اخبار محرمانه

آخرين مطالب

امام خامنه ای در دیدار موکب‌داران عراقی:

از صمیم قلب از موکب‌داران و ملت عراق تشکر می‌کنم/ راهپیمایی اربعین در تاریخ نظیر ندارد اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: از صمیم قلب خودم و ملت ایران هم از شما موکب‌داران که در ایام اربعین، کرامت و مودّت را به منتهادرجه می‌رسانید، هم از ملت بزرگ عراق تشکر می‌کنم.
پایگاه بصیرت
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (چهارشنبه) در مراسم تکریم و تقدیر از مهمان‌نوازی موکب‌داران عراقی و خادمان راهپیمایی اربعین، ضمن تشکر صمیمانه از رفتار کریمانه ملت بزرگ عراق، راهپیمایی اربعین را موضوعی بی نظیر و جهانی و زمینه ساز گسترش معرفت حسینی و تشکیل تمدن نوین اسلامی خواندند و گفتند: راهپیمایی بزرگ اربعین، آیت عظمای الهی و نشانه اراده پروردگار بر نصرت امت اسلامی است.
رهبر انقلاب اسلامی رفتار و کرامت اسلامی و عربی مردم عراق در میهمان نوازی از زائران اربعین را بی نظیر و بر مبنای عشق حسینی دانستند و افزودند: از صمیم قلب و از طرف ملت ایران از همه شما موکب‌داران که در ایام اربعین، کرامت و مودت را در بالاترین حد بروز می‌دهید و از همه ملت بزرگ عراق و از مسئولان دولت آن که با تأمین امنیت، زمینه‌های این حرکت عظیم را فراهم می‌کنند، و از علما و مراجع عظام عراق، تشکر می‌کنم.
ببینید:
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه توفیق میهمان نوازی از زائران حسینی یک نعمت و رحمت الهی است که باید قدر آن دانسته شود، خاطرنشان کردند: عشق به امام حسین(ع) موضوعی استثنایی است که در طول تاریخ نظیر نداشته و نخواهد داشت و حرکت و اجتماع عظیمی که هر سال به مناسبت اربعین در عراق بخصوص در مسیر نجف به کربلا شکل می گیرد، اکنون ابعاد بین المللی پیدا کرده و امام حسین(ع) و معرفت حسینی جهانی شده است.
ایشان افزودند: دنیای امروز که گرفتار ظلم و فساد و پَستی شده است، به‌شدت نیازمند معرفتِ آزادگی حسینی است و اگر امام حسین(ع) به درستی معرفی شود، در واقع اسلام و قرآن معرفی شده است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه منطق و پیام امام حسین(ع) نجات‌بخش دنیا از حاکمیت جبهه کفر و استکبار خواهد بود، گفتند: منطق امام حسین(ع)، منطق دفاع از حق و ایستادگی در مقابل ظلم و طغیان و گمراهی و استکبار است و جوانان دنیا و ملتهای بی غرض، امروز تشنه و نیازمند این منطق هستند و حرکت عظیم راهپیمایی اربعین می تواند معرفت و منطق حسینی را به دنیا معرفی کند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه راهپیمایی اربعین روز به روز جهانی تر خواهد شد، این راهپیمایی بزرگ را تجلی جوشش خون امام حسین(ع) و تجلی پیام عاشورا بعد از 1400 سال دانستند و خاطرنشان کردند: امام حسین(ع) فقط مختص شیعیان نیست بلکه متعلق به همه مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی و متعلق به انسانیت است و به همین علت ما شاهد حضور غیرمسلمانان نیز در راهپیمایی اربعین هستیم.
ایشان افزودند: در شرایطی که دشمنان اسلام از همه ابزارها و وسایل و از تمام امکانات مالی و مادی خود برای مقابله با امت اسلامی استفاده می کنند، خداوند متعال راهپیمایی اربعین را ناگهان اینگونه عظمت و جلوه می دهد و در واقع آن را به عنوان یک آیت عظما و نشانه ای بزرگ از پیروزی نهایی جبهه حرکت حسینی بر جبهه کفر و استکبار به نمایش می گذارد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم غنای روزافزون معنوی و فرهنگی راهپیمایی اربعین، اهل فکر و فرهنگ را به برنامه ریزی برای این حرکت عظیم دعوت کردند و گفتند: راهپیمایی اربعین می تواند زمینه ساز تحقق هدف نهایی امت اسلامی یعنی «تشکیل تمدن عظیم و نوین اسلامی» باشد و بر همین اساس باید پیوندهای مستحکم میان مسلمانان اعم از شیعه و سنی و ملیت ها و اقوام مختلف، در این راهپیمایی بیشتر شود.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اگر ظرفیت های بی‌شمار ملتهای اسلامی در غرب آسیا و شمال افریقا، به یکدیگر پیوند بخورند و در عمل خود را نشان دهند، آن هنگام معنی واقعی عزت الهی و تمدن عظیم اسلامی برای جهانیان آشکار خواهد شد.
ایشان با اشاره به بیداری ملتهای اسلامی، ملت بزرگ عراق را برخوردار از عزت، فرهنگ و عزم و اراده والا خواندند و افزودند: جوانان عراقی در قضایای سالهای اخیر قدرت خود را نشان دادند و با فتوای مرجعیت معظم عراق توانستند توطئه بزرگ داعش و تکفیری ها را خنثی و از ملت و کشورشان در مقابل توطئه جهانی ایجاد جنگ داخلی، محافظت کنند.
رهبر انقلاب اسلامی دو ملت ایران و عراق را، دو ملتی توصیف کردند که جان و دل آنها به یکدیگر متصل است و گفتند: دشمنان تلاش زیادی برای ایجاد تفرقه میان دو ملت انجام دادند اما به لطف الهی نتوانستند و از این پس هم نخواهند توانست، زیرا عامل اصلی پیوند دهنده دو ملت ایران و عراق، ایمان به خداوند متعال و محبت اهل بیت علیهم اسلام و عشق به امام حسین (ع) است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به چهل سال توطئه و تهدید و تحریم امریکا و دنباله ها و مزدورانش بر ضد ملت ایران، خاطرنشان کردند: برغم همه این توطئه ها و به کوری چشم آنها، جمهوری اسلامی ایران از یک نهال نحیف، اکنون به یک درخت تناوری تبدیل شده که ثمرات و میوه های آن روز به روز در حال گسترش است.
ایشان در پایان با اشاره به شعارهای حضار برای نابودی امریکا و رژیم صهیونیستی، تأکید کردند: با لطف و فضل الهی، این شعارها در آینده نه چندان دور محقق، و امت اسلامی بر دشمنان خود پیروز خواهد شد.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی، صاحبان موکب‌های اربعین حسینی(ع) را مشعل‌داران با شکوه‌ترین اجتماع بشری خواند و افزود: مراسم شکوهمند اربعین حسینی(ع) تجلی‌گاه مرزبندی اسلام ناب محمدی با اسلامِ بدلیِ اموی و آمریکایی است.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری همایش موکب‌داران عراقی در مشهد مقدس، گفت: در این همایش، علاوه بر موکب‌داران و فعالان فرهنگی عراق، موکب‌داران اهل سنت، مسیحی، صوفی و کُرد حضور داشتند.
در این دیدار همچنین تعدادی از موکب‌داران عراقی و خطبا و شاعران و مداحان به ایراد سخن، قرائت شعر و مرثیه و ذکر مصیبت پرداختند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/166419/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ریاست یا رقابت در 1404؟

پیام تبریک رهبر کره شمالی به «ولادیمیر پوتین»

«مدیر مدرسه» همه را به چالش می‌کشد!

مدیرعامل پالایشگاه آبادان از تحریریه رسانه‌های روابط عمومی وزارت نفت بازدید کرد

سامانه طرح جامع هوشمند تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی رونمایی شد

آیین گشایش بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

نیاز به جذب سرمایه‌گذاری هنگفت در فناوری کربن‌زدایی داریم

چرا علی شمخانی نامزد انتخابات شد؟/ روایتی از دیدار با فیدل کاسترو

بغض رئیس ترکید

درخواست ابطال افزایش 35 درصدی حقوق کارگران به دیوان عدالت اداری

چقدر رفتارش طبیعی بود!!

هشدار به اردن درباره مشارکت در یک «جشن مسموم»

تصویری از بازیگر مست عشق در یک مهمانی در استانبول

طعنه سنگین جعفرزاده به رئیسی: مدینه گفتی و کردی کبابم!

گوش شنوای وزیر نفت در بازدید از غرفه‌های شرکت‌های داخلی

هشدار درباره تهدید ظرفیت صادرات نفت ایران به دلیل مصرف بالای سوخت خودروها

حضور نشر شاهد با حدود 20 اثر تازه در نمایشگاه کتاب تهران

گزارشی از وضعیت بازار اجاره بهای مسکن؛ اجاره بها، رهای رها !

فیلم سینمایی «آبی روش» پروانه نمایش گرفت

شرکت ملی گاز و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت قرارداد همکاری امضا کردند

تجلیل از خانواده معلم شهید غریب در اسارت «صفدر محمدی» در کرمانشاه

دیدار مدیریت شعب بانک سپه آذربایجان شرقی با سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان

قوانین قهر زن و شوهری!

هفت پله قرمز بورس؛ پیش‌بینی کارشناسان از بازار کم‌رونق در سال جاری

دومین روز عملیات نظامی در رفح؛ شمار شهدا به مرز 35 هزار نفر رسید

دستپاچه شدن شریفی مقدم در برنامه صبحانه ایرانی

پزشکیان: در درمان بیماری‌های خاص مانده‌ایم

آیین‌نامه اجرایی قانون نحوه انتصاب افراد در مشاغل حساس ابلاغ شد

وزیر نفت درگذشت معاون سابق حقوقی و مجلس وزارت نفت را تسلیت گفت

وزیر نفت درگذشت معاون پیشین حقوقی و مجلس وزارت نفت را تسلیت گفت

صنعت نفت ایران به مرحله تازه‌ای از توانمندی دست یافته است

نشست تخصصی معرفی فراخوان جمع‌آوری کربن برگزار شد

شرکت ملی گاز و سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

کاراکتر «دختر کاپشن‌صورتی با گوشواره قلبی» رونمایی شد

«غلامحسین بنان» از سنتی‌های سنت‌شکن بود

آخر زهر خودش رو ریخت!

آماری عجیب؛ بعضی از نمایندگان در طول چهار سال کمتر از 100 روز در مجلس حضور داشته‌اند!

طراحی بنیادی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی تا پایان سال به اتمام می‌رسد/ بزرگ‌ترین واحد هیدروکراکر خاورمیانه در پالایشگاه آبادان به بهره‌برداری می‌رسد

طراحی بنیادی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی تا پایان 1403 تکمیل می‌شود/ بزرگ‌ترین واحد هیدروکراکر خاورمیانه در پالایشگاه آبادان به بهره‌برداری می‌رسد

روزانه 3.5 میلیون بشکه نفت به ثروت کشور افزوده می‌شود

معاون پیشین امور حقوقی و مجلس وزارت نفت دارفانی را وداع گفت

مدیرکل بنیاد مازندران از ثبت بیش از پنج هزار تاریخ شفاهی والدین شهدا خبرداد

شهرستان‌های استان تهران 57شهید امدادگر تقدیم انقلاب کرده است

ادعای نماینده مجلس: درآمد 6 هزار میلیارد تومانی مافیای پسماند در تهران

آخرین وضعیت سدهای کشور

فاجعه بزرگ بیخ گوش 1.5 میلیون آواره فلسطینی

مقام انگلیسی: حمله اسرائیل به رفح فاجعه بار خواهد بود

خودداری آمریکا از اعزام نیرو به اوکراین سیگنالی برای مذاکره با روسیه است

سمیرا حسن پور: آقای مدیری آدم را بد عادت می کند

واکنش وزیر کشور به ادعای حمایت دولت از یک لیست سیاسی در انتخابات مجلس

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی