اخبار محرمانه

آخرين مطالب

نیمار، کهنه‌کاری در جمع سربازهای جوان تحلیل ویژه

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه -
نیمار، کهنه‌کاری در جمع سربازهای جوان
٧١
٠
آی اسپورت / متن پیش رو در آی اسپورت منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
تیم ویکری-EPSN | تابستان سال گذشته تیم ملی برزیل پس از ناکامی در جام جهانی 2018، با یک هدف کوتاه‌مدت خاک روسیه را ترک کرد؛ قهرمانی در کوپا‌آمه‌ریکایی که تابستان سال بعد از آن در خاک خودش برگزار می‌شد. آن مأموریت انجام شد. تیته سرمربی برزیلی‌ها اعتراف کرد که ناراحتی شکست شاگردانش مقابل بلژیک در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2018 آنقدر زیاد بوده که بعضی شب‌ها با کابوس آن باخت از خواب بیدار می‌شود. قهرمانی در کوپا‌آمه‌ریکا اما اوضاع و احوال او را تغییر داد.
حالا تیته پس از اعلام فهرست بازیکنان مورد نظرش برای اردوی جدید برزیل گفته: «قهرمانی روح و روان مرا آرام کرد.» تیم ملی برزیل در روز 16 شهریور در شهر میامی آمریکا یک بازی دوستانه مقابل کلمبیا برگزار خواهد کرد و 4 روز بعد از آن دومین بازی تدارکاتی‌اش را مقابل پرو در لس‌آنجلس برگزار می‌کند و آن زمانی است که برزیلی‌ها راه‌شان را در مسیر رسیدن به جام جهانی بعدی آغاز می‌کنند. اولویت برنامه‌های او حالا پروژه‌ای بلند مدت است که در آن سه سال فرصت دارد تیمش را برای تورنمنت سال 2022 در قطر بسازد.
با این اوصاف تعجبی ندارد که تیته یکی یکی پا به سن‌گذاشته‌های تیمش را از گود خارج کند؛ بازیکنانی مانند دفاع میانی تیم میراندا، دفاع چپ تیم فیلیپه لوئیز، هافبک تیم فرناندینیو و بال تیم ویلیان که همگی بالای 30 سال سن دارند و به تدریج دارند از تیم محو می‌شوند. در میان بازیکنان کهنه‌کار، هنوز تیاگو سیلوا در تیم مانده است البته فعلاً اما انتظار می‌رود او نیز به تدریج جایگاهش را در قلب خط دفاعی سلسائو از دست بدهد و جای او را بازیکن جدید رئال مادرید، ادر میلیتائو بگیرد و او زوج مارکینیوش باشد.
تنها دو بازیکن 30 ساله یا مسن‌تر در ترکیب فعلی تیم ملی برزیل حضور دارند که هر دو آنها دفاع راست هستند و البته دلایلی هم برای حضور آنها وجود دارد. یکی از آن دلایل این است که کاپیتان و بازیکن برجسته تیم در کوپاآمه‌ریکا، یعنی دانیل آلوز 36 ساله - کسی که به تازگی به فوتبال برزیل برگشته است - انگیزه زیادی برای روی فرم نگه داشتن تا زمان آغاز جام جهانی بعدی نشان داده است. دلیل دیگر هم این است که بعد از کلی آزمون و خطا در این پست، برزیل ناگهان خودش را با کمبود گزینه در این سمت از خط دفاعی مواجه می‌بیند. در نهایت هم تقویم رقابت‌های داخلی مسأله‌ساز است. روزهای فیفایی که ملی‌پوشان برزیلی‌ باید به میدان بروند، با فینال تورنمنت باپرستیژ جام حذفی برزیل مصادف شده است، تورنمنتی که هنوز 4 تیم برای قهرمانی در آن شانس دارند: گرمیو، اینترناسیونال، اتلتیکو پارانائنزه و کروزیو. به همین دلیل تیته ترجیح داده هیچ یک از بازیکنان این تیم‌ها را دعوت نکند و این به معنای از دست دادن فرصت دعوت از ستارگان این تیم‌ها از جمله لئوناردو گومس از گرمیو بوده است. یکی دیگر از آن بازیکنان بال چپ گومس اورتون است. به لطف برنامه بازی‌های فوتبال باشگاهی برزیل، بازیکنی که در کوپا‌آمه‌ریکا قهرمان و بهترین گلزن رقابت‌ها بود، نمی‌تواند سلسائو را در اردوی آماده‌سازی پیش از آغاز رقابت‌های مقدماتی جام جهانی همراهی کند.
با این حال نیمار هنوز هم جایگاه خودش را در تیم ملی دارد. شماره 10 برزیلی‌ها از ماه ژوئن که در بازی دوستانه تیم ملی برزیل مقابل قطر پیش ا‌ز آغاز کوپاآمه‌ریکا مصدوم شد، دیگر هیچ بازی ملی انجام نداده است. هیچ کس نمی‌داند بازی ملی بعدی او چه زمان و کجا خواهد بود چون آینده‌اش در پاری‌سن‌ژرمن هنوز نامشخص است اما تیته احساس کرد که مهم است نیمار را دوباره به تیمش برگرداند. به نظر او وقتی پای تیم ملی برزیل به میان می‌آید، چشم بستن روی نام نیمار غیرممکن است. خب پس نیمار کجا بازی خواهد کرد؟ یک شوک قوی این است که برزیل تلاش کند از او در نقشی محوری استفاده کند، نقشی که او را در محوطه شلوغ زمین بازی، به روبرتو فیرمینو متصل می‌کند. در این آرایش هجومی، ریچارلیسون به عنوان بال راست بازی خواهد کرد، همان پستی که در جریان رقابت‌های کوپاآمه‌ریکا آن را از دست داد و به گابریل ژسوس تقدیم کرد. ژسوس اما حالا محروم است. فیلیپه کوتینیو هم ممکن است در تیم بماند که این هم نتیجه غیبت اورتون است و او به سمت چپ خواهد رفت. این احتمال هم وجود دارد که تیته ترجیح دهد به وینیسیوس فرصت دهد سرعتش را به رخ بکشد. به هر حال هر کدام که باشد، این آرایش فرصت ایجاد یک خط حمله 4 نفره جذاب و پویا را برای تیم ملی برزیل ایجاد می‌کند. هرچند که هنوز هم یک سؤال بزرگ باقی می‌ماند. آیا با چنین آرایش هجومی و بیش از اندازه بازی، برزیل در مراحل حذفی جام جهانی دوام خواهد آورد. با چنین آرایشی این امکان ندارد که مسئولیت دفاع بیش از پیش روی شانه‌های آرتور و کاسمیرو در خط میانی سنگینی کند و بیش از اندازه فضای حرکت برای بازیکنانی در حد و اندازه ادن آزار باز شود؟
خیال تیته شاید به سبب قهرمانی در کوپا آسوده شده باشد اما او کاملاً می‌داند که داستان جام جهانی و کسب جواز حضور در آن با کوپا فرق می‌کند و در این مسیر ممکن است اتفاقاتی نظیر آنچه پارسال در روسیه مقابل بلژیک برایش رخ داد، چندین بار دیگر رخ دهد.
بازیکنان دعوت شده به تیم ملی برزیل
دروازه‌بان‌ها: ادرسون (منچسترسیتی)، اورتون (پالمیراس)، ایوان(پونته پرتا)
مدافعان: آلوز (سائوپائولو)، فاگنر (کورینتیانس)، الکس ساندرو (یوونتوس)، ژرژ (سانتوس)، مارکینیوش (پاری‌سن‌ژرمن)، تیاگو سیلوا (پاری‌‌سن‌ژرمن)، ادر میلیتائو (رئال مادرید)، سمیر (اودینزه)
هافبک‌ها: کاسمیرو(رئال مادرید)، آرتور (بارسلونا)، آلان (ناپولی)، فابینیو (لیورپول)، لوکاس پاکتا (میلان)، کوتینیو(بایرن مونیخ)
مهاجمان: روبرتو فیرمینو(لیورپول)، ریچارلیسون (اورتون)، نیمار (پاری‌سن‌ژرمن)، وینیسیوس(رئال مادرید)، دیوید نرس(آژاکس)، برونو انریکه (فلامنگو)

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/148763/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله اطلاعات/ ایران اوج بازدارندگی و قدرت بلامنازع

سرمقاله ابتکار/ راه قدس از اردن می‌گذرد؟

سرمقاله جام جم/ آبروی از دست رفته

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

خانواده های اسرای صهیونیست بزرگراه اصلی تل آویو را بستند

تصاویر لحظات اولیه حمله هوایی به آشیانه زرهی پایگاه نیرو های مسلح عراق

سئول: وضعیت خاورمیانه را از نزدیک رصد می‌کنیم

انتقال مجروحین حمله هوایی پایگاه کالسو عراق به مراکز درمانی

لباس عروسی لاکچری بر تن خانم بازیگر

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر شبیه اسباب‌بازی بچه‌ها بود

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

چرا باید از کارت سوخت شخصی استفاده کنیم؟

سرمقاله ایران/ حفاظت از خاکریز حجاب بدون بازی در زمین دشمن

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نگاهی دیگر به وزارت امور اقتصادی و دارایی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ « » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

وقتی کارگردان مشهور قلیان چاق می‌کرد

رمزگشایی ایمانی از موضع گیری واحد چپ و راست سیاست در ماجرای حمله به صهیونیست‌ها

سرمقاله اعتماد/ یکپارچگی وتوان سیاست سازی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

ادعای مخالفت بایدن با عملیات نظامی صهیونیست‌ها در رفح

شهادت 7 فلسطینی در بمباران یکی از خانه های رفح

حمله پهپادی اوکراین به مناطق مسکونی «بلگورود»

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

حمله به یک پایگاه نظامی عراق

آزمایش یک «کلاهک فوق‌العاده بزرگ» موشک از سوی کره شمالی

آمریکا 1000 نیرویش را از نیجر خارج می‌کند

بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی در ایلات و پایگاه هوایی اشغالگران

پاسخ معاون رئیسی به رسانه‌ غربی که نوشته‌ بود مسئولان این روزها در پناهگاه هستند!

امیرعبداللهیان از الجزایر قدردانی کرد

گزارش امیرعبداللهیان از سفر نیویورک؛ موضوع دیپلماسی برای لغو تحریم‌ها هم مورد توجه قرار داشت

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

دارندگان کارت سوخت بخوانند

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی