اخبار محرمانه

آخرين مطالب

داستان ناتمام آزار زنان در کشورهای اروپایی اخبار محرمانه از منابع دیگر

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - با وجود شکل‌گیری جنبش‌هایی مانند me too# و جلب توجه افکار عمومی و ادعاهای فراوان کشورهای مدعی حقوق زنان، زنان و دختران فراوانی در کشورهای غربی همچنان از معضل آزار جنسی رنج می‌برند.
به گزارش مشرق، علیرغم فراگیری این معضل در همه عرصه‌های زندگی اجتماعی، آزار و اذیت جنسی زنان کماکان از سوی قانونگذاران این کشورها مورد غفلت قرار می‌گیرد. متهم شدن بسیاری از دولتمردان و سیاستمداران کشورهای غربی در سال‌های اخیر حکایت از این امر دارد. دومینوی اتهامات جنسی علیه این اشخاص در سراسر اروپا و آمریکا تنها به مطرح شدن موضوع انجامیده و راهکاری اجتماعی یا مجازاتی فردی برای مرتکبین به دنبال نداشته است. ضعف قانونی در برخورد با این دست جرایم حداقل در آمریکا و اتفاقات متوالی و متعدد اخیر به وضوح روشن است.

آمریکا
در آمریکا سالانه 321 تا 500 نفر قربانی تجاوز و حمله جنسی می‌شوند. براساس گزارش شبکه ملی مبارزه با تجاوز جنسی در آمریکا 321500 نفر در سال از سن 12 سالگی به بالا به طور متوسط در معرض تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند
آزار و اذیت و مزاحمت‌های جنسی تنها به آمریکا محدود نمی‌شود و در تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز وجود دارد.
فرانسه
اخیراً گزارش‌هایی از افزایش 22 درصدی تعرض و آزار و اذیت جنسی به زنان فرانسه در سال 2018 منتشر شده است. «فرانسیس بری » مدیر «فدراسیون ملی همبستگی زنان» در فرانسه به افزایش موارد خشونت‌های جنسی علیه بانوان فرانسوی در هفت ماه نخست سال گذشته میلادی و در مقایسه با مدت مشابه سال 2017 اشاره کرد و گفت: میزان این جنایات 23.1 درصد افزایش یافته است.
براساس بررسی‌های مؤسسه «محیط زیست و امنیت» به طور متوسط حدود 84000 زن 18 تا 75 ساله در طول سال قربانی تجاوز جنسی می‌شوند. این در حالی است که گفته می‌شود پلیس فرانسه گفته‌های بسیاری از قربانیان خشونت‌های جنسی را جدی نمی‌گیرد و برخی مواقع حتی آن‌ها را مقصر قلمداد می‌کند.
همانند « هشتگ Me Too» در آمریکا و اروپا که بعد از رسوایی جنسی « هاروی وینستین » به راه افتاد، جنبش «BalanceTonPorc» (افشایش کن) در کشور فرانسه مورد استقبال واقع شده و زنان فرانسه با استفاده از این جنبش تجارب خود در زمینه آزار و اذیت جنسی را به اشتراک می‌گذارند.
گزارش پارلمان اروپا
پارلمان اروپا در مارس سال 2018 با اذعان به عدم شناخت کامل علت گسترش آزار جنسی زنان اعلام کرد که جامع‌ترین بررسی موجود در مورد خشونت علیه زنان در سطح اتحادیه اروپا که توسط آژانس حقوق بنیادی اتحادیه اروپا در سال 2014 منتشر شد، فاش کرد که متوسط آزار و اذیت جنسی زنان 15 ساله در کشورهای عضو اتحادیه اروپا 55 درصد است که بالاترین سطح آن در سوئد ثبت شده است. 81 درصد زنان سوئدی از نظر جنسی مورد آزار قرار گرفته‌اند. پس از آن دانمارک با 80 درصد جای گرفته است. فرانسه و آلمان در رده‌های بعدی جای دارند.
فرهنگ آزار و خشونت جنسی در مجلس عوام انگلیس
ماه اکتبر سال 2018 روزنامه گاردین در گزارشی نوشت که فرهنگ خشونت و آزار در مجلس عوام از مقامات آن شروع می‌شود و گزارش‌ها حاکی از آن است که هرگونه تغییر در آن تحت مدیریت مقامات کنونی بعید به نظر می‌رسد.
اردین نوشت: در پی مطرح شدن اتهاماتی علیه سخنگوی مجلس عوام، یک تحقیق با شواهد محکم می‌گوید فرهنگ زورگویی و آزار در مجلس عوام تا زمانی که مقامات آن برکنار نشوند تغییر نخواهد کرد.
یک گزارش مستقل از سوی « دیم لارا کاکس » می‌گوید که یک سنت «تسلیم و سکوت» به طور فعالانه سوء‌استفاده گرانه را پوشش می‌دهد و هیچ محافظتی نیز از کسانی که این زورگویی و آزارهای جنسی را گزارش داده‌اند نمی‌کند.
« دیم لارا کاکس » که به عنوان قاضی در دادگاه انگلیس مشغول فعالیت بوده و سال 2016 بازنشسته شده وظیفه پاسخگویی به شکایت‌های فردی شامل شکایت‌هایی که علیه برکو شده را نداشته است با این حال او به این جمع‌بندی رسیده است: اهرم‌های تغییر به عنوان بخشی از تغییر مورد نیاز است و افراد باید موقعیت خود را در نظر بگیرند.
افشای رسوایی‌های اخلاقی در آمریکا و اروپا پس از جنبش Me Too#
از سال 2017 و در پی ایجاد هشتگ «من هم» (Metoo#) در شبکه‌های اجتماعی کشورهای غربی و آمریکا برای تشویق زنان و دختران جوان به بیان تجربه‌های آزار و اذیت جنسی در محیط کار خود، طیف وسیعی از رسوایی اخلاقی و جنسی چهره‌های مشهور آمریکا و کشورهای اروپا افشا شد.
نشریه نیویورک تایمز آمریکا در روز 5 اکتبر 2017 گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌داد « هاروی وینستین » از مشهورترین تهیه‌کنندگان هالیوود و با نفوذترین چهره‌های صنعت سینما در آمریکا به مدت سی سال به آزار جنسی زنان پرداخته است.
اخبار درباره رسوایی اخلاقی در آمریکا تنها محدود به چهره‌های فرهنگی این کشور نبود بلکه همزمان سه زن گزارش دادند که در سال‌های اخیر از سوی «جرج اچ دبلیو بوش» یا بوش پدر رئیس‌جمهور اسبق آمریکا مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.
زنان در سوئد امنیت ندارند
براساس گزارش روزنامه ایندیپندنت، یافته‌های «آژانس اتحادیه اروپا برای حقوق بنیادی» نشان می‌دهد که کشورهای سوئد و دانمارک بالاترین میزان آزارو اذیت‌های جنسی در بین کشورهای اروپایی دارند.
داده‌های این آژانس اروپایی بیانگر آن است که در سوئد و دانمارک 80 تا 100 درصد مردم گفته‌اند مورد تعرض یا آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند که این آمار بیشترین میزان در هر جایی از قاره اروپا است.
پارلمان اروپا جایگاه امن فساد اخلاقی
با افشای فساد اخلاقی چهره‌های مشهور سیاسی و فرهنگی آمریکا و شکستن سکوت شمار زیادی از زن‌های قربانی آزار و اذیت جنسی آن‌ها این بار گزارش‌هایی از فساد اخلاقی مقامات ارشد پارلمان اروپا و همچنین نمایندگان مجلس و وزرای دولت انگلیس منتشر شد.
پایگاه خبری «ساندی تایمز» گزارش داد که تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد پارلمان اروپا بستری برای آزار و اذیت جنسی است و برخی از مقامات ارشد پارلمان بر این عقیده هستند که می‌توانند هر اقدامی با کارمندان زن جوان در این پارلمان انجام دهند.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/79660/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

آمریکا هرگونه حمله هوایی در عراق را رد کرد

دفاع هوایی روسیه 50 پهپاد اوکراینی را ساقط کرد

میزان موفقیت‌ ‌عملیات وعده صادق از زبان جانشین فرمانده‌ کل سپاه

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

اکران آنلاین «آخرین تولد» با بازی الناز شاکردوست

رونمایی از پوستر رسمی جشنواره فیلم «کن»

دستورکار هفته جاری مجلس

افزایش سودآوری صنایع با اجرای واحد بازیافت گاز دی‌اکسید کربن ایرانی

7 متهم طلاق بعد از 20سال زندگی

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

اشک‌های نماینده مالت از سخنان نماینده فلسطین درباره رنج‌ها و سربلندی غزه

ده بلایی که نتانیاهو بر سر اسرائیل آورد!

متلک بانمک سریال «نون خ» به قیمت طلا

ریچارد‌ هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد

طلای جهانی از رکورد فاصله می‌گیرد؟

کارواش خانگی مدل Gunjet

اعتراض دانشجویان دانشگاه آمریکایی کلمبیا به اخراج حامیان فلسطین

دستگیری چند کارمند شرکت گوگل پس از اعتراض به همکاری این شرکت با اسرائیل

«مارال»؛ روایت دختری 15 ساله که مجبور به ازدواج است

ناوگروه‌های ایران در کدام دریاها هستند؟

چهره بازیگر سریال «پایتخت» در 50 سالگی

نورنیوز: خبرسازی رسانه‌های غربی درمورد آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران تکذیب شد

«هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!

آمریکا اولین اورانیوم غنی شده 90 کیلویی را تولید کرد

فروش بالای فیلم‌ها دستاورد سینماگران است نه دولتمردان

معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

متن و حواشی سفر رئیس‌جمهور به سمنان

سهم 41 درصدی ابرپروژه‌های نفتی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی دولت سیزدهم

هنیه برای دیدار با اردوغان وارد ترکیه شد

آمریکا بدلیل حمایت از جنایات رژیم پهلوی به پرداخت بیش از یک میلیارد دلار محکوم شد

عضو گروه بیتلز و همسرش چرا به ایران آمدند؟/ از بازارگردی و خوردن کباب تا دیدار با ویگن/ تصاویر

روایت جالب یک اقتصاددان از دلیل افزایش عجیب قیمت طلا

راه‌اندازی قطار سریع‌السیر در کره برای ترغیب جوانان به ازدواج

تصاویری از خودسوزی یک نفر مقابل دادگاه ترامپ

شولتس: جنگ اوکراین احتمالا چندین سال طول می‌کشد

کروز کنترلی که فقط ماشین ارسطو عامل داره!

کنایه همراه وزیر خارجه در نیویورک به یک خبرنگار

جزئیاتی از دور دوم انتخابات مجلس؛ زمان آغاز تبلیغات مشخص شد

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

استایل بن سلمان در محل کار؛ رونمایی ولیعهد عربستان از دفتر کارش!

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

بنسو سورال: بعد از «مست عشق» هر نقشی را قبول نمی‌کنم

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

سرمقاله اطلاعات/ ایران اوج بازدارندگی و قدرت بلامنازع

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی