اخبار محرمانه
محدودیت بر سر گذاشتن کیپا در آلمان
شنبه 4 خرداد 1398 - 20:18:50
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / یک مقام ارشد آلمانی از یهودیان این کشور خواست از گذاشتن کلاه سنتی خود بر سر، خودداری کنند.
به گزارش اسپوتنیک، فلیکس کلین، مقام ارشد دولت آلمان در امور مبارزه با یهودی‌ستیزی، از یهودیان این کشور خواست در برخی از مکان‌ها و زمان‌ها کیپا (کلاه کوچک سنتی یهودیان) را بر سر نگذارند.
کلین در این خصوص گفت: «متاسفانه عقیده من در این خصوص در مقایسه با گذشته تغییر کرده است. نمی‌توانم به یهودیان توصیه کنم در آلمان کیپا را در همه جا و در همه زمان‌ها بر سر بگذارند». با این حال، وی به زمان و یا مکان‌خاصی که ممکن است بر سر گذاشتن کیپا خطری به همراه داشته باشد اشاره‌ای نکرد.
این اظهارات مقام ارشد آلمانی پس از آن منتشر شد که در آوریل 2018، جوزف شوستر، رئیس شورای مرکزی یهودیان آلمان، گفت به افراد توصیه می‌کند در شهر‌های بزرگ آلمان کیپا به سر در میان مردم ظاهر نشوند و به جای آن با کلاه بیس‌بال و یا چیزی شبیه به آن سر خود را بپوشانند.
ادعا می‌شود در سال 2018 در آلمان دست‌کم 1083 مورد حادثه ضد یهودیان رخ داده که 14 درصد بیشتر از سال پیش از آن است. بنجامین استنیتز، رئیس مرکز غیردولتی مبارزه با یهودی‌ستیزی در این خصوص گفت مخالفت با یهودیان شکل «تهدید» به خود گرفته و آشکارا در حال نمایان شدن است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/104281/محدودیت-بر-سر-گذاشتن-کیپا-در-آلمان
بستن   چاپ