اخبار محرمانه

آخرين مطالب

مریم بحرالعلومی: سیمرغ بلورین به من انگیزه داد فرهنگی اجتماعی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - آخرین خبر / کارگردان فیلم سینمایی «پاسیو» جشنواره جهانی فیلم فجر را دارای اتمسفری صمیمی و حرفه‌ای ارزیابی کرد و با توجه به روند برگزاری و تصمیم‌گیری‌ها و نحوه مدیریت، واژه جهانی را برازنده این جشنواره دانست.
مریم بحرالعلومی کارگردان فیلم «پاسیو» که در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر سیمرغ بهترین کارگردانى را از بخش جلوه‌گاه شرق به دست آورد گفت: سال گذشته زمانی که فیلم «پاسیو» را به جشنواره جهانی فیلم فجر ارائه دادم، بسیاری از همکاران به این کارم اعتراض کردند و معتقد بودند که فیلمم در آنجا دیده نمی‌شود و مورد توجه قرار نخواهد گرفت، ولی بر اساس ارزیابی که از دوره‌های قبلی این جشنواره داشتم تصمیم گرفته بودم که حتما فیلمم را به جشنواره جهانی فیلم فجر بفرستم و اصلا تصور اینکه در بخش مسابقه باشم و سیمرغی بگیرم نداشتم.
وی ادامه داد: وقتی «پاسیو» برای حضور در بخش مسابقه انتخاب شد، این قوت قلب برای من به عنوان فیلمسازی که تجربه اولش در قالب ویدیویی و با بودجه اندک شخصی ساخته شده، شکل گرفت. فیلم در جشنواره در یک قواره استانداردی به نمایش درآمد که هر یک از نمایش‌ها کیفیت خاص خودشان را داشتند و من فیلمم را با مردم، اهالی رسانه، اعضای باشگاه جشنواره، متخصصان و فیلمسازان ببینم و همچنین گپ و گفت‌ها و پوشش‌های رسانه‌ای خیلی خوبی داشتیم که از همان زمان پیش زمینه‌ای شد که تاثیرش را در زمان اکران دیدیم.
بحرالعلومی اظهار کرد: جایزه و سیمرغ برایم اتفاق ویژه‌ای بود که مزید بر علت شد تا ما بتوانیم با قدرت بیشتری برای اکران فیلم برنامه‌ریزی کنیم و در نهایت به تمام آن دوستانی که معتقد بودند تلاش برای رساندن فیلم با عجله و انرژی مضاعف به منظور حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر بیهوده است، ثابت شد که فیلم‌ها در جشنواره جهانی فجر فارغ از تیتراژ دیده، انتخاب و داوری می‌شوند و دست‌اندرکاران این جشنواره بدون توجه به اینکه این چندمین کار یک کارگردان است و در فیلم‌ها چه استار یا سوپراستار‌هایی حضور دارند، آثار را می‌ببینند و انتخاب و داوری می‌کنند و هیچ یک از این موارد نمی‌تواند امتیاز و دلیلی برای حضور یا عدم حضور یک فیلم در جشنواره باشد؛ این نکته‌ای است که با توجه به انتخاب و جایزه فیلم «پاسیو» کاملا واضح است.
وی افزود: از نکات مثبت دیگر این بود که مهمان‌های خارجی حاضر در جشنواره با فیلم ارتباط خوبی برقرار کردند و این موضوع به قدری برایم خاطره خوشی بود که امسال غمگینم که فیلمی در جشنواره جهانی فیلم فجر ندارم، ولی قطعا به عنوان یک تماشاگر اولین نفری خواهم بود که در جشنواره حضور پیدا می‌کنم، فیلم می‌بینم و از آن اتمسفر سلامت و بی غل و غش و بدون روابط و ضوابط نادرست لذت می‌برم.
برنده سیمرغ بهترین کارگردانى را از بخش جلوه‌گاه شرق سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر تصریح کرد: من یکی از علاقه‌مندان به جشنواره جهانی فیلم فجر هستم و افتخار می‌کنم به سیمرغی که با اولین فیلمم و در اولین حضورم از این جشنواره دریافت کردم و همیشه به دوستان و همکارانم با افتخار می‌گویم که فراتر از سیمرغ این است که الیور استون برای من دست زده است؛ این امر قواره یک جشنواره جهانی را نشان می‌دهد که واقعا واژه جهانی برایش برازنده است.
وی تاکید کرد: دلیل تعاریف من از این جشنواره جایزه‌ای که دریافت کردم، نیست، زیرا در مصاحبه‌هایی که قبل از اختتامیه داشتم هم به این نکات اشاره کرده بودم. جایزه برایم فقط یک شادی و شیرینی مضاعفی بود، علاوه بر تمام امتیاز‌ها و نکات مثبتی که حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر برایم داشت.
کارگردان «پاسیو» بیان کرد: در طول سال گذشته هر جایی که بحثی در رابطه با جدا بودن یا نبودن جشنواره جهانی از جشنواره ملی فجر بود، من جزو طرفداران جشنواره جهانی بودم، هر چند که شاید خیلی از افراد این تصور را داشتند که دلیلش جایزه‌ای است که گرفتم، اما واقعا هر کس حتی برای تماشای یک فیلم در این جشنواره حضور پیدا کرده باشد، قطعا حال خوبی که در این جشنواره جاری است، تجربه کرده و بر صحبت‌های من صحه می‌گذارد.
وی دلیل تفاوت و خاص بودن جشنواره جهانی را این طور ارزیابی کرد: در این چند سالی که جشنواره جهانی به صورت مستقل برگزار شده، همیشه شاهد یک صمیمیت و در عین حال حرفه‌ای‌گری در فضای اجرایی و ستاد برگزاری و مدیریت جشنواره بوده‌ام؛ اینکه ما بسیاری از افراد بدنه سینما شامل بازیگران، کارگردان‌ها، تهیه‌کنندگان و حتی برنامه‌ریزان و دستیاران سینما را در بخش‌های مختلف و ستاد اجرایی جشنواره می‌بینیم، یکی از نکات مهم این جشنواره است. حضور دوستانی که سینما را از نزدیک تجربه و زندگی کرده‌اند و اساسا حرفه‌شان سینماست یکی از مهم‌ترین دلایل وجود جو صمیمانه و حرفه‌ای در این جشنواره است که این صمیمیت جاری هم بر دل مهمانان خارجی جشنواره می‌نشیند و هم ما که از اهالی سینما هستیم در این فضا احساس خودمانی بودن داریم.
وی تاکید کرد: یکی از دیگر دلایل این امر هم این است که افراد بر اساس روابط و مناسبات شخصی‌شان در این جشنواره حاضر نشده‌اند. یعنی علاوه بر اینکه فیلم‌ها فارغ از تیتراژ برای حضور در بخش‌های رقابتی انتخاب شده‌اند، در بخش‌های غیررقابتی هم به قدری فضا و در واقع آغوش جشنواره باز بوده برای اینکه فیلم‌ها بیایند و در بخش بازار فرصت نمایش داشته باشند که رگه‌های صمیمیت و فضای دوستانه کاملا مشهود است و می‌توان گفت این مهم‌ترین نقطه قوت جشنواره جهانی است.
بحرالعلومی خاطرنشان کرد: شرایط حاکم بر جشنواره جهانی فیلم فجر بر خلاف جشنواره ملی فجر است که متاسفانه گاهی حواشی موجب می‌شود اصل موضوع که فیلم‌ها هستند به فراموشی سپرده شوند. در جشنواره جهانی فجر به من کوچک‌تر تازه کارگردان شده به همان اندازه بها و فرصت داده شد، که به دوستانی که چندین و چند فیلم ساخته‌اند و این برای جشنواره‌ای به عنوان یک جشنواره جهانی امتیاز بزرگی است، زیرا در هیچ جای دنیا به فیلم‌ها صرف سابقه یا کمیت هزینه شده برای تولیدشان بها داده نمی‌شود و این فیلم‌ها هستند که حرف خودشان را می‌زنند؛ به نظرم جشنواره جهانی فیلم فجر به حرف فیلم‌ها گوش می‌دهد نه صاحبان فیلم‌ها.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/87122/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

اصلا حوصله کارکردن در این روزهای بهاری را ندارم

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

شمار شهدای غزه به 34 هزار و 49 نفر رسید

واکنش سفارت ایران در لندن به کمپین نمایندگان پارلمان انگلیس علیه سپاه

وزیر دفاع سابق آمریکا: سکوت ایران و اسرائیل می‌تواند نشانه پایان تنش‌ها باشد

اظهارنظر بولتون درباره واکنش ناچیز رژیم صهیونیستی: ایران در این مورد خیلی خیلی خوش‌شانس بود

شبکه 12 تلویزیون رژیم اسرائیل: ایرانی‌ها ما را مسخره‌ می‌کنند

بچه بال مگسی رو واکس زده!

ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات با حضور رئیس ستادکل نیروهای مسلح

سردار شکارچی: قدرت بازدارندگی ایران مانع تهاجم دشمنان است

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

ترفند آویزان کردن شلوار

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

زخمی شدن 5 نوجوان بر اثر تیراندازی در مریلند

چهره ها/ شوخی جالب شاهرخ استخری با بازپخش سریال هایش

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

نابودی بزرگترین مرکز داروسازی نوار غزه به دست اشغالگران صهیونیست

دیدار ماکرون با میقاتی در پاریس

امیرعبداللهیان: نتانیاهو از کنترل خارج شده و باید مهار شود

فرمانده ارتش به فرمانده سپاه پیام داد

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

فیلم شهرک در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی «کازابلانکا»

شروع یک انقلاب در درمان طاسی سر

وداع تلخ مادر با کودک خردسالش که در بمباران صهیونیست‌ها به شهادت رسید

آزمایش یک موشک قاره پیمای جدید در کره شمالی

خانواده جعفری‌جوزانی عزادار شدند

آهنگ «معین زد» رو از خود خواننده قشنگ‌تر خوندن!

چالش مرندی برای مجری معروف انگلیسی: در برنامه‌ات فیلم سرهای بریده‌شده اسرائیلی‌ها را نشان بده!

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

روشی جالب برای قفل کردن درهای خانه برای دزد نزدن

ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

وعده مقام وزارت نیرو برای رفع مشکلات فنی انتقال برق ایران، آذربایجان و روسیه

ازدواج سه زوج فلسطینی در دل جنگ

زلنسکی: ناتو باید روشن کند متحد کی‌یف هست یا نه

مدیر مدرسه‌ دختر یا نامزد سابق پدر؟

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

آمریکا هرگونه حمله هوایی در عراق را رد کرد

دفاع هوایی روسیه 50 پهپاد اوکراینی را ساقط کرد

میزان موفقیت‌ ‌عملیات وعده صادق از زبان جانشین فرمانده‌ کل سپاه

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

اکران آنلاین «آخرین تولد» با بازی الناز شاکردوست

رونمایی از پوستر رسمی جشنواره فیلم «کن»

دستورکار هفته جاری مجلس

افزایش سودآوری صنایع با اجرای واحد بازیافت گاز دی‌اکسید کربن ایرانی

7 متهم طلاق بعد از 20سال زندگی

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی