اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سرمقاله جمهوری اسلامی/ تحلیل سیاسی هفته مقاله

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه -
سرمقاله جمهوری اسلامی/ تحلیل سیاسی هفته
١٩١
٠
جمهوری اسلامی / « تحلیل سیاسی هفته » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
هفته جاری با بالا رفتن پرچم‌های سیاه عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و یاران باوفایش در نهضت عاشورا، جایگاه والائی در میان پیروان مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام یافت. مردم ایران در سراسر کشور این روزها و شب‌ها در مراسم عزاداری شهدای کربلا شرکت می‌کنند و با تجدید بیعت با سالار شهیدان، درس مقاومت در برابر ظلم را بار دیگر تمرین می‌نمایند. همین درس است که انقلاب اسلامی را در ایران به پیروزی رساند و ملت ایران را از یوغ استبداد رژیم ستم‌شاهی و استعمار شرق و غرب نجات داد. همین مقاومت است که تضمین‌کننده استقلال ایران و عزت و کرامت ملت ایران است و تا نهضت عاشورا در این کشور زنده نگهداشته می‌شود، این کشور نیز با استقلال و عزت قرین خواهد بود.
خلف وعده‌های کشورهای اروپائی عضو برجام موجب شد جمهوری اسلامی ایران به برداشتن گام سوم در زمینه کاهش تعهدات برجامی نزدیک شود. همانطور که مسئولان کشورمان اعلام کرده‌اند اگر تا فردا سه کشور اروپائی آلمان، انگلیس و فرانسه به تعهدات خود در زمینه خرید نفت ایران و پرداخت پول آن و ایجاد تسهیلات در تبادلات پولی با کشورمان عمل نکنند، ایران در روز جمعه آغاز سومین گام در کاهش تعهدات برجامی خود را اعلام خواهد کرد. اروپائی‌ها وعده‌هایی برای عمل به تعهداتشان در این روزها داده‌اند و باید دید در چند ساعت آینده در این زمینه چه می‌کنند.
این هفته با انتشار خبر انفجار در سکوی پرتاب ماهواره در ایران، دروغ بودن خبر انفجار خود ماهواره که رسانه‌های آمریکائی منتشر کرده و مسئولان آمریکائی به آن دامن زده بودند روشن شد. انفجار سکوهای پرتاب امری طبیعی است ولی مسئولان ایرانی اعلام کرده‌اند ماهواره «ناهید یک» درحال آماده شدن برای پرتاب است و در زمان مقتضی پرتاب خواهد شد.
معطل ماندن طرح استیضاح وزیر صنعت و عدم اعلام وصول آن توسط هیات رئیسه مجلس، موجب اعتراض بعضی نمایندگان مجلس شده است. این طرح، دو هفته است که روی میز هیات رئیسه بلاتکلیف است بطوری که یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به این بلاتکلیفی اعتراض کرده و گفته اینهمه تخلف در وزارت صمت آیا برای استیضاح وزیر کافی نیست؟!
دریافت دو کارت زرد در یک روز در این هفته توسط وزیر اقتصاد نیز نشان‌دهنده عدم مقبولیت عملکرد وی از نگاه مجلس است. به نظر می‌رسد او نیز باید مورد ارزیابی قرار گیرد و دولت، تدبیری برای وزارتخانه‌های مهم اقتصادی بیاندیشد.
روز سه‌شنبه این هفته، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور روحانی برای آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، به آقایان محسن حاجی میرزائی و علی‌اصغر مونسان به‌عنوان وزرای آموزش و پرورش و میراث فرهنگی رای اعتماد دادند. بدین ترتیب، یک وزارتخانه بر وزارتخانه‌های جدید اضافه شد و وزارت آموزش و پرورش که مدتی بود با سرپرست اداره می‌شد اکنون وزیر دارد و امید است وزیر جدید بتواند مشکلات این وزارتخانه را که بسیار زیاد است حل کند.
این هفته، در خبرهای خارجی، پاسخ محکم حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی در صدر خبرهای مهم قرار گرفت و بخش عمده‌ای از گزارش‌ها و تحلیل‌های رسانه‌ها را به خود اختصاص داد. رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در حمله‌ای دقیق و کاملاً حساب شده یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند و علاوه بر زخمی کردن چند نظامی، یک فرمانده ارشد ارتش این رژیم را نیز به هلاکت رساندند. این عملیات موفقیت‌آمیز درحالی صورت گرفت که این رژیم در آماده‌باش کامل قرار داشت و تجهیزات و سامانه‌های پیشرفته‌ای در خدمت گرفته بود که بتواند حملات حزب‌الله را خثنی کند که نتوانست.
عملیات حزب‌الله لبنان در پاسخ به تجاوز پهپادی رژیم صهیونیستی به لبنان بود که سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله به تلافی آن وعده داده بود. سیدحسن نصرالله در سخنان خود تاکید کرد دورانی که رژیم صهیونیستی وارد لبنان می‌شد، حمله می‌کرد و بدون پاسخ بازمی‌گشت، سپری شده است. حزب‌الله اعلام نکرده است که آیا این حمله، همان پاسخ وعده داده شده بوده است یا نه و همین موضوع، صهیونیست‌ها را در سردرگمی نگاه داشته است.
این هفته جنایتکاران سعودی و همدستان آنها در ائتلاف متجاوز عربی، یک زندان را در صنعا هدف حمله وحشیانه قرار دادند و بیش از یکصد نفر را قتل عام کردند. این زندانیان، اسرای وابسته به گروه منصور هادی، رئیس‌جمهور مخلوع یمن بودند که در اختیار انصارالله قرار داشتند. جنبش انصارالله، عربستان و امارات را مسئول این جنایت فجیع دانسته است. به گفته مقامات یمنی، به دلیل گستردگی و شدت ویرانی ساختمان زندان، هنوز بسیاری از اجساد در زیر آوار هستند و بیرون آوردن اجساد بسیار دشوار است. این جنایت هولناک در مقابل چشم مجامع جهانی رخ می‌دهد و هنوز هیچ واکنشی از متولیان عریض و طویل بین‌المللی درخصوص محکومیت عاملان این جنایت به چشم نمی‌خورد. عربستان، چهار سال و نیم قبل، حمله نظامی به یمن را آغاز کرد تا به زعم خود یمنی‌ها را که ندای استقلال سرداده بودند تنبیه کند و این کشور را به زیر یوغ خود بازگرداند که اکنون نه‌تنها موفق به رسیدن به آن هدف نشده است بلکه به سختی در باتلاق یمن گیر افتاده است.
این هفته، تصمیم «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس برای انحلال مجلس و متعاقب آن، تایید این تصمیم توسط ملکه انگلیس، موجی از اعتراض در آن کشور را برانگیخت و بحران سیاسی این کشور را پیچیده‌تر کرد. معترضان، تصمیم نخست‌وزیر و ملکه را یک کودتا اعلام کردند. خشم دولت علیه مجلس پس از آن برانگیخته شد که در برابر خروج انگلیس «بدون توافق» از اتحادیه اروپا مقاومت کرده است.
اصرار یک جریان سیاسی برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا، اکنون به یک معضل بزرگ سیاسی برای انگلیس تبدیل شده است که هنوز گشایشی برای آن به نظر نمی‌رسد. این بحران تاکنون سبب سقوط دو نخست‌وزیر شده است و تضمینی نیست که بوریس جانسون را نیز سرنگون نکند. دو دستگی در جامعه انگلیس روز به روز آشکار‌تر می‌شود. نخست‌وزیر اعلام کرده است طی دو ماه آینده انگلیس را به هر صورت از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد، موضوعی که از هم‌اکنون تشدید بحران را باعث شده است.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/159468/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم / تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

سامانه‌های پدافندی ایران برای مقابله با حمله احتمالی اسرائیل

پایداری آب مصرفی 45 روستا با عملیات جهادی صنعت نفت

10 ادکلن خوشبو و اصل مردانه

سورپرایز رضا رشیدپور با اجرای یک برنامه متفاوت

«استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن

مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم

پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین

وصف راب استارک از زبان آریا استارک در سریال بازی تاج و تخت

رشیدی کوچی: جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد

روایت رئیس صدا و سیما از دو بار تفقد و تحسین رهبر انقلاب

توصیه مهم رئیس جمهور به مدیران برای افزایش رضایت اجتماعی

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ایرانی‌ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه

کنعانی: شایسته بود سران اروپا و گروه 7 قدردان ایران باشند

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

افزایش نگرانی‌ از نیازهای 250 هزار کودک اخراجی از پاکستان

وقتی رضا عطاران و پژمان جمشیدی ویلا کرایه می‌دهند

معاون رئیس جمهور: رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از 6 درصد رسید

تصویر دردناک از غزه، «عکس سال» جهان شد

اسلحه مادری ماجرای یک عشق مادرانه است

بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی

زمزمه های ورود ایران چک های 500هزار تومانی به بازار

چالش‌های پیش روی سوناک برای اجرای طرح ضد مهاجرتی رواندا

من افسار زدم به خواستگارت!

ایران: در صورت تهدید مراکز هسته‌ای، تغییر در سیاست‌های هسته‌ای محتمل است

انتقاد عباس عبدی از گشت ارشاد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

توضیحات امیرعلی نبویان در اتباط با ادامه دادن ارتش سری

روایت جدید معاریو از عملیات ایران: درصد رهگیری 84 درصد بود نه 99 درصد

آلمان سفیر روسیه را احضار کرد

برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن

شمار شهدای غزه به مرز 34 هزار تن رسید

بازی دیدنی امیر آقایی در "بدون تاریخ بدون امضا"

سردار حق‌طلب: تهدید مراکز هسته‌ای تجدید نظر در سیاست‌های هسته‌ای ایران را محتمل می‌کند

روایت مجری صدا وسیما بعد از دیدار با سردار حاجی زاده

چرا صدام پیشرفته‌ترین جنگنده‌های عراق را در خاک دفن کرده بود؟

دختره و نشونیاشو تو زندگیم میبینم

شده از اعتمادت به آدما ضربه بخوری؟

نحوه استفاده از ویتامین C برای پوست‌های حساس

گوگل کارمندان مخالف همکاری با رژیم اسرائیل را اخراج کرد

بیش از 7000 هزار نظامی صهیونیست به اختلالات روانی مبتلا شدند

عشق رو باید ثابت کرد

وقتی مادرها تصمیم می‌گیرند کاری کنند!

روایت تاجگردون از برخورد متفاوت مردم بعد از رد اعتبارنامه‌اش

رئیس جمهور: بخشی از تنش آبی در استان سمنان حل شده است

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی