اخبار محرمانه
بازگشت "شاهزاده تاریکی" و شرکتش به خاورمیانه
يکشنبه 5 خرداد 1398 - 03:33:15
آخرین خبر تحلیل
اخبار محرمانه -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

k ٢.٢
٠
آخرین خبر / با نام جدید و از راه امارات، شرکت بدنام بلک واتر به خاورمیانه بازگشته است. به گزارش دویچه وله در سال 2007 بلک واتر مزدورانش را جمع کرد و از عراق خارج شد. به این دلیل که مسلحان این شرکت در میدان نسور بغداد به غیرنظامیان آتش گشوده و 14 نفر را کشته بودند. اینک پس از 12 سال بلک واتر بار دیگر به عراق بازگشته است. اما چگونه؟
در مارس 2014 اریک پرنس ، صاحب سابق شرکت بلک واتر در هنک کنگ شرکتی را به نام "فرانتیر ریسورس گروپ" پایه گذاری کرد و دفاتر متعددی در کشورهای جهان و از جمله دبی تاسیس کرد. در سندی که در فوریه 2018 وبسایت بازفید منتشر کرد مشخص شد که "شعبه شرکت پرنس در دبی، دفتری در بصره در جنوب عراق گشوده و آن را به عنوان شرکتی خارجی نزد وزارت تجارت عراق ثبت کرده است".
فعالیت شرکت بلک واتر پس از محکومت کارکنانش به قتل عمد در عراق ممنوع شده است. شرکت "فرانتیر ریسورس گروپ" با این که به صورت رسمی اعلام نکرده که در عراق دفتری گشوده اما به افتتاح دفاتر جدید در خاورمیانه اشاره کرده است. حدود یک ماه پیش مجله تسلیحاتی ریکویل تبلیغی در یک صفحه کامل از بلک واتر با عنوان "ما می آئیم" منتشر کرده بود.
چرا بلک واتر بازگشته است؟
به گزارش فوربس با رسیدن ترامپ به قدرت اریک پرنس اعلام کرد "دولت ترامپ وارث عالمی شعله ور شده و بعضی اشخاص می توانند در خاموش کردن آتش به وی کمک کنند." وال استریت ژورنال گزارش داده که پس از آن پرنس "خصوصی سازی جنگ افغانستان" را به ترامپ پیشنهاد داده و ترامپ نیز از این پیشنهاد استقبال کرده است. میلیتاری تایمز می نویسد پرنس از فرصت برکناری جیمس متیس از وزارت دفاع که از مهمترین مخالفان پیشنهاد پرنس بود استفاده کرده و طرحش را ترویج کرده است.
به گزارش همین منبع پرنس به دنبال جایگزینی نظامیان آمریکایی پس از عقب نشینی از افغانستان با 6000 بازنشسته و 2000 نیروی ویژه است. هاآرتز نیز گزارش داده که پرنس در سوریه طرح جایگزینی نظامیان آمریکا با 2000 جنگجوی شرکتش را ارائه کرده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/104456/بازگشت-"شاهزاده-تاریکی"-و-شرکتش-به-خاورمیانه
بستن   چاپ