اخبار محرمانه
اندونزی چهره امنیتی به خود گرفت
يکشنبه 29 ارديبهشت 1398 - 18:19:24
اخبار محرمانه - ایرنا / دستگیری 30 تروریست با طراحی ایجاد آشوب در روز اعلام نتایج انتخابات سراسری اندونزی در 22 ماه مه ( اول خرداد) باعث شد تا دولت این کشور در هراس از حملات تروریستی، 32 هزار پلیس را برای امنیت جاکارتا و دیگر شهرهای این کشور در روز اعلام نتایج به کار گمارد.
براساس گزارش روز یکشنبه رسانه های اندونزیایی ، فرماندهی نیروی پلیس اندونزی اعلام کرد که در روزهای اخیر اقدام به برگزاری رزمایش های درون شهری امنیتی در جاکارتا و برخی از شهرهای مهم این کشور به منظور آمادگی برای مقابله با هر نوع اقدامات خرابکارانه در روز22 ماه مه کرده است.
سفارت خانه آمریکا در جاکارتا در آستانه اعلام نتایج انتخابات سراسری در اندونزی که منجر به تعیین سرنوشت سیاسی این کشور در پارلمان و ریاست جمهوری و معاون وی خواهد شد، سطح هشدار امنیتی را دراین کشور اعلام کرده و از کارکنان خود خواسته است تا در مراکز شلوغ و پرجمعیت حضور نیابند.
طبق گزارش پلیس اندونزی در یک ماه اخیر دستکم 30 نفر از مظنونان عملیات تروریستی دستگیر شده اند. این تروریست ها برای ایجاد آشوب، عملیات انتحاری در روز اعلام نتایج توطئه کرده بودند که نیروهای پلیس با دستگیری آنها این توطئه ها را پیش از اجرا خنثی کردند.
برخی از این تروریست ها به استفاده از وای فای برای ایجاد انفجارهای از پیش تعیین شده در این روز اعتراف کردند.
سفارت آمریکا در اندونزی در بیانیه خود که روز جمعه گذشته منتشر شده ، ازشهرهای جاکارتا، سوربایا در جاوه شرقی ، مدان در شمال سوماترا به عنوان مراکزی که احتمال دارد پس از اعلام نتایج انتخابات شاهد تظاهرات گسترده باشد ، یاد کرده است.
دولت جوکو ویدودو رئیس جمهوری کنونی اندونزی نیز بالاترین شرایط امنیتی را در روزهای جاری منتهی به پایان زمان بندی نهایی برای اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی به کار بسته است.
محمود اقبال سخنگوی پلیس اندونزی به خبرنگاران این کشور گفته است که 9 نفر از افراد دستگیر شده مرتبط با گروه جماعت انصارالدوله (جاد) بودند. جاد بزرگترین گروه افراطی اندونزیایی وابسته به گروه تروریستی داعش است .
وی افزود: این افراد دستکم با 5 بمب دست ساز که قرار بود در روز اعلام نتایج انتخابات سراسری در اطراف جزیره جاوه و شمال سولاوسی منفجر شود، دستگیر شده اند.
براساس این گزارش تعدادی از دستگیر شدگان از تروریست هایی بوده اند که سابقه حضور و جنگیدن در گروه تروریستی داعش در سوریه را نیز در پرونده خود داشته اند.
تروریست های وابسته به جاد تاکنون چندین عملیات انتحاری تروریستی را در اندونزی اجرا کرده اند که عملیات تروریستی چندگانه در شرق جاوه و استان ریائو درماه مه 2018 از آن جمله بوده اند.
این گروه وابسته به داعش در اندونزی همچنین مسئول عملیات تروریستی و حمله انتحاری به یک رستوران خارجی در قلب جاکارتا در ژانویه 2016 بودند که در اثر آن 8 نفر کشته شدند.
"دِدی پراسیتو" یکی دیگر از سخنگویان پلیس اندونزی نیز گزارش داده است که بیش از 32 هزار نفر از نیروهای امنیتی و پلیس این کشور درحالت آماده باش در این کشور هستند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/100625/اندونزی-چهره-امنیتی-به-خود-گرفت
بستن   چاپ