اخبار محرمانه
تحليل اخبار محرمانه:
آيازاکاني 2+1را دور مي زند؟
يکشنبه 25 فروردين 1392 - 12:19:37 AM
ائتلاف 2+1 با اين اميد به صحنه انتخابات آمد که بتواند با کمک دو تشکل رهپويان انقلاب اسلامي و جمعيت ايثارگران و بهره مندي از حمايت هاي پاره اي از پشتوانه هاي قابل اتکا همه اصولگرايان را پشت سر گذارد،اما اين اتفاق نيفتاد.
نخست از آن جهت که اين ائتلاف نتوانست خود را به عنوان کليت اصولگرايان بنماياند و پس از چندي تشکل هاي اصلي جريان اصولگرا که درون جبهه پيروان خط امام و رهبري گردآمده بودند، ائتلاف انتخاباتي خود را متشکل از مجموعه کانديداهاي 5 نفره معرفي کردند.
دوم ان که رقابت سخت ميان کانديداهاي ائتلاف 2+1 و ستادهاي آنها بحدي جدي شد که امکان طراحي بازي برد- برد در ميان آنها به جداقل رسيد و گمان نمي رود که فرضا در صورت رسيدن اين ائتلاف به يک کانديدا ستادهاي ساير کانديداها مايل به همکاري فرد برگزيده شوند.
دليل سوم براي ياس اعضاي ائتلاف 2+1آنست که عليرضا زاکاني ،دبيرکل رهپويان که قرار بود حامي لجستيکي و تشکيلاتي ائتلاف +1باشد،خود براي کانديداتوري وسوسه شده و ضمن استمزاج از مراکز مختلف براي کانديداتوري خود ، به نظر مي رسد که براي اين امر تلاش گسترده اي را آغاز کرده است و مي کوشد ضمن جلب حمايت جمعيت رهپويان و هيات رزمندگان بدنبال خود،جمعي از اعضاي جمعيت ايثارگران را نيز بسوي خود متمايل کند،اقدامي که پاره اي از اخبار مويد موفقيت وي دراين کارست.
***
حال پرسش اين جاست که سرنوشت 2+1پس از اين اقدام چيست؟
يک سناريو آنست که ائتلاف 2+1 متلاشي شده و هر کدام به راه خود روند.
دوم آن که با فشارها و بحث هاي درون گروهي زاکاني را به خوداري از کانديداتوري تشويق نمايند.
و سناريوي سوم اين که ائتلاف 2+1 جا را براي عضو چهارم باز کرده و به ائتلاف 3+1تبديل شود.
***

نکته پاياني و قابل توجه در اين ميان نوع رويکرد رهپويان در دور زدن کانديداي خود است که دقيقا الگو گرفته از اقدام جمعيت ايثارگران در سال 84مي باشد،يعني آن زمان که جمعيت ايثارگران با دادن اين احتمال که قاليباف از محبوبيت بيشتري نسبت به احمدي نژاد کانديداي آن گروه برخوردار است؛ براحتي کانديداي نخست خود را دور زد.اکنون آيا زاکاني در سال 92چون ايثارگران کانديداهاي 2+1 را به نفع خود دور خواهد زد؟

http://www.SecretNews.ir/fa/News/10/آيازاکاني-2-1را-دور-مي-زند؟
بستن   چاپ