اخبار محرمانه

آخرين مطالب

بررسی اصل و فرع سفر ظریف به آمریکا سیاسی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - تابناک / دارودسته تبهکار جنگ‌طلب و قصاب‌ها، تیم بدنام B (بولتون، بیبی نتانیاهو، بن سلمان و بن زاید)، برای چیزی بسیار فراتر از آنچه تو برای آن چانه می‌زنی، نقشه کشیده‌اند. این ویدئوی وایس را ببین. فیلم هالیوودی وایس در مورد «دیک چینی» معاون اول رژیم آمریکا در زمان جورج بوش پسر، ساخته 2018 و نامزد هشت اسکار است...
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه روز سه‌شنبه سوم اردیبهشت برای شرکت در نشست «روز بین‌المللی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح» در مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک شد؛ سفری که در آن اتفاقات زیادی افتاد؛ از توئیت های حساب شده تا پیشنهادی که او به همتای آمریکایی اش داد تا آنها متوجه باشند، در حال اجرای سناریویی هستند که «تیم B» به دنبال آن است.
به گزارش «تابناک»؛ ظریف در مسیر پرواز به نیویورک، طی مطلبی در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی نوشت: تشدید تروریسم اقتصادی علیه ایرانی‌ها نشان دهنده استیصال و ترس رژیم آمریکا و شرکای جرم منطقه‌ای آن است. او همچنین با انتشار ویدئویی از سخنان «مایک پمپئو» وزیر خارجه فعلی و رئیس سابق دستگاه جاسوسی آمریکا (سیا)، که در آن به دروغ و فریبکاری و دزدی در سمت ریاست سیا اذعان می‌کند، نوشت: «آقای پامپئو در وزارت امور خارجه هم به همین کار ادامه می‌دهی؟ آقای ترامپ، کارزار انتخاباتی تو علیه مداخلاتِ احمقانه‌یِ پرهزینه بود.
دارودسته تبهکار جنگ‌طلب و قصاب‌ها، تیم بدنام B (بولتون، بیبی نتانیاهو، بن سلمان و بن زاید)، برای چیزی بسیار فراتر از آنچه تو برای آن چانه می‌زنی، نقشه کشیده‌اند. این ویدئوی وایس را ببین. فیلم هالیوودی وایس در مورد «دیک چینی» معاون اول رژیم آمریکا در زمان جورج بوش پسر، ساخته 2018 و نامزد هشت اسکار است.
برنامه‌های ظریف در نیویورک چه بود؟
ظریف در یکی از برنامه‌هایش در آمریکا در روز چهارشنبه چهارم اردیبهشت در نشست «انجمن جامعه آسیا» در نیویورک، با اشاره به اقتدار و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر یکی از استراتژیک‌ترین آبراهه‌های جهان یعنی «تنگه هرمز»، به آمریکایی‌ها گوشزد کرد که برای عبور از این تنگه، باید از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجازه بگیرند.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در نشست عالی‌رتبه مجمع عمومی ملل متحد برای بزرگداشت و ارتقای روز بین‌المللی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح در روز چهارشنبه چهارم اردیبهشت در نیویورک گفت: برای دفاع از چندجانبه گرایی، لازم است مانع دستیابی آمریکا به منافع مورد تصورش از اقدامات غیرقانونی آن کشور شد و با قوت تمام هرگونه فشاری را که به دیگران وارد می‌آورد تا حقوق بین الملل و قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض کنند، رد کرد.
مصاحبه ظریف با ترامپی‌ترین رسانه آمریکایی
اما یکی دیگر از برنامه‌های ظریف در سفر به آمریکا، مصاحبه او با شبکه فاکس‌نیوز بود؛ شبکه‌ای که به نوعی رسانه نومحافظه‌کاران جنگ‌طلب آمریکایی و محبوب‌ترین رسانه نزد دونالدترامپ رئیس‌جمهور رسانه‌ستیز آمریکاست. این شدت علاقه ترامپ به فاکس نیوز به اندازه ای است که سخنگویان وزارت خارجه آمریکا در دوره ترامپ، معمولاً از بین مجریان فاکس‌نیوز انتخاب می‌شوند.
ظریف در بخش‌هایی از این مصاحبه که انتشار یافته، تصریح کرده که «ترامپ در به‌ زانو درآوردن و تسلیم کردن ایران، شکست خواهد خورد.» او در پاسخ به سؤال مجری فاکس‌نیوز مبنی بر اینکه آیا به اعتقاد شما «جان بولتون، اسرائیل، عربستان سعودی و امارات» می‌خواهند نظام ایران را تغییر بدهند، گفت: «این حداقل کاری است که آنها در صدد انجام آن هستند.»
چرا مصاحبه ظریف با فاکس نیوز مهم است؟
اقدامات وزیر امور خارجه کشورمان در حین سفر و در طول سفر به نیویورک و همچنین مصاحبه او با «جرالدریورا» مجری مشهور آمریکایی شبکه فاکس نیوز را می توان برنامه کاملا حساب شده ای از سوی محمد جواد ظریف دانست. او پیش از سفر همتای آمریکایی خود را خطاب قرار داده و به او هشدار می دهد:تیم B در حال هدایت دولت آمریکا به سمتی است که می توان آن را خواسته آنان خواند.
او همچنین علاوه بر سخنان و دیدارهایی که در آمریکا دارد، در یک انتخاب کاملا هوشمندانه به سمت مصاحبه با شبکه ای می رود که ترامپی ترین رسانه آمریکاست و شاید اگر پیش از انجام این مصاحبه از کارشناسان و تحلیلگران نظرخواهی می کرد، خیلی ها مخالف انجام چنین مصاحبه ای بودند، اما در حقیقت او صدای دولت و ملت ایران را از رسانه مورد علاقه ترامپ ـ که رئیس جمهور آمریکا اتفاقا از آن بسیار متأثر است ـ به گوش آمریکایی ها رساند.
او همچنین از برنامه های آتی خود برای سفر به روسیه و کره شمالی خبر داد و از تریبون فاکس نیوز، خطاب به اروپایی ها هشدار داده که فرصت اندکی برای عملیاتی کردن ساز و کار مالی با ایران در دوره تحریم دارند. او به «جرمی هانت»، وزیر خارجه انگلیس و اظهارات آمریکایی ها برای تبادل زندانیان پاسخ داده، از موضع جمهوری اسلامی در قبال ان پی تی، بستن یا نبستن تنگه هرمز، اقدامات آتی ایران در مقابله و دور زدن تحریم های ظالمانه آمریکا و ... سخن گفته است.
‏سخنان وزیر امور خارجه چنان به دل مجری و کارشناس طرفدار ترامپ شبکه فاکس نیوز نشست که او بعد از مصاحبه با ظریف، عکس سلفی گرفت که البته حاشیه های زیادی هم به همراه داشت؛ موضوعی که باعث شد در نهایت «جرالدو ریورا» موضع شدیدی علیه عربستان سعودی اتخاذ کند و بسیاری از سیاست های حمایتی ترامپ و دولتش را از سعودی ها زیر سؤال ببرد.
موضع‌گیری تند مجری فاکس نیوز علیه سعودی‌ها
کارشناس باسابقه شبکه «فاکس نیوز» در جواب هجمه‌ها به توییت او علیه اعدام 37 شهروند عربستانی و دیدار با وزیر خارجه ایران تأکید کرد، هجمه‌کنندگان به دلیل سکوت در برابر جنگ یمن و حملات 11 سپتامبر، افرادی ریاکار هستند.
«جرالدو ریورا»، کارشناس ارشد شبکه آمریکایی مورد علاقه «دونالد ترامپ» بعد از روبه رو شدن با هجمه‌های حامیان عربستان سعودی به دلیل اظهاراتش درباره ایران، در توییتی تازه به نقش‌آفرینی مستقیم ریاض در حملات 11 سپتامبر 2001، «کشتار در یمن» و قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی در استانبول اشاره کرده است.
ریورا کارشناس و مجری برجسته شبکه «فاکس‌ نیوز» که یکی از حامیان سرسخت «دونالد ترامپ» محسوب می‌شود، بعد از اظهارنظر توییتری درباره ایران با هجمه گسترده چهره‌های طرفدار عربستان سعودی رژیم صهیونیستی و دشمنان شناخته شده ایران قرار گرفته، توییت تازه‌ای منتشر کرده است.
او پیشتر با انتشار عکسی از دیدار خود با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در نیویورک نوشته بود: «همراه جناب محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران. هر عقیده‌ای هم که درباره کشور کهن او داشته باشید، آن‌ها اقلیت‌های مذهبی را کشتار نمی‌کنند، شبیه عربستان سعودی که همین اخیرا 37 نفر را اعدام کرده که 33 نفرشان شیعه بودند».
این توییت، واکنش‌های بسیاری را در پی داشته و با انتقاد حامیان عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی و افرادی که مواضع به شدت ضد ایرانی دارند، مواجه شده است.
ریورا در توییت تازه خود در پاسخ به این هجمه‌ها نوشت: «خطاب به آنهایی که از دیدارم با وزیر امور خارجه ایران انتقاد می‌کنند، آیا شما از اعدام دسته‌جمعی اخیر در عربستان سعودی هم انتقاد کردید؟ درباره کشتار در یمن چطور؟ حملات 11 سپتامبر؟ قتل خاشقجی؟ این ریاکاری متکبرانه را کنار بگذارید. شاید شما در لیست حقوق بگیران عربستان سعودی هستید».

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/90581/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک

واکنش فرمانده ارتش به امروز صبح حادثه اصفهان

عضو دفتر نشر آثار رهبر انقلاب: برخی مسئولان به دلیل کارهای بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر گرفتند

مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه

فروش نفت ایران به بالاترین سطح 6 سال گذشته رسیده است

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

‏مسئول مدرسه جهادی طالبان ترور شد

سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه در استاوروپل

سفر به ایران قدیم؛ اولین هواپیمای ایران و سفر استانی احمدشاه

سقوط قیمت بیت کوین

تجاوز رژیم صهیونیستی به اهدافی در جنوب سوریه

حمله انتحاری نافرجام به خودروی اتباع خارجی در کراچی پاکستان

طعنه وزیر صهیونیست به گزارش‌ها درباره انفجارهای اصفهان: مسخره است

قرارداد برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دشت مغان امضا شد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

حمله حزب‌الله لبنان به چند پایگاه صهیونیستی

آرزوی مایکل داگلاس برای مرگ در «مرد مورچه‌ای»

دستورات رئیس جمهور در نشست پیگیری موضوعات ویژه استان سمنان

چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد

چرا غیبت بازیگران و خوانندگان در مهمانی طهماسب، لطمه‌ای به آن وارد نکرده است؟

آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است

عباس‌زاده: تاریخ رژیم صهیونیستی به دو مقطع قبل و بعد از حمله تلافی‌جویانه ایران تقسیم شده است

پایان یکه تازی اردوغان؟

نتانیاهو: اگر اختلافات را کنار نگذاریم از درون فرو می‌پاشیم

2 خبر از فیلم کوتاه؛ آخرین وضعیت «ابله» و«آخرین شیهه»

آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات

فرانسه: به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادهای ایران رهگیری کردیم

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند

جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند

امیرعبداللهیان: ایران از طریق سفارت سوئیس به آمریکا درباره اسرائیل پیام داد

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

استادانی که سن نمی‌شناسند؛ از اسکورسیزی تا اسپیلبرگ و ایستوود

رسانه‌های ضدایرانی مشغول حمله خیالی بزرگ به ایران!

شورای عالی امنیت ملی، وقوع هرگونه هجوم خارجی را تکذیب کرد

توضیح ارشد نظامی ارتش در مورد شنیده شدن صدای شدید در اصفهان

تاریخچه جت های جنگنده ایالات متحده

رفع محدودیت‌های پروازی در فرودگاه‌های کشور

بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید

المیادین: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است

پروازهای فرودگاه مهرآباد به حالت عادی بازگشت

مقام ایرانی وقوع «حمله» در ایران را رد کرد

برقراری امنیت کامل در تاسیسات هسته‌ای اصفهان

آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی