اخبار محرمانه

آخرين مطالب

نشریه اخبار و تحلیل‌ها چهارشنبه 27 شهریور اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): اگر دشمنِ ما توانست اثبات کند که فشار حداکثری، علاج کار ایران است و روی ایران مؤثر است، ایران دیگر و هرگز روی آسایش را نخواهد دید... برای خاطر اینکه این سیاست پشت سر همه‌ مطالبات ناحق و مستکبرانه و قلدرانه‌ آمریکا قرار خواهد گرفت.(1398/6/26)
پایگاه بصیرت
نشریه اخبار و تحلیل‌ها word
نشریه اخبار و تحلیل‌ها pdf
▼ حرف روز
مذاکره ممنوع!
فشار حداکثری آمریکا علیه ایران معکوس جواب می‌دهد. در حالی که آمریکا قصد داشت با افزایش تحریم‌ها جمهوری اسلامی را به شکست بکشاند، تدابیر رهبری و راهبرد مقاومت فعال سبب شد آمریکا در یکی از مهم‌ترین برهه‌های سیاسی خود‌ـ و حضور تندروترین رئیس‌جمهور این کشور در کاخ سفید‌ـ با شکست‌هایی در عرصه‌های امنیتی، دفاعی و دیپلماسی مواجه شود که در طول تاریخ آمریکا بی‌سابقه بوده است.
اندیشکده «استراتفور» در گزارشی در این زمینه می‌نویسد: «کاخ سفید به اشتباه تصور می‌کرد سیاست سرکوب ایران طبق فشار حداکثری، تهران را وادار خواهد کرد تا در برابر خواسته‌های آمریکا به منظور دستیابی به یک توافق سختگیرانه‌تر و همه‌جانبه تسلیم شود؛ علاوه بر اینکه دولت ایران توانست بحران اقتصادی را در داخل کنترل کند، به نظر می‌رسد موفق شده است اعصاب ترامپ را بلرزاند. پس از آنکه ایران در 12 مه و 13 ژوئن، متهم شد به چندین نفت‌کش حمله کرده است، در تاریخ 20 ژوئن، یک پهپاد آمریکایی را ساقط کرد.»
آمریکایی‌ها برای عبور از این رسوایی و شکست درصدد برآمده‌اند با انواع رایزنی‌ها و پیشنهادها و البته تهدید و تطمیع ایران را حداقل به عکس یادگاری با ترامپ وادار کنند. آنها سعی داشتند وانمود کنند که رئیس‌جمهور ایران چاره‌ای جز مذاکره با ترامپ ندارد و اگر این دیدار انجام شود وضعیت اقتصادی ایران بهبود می‌یابد و اگر هم انجام نشود، خطرهای زیادی متوجه ایران خواهد شد؛ ولی رهبر معظم انقلاب این کید آمریکا را به خودشان بازگرداندند و گفتند: 1‌ـ ما با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد؛ نه مذاکره‌ دوجانبه، نه مذاکره‌ چندجانبه؛ 2‌ـ اگر آمریکا حرف خودش را پس گرفت و به آن معاهده‌ هسته‌ای‌ که نقض کرده بود، برگشت و توبه کرد و عضو کشورهای معاهده‌کننده شد، آن وقت در جمع کشورهای معاهده‌کننده که با ایران صحبت می‌کنند، او هم شرکت کند؛ 3‌ـ هیچ گونه مذاکره‌ای در هیچ سطحی بین مسئولان جمهوری اسلامی و آمریکایی‌ها اتّفاق نخواهد افتاد؛ نه در سفر نیویورک، نه در غیر سفر نیویورک.
این سخنان رهبر معظم انقلاب نشان می‌دهد، جمهوری اسلامی به جایگاهی دست یافته که نه تنها دستورالعمل آمریکایی را نمی‌پذیرد؛ بلکه برای آن شرط نیز تعیین می‌کند و با این راهبرد، ایران سربلند و عزیز از میدان خارج خواهد شد.
▼ گزارش روز
درآمدزایی از ترس!
در حالی که شاهزادگان سعودی با امید تحریک سران کاخ سفید و دولت‌های غربی علیه تهران و فرستادن آنها به مسلخ رویارویی با قلب محور مقاومت، بدون ارائه هیچ گونه سند و مدرکی حمله به تأسیسات نفتی آرامکو را به ایران نسبت می‌دهند، سیاستمداران و تحلیلگران منطقه از واقعیات سخن می‌گویند!
«ناصر الدویله» سیاستمدار کویتی و نماینده پیشین این کشور با کنایه به تلاش برخی سران کشورهای عربی منطقه برای دمیدن در کوره تقابل نظامی با ایران می‌گوید: «با عطسه ایران نیمی از تولیدات نفتی عربستان سعودی برای چندین هفته متوقف شده است، پس چگونه می‌خواهید با آنان مبارزه کنید؟ برخی سخنان من را خیانت و برخی نیز شرم‌آور می‌دانند؛ زیرا از حقیقت بیزار هستند و حقیقت نیز تلخ است. من بار دیگر تکرار می‌کنم جنگ با دشمن برتر، خودکشی است به دنبال راه دیگری باشید. سخنان ترامپ را باور نکنید اگر جنگی رخ دهد از نفت عرب‌ها چیزی باقی نخواهد ماند و به دوران بدوی بازمی‌گردیم.»
اما رهبران غربی به مراتب از شاهزادگان منطقه باهوش‌تر هستند و به جای آنکه در دام سندسازی‌ها و هیاهو‌های آل‌سعود قرار بگیرند، از فرصت استفاده کرده و تلاش می‌کنند از این فرصت هم برای افزایش درآمدهای خود و به جیب زدن دلارهای نفتی بهره ببرند؛ چنانکه ترامپ به صراحت اعلام کرد عربستان باید هزینه تأمین امنیت خود را بپردازد! یا در نمونه‌ای دیگر «سلمان‌بن‌حمد آل خلیفه» ولی‌عهد بحرین از امضای قرارداد خرید اولین سامانه موشکی پاتریوت آمریکا خبر می‌دهد. خبرها و اظهاراتی که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به خوبی یاد گرفته‌اند چگونه از ترس کشورهای عربی به نفع خود بهره‌برداری کنند!
▼ اخبار ویژه
امام خمینی(ره) انقلاب را به هاشمی سپرد!
«فاطمه هاشمی» فرزند آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در گفت‌وگو با روزنامه نزدیک به خانواده خود ادعاهای جالبی را مطرح کرده که جدای از اینکه تا چه میزان واقعیت داشته باشد، تأمل‌برانگیز است. او گفته است: «همسر حضرت امام(ره) از آیت‌الله هاشمی درخواست کردند که به منزل ایشان بروند. چون به ‌صورت مرتب هر چند وقت یک‌بار آیت‌الله هاشمی به منزل حضرت امام(ره) رفت‌وآمد کرده و جویای احوال همسر حضرت امام(ره) بودند. همسر امام(ره) گفتند من شنیده‌ام شما نمی‌خواهید در انتخابات شرکت کنید. آیت‌الله هاشمی هم صراحتاً گفتند من قصد شرکت در انتخابات را ندارم. ایشان گفتند شما چطور نمی‌خواهید در انتخابات شرکت کنید. شما این انقلاب را می‌خواهید به دست چه کسانی بسپارید؟ مگر امام(ره) انقلاب را به شما نسپرد. اینجا بود که آیت‌الله هاشمی به درخواست همسر حضرت امام(ره) تصمیم گرفتند وارد صحنه رقابت‌های انتخاباتی شوند.» سخنان و خاطراتی از این دست در شرایطی که هیچ یک از افراد دخیل در آن در قید حیات نیستند، ادعاهایی است که با اهداف و انگیزه‌های سیاسی طرح می‌شود.
◄ «ناصر قوامی» نماینده مجلس ششم در واکنش به اظهارات غلامحسین کرباسچی درباره لزوم شرکت مردم در انتخابات با تأکید بر اینکه نباید سرمایه اصلاح‌طلبی را به پای فرصت‌طلبان ریخت، گفت: «من فکر می‌کنم که آقای کرباسچی بی‌نهایت اشتباه می‌کند. همه کسانی که معتقدند در هر شرایطی اصلاح‌طلبان باید لیست بدهند، اشتباه می‌کنند. نمی‌گویم در انتخاب شرکت نکنند. همه ما می‌رویم و رأی می‌دهیم و به مردم هم می‌گوییم در انتخابات شرکت کنید، اما لیست دادن کار درستی نیست.»
▼ اخبار
1ـ چقدر از اموال محکومان اقتصادی بازگردانده شد؟
سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به دستاورد‌های قوه قضائیه در بازگشت اموال محکومان اقتصادی، گفت: در پرونده «امیرخسرو آریا» 600 میلیارد تومان جزای نقدی واصل کردیم و 1700 میلیارد تومان رد مال به بانک‌ها را انجام دادیم. در پرونده «بابک زنجانی» 1800 میلیارد تومان از اموال داخل کشور نامبرده تحویل وزارت نفت شده است. در پرونده «قربانعلی فرخزاد» که به تازگی در دادگاه محاکمه شد، یک اقدام ما بازگشت ماشین‌سازی تبریز به سازمان خصوصی‌سازی با قیمت کارشناسی 688 میلیارد تومان بود. در یک پرونده بانک ایران زمین و بانک سینا در ماه گذشته 600 میلیارد تومان از اموال متهم پرونده را بدون رفتن به دادگاه و محاکمه به بانک سینا و ایران زمین برگرداندیم و پیش‌بینی می‌شود، ظرف ماه آینده 1000 میلیارد تومان به بانک‌های طلبکار برگردانیم. همچنین از اموال یکی از بزرگ‌ترین بدهکاران بانکی، بدون تشکیل دادگاه توانستیم 3 هزار میلیارد تومان به بانک برگردانیم. در پرونده دیگری در آستان قدس رضوی و بیمارستان رضوی مشهد، بیش از 50 پلاک آپارتمان که یکی از مدیران سابق بیمارستان تصرف کرده بود، به آستان قدس برگشت که ارزش آن بیش از 800 میلیارد تومان است.
2ـ ممکن است آمریکا یا عربستان به ایران حمله کند!
روزنامه «آرمان» در یادداشتی به قلم «علی بیگدلی» با تأکید بر اینکه «حادثه حمله به تأسیسات نفتی عربستان از اهمیت زیادی برخوردار است... هرچند ممکن است فکر کنیم که این حمله یک نمایش قدرتی از سوی حوثی بوده باشد، اما می‌تواند با عواقب ناجوری روبه‌رو شود؛ چون با سرنوشت یک جهان مواجه است.» مدعی می‌شود: «رئیس‌جمهور آمریکا در شرایط اضطراری بدون مجوز کنگره می‌تواند دستور حمله نظامی بدهد.» این روزنامه حتی پا را فراتر گذاشته و می‌گوید: «حتی ممکن است آمریکا عربستان سعودی را تحریک کند با حمایت شیخ‌نشین‌های دیگر و رژیم صهیونیستی به کشورمان حمله کند!» طرح موضوع موهوم جنگ بدون اشاره به اینکه حمله یمنی‌ها چه ارتباطی با ایران دارد، در حالی است که عربستان و رژیم صهیونیستی در برابر یمن و نیروهای مقاومت نیز عاجز هستند و آمریکا نیز حتی جرئت واکنش نشان دادن به اسقاط پهپاد متجاوزش را نداشته و ندارد!
3ـ اصلاح‌طلبان در مفهوم اصلاح‌طلبی یگانه نمی‌شوند
«محمدرضا تاجیک» از نظریه‌پردازان جریان اصلاحات مدعی نبود وحدت گفتمانی در میان آنها شده و گفته است:‌ مشکل این است که اصلاح‌طلبان در مفهوم اصلاح‌طلبی یگانه نمی‌شوند، چه برسد درباره دقایق دیگرش. تاجیک در ادامه ادعای خود تصریح می‌کند: صدای مختلف قشنگ است، زمانی که هارمونی داشته باشد، زمانی که در یک دستگاه نواخته شود، شیپور همگون باشد با سنتور، سنتور همگون باشد با ویولن و همه اینها بتوانند در یک دستگاه بنوازند. این صداهای گوناگون می‌تواند دلنواز باشد، می‌تواند گوشخراش هم باشد و این اتفاقی است که به نظر من در جریان اصلاح‌طلبی نیفتاد، یعنی جریان اصلاح‌طلبی بیشتر تکثرش ره به آنارشی بود تا ره به یگانگی و یک نوع وحدت در کثرت.
4ـ عراق در هیچ ائتلافی با رژیم صهیونیستی شرکت نمی‌کند
سخنگوی وزارت خارجه عراق هرگونه مشارکت بغداد در ائتلاف دریایی را که رژیم صهیونیستی در آن حضور داشته باشد، تکذیب کرد. «احمد الصحاف» به شبکه خبری «روسیا الیوم» در زمینه امنیت در خلیج‌فارس گفت: «عراق در این خصوص، دیدگاه خود را گفته مبنی بر اینکه امنیت دریانوردی در گذرگاه‌های خلیج[فارس]، مسئولیت کشورهای مشرف بر آن است.» وی تصریح کرد: «عراق نمی‌پذیرد وارد هر گونه گروه امنیتی و نظامی شود که برای حمایت از خلیج[فارس] است و در آن رژیم صهیونیستی حضور داشته باشد» این مسئول عراقی خاطر نشان کرد، تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی در این منطقه، «باعث پیچیدگی بیشتر خواهد شد و عراق، طرف مشارکت‌کننده در آن نخواهد بود.»
▼ اخبار کوتاه
◄ وضعیت رکودی در بخش مسکن سبب شده است کارگران به دنبال راه‌حل‌های دیگری، از جمله خروج از کشور و کار در کشور‌های همسایه از جمله عراق باشند. بنا به گفته دبیر انجمن صنفی کارگران ساختمانی، این افراد با گذرنامه‌های زیارتی یک ماه تا 45 روز به عراق می‌روند و پس از پایان مهلت گذرنامه، برای تمدید مجدد مراجعت می‌کنند. دستمزد روزانه 300 تا 400 هزار تومان شرایط مورد قبولی است که این افراد آن را بر عدم پوشش بیمه‌ای و حمایت در هنگام بروز حوادث ترجیح ‌می‌دهند.
◄ به گزارش «رویترز» داده‌های کشتیرانی نشان داد پس از آنکه حمله به تأسیسات نفتی عربستان تولید نفت این کشور را نصف کرد، حداقل 11 ابرنفت‌کش منتظر بارگیری نفت از پایانه‌های نفتی عربستان هستند. گفتنی است، هر ابرنفت‌کش ظرفیت حمل 2 میلیون بشکه نفت را دارد. همچنین حمله به تأسیسات شرکت آرامکوی عربستان در منطقه البقیق این کشور به دست یمنی‌ها سبب شده است مقامات این شرکت به فکر به تعویق انداختن عرضه اولیه سهام آن بیفتند.
◄ نشریه «دیلی‌بیست» نوشت: جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا اعلام کرده است قصد دارد با نوشتن کتابی جدید، درباره دوران خدمت خود در دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا افشاگری کند. این کتاب به احتمال زیاد سبب خشم ترامپ خواهد شد. بولتون در گذشته نیز پس از خارج شدن از دولت جرج بوش، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، کتابی افشاگرانه را درباره دولت او منتشر کرده بود.
◄ «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: اگر ائتلاف متجاوز به یمن به تجاوزات خود پایان ندهد، باید منتظر حملات سخت‌تر یمنی‌ها باشد. وی افزود: «امارات همچنان در هدف قرار دادن یمن با عربستان همدست است. آنچه امارات انجام می‌دهد، این حق را به ما می‌دهد که این کشور را نیز همانند عربستان هدف قرار دهیم.»
◄ «سردار سیدمحمد باقرزاده» فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حرکت خزنده حذف عبارت شهید از معابر و خیابان‌ها گفت: در مقابل این حرکت خزنده باید فریاد کشید؛ رسانه‌ها و مردم نگذارند تا همانند طرح یکسان‌سازی قبور شهدا، برخی شهرداری‌ها هر اشتباهی خواستند انجام دهند.
◄ رئیس جدید اینستکس در سفر به ایران و دیدار با نمایندگان بخش خصوصی و اعضای اتاق‌های مشترک ایران و آلمان و اتاق بازرگانی تهران، از اعلام آمادگی چند بانک اروپایی برای ورود به ساز و کار ویژه مالی تجارت با ایران خبر داد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/166414/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هشدار وزیر فرهنگ لبنان نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورش

کوثری: شلیک به ریزپرنده‌ها بخاطر آماده‌باش پدافند هوایی است

آمریکا به کمک آرژانتین می‌رود

امیرعبداللهیان در نیویورک: ریزپرنده‌های ساقط‌ شده، هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند

دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان

مهاجری: گمان کرده‌اید اگر اسم «گشت ارشاد» را به «طرح‌ نور» تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می‌دهد؟

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش

بهرام عظیمی برای ساخت مجموعه سیا ساکتی چقدر دستمزد گرفت؟!/ ویدئو

اسرائیل به دنبال جاسوسی در ایران بود؟

رویترز: تشدید تحریم‌های ایران در بسته کمک‌های خارجی آمریکا گنجانده شده است

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

لاوروف: برای مذاکره در مورد اوکراین آماده‌ایم

فرانسه، کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد

وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: مصممیم در تحولات غزه، آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد

ارمنستان 4 روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد

خاطره تلخ ملیکا شریفی‌نیا از تصادفش

رئیسی شاهرود را به مقصد تهران ترک کرد

تصاویری از محل حادثه نزدیک سفارت ایران در پاریس

سی ان ان: حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر پایان یافته است

واکنش ظریف به «آتش بازی‌های بی‌پروای امروز در اصفهان»

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

لغو پروازهای شرکت‌های اروپایی به اراضی اشغالی

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم، نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

محبت کردنشون خیلی جالبه

گفتگوی امیرعبداللهیان و فیدان؛ تاکید ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه

جزئیات حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس

همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

کنایه همتی به رئیسی با انتشار این ویدئو: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند

گزیده‌های نفتی هفته

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد

تصاویری از بازداشت عامل حمله به کنسولگری ایران در پاریس

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین از سوی آمریکا

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس؛ عامل حمله دستگیر شد

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

کاهش مجدد رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

موضع اردوغان درخصوص حادثه اصفهان

دانشجو: حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس پایان یافت

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

سقوط سهام آسیا

چین: در کنار مردم فلسطین هستیم

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی