اخبار محرمانه

آخرين مطالب

کاسبی‌های چندمیلیون تومانی به بهانه ولنتاین +عکس اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - علی یکی از گل فروشی‌های سطح شهر در اشاره به میزان فروش خود در این ایام در مقایسه با سایر ایام سال گفت: رونق کاسبی ما در شب‌های عید و مخصوصاً ولنتاین است.
به گزارش مشرق، تقریباً چند هفته که مانده به روز 25 بهمن، بازار اجناس فانتزی فروش ها، گل فروش ها، عطر و ادکلن فروش‌ها و … بازار داغی می‌شود.
بازاری که خود را برای ولنتاین غربی که تقریباً سنت جا افتاده‌ای در میان جوان‌های ایرانی است، آماده می‌کند. ولنتاین که در فرهنگ مسیحی سده‌های میانه و سپس فرهنگ مدرن غربی روز ابراز عشق است و برگرفته از سنن روم باستان و مسیحیت می‌باشد، گفته می‌شود به این دلیل نامگذاری شده که کشیشی به این نام در رم سعی داشت تا به زوج‌های جوان مسیحی برای ازدواج کمک کند و در 14 فوریه سال 269 میلادی به دستور امپراتور کلادیوس دوم گردن زده شد. از آن به بعد ساکنان رم، نام این کشیش را زنده نگه داشتند و حتی کلیسایی را به یاد او نام گذاری کردند و بتدریج ولنتاین به قدیس حامی عاشقان تبدیل شد.
بیشتر بخوانید
از «لباس ولنتاین » و ساقدوش برای سگ تا «حمام لاکچری» و آرایش ویژه برای گربه! +عکس
در این روز، مردم معمولاً ابراز عشق خود را با فرستادن کارت والنتین یا خرید هدایایی مانند گل سرخ، عروسک و. انجام می‌دهند و به نوعی بازار اقتصادی خوبی را برای مشاغل خاصی فراهم کرده است.
این روز تقریباً یکی از اصلی‌ترین روزهای رونق بازار خرده فروشی در جهان و حتی ایران محسوب می‌شود. آمارهای معتبر جهانی نشان می‌دهد هر سال به طور متوسط حدود 14 میلیارد دلار گردش مالی این بازار در آمریکا است. سالانه 180 میلیون کارت هدیه به مناسبت این روز خریداری می‌شود و 198 میلیون شاخه گل رز نیز تولید می‌شود.
به اسم عشق به کام بعضی مشاغل
ولنتاین در کشور ما نیز هر سال که می‌گذرد بیش از پیش جای خود را در میان مردم باز می‌کند به طوریکه از یک رسم جا افتاده در میان دختر و پسران جوان فراتر رفته و حتی در میان زوج‌های میانسال هم جای باز کرده است.
گستره این جریان نه‌تن‌ها در شهر تهران بلکه در دیگر شهرهای کشور و حتی شهرهای مذهبی نیز کشیده شده است و بسیاری از افراد جامعه را درگیر خودش کرده است.
خرید انواع عروسک، شمع، بادبادک، روبان، تور قرمز رنگ که تصاویر خوک و خرس در آن‌ها بسیار به چشم می‌خورد و نوشته شده دوستت دارم و فروش شکلات‌های ولنتاین نیز در این روز قابل تأمل است. تبلغاتی که بر آمده از اصالت‌های فرهنگی غرب و باورهای دین مسیحیت است و تقریباً هیچ سازگاری را با فرهنگ ایران و دین اسلام در آن‌ها نمی‌توان جست.
در این روزها که میلیون‌ها تومان اقلام مربوط به ولنتاین خرید و فروش می‌شود بیش از هر گروه دیگر جامعه، تاجران، وارد کننده‌ها و فروشندگان خرد لوازم و هدایای مربوط به ولنتاین هستند که در پی کسب منافع اقتصادی، سعی دارند تا به ترویج و گسترش هرچه بیشتر این جشن‌های غربی بپردازند و تقریباً فارغ از هر گونه دغدغه فرهنگی، فقط و فقط به دنبال منافع مالی خود هستند.
کاسبی 5 میلیون تومانی در روزهای منتهی به ولنتاین
علی یکی از گل فروشی‌های سطح شهر در اشاره به میزان فروش خود در این ایام در مقایسه با سایر ایام سال گفت: رونق کاسبی ما در شب‌های عید و مخصوصاً ولنتاین است. از چند هفته قبل کارمان به حدی زیاد می‌شود که سه نفر نیروی اضافه جذب می‌کنم. حتی قیمت گل هم بسیار بالا می‌رود و هر شاخه رز که در روزهای عادی 10 هزار تومان است در این شب‌ها در مناطق متوسط تهران تا شاخه‌ای 20 هزار تومان نیز فروخته می‌شود. حالا بسته به نوع، تزئینات خاص و بسته‌بندی آن قیمت یک گل تا 40 هزار تومان هم می‌رسد.
این بازار که از کاسبی معمولی پا را فراتر گذاشته، این روزها در فضای مجازی چنان رونق گرفته است که کافی است تا با یک سرچ ساده با انواع هدایا و حتی مشاوره‌هایی در انتخاب نوع هدیه هم روبرو شوید.
برای این منظور با یکی از سایت‌های فروش و مشاوره در انتخاب هدیه ولنتاین تماس گرفتم تا آماری از فروش و استقبال مردم از آن‌ها بپرسم. صاحب این فروشگاه در پاسخ به این سؤال که میزان فروش و انتخاب افراد بر چه اساسی است گفت: تقریباً از قدیم مد بوده که شکلات، گل و عروسک در این روز افراد به همدیگر کادو بدهند و ما هم با توجه به اینکه وارد کننده از کشورهای چین و دبی هستیم، سعی کردیم تا بسته به هر نوع سلیقه‌ای و با طراحی‌های مختلف اجناس خود را وارد کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به بستر خوب اینترنت که افراد با تماشای شکل و توضیحات کالای مورد نظر روبور هستند و می‌تواند آن‌ها را در تصمیم گیری هر چه بهتر یاری کند، سعی کردیم تا از این بازار نهایت استفاده را ببریم و خوشبختانه در این 6 الی 7 روزه با فروش‌های روزانه‌ای بالای 5 میلیون تومان روبرو بودیم. البته برای راحتی مشکل پسندان سعی کردیم تا با اخذ اطلاعات از روحیه پسر و یا دختری که قرار است کادو برای او خریداری شود مشاوره‌هایی را به افراد دهیم تا راحت‌تر به انتخاب کالای مورد نظر خود اقدام کنند.

نقش کم رنگ مدیران فرهنگی و رسانه‌ها در برند سازی فرهنگی
اما سوالی که پیش می‌آید اینکه چرا با وجود جشن‌های مختلفی که داریم، مردم ایران روز به روز علاقه‌مند به برگزاری جشن‌های غربی هستند؟!
چرا همچنان چشم‌های ما با جشن‌های ملل دیگر برق می‌زند، ولی در مورد جشن‌های فرهنگی خودمان، رخوت زده یا بی تفاوت عمل می‌کنیم؟!
به عقیده کارشناسان فرهنگی و اجتماعی؛ ضعف و نارسایی در برنامه ریزی و برگزاری جشن‌های ملی، روند جهانی شدن در برگزاری جشن‌های جهان غرب و گردش مالی بالای این جشن‌ها و رویدادهای غربی از مواردی است که می‌تواند در تغییر رفتاری مردم و هم سو شدن با این پدیده‌های غربی اثرگذار باشد.
در این زمینه نوک انتقادات شدیدی نیز متوجه مسئولان فرهنگی جامعه است. به طوریکه بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی هنوز برنامه جامعی برای بزرگداشت رویدادها و جشن‌های ایرانی و رویدادهای اسلامی وجود ندارد و هیچ گونه کالاها و نمادهای فرهنگی که بتوان در قالب مراسم ها، نماد بومی آن به حساب آورد، وجود ندارد و محصولات کمتری را با نمادسازی تاریخ و فرهنگ ایران طراحی و تولید کردیم.
در این مسیر، از نقش رسانه‌ها و بویژه تلویزیون ملی در فرهنگ سازی و توجه به رسوم اصیل خودمان هم نباید غافل شد. نقشی که خیلی کم رنگ ظاهر شده و یا اصلاً توجهی به زنده کردن سنت‌ها و آئین‌هایی اصیل خودمان ندارند. سنت‌هایی که بودن هر کدامشان می‌تواند قوت قلبی برای مردم باشد تا کمتر سراغ رسوم غربی که هیچ ساز و گاری با فرهنگ ایران ندارد، بروند.
خود برتر بینی با پز فرهنگ غربی
باید گفت: تنها برخی نهادها نیست که با ولنتاین در ایران مخالفت می‌کنند. کسانی که به ایران باستان هم علاقه‌مندند، اغلب می‌پرسند که چرا در حالی که ما در فرهنگ باستانی خود اسفندگان و روز پاسداشت زن و زمین را داریم که روز تکریم زنان است از سوی مردان باید ولنتاین غربی را به عنوان روز عشق جشن بگیریم.
اولین چیزی که به ذهن می‌رسد این است که چرا ما اینقدر آغوش فرهنگمان برای پذیرش فرهنگ غرب باز است.
به قول بوردیو جامعه شناس فرانسوی، آدم‌ها دنبال این هستند که می‌خواهند خودشان را متمایز نشان دهند و یا به قول وبلن جامعه شناس آمریکایی، مردم با مصرف نمایشی و با مصرف تظاهری در واقع متفاوت بودن خودشان را نشان می‌دهند.
براین اساس خانواده‌ها به دنبال نشان دادن والاتر و بالاتر بودن خودشان و در رقابتی بین خانواده‌ها و آشنایان، شیوه‌ها و برنامه‌های جدیدی را برای ابراز شادی و نشاط خودشان ابداع کردند. خانواده‌ها با شیوه‌هایی که تحت تأثیر رسانه‌ها و سفرهای شخصی بود، مراسم، آیین‌ها و عناصری از فرهنگ غربی را اخذ و اجرا کردند و با این کار متمایز بودن، متفاوت بودن، فرهنگ و کلاس خودشان را نشان دادند.
البته باید گفت: هرچند که روز ولنتاین در اصل دارای مفهومی مفید و قابل تأمل است و آن توجه به عشق و محبت بین زوج‌ها و اختصاص روزی خاص به این کار است، اما با توجه به اینکه مقام معظم رهبری همواره مردم جامعه را به سبک زندگی اسلامی سفارش می‌کنند و همچنین در فرهنگ اسلامی و شیعی ما به جای یک روز، دو روز به بانوان اختصاص دارد و مسلمانان تمام روزهای سال به عشق‌ورزی و محبت به یکدیگر سفارش و تأکید شده‌اند، دور از منطق و عرف است که به سراغ خرده سنت‌های غربی برویم و سعی در ترویج آن‌ها داشته باشیم.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/64384/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

مرغ ارزان شد

حماس: مواضع بایدن متناقض است

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

تاریخ سازی جعلی

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

سیل برای دبی گران تمام شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

«کارخانه هیولاها» در ایران روی صحنه رفت

امیرعبداللهیان: عملیات دفاع مشروع و اقدام متقابل ایران پایان یافته است

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

فقط حرکتای صورت سلمان که به شیرین میگه منو لو نده!

بازیگر نقش سیروس قایقران در «پرویزخان» کیست؟

بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا

امیرعبداللهیان: در صورت تعرض به منافع ایران، در پاسخ‌گویی لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی