اخبار محرمانه
چک: سفارتخانه های اروپایی به قدس منتقل نمی شوند
شنبه 4 خرداد 1398 - 20:18:28
اخبار محرمانه - ایرنا / «آندره بابیش» نخست وزیر جمهوری چک امروز (شنبه) بار دیگر با انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی مخالفت و تاکید کرد که در حال حاضر هیچ کشوری در اروپا قصد ندارد سفارتخانه خود را به قدس منتقل کند.
به گزارش خبرگزاری فلسطینی "معا"، بابیش خاطرنشان کرد که با وجود روابط میان چک و اسرائیل، ما همچنان به قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و موضع اتحادیه اروپا درخصوص فلسطین پایبند هستیم.
وی افزود: در حال حاضر هیچ کشوری در اروپا قصد ندارد سفارتخانه خود را به قدس منتقل کند و جمهوری چک به طور قطع شروع کننده این حرکت نخواهد بود
پیشتر در آوریل 2018 (فروردین 1397) جمهوری چک اعلام کرده بود که سفارتخانه خود را از تل آویو به قدس منتقل نخواهد کرد
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از روی کار آمدن، برای تحقق یکی از شعارهای کارزار انتخاباتی خود، در قالب یک حرکت نمادین در 24 اردیبهشت 1397 (14 مه 2018) سفارتخانه آمریکا را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کرد.
این تصمیم آمریکا در تناقض آشکار با قطعنامه شماره 478 شورای امنیت سازمان ملل گرفته شد، قطعنامه‌ای که همه کشورهای عضو را از تأسیس اماکن دیپلماتیک در قدس اشغالی منع می‌کند.
پس از اقدام واشنگتن تعدادی از کشورها همچون استرالیا و برزیل اعلام کردند که سفارتخانه‌های خود را به قدس منتقل خواهند کرد اما در مقابل بسیاری از کشورها از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان و ژاپن با استناد به قطعنامه‌های سازمان ملل اعلام کردند که از این تصمیم واشنگتن تبعیت نخواهند کرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/104278/چک--سفارتخانه-های-اروپایی-به-قدس-منتقل-نمی-شوند
بستن   چاپ