اخبار محرمانه
رییس پارلمان عراق بر تقویت روابط با ایران تاکید کرد
يکشنبه 5 خرداد 1398 - 16:22:52
اخبار محرمانه - ایرنا / رییس پارلمان عراق در دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر گسترش و تقویت روابط دو جانبه با ایران تاکید کرد.
«محمد الحلبوسی» رییس پارلمان عراق روز یکشنبه در دیدار «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران بر گسترش و تقویت روابط دو کشور و تمامی کشورهای منطقه تاکید کرد.
الحلبوسی همچنین نسبت به خطرات تنش موجود در منطقه هشدار داد و ضرورت گفت وگو و راه حل های مسالمت آمیز را به منظور اعتماد سازی بین تمامی طرف های مورد اختلاف خاطرنشان ساخت.
رییس پارلمان عراق با اشاره به سیاست عدم جانبداری بغداد در بحران های منطقه، در خصوص تنش آفرینی های اخیر آمریکا علیه ایران گفت که عراق نقش محوری خود را برای کاهش تنش بین دو طرف ایفا می کند.
وی گفته است که عراق خواهان امنیت و سلامت همه همسایگانش در همه سطوح و دور کردن منطقه از تنش آفرینی است.
محمد جواد ظریف نیز از نقش عراق در نزدیک کردن دیدگاه ها به همدیگر استقبال کرد و گفته است که تهران هیچ گونه محدودیتی برای حل مشکلات با کشورهای منطقه ندارد.
وزیر امور خارجه ایران گفته است که تهران علاقه ای به تنش نظامی ندارد و از همه تلاش ها برای کاهش تنش و ساخت مناسبات سازنده بر مبنای چارچوب های بین المللی و اصل گفت و گو استقبال می کند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رییس پارلمان عراق در این دیدار آخرین تحولات منطقه و گسترش مناسبات دو جانبه بین دو کشور را بحث و گفت وگو کردند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر دیروز شنبه وارد بغداد شد و در بدو ورود جداگانه با نخست وزیر و رییس جمهوری عراق درباره گسترش مناسبات دو جانبه و بررسی تحولات منطقه بحث و گفت وگو کرد.
سومین سفر ظریف به بغداد همزمان با افزایش اقدامات تحریک آمیز و تنش آفرینی های آمریکا در منطقه و همچنین جوسازی واشنگتن و برخی کشورهای عربی در خصوص افزایش تهدیدات و ناامنی در عراق صورت می گیرد و مورد توجه ویژه ناظران و رسانه ها قرار گرفته است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/104766/رییس-پارلمان-عراق-بر-تقویت-روابط-با-ایران-تاکید-کرد
بستن   چاپ