اخبار محرمانه
تایوان نام سفارت موقت آمریکا را تغییر داد
شنبه 4 خرداد 1398 - 20:18:32
اخبار محرمانه - ایرنا / وزارت خارجه تایوان روز شنبه با انتشار بیانیه ای که روزنامه تایوان نیوز آن را منتشر کرده است ، نام سفارت موقت آمریکا در این جزیره را با هدف تقویت مناسبات طرفین تغییر داد.
این سفارتخانه پیش از این بنیاد هماهنگی امور آمریکای شمالی نامیده می‌شد اما حالا با اعلام وزارت خارجه این جزیره به شورای تایوان برای امور آمریکا تغییر نام داده است که این وزارتخانه آن را تلاشی از سوی تایوان برای تحکیم روابط با آمریکا دانسته است.
این بیانیه می‌افزاید که این تغییر نام تداعی گر روابط بسیار قوی میان تایوان و آمریکاست و نزدیکی مناسبات دو کشور را نمایان می‌کند.
اگرچه آمریکا در سال 1979 میلادی روابط خود را با تایوان قطع کرد و مناسبات رسمی با چین برقرار نمود اما از آن زمان به این طرف این کشور بزرگترین فروشنده تسلیحات به تایوان بوده و بخصوص در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تبادلات نظامی و سیاسی طرفین تقویت شده است.
تسای اینگ ون رهبر تایوان در فیس بوک پستی منتشر کرده و آورده که این نخستین بار است که طرفین بر سر یک شورا با نام‌های مشترک به توافق می رسند و این انعکاسی از تبادلات برابر و نزدیک طرفین به حساب می‌آید و بسیار پرمعناست.
آلکس خوانگ سخنگوی ریاست جمهوری تایوان می‌گوید که ما روابط بسیار نزدیکی با آمریکا برقرار کرده ایم که برای صلح و ثبات منطقه سودمند است. تبادلات تایوان و آمریکا در دوره ترامپ بیش از گذشته فزونی گرفته است.
هفته قبل نیز دیوید لی رئیس امنیت ملی تایوان در واشنگتن با جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار و گفت و گو کرد که اولین دیدار دو مقام در این سطح از سال 1979 میلادی به این طرف محسوب می‌شود.
دولت ترامپ چین را یک رقیب خصم خود در عرصه‌های تجاری و نظامی و سیاسی می‌داند و در دو سال گذشته از هیچ فشاری بر دولت چین دریغ نکرده است و در ماه‌های اخیر بارها ناوهای آمریکا راهی تنگه تایوان شده اند که اعتراض شدید چین را به دنبال داشته است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/104279/تایوان-نام-سفارت-موقت-آمریکا-را-تغییر-داد
بستن   چاپ