اخبار محرمانه

آخرين مطالب

زنگنه :شرکت ستاره‌ خلیج فارس مشمول قانون تجارت است/ بعد از 30 سال کارم را بلدم/ الان بنزین مثل نان شب است/ با هیچکس عقد اخوت ندارم فرهنگی اجتماعی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - به گزارش مثلث آنلاین به نقل از نامه نیوز، بیژن نامدار زنگنه در جلسه علنی امروز در پاسخ به سوال احمد سالک در مورد دلیل عمل خلاف قانون معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پالایش در عزل و نصب هیات مدیره شرکت نفت ستاره خلیج فارس بیان کرد: بنده بعد از 30 سال شرکت داری مقداری از قانون تجارت و شرکت داری را بلد هستم. شرکت ستاره‌ خلیج فارس مشمول قانون تجارت است و اعضای هیات مدیره شرکت‌های تجاری می‌تواند هم حقیقی و هم حقوقی باشد.
وی با تاکد بر اینکه اعضای هیات مدیره شرکت ستاره خلیج فارس دارای 5 عضو حقوقی است و دو عضو حقوقی توسط شستا و دو عضو حقوقی توسط صندوق بازنشستگی نفت و یک عضو توسط شرکت پالایش و پخش است عنوان کرد: هیچ تغییری در هیات مدیره این شرکت صورت نگرفته و اعضای حقوقی این شرکت همچنان هستند. طبق قانون تجارت هیات مدیره می‌تواند مدیر عامل را تعقیب و عزل کند و انتخاب مدیر عامل با هیات مدیره است. در جلسه‌ای که در مهر ماه سال 96 برگزار شد هیات مدیره با سه عضو از 5 عضوش تصمیم می‌گیرد مدیر عامل را عوض کند و صورت جلسه‌ آن نیز موجود است.
زنگنه تصریح کرد: آقای سالک تاکید داشتند که مدیر عامل را باید مجمع عمومی عزل و نصب کند در حالی که این گونه نیست و طبق قانون تجارت هیات مدیره می‌تواند مدیر عامل را عزل و نصب کند. تنها در یک جا مجمع می‌تواند در انتخاب مدیر عامل دخالت کند در صورتی که مدیر عامل همزمان رئیس هیات مدیره نیز باشد و طبق قانون تجارت باید در مجمع عمومی انتصاب مدیر عامل مطرح شود و با سه چهارم رای اعضاء تعیین کند. اکنون مدیر عامل با تصویب هیات مدیره تغییر کرده است و تخلفی رخ نداده است.
وزیر نفت در ادامه با تاکید بر این که با هیچ کسی عقد اخوت ندارد، بیان کرد:‌ بنده ممکن است فردی را منصوب کنم و بعد از دو ماه به دلیل این که در کارش اشکال دارد او را کنار بگذارم و برایم اهمیت ندارد که این فرد دوستم باشد و از این اقدام دلخور شود. اگر فردی بتواند قوی‌تر در جایگاهی عمل کند بنده او را منصوب خواهم کرد. در خصوص راه اندازی سریع و فنی فازهای ستاره خلیج فارس ما از اردیبهشت سال 96 تولید مستمر بنزین را شروع کرده‌ایم اما این تولید به ظرفیت 12 میلیون لیتر در روز نرسید. مدیر عامل جدید زمانی که رفت در نامه‌ای رسمی نوشت که پالایشگاه باید تعطیل شود.
این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه معاونش یکی از شاگردان او است، گفت: اینکه معاون بنده در مقطع فوق لیسانس یک درس با من داشته است، جرم نیست، بسیاری از مسئولان کشور شاگردان رهبر کبیر انقلاب بوده اند، اما آخر متوجه نشدند از نیروی جوان استفاده کنند یا خیر. اینکه می گوییم جوان با تجربه قابل امکان نیست.
زنگنه با بیان اینکه معاونش 12 سال سابقه کار دارد، ادامه داد: بنده ریسک کردم و فرد 35 ساله‌ای را در سمت معاونت خود قرار دادم و در واقع نیروسازی کردم، این جوان در یک سال اخیر موفق بوده است، می توانید از نمایندگان جنوب ایران سوال کنید که او در یک سال گذشته 40 بار به جنوب کشور برای پیگیری سفر کرده است.
وزیر نفت با بیان اینکه فازهای 1 و 2 پالایشگاه ستاره خلیج فارس به ظرفیت رسیده است، گفت: فاز 3 نیز در حال راه اندازی است و با تولید 30 میلیون لیتر بنزین در روز سرپا ایستاده ایم و به آن افتخار می کنیم، چرا که ستاره خلیج فارس خوب کار کرده و انصاف نیست پشت نیروی جوان پرانرژی اینگونه صحبت کنیم.
وی افزود: رفتار یک فرد 66 ساله با جوان 35 ساله یکسان نیست، ماهیت جوان تحول، جسارت و نوآوری است، اما ما احتیاط می کنیم و باید زیر بال و پر آنها را بگیریم، نباید با یک اشتباه با آنها برخورد کنیم یا آنها را جابجا کنیم.
زنگنه عنوان کرد: بنده مسئولیت راه اندازی فنی فازهای 1 و 2 را از مدیرعامل جدید خواستم که او نیز قبول مسئولیت کرد و توانست این موضوع را نهایی کند. او در نامه ای عنوان کرد که مدیرعامل قبلی مناسب نبوده است. لازم می دانم مجدد توضیح دهم که تعیین مدیرعامل از وظایف هیات مدیره است و اشخاص حقوقی عضو هیات مدیره 3 رأی به تغییر مدیرعامل قبلی داده اند.
عضو کابینه دولت دوازدهم توضیح داد: شستا دو عضو در هیات مدیره ستاره خلیج فارس دارد، آنها آن زمان به دلیل مخالفت با روش به تغییر مدیرعامل رأی ندادند، آنها تصمیم را زیر سوال نبردند، بلکه خواستار آن بودند روش دیگری برای این تغییر انجام شود. آنها بعد از نتایجی که از مدیرعامل جدید گرفتند از این تغییر اعلام رضایت کردند.
وزیر نفت با اشاره به گزارش نظارتی سازمان بازرسی کل کشور گفت: آقای سالک به گزارش های نظارتی اشاره کردند، باید بگویم در گزارش سازمان بازرسی آمده است که بعد از تغییرات مدیریتی در نیمه دوم سال 96 فاز اول ستاره خلیج فارس با 12 میلیون لیتر به طور کامل راه اندازی و به تثبیت رسیده، که این کار قابل تقدیر است، بنابراین حتی سازمان نظارتی نیز از تغییر و نتیجه تقدیر کرده است.
زنگنه با تاکید بر اینکه وزارت خواهان نتیجه بود، گفت: می‌خواستیم وقتی تحریم ها اعمال می شود، به دلیل کمبود و عدم توانایی تولید در بنزین گیر نکنیم، الان بنزین مثل نان شب است، اگر دو ساعت بنزین نباشد، مردم نمی توانند آن را تحمل کنند، ما تلاش کردیم در 6 ماهه اول سال در زمینه تولید بنزین به تعادل برسیم.
وی گزارش داد: در سال گذشته روزانه 12 میلیون لیتر بنزین وارد می کردیم، اما امسال از مهرماه هیچ بنزینی وارد کشور نشده است و در واقع در تولید بنزین خودکفا شده ایم و وضعیت ذخایرمان بهبود یافته است، به طوری که در بودجه سال آینده پیش بینی برای واردات بنزین نداشته ایم.
وزیر نفت کابینه دوازدهم گفت: در سال 91 در حدود 52 میلیون لیتر بنزین تولید می کردیم، در این مدت 43 میلیون لیتر بنزین دیگر به میزان تولیدات کشور افزوده شده و در واقع 95 میلیون لیتر بنزین تولید می شود. افزایش 83 درصدی تولید بنزین در کشور بی سابقه بوده است.
زنگنه ضمن تشکر از قرارگاه خاتم الانبیا (ص) برای انجام کارهای پیمانی پالایشگاه ستاره خلیج فارس بیان کرد: به موضوع بسته شدن دفتر ستاره خلیج فارس در تهران انتقاد شده است، دلیلی وجود نداشت که این دفتر با 150 کارمند در تهران فعالیت کند، باید تمام شرکت ها دفاتر خود را در استان های دیگر تعطیل کنند و تمام تمرکزشان در استان خود باشد.
وزیر نفت با اشاره به راه اندازی فاز 4 ستاره خلیج فارس اظهار داشت: با مصوبه ای که مجموع عمومی شرکت نفت ستاره خلیج فارس و تزریق خوراک 120 هزار بشکه ای به این پالایشگاه می توان گفت در زمان کوتاهی این فاز نیز به بهره برداری می رسد.
منبع: ایلنا

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/59017/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دلیل ازدواج نکردن امیر آقایی

اسرائیل به دنبال جاسوسی در ایران بود؟

رویترز: تشدید تحریم‌های ایران در بسته کمک‌های خارجی آمریکا گنجانده شده است

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

لاوروف: برای مذاکره در مورد اوکراین آماده‌ایم

فرانسه، کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد

وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: مصممیم در تحولات غزه، آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد

ارمنستان 4 روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد

خاطره تلخ ملیکا شریفی‌نیا از تصادفش

رئیسی شاهرود را به مقصد تهران ترک کرد

تصاویری از محل حادثه نزدیک سفارت ایران در پاریس

سی ان ان: حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر پایان یافته است

واکنش ظریف به «آتش بازی‌های بی‌پروای امروز در اصفهان»

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

لغو پروازهای شرکت‌های اروپایی به اراضی اشغالی

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم، نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

محبت کردنشون خیلی جالبه

گفتگوی امیرعبداللهیان و فیدان؛ تاکید ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه

جزئیات حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس

همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

کنایه همتی به رئیسی با انتشار این ویدئو: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند

گزیده‌های نفتی هفته

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد

تصاویری از بازداشت عامل حمله به کنسولگری ایران در پاریس

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین از سوی آمریکا

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس؛ عامل حمله دستگیر شد

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

کاهش مجدد رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

موضع اردوغان درخصوص حادثه اصفهان

دانشجو: حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس پایان یافت

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

سقوط سهام آسیا

چین: در کنار مردم فلسطین هستیم

ادعای رویترز درباره حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

هدیه یک میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی