مجلس ششم، هاشمی و تاثیرگذاری فرزندانش بر وی، هاشمی انتخابات نهم ریاست جمهوری، هاشمی و برخورد بادولت نهم، هاشمی پشت صحنه رقابت‌های انتخابات دهم، هاشمی روزهای کودتای فتنه سبز پس از انتخابات دهم، هاشمی در انتخابات یازدهم و ردصلاحیتش، هاشمی و تاثیراتش در دولت روحانی، هاشمی و تحمیل توافقنامه‌های استعماری مثل برجام، هاشمی وعاقبت او که در استخر منسوب به فرح به پایان رسید.»
غلامعلی رجایی یکی از مشاوران هاشمی، از جمله کسانی بود که در مصاحبه با خبرگزاری دولتی «برنا» به سرمقاله «نه دی» واکنش نشان داد که سایر رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز گفته‌های وی را پوشش دادند.
با اینکه حمید رسایی در یادداشت‌اش به موضوعاتی همچون تغییر نگرش مرحوم هاشمی در مواجه با آمریکا و خاطره‌سازی از امام خمینی برای توجیه این امر و تلاش مرحوم هاشمی برای از بین بردن توان دفاعی و موشکی کشور و دفاع از برجام اشاره کرده بود، اما رسانه‌هایی که مصاحبه رجایی را پوشش داده بودند، این موارد را مسکوت گذاشته و صرفاً بخش مربوط به مکان فوت هاشمی را مورد توجه قرار داده بودند.
رسایی در یادداشت دیگر خود که در پاسخ به حملات جریان حامی مرحوم هاشمی بود، به این نکته اشاره کرده و می‌نویسد: «هرچند آقای غلامعلی رجائی در مصاحبه‌اش با خبرگزاری برنا تلاش کرده تا به سه موضوع «مرگ هاشمی در مکانی مشهور به استخر فرح، تلاش هاشمی برای توقف پیشرفت موشکی و تغییر نگرش وی از استکبارستیزی به تمایل رابطه با آمریکا» پاسخ دهد اما اکثر رسانه‌های همسو با خاندان هاشمی، فقط پاسخ وی به بخش مربوط به استخر را بازتاب داده‌اند! طبعا از نظر این رسانه‌ها بخش‌های دیگر یادداشت غلامعلی رجایی در دفاع از هاشمی، از آنجا که با واقعیت تطبیق نمی‌کرده، ارزش پرداختن و انتشار نداشته است.»
علاوه بر این رسایی با توجه به توجیه ناشیانه مشاور مرحوم هاشمی بر مواضع وی، با طرح پرسش‌هایی نوشته بود: «آقای رجایی چطور تغییر نگرش هاشمی در مواجه با آمریکا را انکار می‌کند، وقتی هاشمی رفسنجانی به خاطره‌سازی از امام راحل درباره حذف شعار مرگ بر آمریکا رو آورده بود و دلخوش به امضای کری بود. چطور تلاش هاشمی برای از بین بردن توان دفاعی و موشکی را انکار می‌کند وقتی هاشمی دنیای فردا را دنیای گفتگو می‌دانست نه دنیای موشک، وقتی وعده می‌داد که با دولت دوم روحانی کار ناتمام وی در از بین بردن صنعت هسته‌ا‌‌ی با کاهش بودجه دفاعی، تکمیل می‌شود.»
خلاصه ادعای رجایی
ادعای غلامعلی رجایی در رد سرمقاله «نه دی» که حول ماجرای شنا کردن مرحوم هاشمی در استخر کاخ سعدآباد، به طور کلی به دو صورت است: « در ترور هاشمی که دیافراگم ایشان آسیب دید، پزشکان توصیه کرده بودند که باید شنا کند و این شنا کردن جنبه تفریحی نداشته است»؛ «استخری که هاشمی از آن استفاده می‌کرد، متعلق به فرح نبود و بعد از روی کار آمدن احمدی‌نژاد ساخته شده است.»
رجایی درحالی برای تبرئه مرحوم هاشمی از استفاده وی از امکانات کاخ سعد آباد، عنوان می‌کند که استخر در ایام ریاست جمهوری احمدی‌نژاد ساخته شده است که بنا به گفته رسایی، پیش‌تر یاسر هاشمی در نامه‌ای که در 5 دی 97 به یک مستندساز نوشته بود، صراحتا اعلام کرده بود: «این استخر 20 سال بعد از انقلاب اسلامی و در سال 77 ساخته شد.»
رجایی در بخشی دیگر از مصاحبه‌اش گفته است که استخر مذکور بیرون از محوطه کاخ سعد آباد است. درحالی که خودش در 15 شهریور 97 درگفتگو با روزنامه آرمان در این باره گفته بود:
«پس از آن که دولت احمدی‌نژاد بر سر کار آمد، دسترسی آقای هاشمی به این مجموعه که به لحاظ امنیتی از آن استفاده می‌کردند از میان رفت. بنابراین به این نتیجه رسیدند که فضایی را در سعدآباد برای ایشان ایجاد کنند.»
رسایی در ارتباط با اینکه استخر مذکور متعلق به هاشمی و خانواده بوده است یا خیر، در یادداشت دوم خود نوشته است: «لازم به توضیح نیست که این مکان، استخر خانوادگی هاشمی بوده است همانطور که فائزه هاشمی در گفتگو با ویژه نامه نوروزی روزنامه ایران (نوروز 96 صفحه 60) به آن اشاره می‌کند: «بابا وقتی مطلع می‌شود محافظان آیفون صوتی گذاشته‌اند، می‌خواهد که قطع کنند؛ استدلالشان هم این بود چون گاهی خانواده ازآنجا استفاده می‌کند، خوب نیست صدایی بیرون بیاید.»»
رسایی در قسمتی از یادداشتش خطاب به رجایی گفته است که «استخر توصیه پزشکان بوده، سوال این است که آیا اسکی روی آب، آن هم خانوادگی در تاسوعا و عاشورای حسینی در پشت سد لتیان و محوطه‌ای که کاخ پهلوی بوده هم به دیافراگم آن مرحوم ارتباط داشته که وی در خاطراتش با افتخار آن را ثبت کرده؟»
اکنون با توجه به اظهارات ضد و نقیض مشاور هاشمی و دفاع ناشیانه‌اش از استفاده‌های شخصی خاندان هاشمی از بیت‌المال، امری که مشخص است این است که مرحوم هاشمی در دو دهه پایانی عمر خود، از مواضع انقلابی خود دست کشیده بود و زندگی مرفه‌اش بر ارزشها و آرمان‌های انقلاب می‌چربید. چرا که اگر اینطور نبود، پایان عمر وی در استخر کاخ سعد‌آباد رقم نمی‌خورد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/148689/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قرن حاضر؛ ظهور آسیا و افول غرب

آخرین وضعیت قیمت روغن در بازار

زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان در سال 1403

ماجرای به نتیجه نرسیدن تولید خودروی هیبریدی در داخل از زبان میرسلیم

کودک اهل غزه: اسرائیلی ها حتی به مهدکودک ما هم رحم نکردند

وقتی یوسف تیموری رفیقش به روز سیاه مینشونه

اعلام برنامه‌های شب قدر در حرم امام؛ اژه ای و رئیسی سخنرانی می‌کنند

بازخوانی وضعیت بازار مسکن در سالی که گذشت

تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته

ادامه تجمعات ضدصهیونیستی هزاران اردنی در حمایت از مردم غزه

اردوغان با بایدن دیدار می‌کند

جنگ غزه؛ شمار شهدا به 32 هزار و 623 نفر رسید

شخصیت فرج‌الله سلحشور از نظر محمود پاک نیت

ماجرای سلامی که دو سرباز به رهبر انقلاب رساندند و جواب گرفتند

عملکرد فراکسیون مستقلین در مجلس از زبان نوری قزلجه

یتیم شد 20 هزار کودک در غزه فقط در 6 ماه!

گاندو و پایتخت جدید در 1403 ساخته می‌شوند

چهره ها/ پست شروین حاجی‌پور به مناسبت تولدش

شروع ضبط «کودک شو» با حضور مردم

اظهارات جدید روحانی از ماجرای گرانی بنزین، صبح جمعه خبرساز و اعتراضات

7 عضو هلال احمر فلسطین پس از 45 روز اسارت به آغوش خانواده بازگشتند

اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

مقام دولت: امید را باید در بین مردم زنده کرد

تناقض آشکار ترکیه در ادامه تجارت با رژیم اسراییل

روایت سلاح‌ورزی از حواشی ریاست بر اتاق بازرگانی ایران

لغو ممنوعیت ریش گذاشتن در ارتش بریتانیا

کاهش مقبولیت نتانیاهو نزد صهیونیست‌ها

هجوم مردم ایرلند به یک فروشگاه برای زدن برچسب «تحریم» بر روی کالاهای اسرائیلی

سینمایی‌های بریتانیا برای غزه پول جمع می‌کنند؛ کن لوچ تا مایک لی

وزیر کار: قانون نگفته حقوق کارگران عین تورم باشد

حمایت‌های مردمی از مقاومت مردم غزه در نقاط مختلف جهان

تنها در چادر؛ قصه دردناک کودکی که پدر و‌ مادرش در غزه شهید شده‌اند

اظهارات جدید روحانی از ماجرای گرانی بنزین و صبح جمعه و اعتراضات

پاسخ شاعر لبنانی به توصیه اخیر رهبر انقلاب

رژه شناورهای مردمی در سواحل کشورهای جبهه مقاومت همزمان با روز جهانی قدس

پاسخ فاضلی به یک سوال؛ اگر آمریکا به ما حمله کند، وضع ما بهتر خواهد شد؟

پخش «نون خ 5» از 15 فروردین ماه

واکنش ایران به حمله رژیم صهیونیستی به حلب

لحظه سقوط مرگبار جنگنده‌ ارتش روسیه در سواحل بندر سواستوپل

حمله پهپادی اسرائیل به خودرویی در لبنان

آخرین وضعیت سعید راد که در بیمارستان بستری شد

تجربه عشق از زبان امیر حسین مدرس

قیمت سکه و طلا بعد از تعطیلات به کدام سو می‌رود؟

ژاپن کمک‌های مالی به اونروا را از سر می‌گیرد

حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان

اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

ساداتیان: روسیه و چین در همه امور پای شما نایستاده‌اند

جنگ انتخاباتی در اردوگاه اصولگرایان به روایت رسانه دولت

علت دوری امیر حسین مدرس از قاب تلویزیون از زبان خودش

زمان تعطیلی سینماها در شب‌های احیا

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی