اخبار محرمانه

آخرين مطالب

بلومبرگ مطرح کرد: ورود تظاهرات هنگ کنگ به دوره حیاتی بین الملل

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه -
بلومبرگ مطرح کرد: ورود تظاهرات هنگ کنگ به دوره حیاتی
k ١.١
٠
ایسنا / متن پیش رو در ایسنا منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
شمارش معکوس برای مراسم سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین در اول ماه اکتبر، شش هفته آتی را تبدیل به دوره‌ای مهم برای تظاهرات هنگ‌کنگی‌ها کرده است.
پایگاه خبری بلومبرگ در تحلیل رویکرد اخیر معترضان هنگ‌کنگی و احتمال مداخله نظامی ارتش آزادی‌بخش خلق چین جهت خواباندن تظاهرات، به بیان نکات ذیل پرداخته است:
«در مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین –نامی که رهبران حزب کمونیست چین پس از عقب‌راندن رژیم چیانگ کای‌شک به تایوان مورد استفاده قرار داده‌اند، رژه‌ای نظامی در پکن با نظارت شخص شی جینپینگ، رئیس‌جمهور این کشور صورت خواهد گرفت. این موضوع باعث شده تا نگرانی‌ها درخصوص اینکه "شی" به دنبال تحت کنترل درآوردن هنگ‌کنگ -بعد از آن تاریخ- باشد تا از وقوع خشونت‌های خبرساز جلوگیری کند، افزایش یابد.
اینکه با بازگشت دانشجویان و دانش‌آموزان –که تاکنون به هدایت تظاهرات هنگ‌کنگ پرداخته‌اند- به دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها در هفته اول سپتامبر، چه تغییری در روند تظاهرات شاهد خواهیم بود، محل نزاع است. در حالیکه گروه‌های دانشجویی در حال برنامه‌ریزی برای حفظ جریان تظاهرات علیه کنترل فزونی‌یافته پکن بر این دولت‌شهر هستند، برخی تحلیل‌گران معتقدند آغاز سال تحصیلی، تظاهرات را از رمق می‌اندازد.
سانی چئونگ، یک دانشجوی 23 ساله هنگ‌کنگی که عضو هیئت "امور بین‌الملل موسسات عالی هنگ‌کنگ" است، می‌گوید: "ما برای ماه سپتامبر، اعتصاب‌های کلاسی متعددی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که از سوی دانش‌آموزان دوره متوسطه و نیز دانشجویان صورت خواهد گرفت؛ ما حمایت گسترده‌ای خواهیم داشت". هیئت مذکور، نماینده 12 مرکز اصلی تحصیلی از جمله دانشگاه هنگ‌کنگ است.
پنجره طلایی
درگیری‌های فزاینده، باعث شده تا کری لام، رئیس اجرایی هنگ‌کنگ، برای اتخاذ راه حلی جهت جلوگیری از خشونت و تلفات بیشتر –که بر تنش می‌تواند بیفزاید- تحت فشار قرار بگیرد. افزایش تنش مذکور، شی را ملزم خواهد کرد تا ارتش آزادی‌بخش خلق چین را برای حفظ کنترل به این دولت‌شهر اعزام کند. تظاهرات مسالمت‌آمیز روز یکشنبه، پس از هفته‌ها درگیری و شلیک گاز اشک‌آور صورت گرفت؛ این تظاهرات صلح‌طلبانه، باعث شده که هر دو طرف نزاع، به دنبال راه حلی مشترک بگردند.
مایکل تی‌ان، تاجر و قانون‌گذار موافق اعمال سیاست‌های پکن در هنگ‌کنگ، روز سه‌شنبه به شبکه بلومبرگ گفت: "10 روز آتی، پنجره طلایی است؛ اگر هنگ‌کنگ می‌خواهد از مداخله دولت مرکزی در ماه سپتامبر جلوگیری کند، این زمانی عالی است که کری لام، به قبول 5 درخواست [معترضان] فکر کند".
در همین حال که چین، مقامات دولتی و تجاری را تحت فشار گذاشته تا تظاهرات تحت کنترل درآید، ارسال نیروهای چین به هنگ‌کنگ، هنوز هم به عنوان راه حل نهایی خاموش کردن تظاهرات مطرح است. ویلی لام، از استادان دانشگاه چینی هنگ‌کنگ می‌گوید بخشی از استراتژی چین، تمرکز بر آسیب‌رسانی اقتصادی به هنگ‌کنگ است که طی آن، حمایت از دانشجویان را کاهش می‌دهد.
این استاد مرکز مطالعاتی می‌گوید: "چین برای خنثی کردن تظاهرات، دست کم پیش از روز ملی به نیروهای مسلح متوسل نخواهد شد؛ هرگونه اقدام این‌چنینی، سایه‌ای بر خود مراسم خواهد افکند".
روز سه‌شنبه، میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا که در 1992 قانونی تصویب کرد که طی آن، مزایای تجاری ویژه‌ای به هنگ‌کنگ اعطا شد، طی مقاله‌ای در روزنامه وال‌استریت آورده است:‌ "اگر خودمختاری هنگ‌کنگ تضعیف شود، سنا در کنار دیگر اقدامات، درخصوص رابطه ویژه [با هنگ‌کنگ] تجدیدنظر خواهد کرد.
نشانی از مصالحه
شروط تظاهرکنندگان برای ترک تظاهرات، لغو کامل لایحه استرداد [متهمان] به چین توسط کری لام، تحقیقات مستقل درخصوص خشونت پلیس، رها کردن بازداشت‌شدگان،‌ پایان دادن به "شورشی" خواندن معترضان و اعطای حق انتخاب رهبران به شهروندان است. مقامات پکن، تاکنون تسلیم این خواسته‌ها نشده‌اند و خواستار آن هستند که پلیس، معترضان قانون‌شکن را مجازات کند.
کری لام، روز سه‌شنبه، با پیشنهاد ایجاد بستر برای گفت‌وگو، رسیدگی به شکایات علیه پلیس و بررسی گسترده علل بروز این مشاجره، نشان نویدبخشی به معترضان عرضه کرد. اگرچه این پیشنهاد نمی‌تواند تقاضای معترضان را برآورد کند، نشان‌دهنده تمایل برای حل قسمتی از آن‌ درخواست‌ها است؛ این پیشنهاد توسط اصلی‌ترین گروه معترضان، رد شده است.
برای هفته‌های بعد، معترضان در حال برنامه‌ریزی برای اقداماتی متعدداند که نشان خواهد داد آن‌ها تظاهرات مسالمت‌آمیز را ادامه می‌دهند یا خیر؛ تظاهرات، توسط دو دسته که یکی میانه‌رو و دیگری افراطی‌تر است هدایت می‌شود. گروه افراطی‌تر، از میله‌های آهنی و پرتاب کوکتل مولوتوف به سوی پلیس استفاده می‌کنند؛ پلیس نیز در پاسخ، به گاز اشک‌آور و باتوم متوسل می‌شود.
مقطع زمانی نادر
فرناندو چئونگ، قانون‌گذار حزب اپوزیسیون [مجلس قانون‌گذاری هنگ‌کنگ] که اغلب در صحنه تظاهرات نیز جهت تنش‌زدایی حضور داشته، اظهار کرده است که این فکر دولت که تظاهرات با آغاز سال تحصیلی آرام می‌گیرد، اشتباه است. او آرامش نسبی کنونی را موقعیتی کلیدی برای یافتن راه حل می‌داند.
این عضو مجلس می‌گوید: "این مقطع زمانی نادری است که طرف بیشتر نظامی معترضان، موافقت کرده تا خویشتن‌داری کند؛ اما اگر پاسخی دریافت نشود –و یا این پاسخ باشد- به این معناست که پایانی برای این [مشاجره] وجود ندارد و وضعیت آشوب، ادامه‌دار خواهد بود. احتمال تشدید اوضاع وجود دارد که خوب نیست".»
*امیررضا مبینی بناب

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/149659/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمله به یک پایگاه نظامی عراق

آزمایش یک «کلاهک فوق‌العاده بزرگ» موشک از سوی کره شمالی

آمریکا 1000 نیرویش را از نیجر خارج می‌کند

بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی در ایلات و پایگاه هوایی اشغالگران

پاسخ معاون رئیسی به رسانه‌ غربی که نوشته‌ بود مسئولان این روزها در پناهگاه هستند!

امیرعبداللهیان از الجزایر قدردانی کرد

گزارش امیرعبداللهیان از سفر نیویورک؛ موضوع دیپلماسی برای لغو تحریم‌ها هم مورد توجه قرار داشت

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

دارندگان کارت سوخت بخوانند

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی