اخبار محرمانه
دستگیری مقام های فاسد روس همچنان ادامه دارد
سه شنبه 31 ارديبهشت 1398 - 18:21:43
اخبار محرمانه - ایرنا / در تازه ترین دور دستگیری مقام های آلوده به فساد مالی در روسیه، معاون استاندار روستوف در جنوب روسیه به دام دستگاه امنیتی این کشور افتاد.
رسانه های روسی از جمله شبکه رن.تی.وی مسکو روز سه شنبه گزارش دادند که سرگئی سیداش معاون امور خدمات خانگی (آب و برق و گاز و غیره) استاندار استان روستوف دستگیر شد.
ماموران امنیتی همزمان با دستگیری سیداش، خانه و محل کار وی را بازرسی کردند و در جریان جستجو مقادیری پول، اشیاء گرانبها شامل تزئینات طلا و جواهرات و چندین تابلو ضبط شد.
بر اساس این گزارش، فقط کلکسیون ساعت های گرانبهای سیداش هفت و نیم میلیون روبل (حدود 116 هزار دلار) ارزش دارد.
دستگیری سیداش در رابطه با اختلاس و حیف و میل بودجه دولت در ساخت ورزشگاه روستوف آرنا است که سال گذشته به بهره برداری رسید.
بر اساس اطلاعات منتشر شده، در این ورزشگاه از شن بی کیفیت استفاده شده و مابه التفاوت این نوع شن با شن مرغوب که در اسناد رسمی قید شده است 223 میلیون روبل (حدود 3 میلیون و 500 هزار دلار) برآورد شده است.
در زمان حاضر دو نفر از جمله وزیر شهرسازی دولت محلی استان روستوف نیز در رابطه با اختلاس در ساخت ورزشگاه این شهر بازداشت شده اند.
در سال های اخیر چندین مقام روسیه در چارچوب مبارزه با فساد مالی دستگیر شدند.
آخرین مورد دستگیری مقام های فاسد روس 9 اردیبهشت ماه جاری رخ داد که در جریان آن وزیر اقتصاد و توسعه سرزمینی جمهوری داغستان (در منطقه قفقاز شمالی) دستگیر شد.
عثمان خاسبولاتف وزیر اقتصاد و توسعه سرزمینی داغستان به جرم اختلاس 20 میلیون روبلی (معادل 300هزار دلار) در سفارش های دولتی دستگیر شد.
آلکسی اولیوکایف وزیر توسعه اقتصادی روسیه از دیگر مقامات روس است که به اتهام گرفتن غیرقانونی دو میلیون دلار دستگیر شده است.
چندی پیش نیز رئیس کمیته مبارزه با فساد مالی وزارت کشور روسیه پس از کشف 220 میلیون دلار وجه نقد دارای بسته بندی بانک های آمریکایی به صورت نو در خانه یکی از بستگان خود بازداشت شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/101914/دستگیری-مقام-های-فاسد-روس-همچنان-ادامه-دارد
بستن   چاپ