اخبار محرمانه

آخرين مطالب

دفاعیات شبنم نعمت زاده: پدرم وزیر بود اما 5 سال بیکار بودم سیاسی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / شبنم نعمت زاده در اولین جلسه بررسی پرونده اش به دفاع از خود و پدرش پرداخت.
در جلسه دادرسی شبنم نعمت زاده فرزند محمدرضا به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به میزان یک هزار و ٨5٠ میلیارد و ١4٨ میلیون و ٣٧٩ هزار و 5٩٩ ریال، توزیع مایحتاج دارو به منظور ایجاد انحصار از طریق تخلف منجر به کسب منفعت به میزان یک هزار و ٨5٠ میلیارد و ١4٨ میلیون و ٣٧٩ هزار و 5٩٩ ریال، مشارکت در اخلال توزیع دارو و فعالیت غیر مجاز در البرز و نگهداری داروی قاچاق به میزان 5 میلیارد و ٧٨٣ میلیون و ٨١4 هزار و ٨6٠ ریالدر جایگاه قرار گرفت.
متهم نعمت زاده گفت: کیفرخواست را دریافت نکرده ام و تمام اتهامات را قبول ندارم.
قاضی مسعودی مقام درباره علت بازداشت موقت شبنم نعمت زاده بیان کرد سند 20 میلیاردی که برای شما به عنوان وثیقه قرار داده شده است متعلق به فردی به نام امیر بارانی و متولد 73 است و باید ارزیابی شود که این شخص این اسناد را از کجا آورده است؟
وی ادامه داد: به دلیل آنکه تضمین‌های بانکی پدر شما هم رو به اتمام بوده و بیم فرار شما وجود داشته و قرار بازداشت موقت صادر شده است.
متهم نعمت زاده با بیان اینکه بیش از 20 سال در کار دارو مشغول هستم، اظهار کرد: همیشه بر اساس قانون کار خود را پیش برده ام و کار من واردات بوده نه پخش و در حوزه پخش هیچ دخالتی نداشته ام.
وی ادامه داد من در بخش واردات دارو در شرکت به فعالیت خود ادامه می‌دادم.
متهم نعمت زاده تصریح کرد: سال 75 از دانشگاه شهید بهشتی فارغ التحصیل شدم و تا سال 80 بیکار بودم پدر من وزیر بود، اما پنج سال به دنبال کار بودم و در این مدت کار‌های هنری را انجام می‌دادم تا از طریق یکی از دوستان اواخر سال 79 در بیمارستان میلاد مشغول به کار شدم.
او ادامه داد: در حالی که پدر من و وزیر بود من کارم را از صفر شروع کردم و در شرکت‌ها کار ویزیت را انجام می‌دادم و ایستادن من اکنون در این جایگاه امتحان است، زیرا من کارآفرین هستم.
متهم نعمت زاده بیان کرد: از اواخر سال 88 توانستم به صورت شخصی شرکتی را ایجاد کنم و به واردات دارو از طریق صرافی‌های بانکی اقدام کردم. من هیچ ارز دولتی نگرفتم و تنها در مناقصات شرکت کردم و یک نفر هم در اداره غذا و دارو راجع به خلاف من صحبت نمی‌کند، زیرا همواره قانونمند بوده‌ام.
وی ادامه داد: توانستم از شرکت اسپانیایی نمایندگی دریافت کنم، اما شش ماه محصولات من منتظر دریافت مجوز بودند تا متوجه شدم امکان آزمایش روی این محصولات وجود ندارد و تصمیم گرفتم تا با همکاری کشور‌های اروپایی خودم آزمایشگاهی را تولید کنم تا آزمایش دارو‌ها انجام شود
متهم نعمت‌زاده درباره آشنایی خود با لشکری پور بیان کرد: برای فروش دارو در پخش رازی با لشکری پور آشنا شدم و از او خواستم تا به من کمک کند.
وی ادامه داد تمامی فاکتور‌ها موجود است و لشکری پور درخواست کرد تا تأمین کننده ایرانی را اضافه کنیم و من از ویزیت علمی خبر نداشتم و در اسفند سال 96 از آن مطلع شدم کار اجرایی پخش با لشکری بود.
متهم نعمت زاده بیان کرد: بخشی از اسناد توسط مهری علی پور و با همدستی آبدارچی‌ها از بین رفت و تابستان سال 95 از کسری با خبر شدم.
وی افزود: در دی ماه سال 95 لشکری پور گفت که با فارابی به مشکل خورده‌ایم و باید با یک شرکت تامین کننده جدید صحبت شود که من در جریان کلی پخش بودم و از ریز آن اطلاعی نداشتم.
متهم نعمت زاده ادامه داد: گاهی اوقات تخلف‌های نامتعارف به من اعلام می‌شد و لشکری‌پور 2 درصد تخفیف را به دلیل آخرین روز کاری اعلام می‌کرد.
نعمت زاده با بیان اینکه از تاریخ 95/11 چک‌ها شروع به برگشت خوردن کردند، اظهار کرد: پس از آنکه چک‌ها برگشت خوردند حسابرسی را به شرکت آوردم و از او خواستم موضوعات را بررسی کند من آدم بازاری هستم، اما از ریز اسناد مالی اطلاعی ندارم و از حسابرس خواستم تا به من کمک کند.
او با بیان اینکه موضوع را به لشکری پور گفتم، بیان کرد: به دنبال حل موضوع بودم و از ابتدای سال 97 بدهی‌های متعدد به من اعلام می‌شد که نسنجیده عمل شده بود. همواره اطلاعات به من می‌رسیدند و در همین زمان با یک سرمایه گذار خارجی صحبت کردم تا به من وام دهد و بدهی را پرداخت کنم، اما به دلیل آنکه در بازداشت بودم قاضی به من وقت ملاقات با این سرمایه گذار را نداد، البته همچنان هم در حال مذاکره برای سرمایه گذاری با سرمایه گذار خارجی دیگری هستم.
متهم نعمت زاده تصریح کرد: امیدورام مشکل ظرف یکی دو ماه آینده حل شود، زیرا تمام هدف من رسیدگی به این مشکل است.
او با بیان اینکه پدر من هیچ دخالتی در کار نداشته است، گفت: نه در کار من، نه در تحصیل و نه در زندگی پدرم هیچ نقشی نداشه است و اگر هم کسی در زندگی او نقش داشته من بوده‌ام. من به عنوان فرزند اول در کار پدرم حضور داشتم و هنگامی که پدر من بازنشستته شد از او خواستم تا در دفتر من که در طبقه بالای خانه آن‌ها قرار داشت حضور پیدا کند و کار خود را راه بیاندازد.
نعمت زاده افزود: از اجاره‌ای که من به پدرم می‌دادم او کار می‌کرد؛ هیچ پتروشیمی به نام پدرم نیست و پتروشیمی و مکران ارتباطی به پدر من ندارند.
او تصریح کرد: صنعت پتروشیمی بعد از انقلاب توسط پدر من متحول شد، او سعی در تسهیل راه پتروشیمی داشت و منطقه آزاد ماهشهر را به رونق رساند و هیج انتفاعی از این کار نبرد.
نعمت زاده با اشاره به اینکه پدر من هیچ مالی را به دست نیاورده است، گفت: در شرکت پدر طرح‌های پتروشیمی وجود داشتند، اما هیچ یک از آن‌ها عملیاتی نشدند و بعد از آنکه مجددا وارد دولت شد طرح‌ها عملیلاتی نشدند. ملکی که پدر من در آن زندگی می‌کند از ارث اوست و هیج مالی از انقلاب به دست نیاورده حتی از دست هم داده است.
او گفت: من همواره به سیستم دارویی کشور بدون هیچ چشم داشتی کمک کردم و مال اندوزی نداشته ام و نخواستم از سرمایه کشور استفاده کنم.
متهم نعمت زاده درباره فاکتور‌های صوری گفت: فاکتور‌های صوری توسط وزارت اطلاعات کشف شده اند و من از آن‌ها خبر نداشتم؛ در سیستم نبودم و بسیاری از اتفاقات را کارمندان برای من توضیح می‌دادند؛ من اسم و تجربه خود را روی زمین نمی‌گذارم و باید مشکلات را حل و جبران کنم.
متهم نعمت زاده تصریح کرد: هیچ علمی به خلاف‌هایی که در شرکت صورت می‌گرفت نداشتم و انبار کرج به اطلاع نماینده سازمان غذا و دارو رسید و هیچ موسسه‌ای در کرج نداریم و تنها انبار دارو بود که آن‌ها اکنون پلمپ شده‌اند.
او با بیان اینکه آدرس انبار را خودم به تعزیرات کرج داده‌ام، اظهار کرد: با وجود آنکه خود به اداره تعزیرات کرج آدرس انبار را داده‌ام، اما تعزیرات انبار را گرفت و گفتند که قاچاق است و من تنها با 2 درصد ماهیانه جایزه‌ای که به داروخانه‌ها داده می‌شد خبر داشتم.
متهم نعمت زاده گفت: حتی یک کمیسیون هم در سازمان غذا و دارو جلو نداختم و محصول من 7 ماه در انتظار کمیسیون بود البته لشکری پور اجازه نمی‌داد تا موارد به اطلاع من برسد و حتی اگر یکی از کارمندان ارتبط مستقیمی با من داشت روابط همان جا قطع می‌شد من حتی از نام بسیاری از افراد هم در شرکت خبر نداشتم.
در ادامه جلسه قاضی مسعودی مقام بیان کرد: اگر پدر شما در محافل مختلف دستگاه قضا را به سیاسی کاری متهم می‌کند بحثی جداگانه است؛ اگر قرار بود به صورت سیاسی موضوع را پیگیری کنیم این مراحل دادرسی طی نمی‌شدند تحمیل نظر خود به دستگاه قضا موضوعی جداگانه است.
او با بیان اینکه به هیچ کس حق دخالت نداده‌ایم، گفت: اگر لازم باشد دستگاه قضا درباره تمام مسئولان وارد می‌شود همان طور که اکنون در بخش وثیقه گذار شما وارد شده‌ایم و وقت کافی به شما داده می‌شود و باید مجوز‌های خود را ارائه کنید. اطلاع دادن کافی نیست.
قاضی مسعودی مقام ادامه داد: بحث ما سیاسی نیست و این شعبه درگیر جو عمومی نمی‌شود، باید بدانید که ما مجری قانون هستیم.
متهم نعمت زاده تصریح کرد: منظور صحبت من دادگاه نبود بلکه عواملی بودند که ممکن است درباره این موضوع صحبت کنند من درباره موضوع مالی پدر صحبت کردم و مباحث سیاسی مد نظر من نبود.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/165032/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد

هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا

انتقاد سندرز از مخالفت سنا با قطع کمک به «ماشین جنگی نتانیاهو»

گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی

واکنش سخنگوی دولت به حمایت مالی مجدد آمریکا از صهیونیست‌ها

سرمقاله خراسان/ خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات

سرمقاله کیهان/ ابعادی از ظهور قدرت ایران در عملیات «وعده صادق»

حماس: 30 افسر اسرائیلی را در اختیار داریم

نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد

منشی دکتر زیر آبشو زد!

رئیس جمهور: تردید نداریم که نظمی عادلانه جایگزین نظم فعلی خواهد شد

رئیسی پاکستان را به مقصد سریلانکا ترک کرد

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

در خدمت و خیانت قوام؛ معمای یک نخست‌وزیر مرموز

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

درگوشی حرف زدن میرسلیم و بادامچیان در یک مراسم سیاسی

جت شخصی چند؟

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»

جهانگیری: در سال 84 که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل دادیم خودروسازی ایران از ترکیه و چین جلوتر بود

همبستگی با غزه مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در امان

سانسور گسترده رسانه‌های جهان بخاطر حفظ منافع رژیم صهیونیستی

من آدم مجرد سوار ماشینم نمیکنم!

گام‌های اصلی در تربیت جنسی کودکان

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

کودک فلسطینی: خواب دیدم توسط ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدم!

مسعود ده‌نمکی: پدرم می گفت بین من و خمینی یکی رو انتخاب کن

داوری خطاب به دولت رئیسی: کاش برای دستاوردسازی‌های کاذب، حداقل کمی عدد بیاموزید

تابستون نزدیکه و هندوانه رو اینجوری برش بزن

هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح

کلیه ناخدا رو به اسم نورالدین خریدند!

جشن تولد ساده و بی ریای بازیگر پیشکسوت

عملیات «وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی