پایگاه خبری تحلیلی اخبار محرمانه

آخرين مطالب

بیش از سه میلیون بازیکن دیجیتالی در تهران سياسي

بیش از سه میلیون بازیکن دیجیتالی در تهران

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، شاخص‌ترین اطلاعات مصرف بازیکنان کلان‌شهر تهران تا انتهای سال در گزارش «تهران، شهر بازی» بررسی شده است. در این گزارش اطلاعات به تفکیک پنج ناحیه شرق، غرب، جنوب، شمال و مرکز تهران ارائه شده‌اند.
منظور از «بازیکن بازی دیجیتال» فردی است که حداقل یک ساعت در هفته با حداقل یکی از سه پلت‌فرم اصلی بازی‌های دیجیتال شامل موبایل، رایانه و کنسول بازی کند.
طبق آمار ارائه‌شده با موضوع «چه کسانی بازی می‌کنند»، تهران در سال 1396 حدود سه میلیون و 692 هزار بازیکن بازی‌های دیجیتال داشته است. در این میان ناحیه شرق تهران با 943 هزار نفر بیش‌ترین تعداد بازیکن بازی‌های دیجیتالی را در خود جای داده است و پس از آن، ناحیه جنوب تهران با 918 هزار نفر، ناحیه شمال تهران با 676 هزار نفر، ناحیه مرکز تهران با 639هزار نفر و ناحیه غرب تهران با 516 هزار نفر در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
براساس این گزارش، 47 درصد از بازیکنان تهرانی هر روز بازی می‌کنند. هم‌چنین متوسط سنی بازیکنان تهرانی 21 سال است که نسبت به متوسط سنی سه استان اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان نیز عدد بیش‌تری را نشان می‌دهد.
میانگین سنی بازیکنان در شمال تهران 23، در شرق و غرب 22 و در مرکز تهران 20 سال است. جنوب تهران با میانگین سنی 17 سال، کم سن و سال‌ترین بازیکنان را در بین مناطق پنج‌گانه‌ی کلان‌شهر تهران داراست.
در این گزارش اشاره شده که 67 درصد از بازیکنان تهرانی مرد و 33 درصد مابقی زن هستند. از کل جمعیت بازیکنان در شهر تهران، 78 درصد مجرد، 3 درصد متاهل بدون فرزند و 18 درصد متاهل دارای فرزند هستند.
در این میان، بازیکنان به تفکیک مقطع تحصیلی هم بررسی شده و طبق آمار منتشره، 64 درصد از بازیکنان کمتر از دیپلم، 13 درصد دارای مدرک دیپلم یا پیش‌دانشگاهی، 6 درصد کاردانی، 13 درصد کارشناسی و مابقی کارشناسی ارشد، دکتری و بالاتر دارند.
این آمار را البته باید با در نظر داشتن گروه‌های سنی بررسی کرد، چراکه بیش از 60 درصد از بازیکنان تهرانی را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند. نسبت آمار وضعیت تاهل بازیکنان تهرانی را نیز باید با در نظر گرفتن میانگین سنی و به تفکیک گروه‌های سنی مورد نظر قرار داد.
92 درصد از تهرانی‌ها با موبایل بازی می‌کنند
گزارش "تهران، شهر بازی" نشان می‌دهد که بازیکنان تهرانی الگوی بازی کردن ویژه‌ای را نسبت به سایر مناطق کشور رقم زده‌اند. نسبت تعداد بازیکنان کنسولی در تهران به شکل معناداری از مناطق دیگر کشور بیش‌تر است. تعداد بازیکنان بیش‌تری در تهران به صورت آنلاین بازی می‌کنند و دستگاه تبلت در تهران به شدت طرفدار دارد.
اما در بخش «چه بازی‌هایی می‌کنند»، آماری ارائه شده که طبق آن 92 درصد از بازیکنان تهرانی روی پلت‌فرم موبایل بازی می‌کنند. کنسول با 32 درصد پلت‌فرم محبوب بعدی است و رایانه با 29 درصد جایگاه بعدی را به خود اختصاص داده است.
در این میان، سهم گوشی‌های هوشمند به عنوان پلت‌فرم بازی، 77 درصد و سهم تبلت‌ها 37 درصد است. هم‌چنین، 32 درصد از بازیکنان تهرانی با کنسول خانگی خود بازی می‌کنند. 18 درصد از بازیکنان تهرانی از رایانه‌های شخصی و 16 درصد از لپ‌تاپ نیز برای بازی استفاده می‌کنند. سهم کنسول‌های دستی در این میان تنها 4 درصد است.
ژانرهای پرطرفدار بازی‌های ویدئویی دیگر موضوع این بخش از گزارش بوده است. طبق اطلاعات منتشره در گزارش تهران، شهر بازی، در سال 1396 ژانر ورزشی پرطرفدارترین ژانر بازی‌ها از نظر بازیکنان تهرانی بوده است. ژانر رانندگی در رده‌ی دوم قرار دارد و بازی‌های معمایی در رتبه‌ی بعدی قرار می‌گیرند. دو ژانر تیراندازی و دونده/سکوبازی نیز در میان پنج ژانر پرطرفدار در کلان‌شهر تهران قرار می‌گیرند.
پرطرفدارترین بازی در کلان‌شهر تهران هم‌چنان بازی Clash of Clans بوده و بازی‌های PES و فیفا به ترتیب در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. نام دو بازی کانتر استرایک و GTA V نیز در لیست پنج بازی پرطرفدار در تهران قرار گرفته است.
هم‌چنین نتایج این نظرسنجی اعلام می‌کنند که 34 درصد از بازیکنان تهرانی به رده‌بندی سنی بازی‌ها توجه زیادی دارند، 27 درصد از آن‌ها تا حدودی به این موضوع توجه می‌کنند و البته 39 درصد از بازیکنان هم‌چنان به رده‌بندی سنی بازی‌ها اصلا توجهی ندارند.
منبع: خبرگزاری ایسنا




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

در اندروید 9، گوگل قادر به خواندن اطلاعات شما نیست

شبکه های اجتماعی و پدیده ای نو ظهور به نام کودک آزاری مجازی

گوگل هم عربستان را تحریم کرد

مزایای هوشمندسازی شهرها چیست؟

پایان عصر شبکه‌های اجتماعی دور از تصور نیست

قابلیت ضدردگیری مرورگرها عملا بی اثر است

بیش از نیمی از کودکان 10 ساله از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند

نفوذ بدافزار جاسوسی تلگرامی درنهادهای دیپلماتیک

نگرانی جدید امنیت سایبری؛ نظارت جمعی با اینترنت اشیاء

اینترنت شبانه می رود یا می ماندی است؟

نحوه‌ تشکیل بات‌نت‌ها از میلیون‌ها سیستم آلوده در جهان

برگزاری کارگاه تخصصی اینترنت اشیا و مهندسی ردیابی

چرا فیبرنوری به منازل نرسید؟

نصب بالن‌های اینترنتی در مناطق مرزی در ایام اربعین

کاهش نگران‌کننده رشد جهانی دسترسی به اینترنت

شبکه های هرمی به ارزهای رمزپایه روی آوردند

بدافزار هایی با نقاب برنامه های جذاب

درخواست دانشگاه ها برای راه اندازی مرکز اینترنت اشیا

هوش مصنوعی و نقش آن در درک نحوه پردازش افکار

بزرگترین معظل فضای مجازی نداشتن سواد رسانه ای است

الزامات حاکم بر اینترنت اشیاء در شبکه ملی اطلاعات تصویب شد

نفوذ هکرها به برنامه‌های مالتی مدیا

تصویب بسته 14 بندی در حوزه ICT

روشنایی صفحه‌نمایش گوشی‌های خود را کاهش دهید

رشد 2 برابری مصرف محتوای داخلی اینترنت در 5 ماه

حذف پنج پیام رسان بومی از گردونه حمایت

تشکیل فراکسیون فضای مجازی در مجلس

انتقاد از محدودیت دسترسی ایرانیان به نرم‌افزارها

آیا نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال برگزار می‌شود؟

استفاده یکسان بزرگسالان و کودکان از فیلترشکن

سرعت اینترنت 100 برابر می شود

تجربه کم پیام‌رسان‌های داخلی برای رقابت

افزایش درگاه‌های کنترل اینترنت

ارزش بازار امنیت سایبری تا سال 2022

گسترش فعالیت‌ بات‌نت‌های اینترنت اشیاء

اعتراف توئیتر به یک اشتباه مهم

دکمه فیلترینگ زیر دستان کیست

شروع به کار اولین شبکه 5G عمومی دنیا

روش مخفی انتقال بدافزار از طریق آفیس

تبیین لزوم هوشمندسازی شهرها برای مردم

مایکروسافت اج رایانه ها را ویروسی می کند

کشف نسل جدید ویروس استاکس‌نت

90 درصد اپلیکیشن‌ها اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کنند

آسیب‌پذیری بحرانی درسیستم احراز هویت

فقدان قوانین بین المللی هوش مصنوعی در مرز هشدار است

اینترنت پرسرعت کودکان و نوجوانان بر بستر مخابرات راه‌اندازی شد

افشای اطلاعات موقعیت مکانی تا 7 روز پس از حذف توییت

تلاش رژیم صهیونیستی برای کنترل رسانه‌های اجتماعی

آی بی ام «ردهت» را با پرداخت 34 میلیارد دلار خرید

استفاده از لایک در توئیتر متوقف می‌شود!