اخبار محرمانه
احزاب و شورای نظامی سودان به توافق دست یافتند
پنجشنبه 2 خرداد 1398 - 22:09:59
اخبار محرمانه - فارس / شورای نظامی سودان و ائتلاف آزادی و تغییر از دست‌یابی به توافق جدیدی در خصوص فرآیند انتقال قدرت در این کشور خبر دادند.
جریان‌های سیاسی و احزاب سودان موسوم به «ائتلاف نیروهای آزادی و تغییر» با شورای نظامی این کشور به توافق‌های جدید در فرآیند انتقال قدرت دست یافتند.
شبکه المیادین پنجشنبه (2 خرداد) گزارش داد که این توافق مربوط به اختیارات دوره انتقالی است و بر اساس این توافق، دولت تکنوکرات ملی تشکیل خواهد شد و احزاب ائتلاف مذکور در آن مشارکت خواهند کرد.
شورای انتقالی و ائتلاف آزادی و تغییر همچنین توافق کردند که یک پارلمان انتقالی تشکیل و ترکیب آن به این ترتیب باشد؛ 67 درصد نمایندگان این پارلمان از اعضای ائتلاف باشند و 33 درصد بقیه با مشورت شورای نظامی انتخاب شوند.
به دنبال این توافق جدید، ائتلاف آزادی و تغییر سودان گفت که تشکیل «شورای حاکمیتی» همچنان محور اختلاف این ائتلاف با شورای نظامی است.
این ائتلاف گفت که شورای نظامی همچنان به موضع خود در اینکه اغلب شورای حاکمیتی و ریاست آن از نظامیان باشد، اصرار دارد.
با این حال، ائتلاف جریان‌ها و احزاب سیاسی با رد این اصرار شورای نظامی، تأکید کردند که موضع این ائتلاف این است که شورای مذکور باید اکثریت آن غیر نظامی و ریاست آن دوره‌ای باشد.
تظاهرات مردمی سودان علیه حزب حاکم و شخص عمر البشیر، رئیس جمهوری مخلوع این کشور باعث شد که ارتش سودان وارد میدان شود و عمر البشیر را 22 بهمن از قدرت خلع کند.
ارتش سودان بعد از برکنار کردن البشیر، شورای انتقالی تشکیل داد که همه اعضای آن از نظامیان از جمله فرمانده ارتش و جانشینان آنان بود. با این حال، فشار جریان‌های سیاسی و تداوم اعتراض‌ها باعث شد که ارتش به خواسته‌های جریان‌های سیاسی تن دهد تا زمینه برای انتقال مسالمت‌آمیز قدرت فراهم شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/103210/احزاب-و-شورای-نظامی-سودان-به-توافق-دست-یافتند
بستن   چاپ