اخبار محرمانه

آخرين مطالب

فراز و فرودهای «مهران مدیری» و «محمدرضا گلزار» در تعطیلات نوروزی فرهنگی اجتماعی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - خبرآنلاین / با گذشت 10 روز از اکران فیلم‌های نوروزی، رقابت در صدر جدول پرفروش‌ها بین دو فیلم «رحمان 1400» و «متری شیش و نیم» در جریان است. به نظر می‌آید در حالی که فروش فیلم کمدی منوچهر هادی با بازی محمدرضا گلزار و مهران مدیری فراز و فرودهای زیادی در چند روز گذشته داشته است، فیلم درام سعید روستایی با بازی نوید محمدزاده و پیمان معادی روند یکنواختی را در گیشه طی می‌کند.
فروش فیلم‌ها در پنجمین روز از فروردین (دوشنبه) با افزایش نسبی همراه شد که به تبع آن مخاطبان بیشتری نیز به تماشای هفت فیلم سینمایی نوروزی در سینماها نشستند. این افزایش فروش در حالی صورت گرفته است که دوشنبه، نخستین روز کاری در سال 98 بود.
همچنین در این روز فروش قابل توجه فیلم سینمایی «رحمان 1400» به کارگردانی منوچهر هادی ثبت شد و این فیلم اختلافش را با سایر رقبا در گیشه بیشتر از گذشته کرد. در کل میزان فروش و تعداد مخاطبان نسبت به روز یکشنبه چهارم فروردین با افزایش همراه بود و سینماهای سراسر کشور، یک میلیارد و 515 میلیون تومان فروش داشتند و 99 هزار و 70 نفر نیز به تماشای فیلم‌های روی پرده نشستند.
رحمان 1400 اوج می‌گیرد
«رحمان 1400» در این روز توانست رکورد فروش 634 میلیون و 986 هزار تومانی را به نام خود ثبت کند تا با توجه به تغییرات نه چندان مشهود سایر فیلم‌ها، اختلاف خود را با رقبایش در اکران افزایش دهد و در کل تا به امروز سه میلیارد و 890 میلیون تومان فروش داشته باشد.
منوچهر هادی در این فیلم که مضمونی کمدی دارد از حضور بازیگران سرشناسی چون محمدرضا گلزار و مهران مدیری بهره برده است. داستان فیلم هم که به مسائل روز از جمله بحث داغ رانت‌خواری و ژن خوب می‌پردازد، در موفقیت گیشه این فیلم موثر بوده است. گلزار پیش از این نیز در فیلم «آینه بغل» که سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران است، با این کارگردان همکاری داشت و در کنار جواد عزتی برگ برنده او برای کسب گیشه بود.
«رحمان 1400» از روز نخست اکران تا به امروز با وجود آنکه صدرنشین گیشه اکران نوروزی بوده و بیشترین فروش را در اختیار داشته، اما سیر ثابتی را طی نکرده است. پنج روز نخست اکران، این فیلم (از 25 تا 29 اسفند) نوسان زیادی در فروش داشت و در دو روز پایانی سال طبق روال هر ساله با افت فروش همراه بود. در واقع شیب افزایش فروش آن از روز پنجشنبه اول فروردین آغاز شد و تا روز یکشنبه چهارم فروردین که کاهش نسبی داشت به پایان رسید. این فیلم در این روزها به ترتیب 328، 594، 812، 868 و 707 میلیون تومان فروش داشته است. در کل 296 هزار و 643 نفر از آغاز اکران تا به امروز به تماشای «رحمان 1400» نشسته‌اند.
متری شیش و نیم، سودای رکوردزنی
«متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی که نزدیک‌ترین تعقیب کننده «رحمان 1400» در اکران است، روز دوشنبه پنجم فروردین تغییری چندانی در میزان فروش خود نداشت و در نهایت با 478 میلیون و 837 هزار تومان پرونده خود را بست. این فیلم تا به امروز سه میلیارد و 64 میلیون تومان فروش داشته است و در جایگاه دوم جدول فروش قرار داد، این در حالیست که در رقابت با چهار فیلم کمدی که در حال اکران هستند، «متری شیش و نیم» یک درام جدی است که توانسته در چنین جایگاهی قرار بگیرد.
البته مطمئنا با توجه به مضمون پلیسی فیلم و ترکیب بازیگران «متری شیش و نیم» که عبارتند از پیمان معادی، نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار، گیشه این فیلم پرقوت‌تر هم خواهد شد و با ادامه این روند می‌توان پیش بینی کرد.
«متری شیش و نیم» هم جدای از آنکه با یک روز تاخیر روی پرده رفت، سرنوشت مشابه «رحمان 1400» داشته است و در روزهای 26 و 27 اسفند توانست فروش خوبی را تجربه کند اما دو روز پایانی سال، شیب فروشش نزولی شد و از اول تا پنجم فروردین بار دیگر سیر صعودی به خود گرفت. این فیلم در روز پنجم فروردین کاهش فروش داشت و از 645 میلیون تومان به 478 میلیون و 837 هزار تومان رسید. تا به امروز 225 هزار و 418 نفر به تماشای «متری شیش و نیم» نشسته‌اند که البته با پیش بینی سیدجمال ساداتیان، تهیه کننده این فیلم فاصله بسیاری دارد، او پیش از آغاز اکران نوروزی به خبرآنلاین گفته بود که پیش بینی می‌کند «متری شیش و نیم» در اکران نوروزی پنج تا شش میلیون نفر مخاطب داشته باشد.
سایر فیلم‌های روی پرده چه وضعیتی دارند؟
«چهار انگشت» ساخته حامد محمدی در روز گذشته توانست 187 میلیون تومان از گیشه را از آن خود کند تا این فیلم هم به باشگاه میلیاردی‌های سینمای ایران بپیوندد و فروش یک میلیارد و 92 میلیون تومانی را به نام خود ثبت کند. این کارگردان پس از تجربه موفقی که با امیر جعفری و جواد عزتی «اکسیدان» داشت، در این فیلم بار دیگر از این زوج که برگ برنده‌اش به شمار می‌آیند استفاده کرده که تا به امروز نیز نسبتا جواب داده است.
فیلم محمدی که در نخستین روزهای هفته توانسته بود با اختلاف بسیاری نسبت به سایر فیلم‌ها پس از «رحمان 1400» در صدر جدول فروش قرار بگیرد، خیلی زود، ناچار به عقب‌نشینی شد و رقیب سرسختی چون «متری شیش و نیم» پیدا کرد.
در روز دوشنبه، سایر فیلم‌های روی پرده از جمله «زندانی‌ها» ساخته مسعود ده نمکی 90 میلیون تومان، «پیشونی سفید 3» به کارگردانی سیدجواد هاشمی 49 میلیون تومان، «ژن خوک» ساخته سعید سهیلی 37 میلیون تومان و «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی 36 میلیون تومان فروش داشتند.
مهدی درستی

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/80474/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک کاردستی جالب و آموزنده برای بچه ها

خاطره بامزه بهرام افشاری از قد بلندش!

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

تظاهرات میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه

دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند

صحبت‌هایی رحیم پور ازغدی خطاب به آنهایی که می‌گویند «مقصر کشتار در غزه، حماس است»

تاریخ‎نگاری یک‌طرفه

حماس: هیچ پیشنهادی جز آتش‌بس در غزه را نمی پذیریم

آلزایمر ارزی دولتمردان

روند بازیابی پیکر شهدا از گورهای دسته جمعی در بیمارستان ناصر همچنان ادامه دارد

چهره ها/ تصویر نچرال آزاده صمدی در کنار ناخدا علی

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان

نکات مهم برای خرید لوازم آرایشی

نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟

هشدار درباره نفت 100 دلاری و تورم جهانی

حمله به 102 کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در 202 روز

«اشکان خطیبی» پس از مهاجرت: در ایران همه چیز داشتم و مدیر بودم!

مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود

فریادهای اعتراض دانشجویان دانشگاه کلمبیا علیه رئیس کنگره آمریکا

اینا داماد نیستن بلا هستن!

درخواست وزیر خارجه آمریکا از چین در رابطه با ایران و کره شمالی

حمله روزنامه زاکانی به آرایش سحر دولت‌شاهی

هاآرتس مطرح کرد: اسرائیل در تله‌ای استراتژیک

رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند

خانه‌ دار کردن مردم به سبک دولت سیزدهم

ترکیه روابط تجاری خود را با اسرائیل قطع کرد

اظهارات جدید معاون پارلمانی رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود

پولیتیکو: اتحادیه اروپا تحریم گاز طبیعی مایع روسیه را بررسی می‌کند

وقتی عمو کاووس خوش سفر کلافه میشه!

صدام و هیتلر؛ از میل به ویرانگری تا قهرمان پرستی

صادرات 500 میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته

طالبان سه کشور همسایه افغانستان را به حمایت از داعش متهم کرد

کاخ معروف خاطرات هاشمی رفسنجانی!

این رنگ هارو باهم بپوش

کدام دانشگاه‌های آمریکا شاهد برگزاری اعتراضات دانشجویی در حمایت از غزه است؟

مار در آستین بود این دختر!

سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست

واردات قهوه 75 درصد افزایش یافت

کودک فلسطینی: آرزو داشتم بازیکن فوتبال شوم اما اشغالگران صهیونیست پاهایم را از من گرفتند

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم

برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان

بابا بهت گفتم طلاقمو از شوهرم بگیر

پسربچه گمشده به آغوش مادرش بازگردانده شد

انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

تو که عاشق نیستی آویزونی

دست ردِ پاکستان به سینه آمریکا در ارتباط با ایران

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

9 روش موثر برای از بین بردن بوی عرق در تابستان

تفسیر عجیب امیرعلی نبویان از والیبال و بدنسازی

من چیم از اون دختر خل‌وچل کمتره؟!

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی