اخبار محرمانه
اعتراف بوئینگ به نقص فنی در نرم افزار کنترل مکس 737
يکشنبه 29 ارديبهشت 1398 - 18:18:59
اخبار محرمانه - میزان / شرکت هواپیمایی بوئینگ می‎گوید که نقایصی را که در نرم افزار کنترل پرواز 737 مکس وجود داشته باید برطرف می‌کرده است.
پس از سقوط مرگبار 2 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس که جان 346 نفر مسافر به همراه خدمه پرواز را گرفت، در نهایت بعد از گذشت چند ماه شرکت هواپیمایی بوئینگ پذیرفت که نقایص را که در نرم افزار کنترل پرواز 737 مکس وجود داشته باید برطرف می‌کرده است.
این نرم افزار برای آموزش خلبانان مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
این شرکت هواپیمایی در بیانیه‌ای اعلام کرد، شرکت بوئینگ اصلاحات مربوط به نرم افزار کنترل پرواز را رفع کرده و اطلاعات اضافی را در اختیار اپراتور‌های دستگاه قرار می‌دهد تا از صحت عملکرد نرم افزار در شرایط مختلف پرواز اطمینان حاصل کنند.
این شرکت آمریکایی اعلام نکرد نخستین باری که متوجه این نقص شد چه زمانی بوده و اینکه آیا این نقص به شرکت‌های هواپیمایی اصلاع رسانی شده است یا خیر.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد که انتشار بیانیه شرکت بوئینگ نشان دهنده آن است که این شرکت برای نخستین بار است که نقص موجود در طراحی نرم افزار هواپیمای 737 مکس را رسما پذیرفته است. در حادثه سقوط مرگبار هواپیمای بوئینگ 737 مکس در اتیوپی این نرم افزار مورد انتقادات شدید قرار گفت.
به گفته سخنگوی شرکت بوئینگ، این نرم افزار قادر به ایجاد شرایط پرواز مشابه با هواپیما‌های که در اتیوپی و در اندونزی سقوط کردند، نبوده است.
هواپیما‌های بوئینگ 737 مکس در سراسر جهان زمین‎گیر شده‎اند و منتظر دریافت موافقت از آمریکا و شرکت‌های هواپیمایی جهان هستند تا به خطوط هواپیی مجددا باز گردند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/100618/اعتراف-بوئینگ-به-نقص-فنی-در-نرم-افزار-کنترل-مکس-737
بستن   چاپ