اخبار محرمانه

آخرين مطالب

هشدار فیفا! درها را به روی بانوان باز کنید تحلیل ویژه

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - هشدار فیفا! درها را به روی بانوان باز کنید
٧٨٥
٠
آرمان ملی / متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
پنج شنبه (28 شهریور)‌ سه نماینده از فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) برای بررسی مشکلات ورود بانوان به ورزشگاه‌ها (در آستانه بازی ایران و کامبوج که روز 18 مهر در ورزشگاه آزادی قرار است برگزار شود و بازدید از زیرساخت‌های ورزشی کشور) وارد تهران شدند. این نمایندگان که عضو دپارتمان مسابقات و دپارتمان امنیت فیفا هستند ضمن برگزاری جلسه با مهدی تاج (رئیس) و ابراهیم شکوری (سرپرست دبیرکلی) فدراسیون فوتبال از امکانات مرکز ملی فوتبال ایران بازدید کردند. هنوز چند روز از ورود آنها به ایران نگذشته بود که روز گذشته (جمعه) رئیس فیفا در بیانیه‌ای رسمی که بر روی وبسایت فدراسیون جهانی فوتبال قرار گرفت در رابطه با ممنوعیت حضور زنان ایرانی در ورزشگاه اعلام کرد: «امیدوارم فدراسیون فوتبال ایران و مسئولان این کشور متوجه خواسته‌های متعدد ما در مورد این وضعیت غیرقابل قبول شده باشند. در چند وقت اخیر، من و بخش اداری فیفا بارها با آنها تماس گرفته‌ایم. ما نمایندگانی از اعضای فیفا را در حال حاضر در ایران داریم و منتظرم اخبار خوبی از آنها بشنوم. موضع ما شفاف و قاطع است؛ زنان در ایران باید اجازه حضور در ورزشگاه‌های فوتبال را داشته باشند.
ما متوجه هستیم که پیش از این کار، باید قدم‌هایی برداشته شود تا این حضور در مسیری امن و مناسب باشد اما اکنون زمان ایجاد این تغییرات فرا رسیده است و فیفا توقع پیشرفت مثبت در این مسأله را از بازی خانگی تیم ملی فوتبال ایران در ماه اکتبر (ماه آینده) دارد.» اما روز گذشته (جمعه) در دیدار نمایندگان فیفا با رئیس فدراسیون فوتبال، مهدی تاج اطمینان داد مقدمات حضور زنان علاقه‌مند به فوتبال در بازی ایران و کامبوج فراهم است و زنان ایرانی به‌زودی برای تماشای دیدارهای فوتبال به ورزشگاه‌ها می‌روند. نمایندگان فدراسیون بین‌المللی فوتبال نیز ضمن بازدید از گیت ورود زنان به ورزشگاه آزادی، اعلام کردند فیفا به قوانین داخلی کشورها احترام خواهد گذاشت. بنا بر اعلام مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال از بازی تیم ملی فوتبال ایران و کامبوج زنان به‌صورت رسمی به ورزشگاه خواهند رفت.
ورود زنان به ورزشگاه دیگر گزینشی نخواهد بود
این بیانیه در حالی منتشر شد که سال گذشته زنان توانستند دو بازی (ایران- بولیوی و پرسپولیس- کاشیما) را در استادیوم آزادی از نزدیک ببینید. اما طولی نکشید که همه پی بردند این تعداد از بانوان به‌طور گزینشی برای تماشای مسابقات انتخاب شدند. حتی سوار اتوبوس کردن تعدادی از دختران که نتوانسته بودند وارد ورزشگاه شوند و رها کردن آنها در کنار اتوبان در بازی پرسپولیس و کاشیما، واکنش‌ها بسیاری در فضای مجازی به‌ همراه داشت. از این رو غلامحسین زمان آبادی، مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال ایران خبر داد که حضور زن‌ها در دیدار ایران و کامبوج گزینشی نخواهد بود و بانوان با توجه به سهمیه‌ای که برای آنها برای حضور در مسابقه در نظر می‌گیرد، بلیت تهیه نمایند.در این رابطه نایب رئیس و رئیس کمیته بانوان فدراسیون فوتبال به «آرمان ملی» می‌گوید:‌ در نگاه کلی حضور بانوان باعث اعتبار بخشی به فضاهای ورزشی خواهد شد و فدراسیون فوتبال نیز همین نظر را دارد. لیلا صوفی زاده در ادامه خاطرنشان کرد: حضور بانوان در استادیوم‌های ما نباید محدود به بازی‌های ملی شود و آنها باید بتوانند در مسابقات باشگاهی نیز حضور داشته باشند و زیرساخت‌ها همان‌طور که برای بازی‌های ملی آماده می‌شود برای بازی‌های باشگاهی نیز مورد استفاده قرار گیرد. امنیت اگر در استادیوم‌های ما برقرار باشد نگاه مسئولان نیز در این رابطه مثبت است.وی خاطرنشان کرد: بسیاری از بانوان سرزمین ما نه تنها طرفدار تیم ملی، بلکه طرفدار تیم‌های باشگاهی هستند و در استان‌ها خود مسابقات تیم شهرشان را دنبال می‌کنند و حضور آنها در استادیوم‌ها می‌تواند باعث افزایش فرهنگی سطح مسابقات لیگ‌ و ایجاد شور و نشاط در جامعه باشد. ما نیز علاقمندیم شاهد حضور آنها در ورزشگاه‌های سراسر کشور باشیم و چون قانونی برای عدم حضور آنها وجود ندارد، باید هماهنگی برای ایجاد امنیت در دستور کار مسئولان قرار بگیرد. صوفی زاده با اشاره به حضورش در استادیوم آزادی و دیدن بازی ایران و ازبکستان می‌گوید: امیداوریم در بازی ایران و کامبوج هیچ ‌بانوی علاقمند فوتبالی وجود نداشته باشد که بلیت برای او نباشد. توصیه ما این است که اول سایت را برای خرید بلیت بانوان باز کنید و بعد آقایان بتوانند بلیت خریداری کنند. ببینیم آقایان می‌توانند این موضوع را بپذیرند که اول بانوان بلیت بخرند یا خیر.
زیرساخت‌ها در حال تکمیل است
در ادامه گزارش به سراغ رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال ایران رفتیم تا نظرات او را در رابطه با بیانیه اخیر فیفا جویا شویم، عزیزالله محمدی در این رابطه به «آرمان ملی» می‌گوید: خوشبختانه کارشناسانی که از فیفا به کشور ما آمدند جلسات بسیار خوبی را با وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون فوتبال برگزار کردند و قرار است زمینه‌های ورود بانوان به ورزشگاه‌ها بیش از گذشته فراهم شود. حدود یک ماه است که دولت، فدراسیون و مسئولان ورزشی با جدیت می‌گویند که بانوان در بازی‌ ایران و کامبوج و دیگر بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2022 در استادیوم حضور خواهند داشت و مشکلی در این رابطه وجود ندارد. وی در رابطه با ایجاد زیرساخت‌ها برای حضور بانوان در استادیوم‌های ورزشی نیز خاطرنشان می‌کند: حضور بانوان در بازی‌های ملی، شروع خوبی برای حضور آنها در بازی‌های باشگاهی است و اگر زیرساخت‌ها در استادیوم‌ها کامل شود، آنها نیز می‌توانند در بازی‌های باشگاهی حضور پیدا کنند. چند دهه پیش هیچکسی قبول نمی‌کرد که ورزش بانوان در ایران آغاز به کار کند، وقتی بانوان با پوشش اسلامی در مسابقات شرکت کردند و لیگ فوتبال بانوان و فوتسال با پوشش مناسب اسلامی تشکیل شد، زیرساخت‌هایی همچون داور، ناظر، فیلمبردار که همه از بانوان بودند، زمینه فعالیت را ایجاد کرد و بعد رشته‌های دیگر این کار را انجام دادند و حالا ورزشکاران زن ما در مسابقات جهانی مدال‌های خوش‌رنگ جهانی می‌آورند. در زمینه ورود بانوان به ورزشگاه‌ها نیز باید این زیرساخت‌ها مهیا باشد که بتوانیم بدون دغدغه‌ای شاهد حضور آنها در ورزشگاه‌ها باشیم. استادیو‌م های فوتبال مثل استادیوم‌های والیبال و بسکتبال نیست و چون فضای باز دارد کنترل و نظارت بر آنها سخت‌تر است. باید یک قسمت برای بانوان در نظر گرفته شود و راه‌های ورودی و خروجی آنها و آب‌خوری، سرویس بهداشتی، حراست باید همه دست خودشان باشد و اگر این اقدامات انجام شود، مشکلی برای حضور آنها وجود نخواهد داشت. عزیز الله محمدی در پایان خاطرنشان کرد: فیفا محکم ایستاده تا درهای استادیوم روی بانوان برای بازی‌های ملی و هم باشگاهی باز شود و اگر این موضوع را جدی نگیریم امکان دارد بازی‌های ما در یک کشور دیگر برگزار شود و در نهایت تعلیق خواهیم شد. من فکر می‌کنم با حضور بانوان در استادیوم برای تماشای بازی‌های ملی زمینه حضور آنها در بازی‌های باشگاهی نیز فراهم خواهد شد. بانوان به‌عنوان بخش عظیمی از جامعه حق دارند از مسابقات فوتبال دیدن کنند و اگر آنها در استادیوم‌ها حاضر شوند از نظر فرهنگی نیز بسیار مفید و مشکلاتی که امروز در ورزشگاه وجود دارد، کمتر خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/167912/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

مرغ ارزان شد

حماس: مواضع بایدن متناقض است

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

تاریخ سازی جعلی

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

سیل برای دبی گران تمام شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

«کارخانه هیولاها» در ایران روی صحنه رفت

امیرعبداللهیان: عملیات دفاع مشروع و اقدام متقابل ایران پایان یافته است

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

فقط حرکتای صورت سلمان که به شیرین میگه منو لو نده!

بازیگر نقش سیروس قایقران در «پرویزخان» کیست؟

بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا

امیرعبداللهیان: در صورت تعرض به منافع ایران، در پاسخ‌گویی لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی