اخبار محرمانه
تازه ترین صحبت‌های سیاسی مطهری
جمعه 3 خرداد 1398 - 19:44:35
اخبار محرمانه - ایران /نایب رئیس مجلس با اشاره به کاهش اعتماد عمومی پیشنهادهایی برای جبران این مهم مطرح کرد. علی مطهری در بخشی از گفت‌وگوی خود با شفقنا، گفت: برای اینکه این اعتماد برگردد، باید چند کار انجام بدهیم؛ اول اینکه شرایط امروز را بخوبی برای مردم تشریح کنیم اینکه ما در چه وضعیتی هستیم و چه فشاری از خارج به کشور وارد می‌شود. در حقیقت بسیاری از مردم این را نمی‌دانند و فکر کرده‌اند مثل 10 سال پیش است و تحریم‌هایی بود و امروز نیز وجود دارد. ولی تحریم‌های امروز و نوع رفتار امریکا در این 40 ساله بی‌سابقه است. تمام منافذ بسته می‌شود، مثل قدیم و مثل تحریم‌های 90 و 91 نیست.
علی مطهری گفت: مردم باید این را بدانند که بیشترین عامل به عوامل خارجی و تحریم‌های موجود مربوط است.
وی افزود: نباید به خاطر کسب قدرت و بیرون کردن رقیب از میدان تهمت زد و آبروی همدیگر را برد. امروز همه ما در خطر هستیم و به گونه‌ای نیست که اگر رقیب از میدان به در شود، به نفع طرف مقابل باشد. اگر این کشتی غرق شود، همه با هم زیر آب می‌رویم. این مسائل اخلاقی است و باید رعایت کنند.
مطهری با بیان اینکه سیاست حذف نیروهای انقلاب که همچنان ادامه دارد باید اصلاح شود، گفت: در کشور کاسه‌های داغ‌تر از آشی داریم که اجازه نمی‌دهند این اتفاق بیفتد. البته این مشکل، فرهنگ تملق و چاپلوسی را افزایش می‌دهد. افراد می‌خواهند بگویند ولایی هستند و مرتب تعریف و تمجید می‌کنند و در این مسیر افراد حر و آزاده رفته رفته به حاشیه رانده می‌شوند. این غلط است، امروز شخصیت‌های زیادی داریم که به صرف همین موضوع کنار گذاشته شده‌اند و این دایره وسیع‌تر می‌شود و دایره انقلاب محدودتر می‌گردد، این خوب نیست. نباید کسانی را که اصل نظام را قبول دارند حذف کنیم ولی این رویه وجود دارد. آقای ‌هاشمی به آن صورت و آقای خاتمی به نوعی دیگر و آقای موسوی و کروبی در آن وضعیت و آقای احمدی‌نژاد هم مدلی دیگر و این وضعیت ادامه پیدا می‌کند و آقای روحانی نیز در شرف همین موضوع هست و این نشان می‌دهد شاید ما مشکلی در ساختار نظام داشته باشیم.
نماینده تهران در مجلس ادامه داد: گاهی به نام انقلابی گری، کارهای خلاف عقلی مرتکب می‌شویم و فکر می‌کنیم معنی انقلابی گری، یعنی روابط خود را با دنیا قطع کنیم و دیواری دور خود بکشیم و روابط بین‌المللی نداشته باشیم. در حالی که نه اسلام چنین دستوری دارد و نه رهبران انقلاب اسلامی از ابتدا چنین نظری داشتند.
مطهری تأکید کرد: اینکه ما همه را جاسوس می‌دانیم و هر کسی ملاقاتی با یک خارجی داشت متهم به جاسوسی می‌شود و او را بازداشت می‌کنیم. به محیط زیستی‌ها جاسوس می‌گوییم. وزارت اطلاعات می‌گوید اینها جاسوس نیستند با هماهنگی ما ملاقات داشتند. بازداشت خبرنگاران و دانشجویان و این بدبینی‌ها و سختگیری‌ها به ما آسیب می‌زند. پایگاه انقلاب محکم است و نیازی به این سختگیری‌ها نیست.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/103619/تازه-ترین-صحبت‌های-سیاسی-مطهری
بستن   چاپ