اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سرمقاله حمایت/ شاقول اولویت های کشور تحلیل ویژه

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه -
سرمقاله حمایت/ شاقول اولویت های کشور
٥
٠
حمایت / « شاقول اولویت های کشور » عنوان سرمقاله روزنامه حمایت نوشته دکتر جعفر قادری است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
عملیات روانی و جنگ تبلیغاتی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای، یکی از قطعات مهم پازل راهبرد دشمن علیه جمهوری اسلامی است تا از رهگذر بزرگنمایی مسائل حاشیه‌ای و ایجاد امواج کاذب، قدرت و توان کشور را تضعیف کند.
در این میان آنچه مایه تأسف بوده و هست، همراهی خواسته یا ناخواسته برخی مسئولین با این موج است که با هدف دوقطبی سازی جامعه و به محاق بردن چشم‌اندازهای کشور طراحی شده است. طی چند روز گذشته، وقوع برخی حوادث و جریان سازی های کاذب نشان داد که حریف تا چه میزان مترصد ورود از منفذ فضای بی در و پیکر مجازی و بازی دادن نه تنها افکار عمومی بلکه برخی از مسئولین است.
طبیعتاً از دشمنی که هر چه در توان داشته، برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی استفاده کرده، انتظاری جز این نمی‌رود و به فرموده امام راحل (ره) عصبانیت و خصومت آمریکا از انقلاب اسلامی، نشانه درستی مسیری است که در حال پیموده شدن است اما این انتظار از مسئولین نمی‌رود که در زمین دشمن بازی کرده و خوراک تبلیغاتی برای آنها فراهم کنند. علاوه بر این، اگر برخی اغراض سیاسی، شرایط شیطنت دشمن را تمهید نمی‌کرد، به‌طور حتم، جبهه آمریکایی – صهیونیستی مجالی برای عرض اندام نداشت، ضمن اینکه در فضایی که جامعه، دغدغه‌های مشخصی دارد و بدون کنکاش و تحقیق قابل رؤیت هستند، پرداختن به امور دیگر، در حقیقت نقض حقوق مردم به شمار می‌رود.
تشخیص موضوعات اصلی و تمیز دادن متن از حاشیه کار دشواری نیست و به طرق مختلف می‌توان به آن دست یافت که مسائل «معیشتی» و «اقتصادی»‌ در زمره آنها قرار دارد. وقتی مردم با تورم بی‌سابقه، رکود در بخش‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند و در عین حال، فلان مسئول، از حقوق قشری خاص آن‌هم با قرائت غربی و مطلوب ذائقه آنها دم می زند، معلوم است که یا از اولویت‌های کشور بی‌خبر است، یا قرابتی با آنها ندارد و یا خدای‌ناکرده بدون توجه به وضعیت اسفبار اقتصاد، به دنبال تأمین مطامع سیاسی خود است.
نکته اینجاست که برخی دغدغه‌ای جز طرح موضوعات جنجالی و حاشیه‌ای ندارند و از وظیفه خود، فرسنگ‌ها فاصله گرفته‌اند. عدم انحراف از اولویت‌ها و پرهیز از ایجاد دو قطبی‌های غیرواقعی و کاذب، در شرایطی که کشور در رینگ تحریم‌ها و «راهبرد فشار حداکثری» قرار گرفته، وظیفه هر ایرانی و به طریق اولی، همه دست‌اندرکاران نظام است و افکار عمومی نمی‌پذیرد که فردی بر کرسی مسئولیت، تکیه زده باشد اما با جو سازی مورد پسند رسانه‌های غربی و معاند، فرافکنی کرده و از زیر بار وظایفش شانه خالی کند.
برای مقابله با این موج، افزایش مطالبه گری از سوی مردم و رسانه‌ها، بررسی عملکرد و واکاوی پرونده دوره مسئولیت این قبیل افراد و جریان‌ها، بهترین راهکار برای جلوگیری از تکرار انحراف از اولویت‌هاست. رسانه‌ها می‌توانند نقش بسیار مؤثری در این حیطه داشته باشند و با تهیه چارتی از اولویت‌های ترسیم شده در سند چشم‌انداز 1404 که شاهراه‌های کشور در زمینه‌های مختلف فرهنگی، علمی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را مشخص کرده، به عملکرد مسئولین و نمره آنها از عمل به این موارد بپردازند. پایش و رصد رسانه‌ای عملکرد مسئولین و مقایسه آنها با آنچه در شعارهای انتخاباتی مطرح می‌کردند، این نتیجه را به همراه دارد که مردم به عنوان صاحبان انقلاب اسلامی، از ریز نمرات کسانی که آنها را در انتخابات مختلف برگزیده‌اند، آگاه شوند و شاقولی برای انتخاب صحیح‌تر در دست داشته باشند.
از باب مثال، قرار است که در افق برنامه چشم‌انداز، ایران اسلامی «به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه آسیای جنوب غربی (شامل آسیای میانه، قفقاز، خاورمیانه و کشورهای همسایه) با تأکید بر جنبش نرم‌افزاری و تولید علم، رشد پرشتاب و مستمر اقتصادی، ارتقاء نسبی سطح درآمد سرانه و رسیدن به اشتغال کامل» که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ناظر به آن است، دست یابد. برخی ها باید پاسخ بدهند که برای حصول این هدف که رونق تولید و خروج از وضعیت رکود تورمی در ذیل آن تعریف شده، چه کرده‌اند که همه توان و نیروی خود را صرف پرداختن به دغدغه درصد بسیار اندکی از مردم نموده‌اند؟!
این حق مردم است که بدانند در اوضاع فعلی و در شرایطی که آمریکا با تشکیل یک گروه اقدام علیه جمهوری اسلامی، رسماً اعلام کرده است که وارد جنگ اقتصادی با ایران شده تا نظام را به اصطلاح به انصراف از تعقیب اهدافش وادارد، تا چه میزان به تحقق هدف «رونق تولید» پایبند بوده‌اند و پاتک دشمن در این حوزه را دفع کرده‌اند؟ مسئولی که نه تنها در شعار، بلکه در عمل نیز اعتقادی به اقتصاد درون‌بنیان ندارد و عملاً کاپیتالیسم را تبلیغ می‌کند، طبعاً صلاحیت مدیریت ندارد و ای بسا، سر منشأ بسیاری از مفاسد نیز
بوده است.
به کرات شاهد بوده‌ایم که فرصت‌های بسیاری در برخی مقاطع، سوخته و از بین رفته و تهدیداتی نیز از ناحیه این فرصت سوزی‌ها شکل‌گرفته و لطمات بسیاری را به کشور وارد کرده است. تئوری سازی ها، نظریه پردازی‌های مضر و تصمیمات شتاب‌زده بخشی از این موارد است که اثرات تخریبی آن را در بازار ارز شاهد
بودیم.
این در حالی است که رهبر حکیم انقلاب بارها اولویت کشور و دغدغه مردم را مسائل معیشتی و حل معضلات تولید عنوان کرده‌اند، لذا با اصلی – فرعی کردن موضوعات، نباید اجازه داد که موج رسانه‌های بیگانه به نتیجه برسد و هر مسئولی در هر مقام و جایگاهی، فارغ از وابستگی‌های حزبی و سیاسی، وظیفه دارد که تنها به منافع ملی بیندیشد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/164017/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد

تصاویری از بازداشت عامل حمله به کنسولگری ایران در پاریس

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین از سوی آمریکا

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس؛ عامل حمله دستگیر شد

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

کاهش مجدد رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

موضع اردوغان درخصوص حادثه اصفهان

دانشجو: حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس پایان یافت

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

سقوط سهام آسیا

چین: در کنار مردم فلسطین هستیم

ادعای رویترز درباره حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

هدیه یک میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

10 هزار بی خانمان در پی تخریب دو هزار خانه در مرکز غزه

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

دستور فرمانده به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

فنلاند قواعد پناهندگی را تشدید می‌کند

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

سفر مقام‌های ارشد بلاروس به کره شمالی

گروه 7: با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف هستیم

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

درخواست وزرای خارجه گروه 7 از ایران و اسرائیل: از هرگونه تشدید تنش اجتناب کنید

وضع بهداشتی وخیم فلسطینی‌ها در اردوگاه جبالیا

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق در مشهد، گرگان و کرمان

کرملین: از ایران و اسرائیل می‌خواهیم خویشتن‌داری کنند

حاج‌علی‌اکبری: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود

خاطره جالب محمد بحرانی از 3هزار تومانی که زندگی‌اش را تغییر داد

آذری جهرمی: در صورت اعلام جهاد توسط فرماندهی کل قوا، لباس سربازی خواهم پوشید

حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

باهنر: وحدت شکنی بلای مجلس است

چطور با خودشیفته‌ها رفتار کنیم؟

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح

آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت

بازیگر سفارشی که کارگردان رو تحقیر میکنه!

لاپید: بن‌گویر با یک توئیت یک‌کلمه‌ای اسرائیل را مضحکه دنیا کرد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی