اخبار محرمانه

آخرين مطالب

جهانگیری: امروز مردم شرایط سختی را تحمل می‌کنند سیاسی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - تسنیم / معاون اول رئیس‌جمهور گفت: امروز مردم شرایط سختی را تحمل می‌کنند و با ظالمانه‌ترین تحریم‌ها روبرو هستند.
اسحاق جهانگیری در دومین جشنواره ملی «زن و علم، جایزه دکتر مریم میرزاخانی» که در دانشگاه تهران برگزار شد با تبریک میلاد منجی عالم بشریت اظهار داشت: جهان امروز بیش از هر زمان دیگری منتظر حضور منجی و برقراری عدل و داد در دنیا است.
وی با اشاره به افتخارآفرینی دانشمند جوان ایرانی پرفسور مریم میرزاخانی تصریح کرد: عملکرد شادروان میرزاخانی موجب شد تا توجه همه انجمن‌ها، نهادهای علمی ـ تخصصی و دستگاه‌های اجرایی کشور به موضوع زن و علم جلب شود و به پاس دانش او، روز تولدش به عنوان روز زن و ریاضیات در سطح جهان نام گرفت.
معاون اول رئیس‌جمهور افزود: دکتر مریم میرزاخانی افق‌های جدیدی را در علم ریاضیات ایجاد کرد و توانست در سطح بین‌المللی سرآمد و منحصر بفرد باشد.
جهانگیری با بیان اینکه انتظار می‌رود در ایران که وطن دکتر مریم میرزاخانی است توجه بیشتری به دستاوردهای این دانشمند صورت گیرد، گفت: مسیری که این دانشمند در دوران حیاتش طی کرد باید بیش از پیش مورد توجه مجامع علمی و مردم کشور قرار گیرد.
وی تاکید کرد: جوانان نخبه ایرانی این توانمندی و ظرفیت را دارند که در سطح بین‌المللی بدرخشند و ایران را در سطح جهان سربلند کنند.
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه جامعه قدرشناس ایران هم در دوره عمر کوتاه دکتر مریم میرزاخانی و هم پس از مرگ ناگهانی و اندوه‌بار ایشان قدردان این دانشمند کشور بودند، گفت: دکتر مریم میرزاخانی همواره اصرار داشت که فرزندش تابعیت ایرانی داشته باشد و دولت نیز به پاس احترام به زنان کشور قانون قدیمی تابعیت را که براساس آن فرزندان فقط می‌توانستد از پدر تابعیت دریافت کنند با فرستادن لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی اصلاح کرد و امیدواریم هر چه زودتر این لایحه تصویب شود.
جهانگیری با اشاره به وجود نخبگان و دانشمندان بزرگ ایرانی که در داخل و خارج کشور در مسیر سربلندی ایران گام بر می‌دارند، خاطر نشان کرد: این افراد قهرمانان ملی و سرمایه‌های نمادین و علمی کشور هستند و ما باید با اتکا به همین سرمایه‌ها،‌ انگیزه‌ها را در کشور تقویت کرده و ضمن کشف استعدادها، سرمایه اجتماعی را افزایش دهیم.
وی مسئولیت سنگین استفاده از سرمایه‌های علمی و نمادین کشور را یادآور شد و افزود: مسئولین و نهادهای علمی مسئولیت دارند و می‌توانند تا به مدد سرمایه‌های علمی و نمادین کشور را از شرایط دشوار پیش‌ رو عبور دهند و با تبدیل تهدیدها به فرصت بتوانند افق‌های جدیدی را از دل حوادث تلخ پیش روی کشور بگشایند.
معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف این است که امید نسل جوان را نسبت به آینده کشور افزایش دهیم و راهکار دست‌یابی به این موضوع این است که نخبگان، دانشگاهیان و اساتید کشور افق‌های جدیدی پیش روی جامعه بگشایند.
جهانگیری اضافه کرد: امروز مردم شرایط سختی را تحمل می‌کنند و با ظالمانه‌ترین تحریم‌ها روبرو هستند و اگر این فشارها نبود با اتکا به توانمندی علمی و ظرفیت‌های ایجاد شده کشور می‌توانست بیش از پیش در مسیر شکوفایی، رفاه مردم و پیشرفت کشور قرار گیرد.
وی در ادامه به موضوع بارش‌های اخیر و سیل نیز اشاره و خاطر نشان کرد: سیل بخش وسیعی از کشور را در بر گرفت و 24 استان کشور متحمل خسارات فراوانی شدند. برآورد اولیه خسارات که به زندگی مردم، اراضی کشاورزی و راه‌ها و زیرساخت‌ها واردشده نشان می‌دهد میزان این خسارات تاکنون حدود 40 هزار میلیارد تومان بوده است.
** یکی از دغدغه‌های دولت تامین آب شرب برای شهرها و روستاهای کشور بود
معاون اول رئیس‌جمهور اظهار داشت: البته ایران به شدت به این بارندگی‌ها نیاز داشت چرا که سال گذشته در همین ایام یکی از دغدغه‌های اصلی دولت تامین آب شرب برای بسیاری از شهرها و روستاهای کشور بود و با این بارش‌ها خداوند نعمت فراوانی را به ما عنایت کرد.
جهانگیری افزود: البته در جریان وقوع سیل با وجود همه مشکلات و خسارت‌ها، جلوه‌های درخشانی نیز از حضور و انسجام مردم، نهادها و دستگاه های مختلف به نمایش درآمد و بار دیگر نشان داد که ملت ایران فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی در درون خود دارد که می‌توان برای پیشرفت کشور از آن استفاده کرد.
وی با تاکید بر اینکه از دل هر سختی می‌توان فرصت‌هایی برای پیشرفت استخراج کرد، خاطر نشان کرد: وظیفه نخبگان و دانشگاهیان کشور این است که فرصت‌ها را شناسایی و در مسیر قاعده‌مند در جهت توسعه کشور قرار دهند.
معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه به شدت به یک زبان و فهم مشترک از مسائل نیازمند هستیم، گفت: ما برای عبور از مسائل و مشکلات به واژه‌گانی نظیر امید، تاب آوری، همبستگی، تحرک و تفاهم نیاز داریم و وقت آن است که جامعه علمی و نخبگان کشور همه ظرفیت‌ها را به صحنه بیاورند زیرا کارآمدی جمهوری اسلامی ایران جز از طریق به صحنه آوردن تمام سرمایه‌های کشور افزایش پیدا نخواهد کرد.
جهانگیری با بیان اینکه آینده ایران در گرو توسعه علم و فناوری است و نهضت تولید علم و فناوری که در کشور به راه افتاده سرمایه بزرگی برای آینده کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: توسعه علمی فقط منحصر به رشد علمی نمی‌شود بلکه اگر توسعه علمی در کشور رخ دهد شاهد توسعه و پیشرفت در همه ابعاد و زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خواهیم بود.
وی از همه دستگاه های اجرایی خواست زمینه را برای استفاده از ظرفیت‌های مراکز علمی کشور در جهت توسعه فراهم کنند و گفت: اگر به ظرفیت‌های علمی کشور کم‌توجهی شود و یا توجه نشود این جفا در حق کشور خواهد بود.
معاون اول رئیس‌جمهور در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه اگر فرصت رقابت وجود داشته باشد و میدان برای حضور زنان فراهم گردد، زنان جایگاه خود را به دست خواهند آورد، گفت: براساس گزارش‌های ارائه شده 47 درصد پذیرفته‌شدگان دانشگاه دختر و بیش از 27 درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را زنان تشکیل می‌دهند و در مواردی هم که زنان موفق نشده‌اند به جایگاه اصلی خود دست پیدا کنند، یا تصمیم‌گیری مدیریتی دخیل بوده و یا فرصت رقابت برای آنان مهیا نبوده است.
جهانگیری افزود: دولت نیز در همین راستا در یکی از جلسات شورای عالی اداری تصویب کرد که طی برنامه ششم توسعه کشور باید 30 درصد از جایگاه‌های مدیریت اجرایی کشور در اختیار زنان قرار گیرد.
در این مراسم ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده نیز مریم میرزاخانی را شخصیتی جهانی و بین المللی توصیف کرد و گفت: دکتر میرزاخانی توانست جایگاه ممتاز علمی دختران و پسران ایرانی را به نمایش بگذارد و به پاس دانش و خدمات او روز تولدش را بعنوان روز جهانی زنان در ریاضیات نام‌گذاری کردند.
در این مراسم با حضور معاون اول رئیس‌جمهور از برگزیدگان این جشنواره در رشته‌های مختلف قدردانی شد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/87895/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

باهنر: وحدت شکنی بلای مجلس است

چطور با خودشیفته‌ها رفتار کنیم؟

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح

آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت

بازیگر سفارشی که کارگردان رو تحقیر میکنه!

لاپید: بن‌گویر با یک توئیت یک‌کلمه‌ای اسرائیل را مضحکه دنیا کرد

روایت خبرگزاری روسی از سخنان سفیر ایران درباره پاسخ قاطع ایران به حمله تل آویو

دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان

رئیس جمهور: «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

پکن: با هر رفتاری که تنش را در خاورمیانه زیاد کند مخالفیم

تلویزیون آخر هفته چه فیلم هایی پخش می کند؟

استقبال دامغانی‌ها از رئیس‌جمهور ساعاتی پس از زلزله

واکنش جالب شبنم مقدمی به آهنگ گل پامچال

مقامات اسرائیلی نمایش تمسخرآمیز ریزپرنده‌ها را پایان حمله به ایران اعلام کردند

واکنش جالب مردم اصفهان به هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده‌ توسط پدافند

واکنش فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان

آمریکا برای کمک نظامی به آرژانتین بودجه اختصاص داد

واکنش فرمانده ارتش به حادثه امروز صبح اصفهان

هاشمی‌طبا: اگر ریشه فساد از بالا خشک نشود، جواب گرفتن واقعاً سخت است

چرا رسانه‌های غربی وقایع امروز ایران را بزرگنمایی کردند؟

واکنش انگلیس به حادثه اصفهان: کاهش تنش‌ها ضروری است

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

مسلمانان روهینگیایی در میانمار قربانی سربازگیری اجباری!

خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان

مقابله پدافند هوایی با چند ریزپرنده در اصفهان سوژه فضای مجازی شد

اجتماع یمنی‌ها در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه

الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

امیرعبداللهیان در جلسه شورای امنیت چه گفت؟

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

ماشینش «گاوکنترل» داره!

افشاگری عجیب امیرعلی نبویان از تقلب در بازی پدرخوانده و شب های مافیا

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

ترک جلسه شورای امنیت توسط هیات الجزایری هنگام شروع سخنرانی نماینده رژیم صهیونیستی

فراخوان حماس برای حضور گسترده فلسطینیان در مسجد الاقصی

حزب الله تجمع نظامیان صهیونیست را در مجاورت پایگاه راهب هدف قرار داد

کنایه سنگین آشنا به اسرائیلی‌ها: موشک یا موش کوچک؟!

استقبال مردم استان سمنان از رئیس‌جمهور

روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک

واکنش فرمانده ارتش به امروز صبح حادثه اصفهان

عضو دفتر نشر آثار رهبر انقلاب: برخی مسئولان به دلیل کارهای بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر گرفتند

مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه

فروش نفت ایران به بالاترین سطح 6 سال گذشته رسیده است

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی