اخبار محرمانه
عراق غرامت حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی را مطالبه می کند
يکشنبه 29 ارديبهشت 1398 - 19:40:58
اخبار محرمانه - ایرنا / پارلمان عراق برای تصویب یک قانون که به موجب آن از آمریکا و رژیم صهیونیستی به دلیل استفاده از سلاح های ممنوعه، درخواست غرامت خواهد شد، آماده می شود.
یک عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق در یک کنفرانس خبری امروز یکشنبه گفته است که این کمیسیون برای تهیه این قانون مهم که نوعی چالش برای پارلمان عراق محسوب خواهد شد و دارای تبعات بین المللی است، در حال تلاش است.
«رامی السکینی» اضافه کرده است که در این قانون بر تشکیل یک کمیته برای تعیین و پرداخت خسارت به قربانیان عراقی ناشی از جنگ های آمریکا و متحدانش از جمله رژیم اسراییل به ویژه جنگ های 1981 (بمباران تاسیسات هسته ای عراق توسط رژیم صهیونیستی) و 1991 (جنگ خلیج فارس) و 2003 (اشغال عراق) تاکید شده است.
وی ادامه داده است که این پیش نویس قانون از 5 فصل و 16 بند تشکیل شده که نخست وزیر و وزارت امور خارجه عراق را ملزم می کند که در پیشگاه جامعه جهانی خسارت های ناشی از جنگ های آمریکا و متحدانش را مطالبه کند.
به گفته وی، این جنگ های ویرانگر باعث نابودی گسترده زیر ساخت ها و آلودگی زیست محیطی و گسترش بیماری های سرطانی در بین مردم عراق شده است.
آخرین گزارش رسمی وزارت بهداشت عراق که در سایت رسمی این وزارتخانه منتشر شده و متعلق به 2011 است نشان می دهد که بیش از 20 هزار و 270 بیماری سرطانی در عراق وجود دارند.
گزارش کارشناسان و وزارت بهداشت عراق یکی از علل گسترش بیماری های سرطانی در عراق را جنگ های ویرانگر 25 سال اخیر آمریکا علیه عراق بر شمرده اند.
برخی گزارش های جدید رسانه ای در عراق نیز حاکیست که تعداد بیماران سرطانی در عراق در حال حاضر به 25 هزار نفر رسیده که در این میان بصره به دلیل اینکه بیش از سایر مناطق عراق در معرض این جنگ ها قرار گرفته، بیشترین بیماران سرطانی را دارد.
رژیم صهیونیستی نیز در جریان بمباران تاسیسات هسته ای «تموز» عراق در سال 1981 میلادی باعث آلودگی زیست محیطی در عراق شده است.
پارلمان عراق به تاسی از آمریکایی ها که قوانینی مانند «جاستا» را تصویب کرده اند، درصدد صدور قوانین مشابه برای غرامت گرفتن از آمریکایی ها و متحدانش است.
حال این سوال مطرح است آمریکایی که به قوانین بین المللی مصوب در شورای امنیت و معاهده های بین المللی عمل نمی کند و یکجانبه از آن خارج می شود، آیا به قانون صادر شده از پارلمان عراق تن خواهد داد؟

http://www.SecretNews.ir/fa/News/100663/عراق-غرامت-حملات-آمریکا-و-رژیم-صهیونیستی-را-مطالبه-می-کند
بستن   چاپ