اخبار محرمانه

آخرين مطالب

نشریه اخبار و تحلیل‌ها شنبه 30 شهریور اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): اهمیت این انقلاب و علت اینکه این انقلاب زلزله در دنیا ایجاد کرد، این نبود که یک حکومتی را سرنگون کرد؛ نه، علت این بود که یک منظومه فکری نو را به دنیا عرضه کرد و امروز هم همچنان در اکناف عالم، این منظومه فکری در حال پیشرفت است.(1394/6/12)
پایگاه بصیرت
نشریه اخبار و تحلیل‌ها word
نشریه اخبار و تحلیل‌ها pdf
▼ حرف روز
پیام‌های آرامکو!
تبلیغات و جنگ روانی آمریکایی‌ـ سعودی در حالی انجام می‌شود که تجاوز ائتلاف سعودی به یمن‌ـ که از مارس2015 آغاز شده‌ـ‌ هم اکنون نیز متوقف نشده و بر اساس گزارش دانشگاه «دنور» که با نظارت سازمان ملل انجام شده است، حدود 131 هزار یمنی بین سال 2015 و اواخر سال 2019 جان خود را از دست داده‌اند و میزان تلفات ناشی از درگیری و بیماری 233 هزار نفر یا به عبارتی 8 درصد جمعیت 30 میلیونی یمن برآورد شده است؛ بر اساس همین گزارش در پنج سال اخیر حدود 89 میلیارد دلار به اقتصاد یمن خسارت وارد شده است. اینها تنها بخشی از فجایعی است که ائتلاف سعودی از فروردین 1394 در یمن مرتکب شده است.
یمن تنها بخشی از مظلومیت محور مقاومت و البته آشکارترین نماد مظلومیت مقاومت است. در سال‌های گذشته همین کشورهایی که اجازه نداده و نمی‌دهند غذا و دارو به مردم یمن برسد و به بی‌رحمانه‌ترین محاصره زمانه علیه مردم یمن دست زده‌اند، سبب شده‌اند مردم عراق، سوریه و لبنان نیز از جنگ نظامی در امان نباشند و روزی نیست که خبری از جنایت‌های محور آمریکایی‌ـ‌ ‌سعودی و صهیونیستی در این کشورها منتشر نشود. در این میان جنگ اقتصادی که همین ائتلاف خبیث علیه مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی به راه انداخته‌اند، خود جای بحث مفصل دارد. این ائتلاف از اردیبهشت 1397 با خروج آمریکا از برجام و اعمال فشار حداکثری مصمم بود صادرات نفت ایران را به صفر برساند و در نهایت جمهوری اسلامی ایران را به منزله قلب تپنده محور مقاومت به نقطه تسلیم برساند.
با این شرایط که ائتلاف مذکور پدید آورده‌، چگونه انتظار دارند محور مقاومت دست روی دست بگذارد و تماشاگر ظلم‌ها و جنایت‌های بیشماری باشد که روزانه علیه مردم مظلوم یمن اتفاق می‌افتد؟ چرا نباید به انصارالله حق داد که آرامکو را در هم بکوبد و صادرات نیمی از نفت عربستان را متوقف کند؟ امروز جغرافیای تهدید و تهاجم برای محور مقاومت گستره‌ای است که از مدیترانه تا اقیانوس هند را در بر می‌گیرد. جبهه مقاومت در این مقطع بیش از هر زمانی از حیث معنایی و هویتی به هم نزدیک شده و درک مشابهی از دشمن و تهدید دارند. بی‌تردید، اگر ائتلاف مذکور تغییر سیاست ندهد و از «جنایت نظامی» و «جنگ اقتصادی» دست برندارد، قطعاً حمله به آرامکو آخرین و مهم‌ترین حملات نخواهد بود.
▼ گزارش روز
طبل تو خالی!
رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به تحریم مجدد بانک مرکزی اعلام کرد: تحریم مجدد بانک مرکزی نشان می‌دهد، دست آمریکایی‌ها برای پیدا کردن اهرم فشار علیه ایران تا چه حد خالی است. موفقیت‌های اخیر بانک مرکزی و ثبات بازار نشان می‌دهد، خوشبختانه تجارت و مبادلات مالی کشور از راه‌هایی انجام می‌شود که از سوی آمریکا غیر قابل تحریم است.
ریچارد نفیو، معمار تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز ضمن به تمسخر گرفتن اقدام ترامپ در تحریم مجدد بانک مرکزی گفت: به لحاظ عملی، دارم تلاش می‌کنم ببینم این تحریم‌ها چه فشاری به فشارهای موجود فعلی اضافه می‌کنند. نفیو سپس در جواب کاربری که به نقل از استیون منوشین، وزیر خزانه‌داری آمریکا نوشته با تحریم‌های امروز منابع مالی سپاه پاسداران قطع شده‌اند، نوشته است: «این یکی دیگر خیلی عجیب است. ما امروز سپاه را تحریم کردیم؟ وای پسر، این خیلی گام بزرگی است... البته اگر بالغ بر یک دهه قبل همین کار را نکرده بودیم. بانک مرکزی چطور؟ ای کاش این یکی هم در لایحه بودجه دفاعی سال 2012 تحریم نشده بود!»
ارزیابی واکنش کارشناسان خبره در حوزه اقتصادی نشان می‌دهد، آمریکا همچنان به دنبال بهره‌برداری از طبل توخالی تحریم‌هاست. با این تفاوت که آمریکا در سال‌های گذشته با هدف تأثیرگذاری بر اقتصاد داخلی کشورمان بسته‌های تحریمی را مطرح می‌کرد و سپس تبلیغات رسانه‌ای عظیمی را پشت سر تحریم‌ها به راه می‌انداخت. حال با هدف سرپوش گذاشتن بر ناتوانی خود و سلاح‌هایش در حمایت از آل‌سعود در مقابل انصارالله یمن، همچنین با ایجاد ترفند جدید برای دوشیدن گاو شیرده منطقه، دوباره تحریم‌های گذشته را اعمال می‌کند. پاسخ پهپادی انصارالله به تجاوزات چهار و نیم ساله آل‌سعود بار دیگر نشان داد، آمریکا با وجود تعهدات خود، کشوری قابل اتکا نیست و عربستان در این سال‌ها پول مجانی در اختیار آنها قرار داده است.
▼ اخبار ویژه
تحلیل غلط آقای دیپلمات!
«محسن امین‌زاده» معاون وزارت خارجه دولت اصلاحات در سخنانی تأمل‌برانگیز و عجیب گفته است: «می‌دانید ترامپ چه زمانی اعلام کرد از برجام خارج می‌شود؟ وقتی آخرین شهر بزرگ سوریه از دست داعش خارج شد. ربطش این بود که تا وقتی داعش در حال ایجاد بحران بود، قرار نبود آمریکایی‌ها با ایران بر سر برجام درگیر شوند و باور من این است که یکی از عوامل انعطاف نشان دادن آمریکایی‌ها در برجام، داعش بود. یعنی شرایط و نقش‌آفرینی ایران در سوریه (در صورت همکاری با آمریکا که منتهی به حفظ برجام می‌شد) می‌توانست تأثیر زیادی بر زندگی عمومی ما، بر توسعه عمومی ما و بر معیشت ما داشته باشد»! اینکه امین‌زاده تأکید دارد اگر ایران نسبت به وقوع بحران در این کشور سکوت کرده یا با آمریکا همکاری می‌کرد تا برجام به پیش برود و معیشت مردم اصلاح شود، در حالت خوش‌بینانه یک تحلیل غلط است!
◄ جمهوری اسلامی ایران از طریق سفارت سوئیس(حافظ منافع آمریکا) در تهران پیامی را در ارتباط با موضوع آرامکو و اظهارات مقامات آمریکایی در زمینه نقش ایران در این حوادث به آمریکا ارسال کرد که در آن ضمن تکذیب اظهارات پمپئو و ترامپ درباره نقش ایران در حادثه آرامکو، تأکید کرده است، اگر اقدامی علیه ایران صورت گیرد بلافاصله با پاسخ ایران روبه‌رو خواهد شد و دامنه آن به منشأ تهدید محدود نخواهد بود. ایران همچنین چندی پیش در ارتباط با موضوع پهپاد از طریق سوئیس پیامی را به آمریکایی‌ها ارسال کرده بود مبنی بر اینکه هرگونه اقدام علیه ایران با واکنش شدید تهران مواجه خواهد شد.
▼ اخبار
1ـ سرمایه‌گذاری در آمریکا سخت‌تر می‌شود
وزارت خزانه‌داری آمریکا لایحه جدیدی را برای ارائه به کمیته سرمایه‌گذاری خارجی آمریکا آماده کرده است که بر اساس آن، هرگونه سرمایه‌گذاری خارجی از جمله خرید خانه و ملک تا فاصله 160 کیلومتری مراکز نظامی آمریکا ممنوع خواهد شد. همچنین طبق بخش دیگری از مفاد پیشنهادی وزارت خزانه‌داری آمریکا، در صورتی که یک دولت خارجی مالک بیش از 49 درصد سهام شرکت سرمایه‌گذار باشد، حسابرسی ویژه از آن ممکن خواهد بود. رویکرد سرسختانه آمریکا در جذب سرمایه خارجی در ماه‌های اخیر سبب کاهش شدید سرمایه‌گذاری برخی کشورها، از جمله چین در آمریکا شده است. برخی مقامات آمریکایی، چین را به سرقت اطلاعات و فناوری این کشور از طریق سرمایه‌گذاری متهم کرده‌اند. افزون بر این، قرار است از ماه اکتبر محدودیت‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری خارجی در 27 صنعت کلیدی آمریکا، از جمله ارتباطات و تجهیزات نیمه‌رسانا اعمال شود. یک مقام آگاه در وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته است، آمریکا از سرمایه خارجی استقبال خواهد کرد؛ اما درباره امنیت ملی خود کوتاه نخواهد آمد.
2ـ ترامپ در قبال ایران سردرگم است
«پیت بوته‌جج» از نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا در مصاحبه با «ام‌اس‌ا‌ن‌بی‌‌سی» گفت: «کاری که باید انجام شود تنش‌زدایی است و این کار ساده‌ای نیست. ما وضعیتی ایجاد کرده‌ایم که ناپایدار است.» این سیاستمدار آمریکایی اضافه کرد: «خروج کاخ سفید از توافق هسته‌ای ایران سرآغاز یک دومینو شد. حالا ما در شرایطی با بی‌ثباتی بیشتر زندگی می‌کنیم. رئیس‌جمهور هم مجبور است بین گزینه‌هایی که خوب نیست یکی را انتخاب کند و او خودش، خودش را در این وضعیت قرار داده است.» وی تصریح کرد: «نگرانی واقعی این است که ممکن است گام اشتباهی برداشته شده و اوضاع را کاملاً از کنترل خارج کند. رئیس‌جمهور از لحاظ راهبرد خود در قبال ایران به شدت سردرگم به نظر می‌رسد. درباره مذاکره با ایران صحبت می‌کند، بعد به کلی منکر می‌شود که چنین گزینه‌ای را زمانی روی میز قرار داده است.»
3ـ آمریکا نگران جان یمنی‌ها نیست، نگران نفت سعودی‌هاست!
«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان به بی‌اهمیتی آمریکا به جان مردم یمن و از سوی دیگر اهمیت نفت اعراب برای واشنگتن اشاره کرد و در توئیترش نوشت: خون عرب در مقابل نفت عرب؛ چهار سال بمباران یمن و کشته شدن 100 هزار یمنی‌، سوء تغذیه 20 میلیون یمنی‌، مبتلا شدن 2/3 میلیون نفر به وبا،‌ دادن اختیار کامل به جنایتکار، اما حمله تلافی‌جویانه یمنی‌ها به مخازن ذخیره سوخت‌ برای آمریکا اقدام جنگی غیر قابل قبول است. فقط تصور کنید آمریکا از اینکه متحدانش با بی‌رحمی برای بیش از چهار سال کودکان یمنی را با سلاح‌ها و کمک نظامی آمریکا بمباران می‌کنند، ناراحت نیست؛ اما وقتی قربانیان (یمنی‌ها) به تنها طریقی که می‌توانندـ علیه پالایشگاه‌های نفت متجاوزـ واکنش نشان می‌دهند، ناراحت می‌شود.
4 ـ رژیم سعودی فضای رژیم صهیونیستی را تجربه می‌کند
پایگاه خبری «العهد» در گزارشی نوشت: سعودی‌ها اکنون همان فضایی را تجربه می‌کنند که رژیم صهیونیستی آن را سال‌هاست تجربه می‌کند. این گزارش می‌افزاید: رژیم سعودی پیامک‌هایی را به زبان عربی و انگلیسی به مردم و خارجی‌های مقیم فرستاد و اعلام کرد قصد دارد آژیرهای خطر را در ریاض و استان‌های الدرعیه، الخرج و الدلم به صدا درآورد. با این هدف که عربستانی‌ها با این صدا آشنا شده و در هنگام تهاجم‌های احتمالی آینده دچار ترس نشوند. العهد اضافه کرد: کارشناسان معتقدند این اقدام رژیم سعودی نشان می‌دهد، پاسخ محکم‌تری از سوی ارتش یمن به جنایت‌های آل‌سعود که پنج سال است در حق مردم یمن مرتکب می‌شود، در راه است.
▼ اخبار کوتاه
◄ سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی گفت: شیوه‌ای که دولت برای حذف دهک‌های بالای درآمدی انتخاب کرده، نتیجه مطلوبی ندارد؛ بلکه همانند روزهای اخیر مشکلاتی برای دهک‌های پایین درآمدی که یارانه آنها قطع شده، ایجاد می‌کند. «رحیم زارع» با تأکید بر اینکه موضوع ساماندهی یارانه‌ها به معنای حذف یارانه مردم نیست، گفت: مجلس هیچ‌گاه به دنبال قطع یارانه مردم نبوده است، چرا که رقم یارانه پنهان دو برابر یارانه پرداختی به مردم بوده و دولت باید بخش یارانه‌های پنهان را ساماندهی کند.
◄ «لیندسی گراهام» نماینده مجلس سنای آمریکا در توئیتر خود نوشت: «خطاب به برنامه‌ریزان در پنتاگون می‌گویم: پاسخ ضعیف به این ستیزه‌جویی شوک‌آور ایران صرفاً فراخوانی برای ستیزه‌جویی‌های بیشتر است. این مسئله در نهایت به رقابت تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه منجر خواهد شد. الآن قدرتمند باشید یا اینکه بعداً بهای بیشتری بدهید.» لیندسی گراهام پس از حمله تلافی‌جویانه ارتش یمن به تأسیسات نفتی عربستان سعودی، خواستار حمله به پالایشگاه‌های نفت ایران شده بود.
◄ شبکه تلویزیونی «آرتی‌اس» سوئیس گزارش داد: گروهی از دیپلمات‌های سوئیسی از چند ماه پیش تاکنون به دنبال ایجاد یک کانال بانکی قانونی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستند تا بتوانند از این طریق زمینه ادامه فعالیت عادی شرکت‌های بزرگ دارویی و غذایی این کشور در ایران را فراهم کنند. چند شرکت تولیدی دارو و مواد غذایی، از جمله «نوارتیس»، «روش» و «نستله» از معدود شرکت‌های سوئیسی هستند که با وجود تحریم همچنان در ایران حضور دارند.
◄ «سردار سرلشکر صفوی» گفت: ملت ایران فشارهای اقتصادی و سیاسی را پشت سر خواهد گذاشت و از آن عبور خواهد کرد و میراث ترامپ از ریاست‌جمهوری جز شکست و اختلاف با متحدانش نخواهد بود. دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا همچنین افزود: آمریکایی‌ها اگر به فکر توطئه باشند از دریای مدیترانه تا دریای سرخ و اقیانوس هند به آنها پاسخ خواهیم داد. هر حرکت ضد ایرانی منطقه را دگرگون می‌کند.
◄ بر اساس آمار اتحادیه املاک در کل کشور قراردادهای خرید و فروش مسکن کل کشور در ماه‌های اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد و 22 روز ابتدای شهریور امسال به ترتیب 6، 34، 40، 53 و 62 درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهش یافته است. این رقم در شهر تهران در 22 روز شهریور ماه 2221 مورد بوده که نسبت به زمان مشابه سال قبل 79 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/167702/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

دارندگان کارت سوخت بخوانند

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی