اخبار محرمانه
دیدار ولیعهد سعودی با تازه به دوران رسیده‌ها در سودان
جمعه 3 خرداد 1398 - 12:30:20
اخبار محرمانه - ایسنا / ولیعهد عربستان در جده با معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان دیدار کرد.
به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، در این دیدار همکاری دو جانبه میان دو کشور در کنار بررسی آخرین تحولات منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در این دیدار که میان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد حمدان، معاون رئیس شورای نظامی سودان در جده برگزار شد، مساعد بن محمد العیبان، وزیر مشاور در دیوان پادشاهی عربستان، عادل بن احمد الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه این کشور و نیز سخنگوی شورای نظامی سودان حضور داشتند.
این نخستین سفر معاون رئیس شورای نظامی سودان به خارج از کشور از نظام بر عهده گرفتن این پست پس از برکناری عمر البشیر، رئیس جمهور مخلوع این کشور در 11 آوریل توسط شورای نظامی سودان است.
در بیانیه صادره از سوی شورای نظامی آمده است، حمدان وارد فرودگاه جده شده و مشاور پادشاه عربستان و امیر مکه از وی استقبال کرد. در این بیانیه به مدت زمان این سفر و دیگر جزئیات آن اشاره‌ای نشده است.
از ششم آوریل هزاران سودانی در برابر مقر فرماندهی ارتش در خارطوم اعتصاب کردند تا با هدف تسریع در تحویل قدرت به غیرنظامیان شورای نظامی را تحت فشار قرار دهند. آنها از این مساله نگران هستند که ارتش مطالباتشان در خصوص تغییر را زیرپا بگذارد.
البشیر 11 آوریل بعد از 30 حکومت به دنبال اعتراضات مردمی از ریاست جمهوری برکنار شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/103415/دیدار-ولیعهد-سعودی-با-تازه-به-دوران-رسیده‌ها-در-سودان
بستن   چاپ