اخبار محرمانه
ادعای میانجی‌گری عمان بین تهران و واشنگتن
جمعه 3 خرداد 1398 - 12:18:30
اخبار محرمانه - فارس / وزیر خارجه عمان بر تلاش با طرف‌های دیگر برای آرام‌سازی تنش در منطقه میان آمریکا و ایران تاکید کرد.
«یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان با اشاره به تلاش‌های کشورش برای آٰرام‌‌سازی تنش به وجود آمده بین آمریکا و ایران، گفت: «در صورت وقوع جنگ، همه جهان متضرر خواهد شد».
وی اشاره کرد که دو طرف آمریکایی و ایرانی خطرات وقوع جنگ را بسیار بیشتر درک می‌کنند.
روزنامه سعودی «الشرق‌الأوسط» امروز جمعه به نقل از بن علوی در مصاحبه با نشریه «المجله» نوشت که عمان با دیگر طرف‌ها برای آرام‌سازی تنش بین آمریکا و ایران تلاش می‌کند و در این زمینه تماس‌های زیادی برقرار است.
وی جامعه جهانی را به تلاش و همکاری با عمان برای ممانعت از وقوع جنگ و خطرات آن فراخواند.
این در حالی است که آمریکا روز گذشته ارسال پیام‌های محرمانه به ایران از طریق هیئت‌های آلمانی و عمانی را رد کرده اما تاکید نموده بود که تلاش این کشورهای برای تنش‌زایی با ایران را تحسین می‌کند.
«مورگان ارگاتوس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا دولت آمریکا از طریق هیئت‌های سایر کشورها به ایران پیامی ارسال کرده‌اند گفت که «فکر می‌کنم ما پیام‌های که به ایران می‌دهیم را خیلی علنی گفته‌ایم.» و مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع کنگره، سفر به بغداد و سفر بروکسل نظرات خود درباره ایران را مطرح کرده است. بنابراین فکر نمی‌کنم هیچگونه پیامی به صورت محرمانه ارسال شده باشد.
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور ایران نیز گفته بود که سفر اخیر یوسف بن علوی به تهران برای میانجیگری نبوده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/103398/ادعای-میانجی‌گری-عمان-بین-تهران-و-واشنگتن
بستن   چاپ