اخبار محرمانه
وزیر خارجه دولت احمدی‌نژاد: نباید با ادبیات ترامپ با او صحبت کنیم
شنبه 4 خرداد 1398 - 11:34:30
اخبار محرمانه - پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: «منوچهر متکی» روز شنبه در پاسخ به پرسشی درباره واکنش مناسب جمهوری اسلامی در قبال رجزخوانی های رئیس جمهوری آمریکا، گفت: نباید با ادبیات ترامپ با او صحبت کنیم بلکه باید به اقدامات وی جواب دهیم. پاسخ های ایران باید به گونه ای باشد که ترامپ دریابد سیاست هایش علیه ایران جواب نمی دهد؛ کما اینکه در مورد کره شمالی هم پاسخ نداده است. تصور می کنم پاسخ ما در شرایط کنونی باید عملی، میدانی و برآمده از مقاومت باشد.
وی افزود: آمریکایی ها کمتر از یکسال پیش اعلام کردند از 4 نوامبر 2018 (سیزدهم آبان ماه 97) تحریم های سختی را علیه ایران اعمال می کنیم که جواب خواهد داد. تاثیرگذاری چنین تصمیماتی معمولا در یکسال باید جواب دهد. با گذشت هفت ماه در آمریکا و جهان می گویند ایران تسلیم نخواهد شد و شرایط ترامپ را نمی پذیرد و مقاومت خواهد کرد.
وزیر پیشین امور خارجه خاطرنشان کرد: یک ماراتن 5ماهه با ترامپ داریم و پس از این مدت، او کاملا متوجه می شود سیاست پرسروصدای اعلامی او بر ایران اثر نکرده است و عقلای آمریکا می پرسند تا کی به این سیاست ادامه خواهد داد؟
متکی با بیان اینکه ترامپ از آغاز دوران ریاست جمهوری خود رویکرد جدیدی مبتنی بر تنش زایی را در پیش گرفته است، اظهارداشت: ترامپ در بحران شبه جزیره کره به گونه ای طرح موضوع کرد که همه جهان فکر می کردند در یکی دوماه میان آمریکا و کره شمالی جنگ اتمی رخ می دهد. اما با شکل گیری این فضا، ترامپ براساس رفتار سوداگرایانه خود صورت حساب هایی در قالب فروش تسلیحات را برای کره جنوبی و ژاپن در قبال مواضعش نسبت به کره شمالی صادر کرد و درآمدهای جدیدی را برای آمریکا کسب کرد.
این دیپلمات سابق کشورمان خاطرنشان کرد: وضع ایران و آمریکا در 40 سال گذشته روشن بوده است اما ترامپ یکباره به گونه ای مساله ایران در خاورمیانه را مطرح کرد که گویی به زودی میان دوکشور جنگی رخ می دهد. وی در این فضای آشفته نشست ریاض را با حضور چند کشور برگزار می کند و در این نشست مواضع حادی علیه ایران اتخاذ می کنند که خواست سعودی ها بوده است. بلافاصله ترامپ صورتحساب صادر می کند و رقم های کلان فروش سلاح به عربستان رسانه ای می کند و با افتخار می گوید با این کار چه مقدار شغل می تواند برای آمریکایی ها ایجاد کند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/103924/وزیر-خارجه-دولت-احمدی‌نژاد--نباید-با-ادبیات-ترامپ-با-او-صحبت-کنیم
بستن   چاپ